AXA - Hva ventes frem mot Q4

Tante Babben da.
Du må slutte å søke råd her ute på dette galehuset. Har sagt det før, og sier det igjen, du må være tro mot rådene som gis deg INNAD i familen!
Du er blitt for gammel og sliten til å kverne på sånne bullish råd som Laks&Axa kommer med, og hans småjenter. Det har du jo sett at aldri stemmer, og sist gang vet du hva som skjedde da vi så 1,98! Det endte godt for din og min del, men du ser hvor dårlig peilng enkelte har her.

Ta å les mailen på EDB maskinen din, og kutt litt ned på vinen, så skjønner du greien!
Ellers ser du at NAS investeringen for 2 uker siden på 210 kr inngang betaler seg. Gått en del vin på svingningene, men nå står den i 235,- Livet er godt serru!

Kanskje du skal fokusere mer på solkysten og livet der, så kan jeg ta meg av dine axa forretninger. Det ryktes at en annen god mann er der nede, Blackwhite, kanskje han har en sånn GoldCar bil som han kan hente deg og ta deg med bort på Sjømannskirka neste lørdag og spise litt grøt, med skrapelodd etterpå. Det er av og til bingo der og, det liker Babben godt !

Foreslår at du tar en pause fra HO som gjør deg usikker, noe du ikke trenger å være. Når SS står til rors, går allting bra, Tante Babben!

SS
Blackwhite
27.01.2018 kl 22:53 13031

Tante Babbel kan nok bli et hyggelig bekjentskap. Mon tro om jeg ikke støtte på henne i dag langs promenaden i Marbella. Hun har trolig tatt turen fra Calahonda og toromsen til storbyen på shopping. Det strander ikke akkurat på cash nå om dagen.Hun raste bortover gullmila så det luktet svidd av rullatoren, på stø kurs mot Puerto Banus. I den ene hånden en paraplydrink, og i kurven Finansavisen med bilde av Endre. Det forbauser meg ikke om det var visning på en av bungalowene i nabolaget. Det store spørsmålet er om det er Endre eller big John som trekker det lengste strået, for Babben er på hugget om dagen. Og det er bare en vinner!

Ler så jeg griner her. Hu der assa!
Håper du holder oss oppdatert, for det er interessant å vite hva den eldre damen foretar seg i gledesrusen!
Har du sett noe til TrulsO og Isabella da?

Nesten til å ta og føle på fortsettelsen her. Babben virker høy rett og slett slik du beskriver det, og beskrivelsen er rett slik jeg kjenner henne.

SS
Blackwhite
28.01.2018 kl 09:42 12928

Det kan bekreftes at din kjære tante Babben var på visning på en av bungalowene i går formiddag. Huset ligger i første linje til sjøen på gullmila litt bortenfor Marbella Club, kun et slag med puttern unna hvor jeg selv holder til. Det var i grunnen bare å følge røyken og lukten av svidd gummi, som jeg fortalte om i går. Men det stopper ikke med det.
Det var når jeg satt på terrassen og nøt min cocktail "sex om the beach" det begynte å dra seg til. Først sirener og Guardia Civil, så sykebil. Nysgjerrig som jeg er, lar jeg verken blålys eller Babben passere uten nærmere undersøkelser. Jeg ilte til, og det som møtte meg er ikke til å tro. Der sto selveste TrulsO dryppende våt iført mankini, og ved siden av, Isabella, som grein så tårene skvatt. Babben hadde nemlig snublet i rullatoren og ramlet i bassenget. TrulsO som den herremann han er, trådte til og reddet gullhøna fra den sikre død, der hun fløt viljeløst rundt i bassenget. Litt hjertemassasje og et par kjappe runder munn til munn metode var det som skulle til. Babben kunne ikke huske sist hun hadde fått slik oppvartning. Det måtte være da Goggen levde. Babben er nå så godt som ny,og klar for nye runder med visning og børs. Babben har også konkludert med at basseng er greit, men boblebad viktigere. Både TrulsO, Isabella og Babben har store forventninger om axa til uken. Når sant sies gjelder det fremtiden. Babben mumler axa under 2,79 og inndekning av shorten. TrulsO sier at han ikke kan skjønne hvorfor Babben kjaser om shorts; mankini får da holde. For egen del har jeg tro på Babben, som nå har blitt min nye ledestjerne!
Gork
28.01.2018 kl 10:05 12931

