Dobbelmoralen slår til igjen.

Slettet bruker
15.03.2019 kl 13:04 2372

Tragisk, forferdelig, høyreekstremist slår til. Dette skal det skrives om og skrikes om nå i lang tid fremover. Uskyldige muslimer slaktet når de ba.

Den tyrkiske presidenten kaller dette for et angrep på alle muslimer, men hvor er de kristne i Tyrkia? Det finnes snart ikke flere igjen, hvor er indignasjonen da? Hva er forskjellen mellom drap på muslimer eller drap på kristne? I nesten alle muslimske land drepes det kristne. De sprenger dem i stykker inne i kirkene, de skyter både kvinner og barn. Hvor er venstresiden da? Man tier, for livet til en kristen eller livet til en muslim som er drept av en annen muslim er ikke verd noe.

Alle drap på mennesker er noe forferdelig som bør fordømmes, men selv her inne hos Hegnar, er det noen som tier når kristne myrdes av muslimer, men nå skriker de. Dette viser at det er ikke drapene som opprører dem, men hvem som blir drept. Dette kommer også til uttrykk hos Hadia Tajik som nå oppfordrer til forfølgelse av det hun kaller, høyreekstreme holdninger. Hun bør først feie for egen dør. Hva som er mest tydelig når det gjelder holdninger hos muslimer kontra kristne er at millioner av muslimer jublet i gatene da over 3000 mennesker ble drept i tvillingtårnene, men ingen kristne jubler i dag.

Redigert 15.03.2019 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 09:58 1386

When white extremists kill, politicians do not demand that they be racially profiled. They do not call for bans on white people coming to the United States. They do not insist that white people’s freedom of movement be restricted, their houses of worship be surveilled, their leaders be banned from holding public office, or their neighborhoods be “secured” and occupied by armed agents of the state. And they do not demand that taxpayers foot the bill for a massive, symbolic monument that will register America’s official disdain for white people in perpetuity.

And that’s how it should be. It would be immoral to collectively punish white people for the actions of a few extremists—and it would only raise the stature of those extremists, partially legitimize their grievances in the eyes of potential followers, and strengthen their ability to recruit future operatives for further attacks.

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2019/01/homegrown-terrorists-2018-were-almost-all-right-wing/581284/
Slettet bruker
16.03.2019 kl 10:05 1384

Bryr meg ikke om hudfargen her
https://www.dagbladet.no/nyheter/norsk-svensk-is-kriger-er-dod/70874975
Norsk statsborger
Skråmo er født og oppvokst i Göteborg, men har norsk statsborgerskap og norske foreldre. Han skal ha konvertert til islam etter at han fullførte videregående i 2005.
Da Skråmo kom til Syria tok det ikke lang tid før han begynte å spre propaganda fra innsida av IS. Ifølge nyhetsnettstedet doku.nu han har i årevis drevet en systematisk propaganda- og rekrutteringsvirksomhet rettet mot Sverige. På Facebook han har hyllet IS-terror i Europa og skal også ha oppfordret til vold i nabolandet.
Slettet bruker
16.03.2019 kl 16:39 1356

Har du fremdeles ikke forstått at dette ikke gjelder hudfarge eller etnisitet, (rase som du elsker å kalle det)?
Dette gjelder ideologien Islam. Du synes å forstå ideologien nazisme, hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå Islam? Er du direkte involvert i ideologien Islam kanskje?

Sangen som lurte oss grundig: " Meget er forskjellig, men inni er vi like."

Her tok sangskriveren fullstendig feil. Inni er vi slettens ikke like, der finner man den største forskjellen. Du kan ikke se at et menneske er en massemorder på utsiden, men det som driver personen, er på innsiden. Den dagen vi forstår dette, den dagen vil man kunne skille klinten fra hveten, og som betyr: å skille det verdiløse fra det verdifulle.
Redigert 16.03.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 17:06 1350

Jeg kan desverre ikke diskutere med lettkrenkede mammadalter.
Det blir bare tåpelig når du kan si hva du vil mens jeg blir anmeldt for å svare deg med samme mynt.
Håpet feiringen ikke ble for hard i går.
børst
16.03.2019 kl 17:38 1348

De venstreorienterte sympatiserer med IS. De har ingenting imot å ha IS-folk i gatene, men dem de peker ut som nazister vil de kjeppjage og stenge ute fra det offentlige rom.
Slettet bruker
16.03.2019 kl 17:51 1340

Jeg vil sette skapet på plass, det var Moderator som fjernet deg fordi du brøt reglene som gjelder her inne. En av grunnene til at du ble kastet ut, kan jo være at du kalte mennesker her inne for rasister fordi de hadde et annet politisk syn enn deg, og andre løsninger på Islam-problemet i Europa.

