NANO- diskusjon mellom investorer - Ikke TA og baising

Gjerrigknarkern
NANO 28.01.2018 kl 18:27 8529

Jeg håper vi kan holde en tråd med informerte og velbegrunnede innlegg uten småkrangling om hvem som har rett.
Forumet flommer over av enkelte som kun sprer eder og galle, samt krangling om kursen går opp eller ned 50 øre i morgen.

Jeg kan starte med å etterspørre formeninger om triggere som kommer ila 2018 - anyone?
Spørsmål 2: Vet vi om NANO går for BTD, eller har de ingen planer om dette før paradigme er ferdig?
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
diffish
28.01.2018 kl 20:04 8417

Jeg kan prøve å svare på spørsmålene. Men det finnes nok andre på forumet som kan forklare i mer detalj.

Costa har sagt at BTD er noe NANO jobber med, men det er mer en dialog enn èn enkelt søknad. Vi vet ikke hva som skal til for å få BTD innvilget.

Forventede triggere som kan ha innvirkning på kursen:
- Melding om første behandede pasient i PARADIGME, (kommer når som helst, men burde ikke ha noen innvirkning på kursen da det ikke er noe overraskelse. Enkelte påstår at fond vil komme inn i aksjen når PARADIGME meldes. )
- Melding om første behandlede pasient i ARCHER-1, samt dosevalg (kommer når som helst, dosevalg kan ha effekt på kursen.)
- Melding om resultater fra prekliniske data Humalutin, (midten av april, gode data kan være med på å høyne kursmål)
- Melding om oppdaterte data fra DLBCL Fase 1 (mot slutten av året, gode data relativt til andre konkurrenter kan være med på å høyne kursmål. Husk enkeltheten av Betalutin, 1 injeksjon og ut av sykehuset kort tid etter, med som regel få bivirkninger)
- Oppdaterte data fra LYMRIT 37-01 (desember, gode data vil gi forventninger til PARADIGME-data som ventes i 2019. Jeg forventer en kraftig høyning av dagens mDoR på 15 mnd fordi kohorten vil ha en median oppfølgingstid på omkring 18 måneder siden behandling)

Det KAN også komme melding om samarbeid med Big Pharma, samt BTD, dette vil være store triggere, ettersom det ikke forventes å komme enda.

Jeg tror det er en flott aksje å sitte i på lang sikt. Men det er vanskelig å trade aksjen pga variabelt volum. Frykter at vi befinner oss i intervallet 76-90 i hele Q1, men det får tiden vise.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2018 kl 20:42 8387

ingenting som vil skje i 2018, mens Costa vil hevde han er superhappy under hver Q presentasjon så vil kursen falle i takt med at markedet mister mer og mer tillit til italienere og hans lovnader. Aksjen er på randen av stupet, at ikke flere skjønner det vitner bare hvor mange kunnskapløse drømmere som holder på med aksjer. At ledelsen tar seg til rette og tilegner seg mer og mer opsjoner selv om de kom til dekket bord ser heller ikke ut til å bekymre noen! patetisk!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
diffish
28.01.2018 kl 20:49 8380

Spørsmålet handlet om triggere og hva vi kan forvente. Det ble stilt 2 spørsmål, og du unngår å svare på begge. Du hoster opp det samme som du har sagt før i tidligere innlegg, uten å komme med noen begrunnelse. Innlegget er rapportert som spam, men jeg regner med at admin som vanlig ikke fjerner dine innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Gjerrigknarkern
28.01.2018 kl 22:30 8285