Mektig søndags lesning, det var bra at Tante Babben kom seg gjennom det hele uten å miste motet. Det er litt av en tante du har SS. Det er fantastisk at vi har en egen reporter der nede, tusen takk Blackwhite.
SS
Utifra ditt bilde av Tante Babben forstår jeg at hun har gode venner i Colombia, ikke rart at hun kan se langt inn i fremtiden.

Lykke til.

God formiddag!

Det var da voldsomme saker Tante Babben klarer å lage til på kort tid.
Det høres ut som om det er for billig rødvin der nede, i for store mengder. Kombinert med feita gevinster i axa siste uken, så kan selvtilliten bli vel stor, selv for Tante Babben. Nå må hun ikke glemme at hun og axa gikk på en liten smell fredag, men spørsmålet er om hun har hatt under en i promille siden torsdag og ikke fått med seg usikkerheten i axa, og fredagens nedgang.

Nå har selv SS forsøkt munn til munn metode på eldre damer, og for å si det sånn: brystkompresjoner på damer i 70 årene er som å knerte en chipspose. Det må forventes at Tante Babben skal og må ta det med ro neste ukene nå. Du må se til henne nå BW i fortsettelsen! Men dama er jo sterk og sprek til alderen å være, så det bør gå bra etter litt hvile.

Ellers skal jeg ringe henne ut på dag og gi henne en update på det tekniske her i axa. Viktig at hun finner roen, og da må hu glemme ny inngang 2,54 !

Hold oss oppdatert på livet på Costa Del Sol !

PS: Ikke la TrulsO og Isabella666 ta over visninger og kjøp av bungalow for Babben, det må hun stå for selv. Disse to ungdommene vet at dette tilfaller dem etter Babbens bortgang, og da har dem nok interesse av å gå for noen hakk større kåk enn Babben trenger. Det har ikke Babben kapital til før AXA når 3.60 eller heltst 4-5 kr! Det får vi ta når den tid kommer, for Tante Babben er overbevist om at hennes venn Endre klarer den biffen!

SS

Enig, det var facinerende lesning. Får vi en slik update hver dag, så gleder jeg meg til å finne frem forumet her hver dag. Dette topper nemlig gleden over å lese MikkelVPS sine rørende innlegg på det andre forumet også!

Tante Babben skal ikke undervurderes, hun har kontakter både i Colombia, og Aker Brygge, ++++++! Ikke rart hu der gjør det knallbra på børs og i AXA!

Ren skjær flaks at Blacwhite har komt over henne, samtidig som han ble obs på henne via Forumet her. Noen ganger er det nesten for utrolig til å være sant!

Gleder meg til å følge fortsettelsen her. Kanskje andre også har lagt merke til henne !

SS
InnerTier
28.01.2018 kl 10:18 12894

:D Feit humor og XXL retorikk med blandet nicke triks.
Håper gullhønene også trives med kos, ros og yring rundt hele seg, før tettere fokus mot Pilestredene og bølgende vedlikehold, med vulkan pulseringer og kulmineringer i gullgruvene, med jubel stemning, ekstase tårer - varm emning, som styrker driftende og trigger hjernenes lykksalige celler når det gjelder - slik at hodene uten hjerne - funker til saluttene triller og bertar tuttene :D ;) :) . Anbefales alle - alltid. Goggen elsket sikkert også det!
28.01.2018 kl 16:34 12669

Blir knallbra fra AXA serr'u. Shorterne trekker seg og fjerner lokket på/ved 3 før tallslipp, og planlegger nok å komme inn i bildet igjen kanskje oppe på/ved 3,80.