Du er ikke engang så voksen at du kan stå for egne feil.
Slettet bruker
16.03.2019 kl 21:06 1326

Polemiker skriver det som trengs å vite om saken. ABB mente at å drepe muslimer ville virke mot sin hensikt. Med mindre man drepte tusenvis av dem da. Brenton Tarrant var av en annen oppfatning. Man må ta ondet ved roten. Slik muslimene selv praktiserer hatefull islamideologi. Noe sympati fortjener de ikke. Tipper New Zeeland nå våkner og ser islam kolonistene i et klarere lys. Slik det skjedde i Norge etter 22/7- Siden den gang er Norge utsatt for bølge av knivstikkere, voldtekter og kriminelle. Det syder blant islamistene om å kvitte seg med de vantro norske hundene og innføre Sharia. De ville ikke har hatt noe imot er at vi halshogges. Det er del av pakken å være en god muslim. Den som tror noe annet er islambenektende, kunnskapsløs eller sosialist Pk
Redigert 16.03.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 21:22 1321

Du er og blir forumets største snowflake. Ha en fortsatt fin feiring.
Redigert 16.03.2019 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 23:24 1301

Jeg er stolt av min etnisitet, mine stålblå øyne, blonde hår og hvite hud, men det betyr ikke at jeg ser ned på dem som ikke er som meg. Mennesker med svart hår, brune øyne og farget hud er nydelige mennesker, minst like nydelig som dem du kaller snowflake, men jeg skiller mellom handlinger og ikke utseende slik du gjør. Jeg ser kun ned på dem som ikke kan oppføre seg og leve i fred. Dem som drives av en agenda som vil fjerne slike som meg eller andre som ikke er enige med dem, dem ønsker jeg sendt tilbake til steinalderen der de kommer fra. Du må gjerne følge med dem, jeg tror du vil trives godt der.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 08:30 1289

Fuglane må vite hva du gnåler om her. Du vet tydligvis ikke hva som menes med snowflake nå for tiden?

"Today, snowflake is used to describe a person perceived as overly sensitive and fragile"

Slettet bruker
17.03.2019 kl 11:06 1274

Når man leser gjennom denne tråden får man inntrykk av at mange "gode nordmenn" er av den oppfatning at hendelser som den på NZ bare er å forvente da desperate hvite ser slike "heroiske" handlinger som siste utvei som forsvar mot den islamske svøpe.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 16:03 1261

Jeg regnet ikke med at du kunne din historie: In the 1860s "snowflake" was used by abolitionists in Missouri to refer to those who opposed the abolition of slavery. The term referred to the color of snow, referring to valuing white people over black people.

https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)
Slettet bruker
17.03.2019 kl 16:20 1258

LMAO

Du må vel være den eneste som ikke vet hvordan uttrykket brukes idag.
Jeg sikter selvsagt til at du er en lettkrenket sladrehank.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 16:36 1251

Jeg bruker begrepet akkurat som Franz, det gjør alle i min omgangskrets. Forøvrig lurer jeg på hva moderator mener om at du angriper Franz og kaller ham sladrehank? Jeg vet at det ikke var Franz som fikk deg kastet ut, det var deg selv og din venstreradikale sjargong om mennesker du ikke er enige med, "skjelle ut meningsmotstandere som rasist".
Slettet bruker
17.03.2019 kl 16:40 1248

Admin svarte på tråden da jeg klagde over at du ble kastet ut Jabba.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 16:43 1247

Det er klart, jeg må ikke såre følelsene til Franz ved å kalle han sladrehank. Han sitter vel å gråter nå.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 17:22 1235

Ja jeg vet at du beskytter ytringsfriheten, så takk.
Når Franz kom med spådommene sine om hva som vil skje med innvandrere og drog paraleller til lange knivers natt var det slett ikke bare jeg som reagerte, men jeg kokte vel ikke over og kalte han noen stygge ord før en uke etter på en helt annen topic, og da løp han øyeblikkelig til moderator og sladret. Så dette snøfnugget har jeg null til overs for. Stor i kjeften selv men tåler ingenting tilbake.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 17:22 1234

Ja jeg vet at du beskytter ytringsfriheten, så takk.
Når Franz kom med spådommene sine om hva som vil skje med innvandrere og drog paraleller til lange knivers natt var det slett ikke bare jeg som reagerte, men jeg kokte vel ikke over og kalte han noen stygge ord før en uke etter på en helt annen topic, og da løp han øyeblikkelig til moderator og sladret. Så dette snøfnugget har jeg null til overs for. Stor i kjeften selv men tåler ingenting tilbake.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 18:06 1227

Ikke vet jeg, men på tråden hvor jeg spurte hvorfor mange her klager på hverandre til admin svarte faktisk admin at det var admin selv som tok denne beslutningen pga regelbrudd.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 19:28 1213

Takk skal du ha for svaret ditt, .777.

