NAS: - Er redd shorterne vil gå skoa av seg ?
Vel, ingenting er sikkert men for én gang skyld ser det ut til at pilene peker rett vei for flyselskapet og aksjonærene. Dette fundert på rene fakta som har kommet fram og at NAS har en av verdens mest moderne flyparker. At de nå har måttet sette 18 fly på bakken for en stund kan bare ha bidratt positivt i totalbildet for Norwegian. Når de også slipper å leie inn fly gjør sannsynligheten for oppgang enda større. Etter min mening. Har forøvrig selv tatt høyde for de fleste tenkte scenarier.
https://min.e24.no/koster-millioner-a-leie-erstatningsfly-for-737-max/a/7lEJgw
https://min.e24.no/koster-millioner-a-leie-erstatningsfly-for-737-max/a/7lEJgw
Redigert 21.01.2021 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Ypsilon 7
25.04.2019 kl 10:02
2009
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Marshall satte short på tirsdag og er den største synlige shorteren.
Marshall satte short på tirsdag og er den største synlige shorteren.
Ypsilon 7
11.04.2019 kl 15:28
2213
Trolig er det mange shortere som ikke er oppført her som kan gå skoa av seg ...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 11.04.2019 kl 15:28
Du må logge inn for å svare
It is very possible that he is turning around! The buying activity increases progressively while the debt gets a refinance and Boeing is very advanced with the flight permits ... This is very exciting ...
Frodon
02.04.2019 kl 09:38
2515
Jeg skulle ønske TS kom med et forslag til budsjett på NAS for 2019 som viser at selskapet ikke er i brudd med lånebetingelsene på slutten av året
Handlarn
02.04.2019 kl 09:33
2521
Med tanke på att Boeing sagt att de nu behöver mer tid för att lösa felet enligt bloomberg så har du nog rätt.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-01/boeing-needs-more-time-to-assess-737-max-software-fix-faa-says
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-01/boeing-needs-more-time-to-assess-737-max-software-fix-faa-says
ksandal
02.04.2019 kl 08:02
2589
pengex skrev Tikker fortsatt nedover. 20 kr i sikte?
tentke 39kr i slutten av uken, men ser ut som vi allerede i dag skal se 3 tallet.
20kr er faktisk ikke umulig om de ikke veldig snart presenterer oppdateerte tall som viser at de er over NULL inntekt. pr dags dato, renner penger ut så fort at vi trolig må ha ny emisjon innen et år.
20kr er faktisk ikke umulig om de ikke veldig snart presenterer oppdateerte tall som viser at de er over NULL inntekt. pr dags dato, renner penger ut så fort at vi trolig må ha ny emisjon innen et år.
boltzmann
29.03.2019 kl 09:11
2755
TDN Direkt, 09:08: "Reiseoperatøren TUI nedjusterer sin guiding for første kvartal 2019, etter selskapet har satt sine 15 Boeing 737 Max fly på bakken.
Selskapet forventer en negativ ebitda-påvirkning på 200 millioner euro og nedjusterer 2019-estimater for ebitda med 17 prosent, opplyses det".
Selskapet forventer en negativ ebitda-påvirkning på 200 millioner euro og nedjusterer 2019-estimater for ebitda med 17 prosent, opplyses det".
stud_trd
29.03.2019 kl 09:00
2795
ksandal
29.03.2019 kl 08:25
2840
Ypsilon 7 skrev ... shortersmittet av Tigeren ... ?
shorterene er vel de eneste som har tjent penger på nas siste 6 mnd.
Ypsilon 7
27.03.2019 kl 08:40
3162
... shortersmittet av Tigeren ... ?
Redigert 27.03.2019 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
ksandal
27.03.2019 kl 08:27
3194
lol. når Sisner efekten avtar, er ddet nok rett ned. men de holder overraskende godt stand denne uken i underkant av 50. Det finnes absolutt ingen grunn til at NAS skal holde seg så bra. så hele veien til neste resultat fremleggelse, bør aksjen falle rolig nedover.. hvor langt tørr jeg ikke håpe på... men den virker urimelig dyr idag med nesten null verdier og null inntjening. Om ikke de får fart på og snu seg rundt og kutte utgifter, skal vi nok ha en ny emisjon allerede til vinteren igjen. da kan til og med 10kr være realistisk, eller konkurs. Alle 18 max flyene blir nok på bakken i flere mnd, og det er også en risiko for at de aldri kommer i luften igjen.