Takk for grundig svar. Det er vanskelig å vite når man skal gå inn i en slik aksje for å bli løpet ut.
Grunnen til at jeg ikke forstår meg på de som spår dommedag, som enkelte allerede har gjort på denne tråden, er ganske enkel; har man absolutt ikke troen på en aksje så bruker man ikke tid på den - så enkelt er det. Alle som bruker tid, spesielt på et forum, på en aksje har på en eller annen måte planer om å tjene penger på den.
Caset NANO er egentlig ganske enkelt; enten har man trua på at Betalutin kommer på markedet eller så har man det ikke. Selv om enkelte tar seg nær over at Costa ikke sender ut børsmelding hver gang han skal en tur på dass er det irrelevant for de langsiktige (også kjent som investorer)
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2018 kl 22:42 8266

hva er det som er feil med løken sitt utsagn? Ledelsen kom til dekket bord, bidrar nesten ingenting (spør dere meg) når det gjelder verdiskapningen og tildeler seg flere og flere opsjoner mens kursen daler. Er jo en ganske så korrekt beskrivelse av situasjonen i nano for tiden
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2018 kl 23:21 8221

Dere burde skjemmes. Akskjespesialisten, •korsar osv (gidder fan ikke nevne flere Nick.)
Rett i skammekroKenmunnen med dere. Fysj skam
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Dogsther
28.01.2018 kl 23:56 8189

Nok et forgjeves forsøk på å starte en seriøs diskusjon... Det begynner å bli mange.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
29.01.2018 kl 08:12 8062

Gjerrigknarken...
Jeg åpner opp hver morgen Hegnar.no i den gode tro, på at idag så skjer det... Nemlig at jeg kan lese en tråd, hvor det som her, ikke avsluttes med bare vas...
Men som jeg kan se så sluttet det vel etter ca 6-7 innlegg. Veldig trist og helt meningsløst av dem som holder på med dette. Har sittet i Nano siden sommeren 2016 og kommer til å sitte lenge..
En dag så tenker jeg at pipa får en annen låt.
Ha en fin dag,, hilsen Mekkern..:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
29.01.2018 kl 11:22 7919

Takk for oppsummering. Jeg er personlig ikke spesielt glad i å tillegge prekliniske forsøk verdi i kreftselskaper, da overføring fra museforsøk til mennesker erfaringsmessig har vært veldig uforutsigbart her (overføringsverdi i antimikrobielle forsøk synes mer pålitelig). Det sier seg selv at dersom Humalutin skulle lykkes, er oppsiden stor, men det får være en eventuell bonus en gang i fremtiden. Jeg tror oppsiden på Betalutin er mer enn stor nok til å forsvare en long-posisjon. Ellers deler jeg ethvert ønske om en meningsfull, fundametalbasert diskusjon omkring NANO!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2018 kl 11:41 7925

I dag kom kontrastene mellom BGBIO og NANO fram i all sin velde:
- BGBIO har levert konkrete, lett forståelige og svært positive resultatmeldinger
- NANO har sendt melding om tildeling av flere PSU'er til ledelsen......

Forskjellen i de to selskapenes kursutvikling er vel knapt verdt å kommentere?
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2018 kl 12:50 7849

Akkurat nå er jeg litt usikker på hva som kommer av virkelig kursdrivende meldinger og oppdateringer.

Som ble nevnt av andre så forventer også jeg at resultatene fra Lymrit vil bli svært gode. Eks mDOR, PR og CR nesten må bli bedre siden siste pasient ble innrullert i desember -17 og jeg antar at 20/100 er blant de siste. Dette vil desverre ikke komme før seint i 2018.
Dataene fra ASH var svært gode, men selskapet har mistet grepet kommunikasjon da data som formidles er kompliserte og den gjengse investor har kanskje ikke grunnlag til å vurdere det fullt ut.