Tragedien er at jabadabadum ikke har lært å stå for egne feil. Han skylder på alle andre og er sikker oppvokst med svake foreldre som unnskyldte han hver gang han gjorde noe dumt. Hva han burde gjort er følgende, unnskyldt seg til dem han kalte rasist, fordi hans utskjelling var et klart brudd på loven, og han kunne blitt anmeldt.

Det er dommer i Norge som slår fast at det ikke er lov til å si at noen sprer rasisme eller spiller på rasisme. Blant annet ble Human-Etisk Forbund dømt i 2005 for å ha sagt at Arne Tumyr "spiller på fremmedfrykt" og "innlegget oser av menneskeforakt og spiller på fremmedfrykt og rasisme".
Redigert 17.03.2019 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
børst
17.03.2019 kl 20:26 1203

Iløpet av helgen drepte islamister 50 kristne i Nigeria, som bringer antallet opp til 120 siden februar. Men det fikk ikke engang en liten notis i noen norsk avis.


https://www.christianpost.com/news/120-people-killed-140-homes-destroyed-by-nigeria-fulani-since-february.html
Redigert 17.03.2019 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2019 kl 21:04 1189

Jeg er ganske sikker på at admin har sagt en hvit løgn basert på den mailen jeg fikk den gangen. Hadde det vært som han skal ha sagt hadde det ene inlegget blitt slettet.

Skal det ikke være lov å kalle en rasist for rasist og sier du at det til og med finnes en dom på det? Hvorfor har vi da rasismeparagrafen? Jeg kan selvfølgelig kalle hvem jeg vil for rasist om jeg mener de sier noe rasistisk, så får den rammede heller ta til motmæle om han er uenig. Da har vi begge benyttet oss av vår ytringsfrihet. Men du har forsåvidt delvis rett. De som sier rasistiske ting er også de som er flinkest til å spille offerrollen, så i dag er det blitt verre å kalle noen for rasist enn å si noe rasistisk. Du kan feks helt fint komme unna med et personangrep om min oppvekst men dersom jeg hadde kalt deg deg rassist ville du gått bananas og sikkert sladret til moderator, så det vil jeg ikke gjøre.
Slettet bruker
17.03.2019 kl 21:07 1187

Du blander sammen rasister og antirasister med interesse for islamsk rasisme mot infidels. Du kan ikke kalle slike antirasister rasist, da er du bare dum.
abetullah
17.03.2019 kl 22:05 1174

Dobbeltmoralen hos media, politikere og venstresiden er skremmende når det gjelder hvilke ofre man velger ut for sympati og debatt etter en terroraksjon.

Er muslimer verdt mer enn kristne? Ja, ifølge media og den politiske venstresiden.

Er høyreekstrem vold farligere enn muslimsk og venstreekstrem vold? Ja, ifølge media og den politiske venstresiden.

https://www.lykten.no/terrorisme-2/hvorfor-bryr-ikke-venstresiden-seg-om-kristne-offer-for-islamsk-terror/



Biggy
17.03.2019 kl 22:24 1170

https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Snowflake

Snowflake er beskrivelsen av en generasjon av unge idealister med høy PK-faktor......
Slettet bruker
18.03.2019 kl 02:47 1152

Nå er det vel mer riktig å si at definisjonen "Snowflake" tolkes forskjellig alt etter hvor man hører hjemme politisk og i tid. Hva jeg vet er at det finnes minst 2 tolkninger, og den første er den som har vart i snart 150 år og er da mest brukt gjennom tidene. At noe er nytt, gjør det ikke mer riktig, se bare på hva som skjer i Europa nå, det skulle være mer enn nok til å skremme fanden på flat mark.
Slettet bruker
18.03.2019 kl 02:49 1153

Sitter du der og kaller admin for løgner??????????
Du er dummere enn hva jeg trodde. Kastes du ut nå, hvem sin skyld er det da?
Slettet bruker
18.03.2019 kl 15:32 1117

Så dersom man kritiserer moderatorene så bør man kastes ut?
Forøvrig litt sjokkerende at dette var den verste ordbruken du klarte å finne på denne topicen.
Slettet bruker
18.03.2019 kl 16:55 1103

Du er så ødelagt at du ikke engang vet forskjell på kritikk, og kalle noen for en løgner. Dette bare viser hvilket nivå du befinner deg, og der nede vil jeg ikke oppholde meg. Jeg regner med at du snart er ute igjen, farvel.