Tror vi ser 39kr eller lavere før påske.
Ny short settes når den faller under 45kr. akkurat nå er jeg ute pga usikkerhet og urealistisk hausing av kjendiser som ønsker den opp på 55kr for og kunne selge seg ut.
Tror vi ser 39kr eller lavere før påske.
Ny short settes når den faller under 45kr. akkurat nå er jeg ute pga usikkerhet og urealistisk hausing av kjendiser som ønsker den opp på 55kr for og kunne selge seg ut.
Åssen går det med bear-nervene? Ser du noen effekt av masing på HO?
Dette kan fortsatt ta måneder føre de er i lufta da flyhavarikommisjonen skal fremlegge sin omfattende rapport så skal myndigheter godkjenne alt til slutt føre de får fly. Nå står Max flyene til Nas og andre trygt langtidslagret i en ørken i Usa. En flykirkegård for langtidslagring.
Pitti
26.03.2019 kl 08:40
3560
slikt går det hvis alt overlates elektronikken... gjelder alt: bank, biler, elektrisitet osv osv
Men åpenbart er feilen funnet så det hører vel ikke mye til før at fly kommer seg opp i lufta igjen?
Men åpenbart er feilen funnet så det hører vel ikke mye til før at fly kommer seg opp i lufta igjen?
https://e24.no/naeringsliv/boeing/boeing-test-40-sekunder-paa-aa-reagere-ved-feil/24589456
Totalt 3 knapper å trykke på. Det er nå fælt at det er alt som skilte flere hundre mennesker fra livet.
Totalt 3 knapper å trykke på. Det er nå fælt at det er alt som skilte flere hundre mennesker fra livet.
Ilusion skrev Jeg er klar for å hamstre litt på midten av 30 tallet
BEARNASX2NON blir vinneren X2 short ned til kr 23. Eller kr 20 som Spb1 Markeds har som et - 50% redusert kursmål. Å lave kr 20 kan jeg vurdere å kjøpe NAS, såfremt de ikke går tom for cash, da. For renner ut mange millioner hver dag nå. Det er ikkje bra.
Redigert 25.03.2019 kl 22:27
Du må logge inn for å svare
rischioso
25.03.2019 kl 11:42
4080
Det er ikke flytypen som setter billettprisen - det er det selskapet som gjør uavhengig av flytype til samme lokasjon hvor 2 ulykker på rad og fortsatt ingen plausibel endring av problematikken annet enn planer om at piloter skal trenes for å sloss mot svalestup risken så er det heller ikke å forvente at folk flest er villige til å reise med Max 8 …
Likeså er q1 et av årets svakeste kvartal hvor man på toppen får en betydelig reduksjon i inntekter basert på at 18 Max 8 blir stående på bakken på ubestemt tid - mao, ingen hast med å posisjonere seg.
Likeså er q1 et av årets svakeste kvartal hvor man på toppen får en betydelig reduksjon i inntekter basert på at 18 Max 8 blir stående på bakken på ubestemt tid - mao, ingen hast med å posisjonere seg.
Redigert 25.03.2019 kl 11:47
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
25.03.2019 kl 10:21
5032
Dette vet vi vel null om alle sammen, så spekulasjonene får spille fritt. Men jeg tror at etter kort tid så vil flytypen bli ettertraktet som før, da de reisende ser pris som det viktigste når da de involverte roer ned situasjonen.
rischioso
25.03.2019 kl 09:53
5082
Problemet vil nok ikke løses gjennom at piloter skal få trening i å sloss mot computeren. Problemet vil ligge i at folk ikke vil gå mann av huse for å være med denne spesifikke flytypen frem til det kommer en permanent løsning hvor computeren jobber sammen med pilotene slik det skal være ...
lillele0n
25.03.2019 kl 07:54
5227
For å være ærlig så har jeg ingen forutsetninger for å si om et fly er trygt eller ikke. Skulle dog tro at utalelser før og etter sikkerhetspatch bør skilles.
rischioso
25.03.2019 kl 04:37
5353
lillele0n skrev Gammel reportasje.
Så du mener at 737 Max 8 er safe pr i dag?