Gjerdet begynner nok snart å knekke sammen, for det må være mange som planlegger å hamstre stort i AXA. Man skal ikke ha stort av instinkt og innsikt for å se at det går rett vei for selskapet. Blir derfor brå kursstigning snart, og mange må plutselig finne seg i å bli med på reisen med et mindre antall aksjer. Effekten på gevinst når det kommer til antall aksjer, den skal man ikke overse, og det er på lave kursnivåer at man har den berømte besøkelsestida.

Ps. Blunke-blunk..:)-
reven66
28.01.2018 kl 17:35 12615

På sikt blir nok dette veldigt bra.Kan aldri tenke meg at Geveran Trading med Fredriksen investerer så store beløp,bare for å hente ut noen kroner.
DnB,s kursmål på 5 kr,tror eg bare er begynnelsen på eit fantastisk eventyr.
Men lurer litt på om Geverans Warrants på 130 mill aksjer til 3,25,kan være med på å bremse litt frem til 24/10.
28.01.2018 kl 22:00 12519

DNBs kursmål er det slettes ikke noe galt med, men det kan nok hende at det var DNB som lå foran skjema, og ikke AXA som lå bak skjema.

Pga. stadig større muskler for hvert kvartal, så kan progresjonen komme til å skyte i været.
29.01.2018 kl 10:21 12279

Mange husmenn som blir lurt av gribber på "stop loss"-raid for tida, tror jeg. Ser mønsteret i hvordan kursen stupdykker, før den går rett opp igjen, gjerne med disse utallige kjøpene på 50 og 50 aksjer. Utålmodige mister grepet og vil bli grønn av forargelse når AXA virkelig går opp. Da står de vel utenfor og glor på.

Herlig for oss tradere dette.
Bare kjør ned på 2,75. Der skal jeg fylle bra på. Tante Babben oxo!

SS
29.01.2018 kl 14:22 12153

He-he... Da kan jeg også fylle på. Da blir det du, jeg og tante..:)- Eh... hikst..:)-

Nå har robotene trådt til med 150 stk x et utall på kjøp... De er sultne. Smulene fra de håpefulle små blir mye samlet sett. De store vet godt psykologien inni hodene til mange små, som ikke tåler mye før de kaster korta og går, og selvfølgelig vil de at flokken heller kjøper på høyere nivåer.

Men tenk AXA... Med stigende resultater så blir det et fint case å sitte på med truende skyer over børsen, bare man får fastslått ytterligere at dette går veien, for mange slike kandidater er det ikke å finne på børsen. AXA kan komme inn i "gullsonen" også de nærmeste åra, ikke bare fordi det nå er mye muskelkraft, men også fordi økonomien i Europa tar seg godt opp. Da skal også flere med skyldige beløp kunne oppnå bedret betalingsevne, og satsingen på eiendom kan også vise seg å få turboen på i en slik situasjon.

Tvi-tvi...

Kjøper pusekattene, eller er det bare heiskjøring?

Hørt rykter om at Isabella666 koser seg på LaZenia senteret i dag. VPS er knallgrønn på AXA shorten hennes.
TrulsO mener hu må dekke shorten i sluttauksjonen, men Isabella vet alltid best. Hva gjør hun?

SS

Ingen vits å kjøpe nå som lakkskomafiaen har nervene på utsiden av skjorta, jeg venter til AXA er under 2.80.

Bare å vente, lenge til Q4 enda.
Men vær forberedt på at Endre plutselig sender ut en deilig Newsweb melding, da kan det hende den går noen ører opp, men gjerne like fort tilbake.

SS

Leste at Mohn er ute av Topp20 lista, hva skyldes det jenter?

Har han solgt seg ut, eller har han lånt alt ut?