Så er det selvsagt psykologien i markedet, som nok jobber mot Nano. Forventningene er nok skyhøye men sektoren generelt har fått en flying start på 2018. Pcib startet det hele og stafettpinnen er levert videre til bgbio. Og for sistnevnte er det nokså symptomatisk; meldingene som har gitt bgbio en rakett i baken er basert på a) en forhøyet kursmål fra arctic som hvertfall undertegnede syiller spørsmål ved og b) dagens melding som i all hovedsak er interimdata, og i min verden vage, ikke spesielt oppsiktsvekkende og kun gir forsiktige hint om sluttresultat. At kursen skulle gå i taket på dette gjenspeiler ikke resultatet, men at "alle" skal være med karusellen.
For nano sin del blir det nok sidelengs en stund fremover. Får de derimot orden på infostrategi og kommer med mer håndfas data så snakker vi reprising av en annen verden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 13:21 7544

tror det er mer sannsynlig at det kommer et hinsides krakk enn en gladmelding ila 2018
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
30.01.2018 kl 13:40 7520

Selskapet har en helt håpløs media/infostrategi. En ting er å holde korta tett inntil brystet, noe annet er å legge lokk på all informasjon. Viser en total mangel på respekt for aksjonærene. Bare noe sånt som at "vi er i rute" etc kunne bidra til å roe markedet og fjerne mye usikkerhet. Men nei, ikke et j... musepip! Og i mellomtiden har kursen rast. Huff og huff. Skal jeg driste meg til å spå, så måtte det bli at ingen nyheter er gode nyheter. Jeg er langsiktig og har tro på at selskapet kommer med knallnyheter ifm Q4 27.2.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
30.01.2018 kl 13:48 7504

Jeg ser også fra selskapets hjemmesider at det så langt ikke er annonsert deltakelse på konferanser. Scary.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
tixis
30.01.2018 kl 14:20 7479

Anders...

Det er bare litt i overkant av 2 mnd siden CMD.
Hvis du fikk med deg hva som kom frem der så er det ingen grunn til å bli nervøs.
Du må ikke høre på disse andre tullebukkene her inne som ikke har det minste filla peiling på hva Nano driver med.
Ja enig om at vi kunne ønsket noe mer info men....

Les hva jeg skrev her tidligere i dag:

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21989432

I tillegg er det verdt å merke seg hva professor Zinzani sa på CMD. Som kjent er han en uhildet professor på NHL og kjenner til alle behandlinger som eksisterer og som er under utvikling. Gå inn på Nano sine hjemmesider og last ned hans innlegg.
Når han står frem og sier det han sier så får du bare gjøre deg opp en mening om du vil lytte til det og vektlegge det eller lytte til surrehuene som Aksjespesialisten og kompani som mener det har ekstremt greie på hva selskapet driver med. NOT!

Skru av pc`en å la disse besserwisserne få holde på med dette vrøvlet sitt.
De har aldri klart å dokumentere en enste fundamental ting som sier at Nano ikke vil lykkes i å bringe Betalutin til markedet.

Siste skudd på stammen er nå denne patente Nano har fått på kombinasjonsbehandlingen. Ikke rart de vil prøve å skjule det mest mulig til de også har fått patent i US. Får de det så kan du bare lene deg tilbake og vente Anders. Ikke lenge før livet smiler. I mellomtiden må vi regne med litt opp og nedganger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Goody
30.01.2018 kl 17:31 7373

Men tixis. Du vad hvad NANO de driver med? Som en af de eneste i hele verden, for der er ikke andre der ved hvad de driver med. Deres info. til markedet er jo 110% fraværende.?
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
30.01.2018 kl 18:15 7318

Andersiverden, på siste Radium sa Costa akkurat det du etterlyser: "There is no slowdown". Problemet er at folk hører bare det de VIL høre.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 18:32 7300

at du gidder å fortsette denne haussingen av aksjen er helt hinsides, og at admin tillater det er enda mer utrolig! Bare et tegn til hva hegnar er blitt til.

Du har hausset aksjen helt hinsides siden 2016, hva har skjedd? Kursen har kollapset og er i ferd med å kollapse fullstendig, 68 til uke så 55 ila. februar. Jeg har hatt rett HELE VEIEN mens du og kompisene dine har konkurrert med hverandre om å komme med de mest urealistiske kursmål, så fortsetter du på samme måten i dag.