Siden du henger deg opp i datoen og mener dager er gammelt så kan det være greit å få med seg denne diskusjonen som er kun timer gammel:
https://www.youtube.com/watch?v=z2gqQ1aW-gg
Siden du henger deg opp i datoen og mener dager er gammelt så kan det være greit å få med seg denne diskusjonen som er kun timer gammel:
https://www.youtube.com/watch?v=z2gqQ1aW-gg
Redigert 25.03.2019 kl 04:48
Du må logge inn for å svare
rischioso
25.03.2019 kl 03:58
5378
Det er ikke noen selvfølge at Boeing vil kompensere for annet enn 1 software oppdatering i tillegg til å inkludere de valgfrie sikkerhets funksjonene som Norwegian mfl hadde valgt å ikke kjøpe.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6835471/Boeing-says-optional-warning-light-fitted-standard.html
Men når alt kommer til alt så vil det være publikum som vil ligge som basis for den videre suksessen hvor det er svært sannsynlig at så lenge det finnes andre alternativer så vil de fleste velge å ikke fly med 737 Max og da hjelper det lite med en eventuell 1 gangs kompensasjon …
https://edition.cnn.com/2019/03/24/politics/boeing-software-737-max/index.html
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6835471/Boeing-says-optional-warning-light-fitted-standard.html
Men når alt kommer til alt så vil det være publikum som vil ligge som basis for den videre suksessen hvor det er svært sannsynlig at så lenge det finnes andre alternativer så vil de fleste velge å ikke fly med 737 Max og da hjelper det lite med en eventuell 1 gangs kompensasjon …
https://edition.cnn.com/2019/03/24/politics/boeing-software-737-max/index.html
Redigert 25.03.2019 kl 04:00
Du må logge inn for å svare
Norwegian er godt sikret mot sånt, selvfølgelig. Sikkerhetskrav i flyindustrien er uhorvelig strenge og myndighetene vil være helt og holdent på flyselskapenes side i denne saken. Boeing kan komme til å svi noe stygt, men jeg tror at særlig Norwegian kan faktisk komme utrolig godt ut av dette.
Ja, Norwegian har en moderne flypark, men spørsmålet er om 737 MAX flyene vil oppleves som tilstrekkelig sikre av publikum - og om verdien av disse flyene vil kunne forringes grunnet livsfaren disse flyene har vært belemret med inntil det ble innført et globalt forbud mot å fly disse flyene? Det er lett og tenke seg at denne usikkerheten vil kunne få betydning for verdsettelsen av Norwegians flåte.
Til info: Norwegian har fått levert 18 fly av en total bestilling på 110 fly av denne typen.
Til info: Norwegian har fått levert 18 fly av en total bestilling på 110 fly av denne typen.
Redigert 24.03.2019 kl 15:16
Du må logge inn for å svare
Etter påske... Røde tall og la oss håpe de 18 flyene nærmer seg å kunne anvendes igjen..
Tar ennå lang tid før disse flya skal i lufta..
rischioso
24.03.2019 kl 13:17
5881
NOPE,
It's impossible to call Boeing 737 MAX 8 safe, says this aviation expert
https://www.youtube.com/watch?v=80JPdRWjadI
It's impossible to call Boeing 737 MAX 8 safe, says this aviation expert
https://www.youtube.com/watch?v=80JPdRWjadI
Ypsilon 7
24.03.2019 kl 09:34
6089
ksandal
22.03.2019 kl 10:40
6310
Som tidligere nevnt er det da historisk sett best og gjøre mottsatt av Sissner, altså selge. for kjøper han, kan du være sikker på at vi skal lengre ned.
Transcendence
22.03.2019 kl 10:17
6362
Da doblet Sissener seg i Norwegian :-) billig salg!
https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/finansnestor-dobler-i-norwegian/3423627593.html
https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/finansnestor-dobler-i-norwegian/3423627593.html
stud_trd
20.03.2019 kl 10:07
6685
Ja, de står omtrent i kø rundt omkring for å både jekke ned og snakke ned NAS. ;-)
o
20.03.2019 kl 10:01
6705
Flott nedgang i dag stud_trd. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/HSBC-fortsetter-aa-jekke-ned-Norwegian.
stud_trd
19.03.2019 kl 11:40
6912
Ypsilon 7 skrev Uffda, - tenker på shorterne. Omtanke trenger man uansett ?
Ja, dette var i overkant mer enn jeg hadde trodd så langt iallefall. ;-)
-
«
- 1
- 2 »