SS
Blackwhite
29.01.2018 kl 19:21 11823

Her på solkysten har det ikke skjedd stort i dag. Siste dagers hendelser får holde for en stund.
Men ikke for det. Som dere nå forstår er mitt forhold til tante Babben i ferd med å gå fra et løst bekjentskap, til vennskap.
Noe mer enn det kan det aldri bli, og er heller ikke ønsket fra min side. Så mange felles interesser har vi heller ikke, med unntak for børs og særlig axa.
Derimot er Iasabella mer i min gate, både aldersmessig og sånn for øvrig. I formiddag tok jeg turen opp til La Canada (ikke LaZenia)som ligger rett på oversiden av
Marbella sentrum. Akkurat passe langt å kjøre med flagrende hår uten å fryse på ørene.På en av kafeene var det ikke vanskelig å få øye på Babben.
Det er sjelden man kjenner noen på hårstilen, men akkurat Babben lyser opp omgivelsene med sin palmelignende frisyre.
Ikke nok med det, Isabella var der også. Jeg var ikke vanskelig å be når jeg ble fristet med en kaffe på Babbens regning.
Isabella kunne fortelle at TrulsO har pådratt seg en vond lungebetennelse etter svømmeturen i går. Jeg ble ikke akkurat lei meg over å høre det. For selv
om både hun og jeg har vårt, er det en kjent sak at TrulsO verken har det beste oppsynet eller er den skarpeste kniven i skuffen.
Jeg undres på om det er han som er far til barnet. Som en parentes bemerket er det ikke få som har stilt spørsmålet om det null eller O som kommer etter S.
Nok om det. Babben er trygg på at axa faller videre, og har planlagt inndekning på 2,79. Det er dame med orden i sysakene, for
ikke å si hekletøyet sitt det! TrulsO derimot spiller høyt og har satset alt på 3 tallet innen q4. For egen del er jeg enig med Babben, og opplever nå at
kursen i axa driver som viljeløst siv på opprørt hav.

Endelig kom dagens reisebrev fra solkysten. Har ventet siden fredag på MikkelVPS sitt nye brev, men det slår derimot ikke BW sine eminente skildringer av hverdagen i Spania, AXA og børs på en snadder måte.

Tante Babben er for spesielt interesserte, og jeg tror Goggen var den eneste som klarte å omgås henne i lengden.

Isabella666 har sin sjarm, brune deilie øyne, langt brunt hår - tipper det var et syn å se håret henner flagre i vinden. Ingen Caddy fra Goldcar du kjører forstår jeg......!
Sitter Isabella klar i morgen da for å dekke shorten sin? Hva sier NOK53 om Isabella dekker den for endte gang på 2,75 ? Da bør han i all respekt ta av seg hatten og gratulere, for Isabella har over tid vist bra teft. Og jeg tror ikke hun skal takke TrulsO (kunne lett vert null) for den traden.
Er TrulsO sengeliggende, eller har han vert i dosetten til Babben og lånt noe bredspektret antibiotika ?

Avslutningsvis, har TrulsO vert så makalaus at han har tatt inngang rundt 3 kr etter råd fra Laksen ? Dæven, trodde det var mer fornuft der i gården, men noe skjedde med stakkars TrulsO da han drev med svømmetrening mellom Marstein / HOS i Speedo - var det ikke mars 2017 han skulle gjennomføre stuntet live på FB cam ?

SS
Truls00
29.01.2018 kl 21:06 11737

Her går det så det suser, SS. Fikk meg et nytt nick i kveld ettersom jeg ble kastet ut av tivoliet for en stund siden. Er sengeliggende for øyeblikket, men det varer ikke lenge. Må komme meg i kalosjene for å redde investeringene. Vi snakker ikke om bredspektret antibiotika, men en mix av valium og Eau de vie. Det gjør susen. Jeg liker forresten dårlig at denne BW gjør kur til både Babben og Isabella666. Noe sier meg at det er penga han er ute etter. Nå skal Axa godt over tretallet så både sportsvogn til far og barn kan handles. Vi snakker ikke om Caddy fra Goldcar, nei! Babben vurderer på sin side en elektrisk rullator som hun på gode dager også kan leke seg med på Miraflores golfklubb. Men det spørs om det noen gang vil skje. Du har vel fått med deg min heltedådige innsats i bassenget forleden.
bålfreak
30.01.2018 kl 08:33 11663