Costa gir f.... i aksjonærene, pøser på med opsjoner - som aksjonærene skal betale for - og leverer absolutt INGENTING - 0 - så kommer du hit og hausser videre bare fordi du er for ¨stolt¨ til å innse at du hele tiden tok FEIL! skammelig men ikke overraksende!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
focuss
30.01.2018 kl 19:47 7260

En ting er høre hvaCosta sier. Spørsmålet er om hva han sier er noe å legge vekt på.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
30.01.2018 kl 20:38 7220

Mye bedre å høre på dere som kan dette. Costa har ikke peiling. Herregud for noen jævla idioter dere er.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 21:14 7170

ja hør på Costa du, han bryr seg om aksjonærene.....LOL

han bryr seg så mye at aksjonærverdien synker for hver gang han åpner munnen og tildeler seg mer og mer av aksjeiernes risikokapital... Costa eier snart over 2,5% av NANO (opsjoner + aksjer)
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
31.01.2018 kl 00:01 7092

Hva faen hjelper det Costa om han eier 100% av selskapet om de ikke leverer. For meg kan de gi både han og andre som hjelper til med å få NANO til å lykkes titusenvis av opsjoner. Lykkes de blir det bra for alle. Han bryr seg ikke om kursen, han bryr seg kun om å utvikle medisiner og kurere kreft og da kommer kursen når den kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2018 kl 09:05 6952

Aksjonærer med vettet i behold pleier å bry seg om kursen i aksjene de sitter i.
NANO nå: 76
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2018 kl 09:08 6948

desverre så er det å være nano aksjonær for mange blitt til en ¨stolthetssak¨ der de kategorisk nekter å motta hjelp eller råd. Det er gjerne aksjonærer som har opplevd en eventyrlig vekst i formuen i 2016 men denne veksten har gjort dem så overbevist om sin egen fortreffelighet på aksjemarkedet og blindt at den til slutt kommer til å felle dem. Viktig lærdom for oss som sitter i bergenbio og pcib
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Gjerrigknarkern
31.01.2018 kl 11:11 6896

Aksjespesialisten og Korsar (en og samme person?)

Poenget med denne tråden var ikke å diskutere hvor kursen står på kort sikt, noe dere først og fremst er opptatt av. Jeg er opptatt av det grunnleggende; blir det medisin eller ikke, samt oppkjøpsmuligheter.

Jeg forstår ikke hvorfor dere bruker all energi på å kommentere NANO når dere ikke har trua på selskapet. Aksjespesialisten kommenterer KUN NANO! Det er totalt uinteressant det dere holder på med. Kommenter gjerne dersom noen påstår at aksjen skal opp av tekniske årsaker, men ikke bruk det tekniske eller IR-strategien til å konkludere på fundamentale forhold.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
31.01.2018 kl 11:24 6881

Diskusjonstråder som dette tiltrekker seg dessverre debattanter som først og fremst ønsker å bidra til å øke volatiliteten i aksjen--det er jo det tradere lever av! Synd, for nå for tiden synes fundamentaldiskusjonene å være helt fraværende på HO. Prøv Shareville.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
BenjaminGraham
31.01.2018 kl 11:50 6860

Dette selskapet er uten tvil underpriset. Sett ut i fra det potensielle markedets fremoversette omsetninge kommer jeg frem til en tosifret vekst. Diskonterer man ved bruk av den høyeste renten i intervallet er selskapet fortsatt fler multipler underspriset. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor fler ikke kjøper. Er det usikkerhetsmomentet? Vell i så fall blir du jo kompansert med potensiell avkastning. Det er i grunn ganske latterlig hvordan en stor investor som observerer dette ikke utnytter arbitrasjemuligheten som så klart står frem i dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
tixis
31.01.2018 kl 15:03 6810