Det interessante her er vel Axactor og veien videre for selskapet. Det har vært stille på kjøpersiden i selskapet nå i januar, da tenker jeg på porteføljekjøp. Tenker at selskapet nå bruker all energi på å bearbeide og innkreve stål fra de oppkjøpte porteføljene. Endre Rangnes har sikkert et porteføljekjøp eller en annen godis å presentere på Q4. De største eierne i selskapet sitter rolig og venter . Axactor er et strålende langsiktig case med stort potensiale. Ser vi på utviklingen av verdensøkonomien og Europa spesielt vil Axactor ha gode muligheter til vekst gjennom oppkjøp av store og små porteføljer fra Europeiske banker. Så langt har Spania vært Axactors førstevalg, men lenger frem vil også flere land bli svært interessante for Axactor. Jeg tenker først og fremst på vårt kjære fedreland som flommer over av forbrukslånsbanker. Den samme utviklingen ser vi også i flere land. Inkasso blir en bonanzavirksomhet med svært gode muligheter .
Gork
30.01.2018 kl 17:31 11364

Min spansk er ikke god, men jeg tror at dette var hva Google translate ga meg fra en artikkel i spansk presse.

Par overfalt av eldre kvinne, en stilig spansk ung mann og en vakker spansk kvinne, den eldre kvinnen som overfalte skjøv den yngre kvinnen vekk og tok tak i gutten og slepte ham inn i et smug, samtidig som hun skrek Metoo, Metoo, etter hva jeg forstår så mener den spanske pressen at hun het Tante Babben. SS om dette er tilfelle må du snarest ringe ned og forklare Tante Babben hva #Metoo kampanjen går ut på.

Hhahahah, ler så jeg griner.
Det her høres ut som Tante Babben ja. Det kan være at det er denne MikkelVPS som har reist til solkysten og skal la sitt sinne gå utover Tante Babben. Der er visst knute på tråden kan du si.

Jeg blir nødt til å få fatt i henne og høre hva det går i, og om det går bra. #metoo vet jeg ikke om jeg når inn til henne på, du vet hvordan det er å lære en gammel hund å sitte. Kanskje BlackWhite kan bistå oss her.

Ikke en dag uten hendelser fra solkysten. Isabella har visstnok dekket noe av shorten sin, og sendte en snapp hvor hun lå med tærne på stranda og hadde skrevet i sanden NOK53 og smilefjes - noen som vet hva hun mener?

SS
Blackwhite
31.01.2018 kl 19:13 11202

I mitt chart ser det slik ut: Den 29. januar brøt Axa gjennom gulvet (2.84) i en rektangelformasjon og søkte trøtte på 2,76. Hvis støtten ikke holder er veien kort til 2.60. Spennende tider, for det er ingen tvil om at det er usikkerhet i markedet om dagen. Dess nærmere vi kommer q4 uten stigende volum og kurs, dess mer tålmodig er jeg på inngang. PS) Babben fikk rett denne gangen også, spørsmålet nå er om hun bør dekke inn hele shorten?

Løye med det, men Tante Babben og Isabella har det med å treffe !
Jeg blir ikke overasket over noe i AXA, men søtten på 2,75 har vert god. Men spørsmålet er hvilke krefter som skal ha den ned. Uansett, finnes verre aksjer å sitte i enn AXA.

Nå har vi kjørt igjennom hele Januar uten nyheter, og bare det har overasket meg litt, så vi får håpe Endre klarer å få ut noe, for noe må da ha skjedd i januar på den fronten også!

SS
01.02.2018 kl 21:24 11024

For meg gjør det ikke noe med kurser under 2,70 igjen. Da selger jeg fra andre poster og fyller på mer av AXA.

Snart skal nok tallslipp bekrefte at AXA er på rett vei, og det bør ikke overraske noen. Med færre ansatte per inkassokrone å skvise og bedringer i økonomiene, så skal det gå bra med de folka vi ha bak roret. AXA kommer nok med en rekke meldinger utover. Har vært stille på den fronten.
Blackwhite
01.02.2018 kl 22:11 10962

Her en liten snutt fra dagens øvelser. Isabella, TrulsO og meg selv på en liten utflukt.

https://www.youtube.com/watch?v=iGKB4rmADmo

Ahhh, så du Isabella der i snadder rosa bikini, enda deiligere enn jeg husker. Ikke rart denne gjengen kan leve det gode liv, som tjener penger både opp og ned i axa!