Hei du Aksjespesialisten,

Hvis du kaller innlegget mitt over for hausse innlegg, hva kaller man ditt da (da mener jeg det om Nano over)?
At admin lar meg få holde på med slike innlegg så er det vel en like stor overraskelse, hvis ikke større, at han lar deg holde på som du gjør.
Du er rett og slett en skam for alle som investerer i aksjer og det begrunner jeg med at du til dags dato ikke har kunnet begrunne dine synspunkter med ett eneste fundamentalt sannhetsord om utviklingen og strategien til selskapet.
Å slenge ut av seg at dette er en møkka aksje og skal ned kan alle gjøre når aksjen beveger seg ned. Skal ikke store frøhjernen for å få til det.
Jeg har nesten 500% økning på mine Nano aksjer siden jeg kjøpte de i 2015 så at dette har vært en møkkaaksje for meg, ser vel kanskje du også (litt usikker), ikke er tilfelle.

Det må da for faan være lov å si hva man tror på uten at man skal beskyldes for å hausse. Hadde admin sett på dette som et problem så hadde det nok blitt sletta.
Du har vel hatt flere forskjellige nick opp igjennom som har blitt sletta. Jeg har mitt nick og det har jeg hatt hele tiden.
Jeg har ikke behov for flere, i motsetning til en del andre her inne.

Jeg beit meg merke i ditt innlegg fra i går:
BergenBio ligger nå i en stabil oppegående trend. Det er naturlig med litt gevinstsikring men det skjer på mye lavere volum enn jeg hadde trodd. Kursmålet mitt i 2018 er 150 - 200 NOK

Kurs nå 38.5 for ikke innvidde.

Hvilke type innlegg er dette da AS????
Er det en nøktern vurdering av BergenBio eller er det et hausseinnlegg?
Du burde gå litt stille i dørene AS for du sitter så til de grader i glasshus.

Dette bare viser hva slags type du er!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2018 kl 15:15 6791

Vi forstår. Alle aksjer vi kjøper og som ikke leverer har "uten tvil" vært "underpriset". "Flere multipler". At aksjen likevel har falt hele siste året har selvsagt ingen ting med vår vurderingsevne å gjøre. Den er jo perfekt. Det er dette ford...markedet som ikke forstår sitt eget beste, ikke sant!?
BenjaminGraham, you just made my day!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
01.02.2018 kl 08:27 6642

Du leser innlegget over som Fanden leser Bibelen, Korsar. Han/hun snakket om NANO, ikke alle aksjer. Du kan godt være uenig i denne måten å se en aksje på, men vis litt respekt. Diskusjonsklimaet på NANO-trådene er forgiftet nok som det er. Jeg tror alle fundamentalinvestorer er vel fortrolige med problemet "verdifeller". At du trader NANO og andre aksjer--flott for deg. Tradere bidrar til likviditeten i markedet, så jeg er ikke blant dem som ser ned på det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
01.02.2018 kl 08:35 6632

Nordic Nanovector Appoints Malene Brondberg as Vice President, Investor Relations and Corporate Communications.
Et godt tegn!
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
stockwalker
01.02.2018 kl 08:39 6622

Er redd den stadig tyngre bestykningen på toppen nå med tilhørende avlønninger vil øke budsjett brenningen ganske mye,, kommer nok en velpleiet emiisjon i slutten av 2018.. Var dette en impuls fra Costa eller var det drøftet i styret ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
01.02.2018 kl 08:44 6614

Et par ansettelser og du tror det går veldig ut over likviditeten i selskapet. La oss si hun får 5mill i lønn da. Nano har over 800mill på bok Så tror ikke et par 3 nye mennesker tømmer kassa. Du skal se at de faktisk vil bidra til at selskapet lykkes også.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 11:02 6534

YNWA250505,
så har NANO har pr. dato "over 800mill på bok"?
Dette må vi få høre mer om.
Redigert 21.01.2021 kl 04:48 Du må logge inn for å svare