SS
Klatremusa
02.02.2018 kl 13:37 10649

Er det nå man skal benytte anledningen?
02.02.2018 kl 13:47 10748

Det tror jeg kan være det sikreste, men jeg åpner samtidig for fall til under 2,70 også.
Pick Up
02.02.2018 kl 13:56 10726

Jeg liker best å plukke opp penger fra gata selv om jeg må bøye meg. Forhåpentligvis blir Axa interessant igjen før eller senere.

PS
Skal hilse fra fra Robert Stoltenberg. Han ler så han mistet parykken.
Redigert 02.02.2018 kl 14:51 Du må logge inn for å svare

Dere laster vel nå?

Selv har jeg pantsatt svigermor, SS Mathilde og alt annet- all inn!

SS
Redigert 02.02.2018 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
02.02.2018 kl 16:21 10517

Nå blir dere hektet av (ikke dere, men dere ja)... Ute fra aksjen like før gigant-hyper-meta-meldingen kom!

Sånn kan det gå..:)-

Syke satan så skamdyktig SS, TanteBabben og Isabella har vert her.
Bunnet på 2,75 (som SS sa sist uke) - og Isabella shortet fra 2,95 til 2,75 som skrevet i lange tider.

Dere ser hvem dere skal høre på, ikke sjefsbacktraderen Korsar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God helg søte jenter.

SS

Rapporteres om god stemning i Spania nå gitt.
Tante Babben har forsøkt å nå Endre i hele dag, via noteringsoverføring hos Televerket. Men enda ikke nådd han. Agendaen er at nå går det så det griner i AXA, og hun har fått nyss i at Endre skal selge boliger i spania. Så nå har hun ett rekkehus i kikkerten som ligger i Endres portefølje, og da blir det ingen kahytt på stranda likevel. Hun skal gå for noe skikkelig! Babben, Isabella, TrulsO og SS sitter nå fullastet i AXA, rett vei, etter at diverse shorter er dekket. Så nå kan dere tro at det er god stemning !

SS
03.02.2018 kl 06:56 10194

Ha-ha... Jeg er helt sikker på at SS kan gjøre en god AXA-trade på en lørdag også...

Men nå skal det jobbes overtid snart her... Ha en flott dag!

Ja hadde det vert mulig, er jeg redd axa i dag hadde gått på en smell ref gårsdages smell på Wall Street.

Når det er sagt, så vet jeg bare om en som handler aksjer på OSE, riktignok på søndager, og det er faktisk Korsar. Det innlegget hvor han har kjøpt og solgt aksjer på søndag ligger på gamle forumet, og det er publisert her på AXA trådene flere ganger.

SS må nok vente til mandag 0900, som alle andre, utenom Korsar!

Angående gårsdagen skal jeg være seriøs:

Jeg vet ikke hva som skjedde siste 30 min i axa da. Om noen dekket short før helgen og bare ville bli ferdig med det, eller noen bare "måtte" inn, koste hva det koste ville, vet jeg ikke. Men det var til dels bra momentum der og vi fikk en kjekk boost. Boosten ble delvis dempet at litt salgsvilje fra noen som kjøpte seg inn rundt 2,75 området, men det er en del av gamet.

Spent på om dette fortsetter mandag, eller om opplegget på Wall Street setter en skikkelig kjepp i hjulet for OSE og AXA mandag. Det aner jeg ikke noe om, men det er lov å håpe at AXA skulle klare seg selv om OSE tryner litt. OSE falt over 1% fredag, så det blir neppe like ille som WS, men man kan ikke utelukke fall på 1-2% likevel. Bare spekulasjoner fra SS sin side!

SS
bålfreak
03.02.2018 kl 10:52 10210

Sannsynligvis vil Wall Street reversere nedgangen på mandag etter at Sentralbanken Fed gikk ut og beroliget markedet. OB vil sannsynlig snuble litt fra start....:, Axa nærmer seg Q4 og vil strekke seg mot kr 3. Time will show, inntektene kommer....., mest spent på kostnadssiden .