Q-Free

Slettet bruker
17.03.2019 kl 10:24 705

IBM i trøbbel.

https://e24.no/lov-og-rett/statens-vegvesen/saksoeker-it-giganten-ibm-for-opptil-325-millioner-etter-bompenge-fiasko/24575575

Mangler rett og slett kompetanse.

Q Free er en oppkjøpkjøps nr 1 på Ose.
Redigert 19.01.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2019 kl 17:01 612

NB! Icemann. Hadde vært fint om du merket denne tråden med ticker QFR.


Det er helt sykt! Går (vei)myndighetene våre notirsk kun etter det laveste anbudet, uavhengig av kvalitet? Skandale avløser skandale! Samtidig undergraves norsk verdiskapning (les Q-Free her) på det groveste. Håkon Volldal har da også berørt denne problematikken under Q-presentasjoner, uten at han har fremstått som sutrete. Helt på sin plass av Håkon, sier jeg. Ikke vet jeg, men kan ikke tenke meg annet enn at f.eks. Q-Frees sterke konkurrent Kapsch Trafficom gjør rent bord når det gjelder anbudskonkurranser i Østerrike hvor de hører hjemme.

Her er forrige skandale:

Nye bomringer i Oslo og Bergen blir forsinket

Innkreving i nye bomstasjoner i Oslo og Bergen blir utsatt i tre måneder. Årsaken er forsinkelser i leveransen av bomutstyr.

NTB
28. november 2018

Mandag meddelte leverandøren EFKON en forsinkelse som er anslått til tre måneder, opplyser Statens vegvesen onsdag.

Det innebærer at oppstart av innkreving i nye bomstasjoner i Bergen ikke kan starte som planlagt 1. januar 2019. Forsinkelsen gjelder også de nye bomstasjonene i Oslo.

Miljøpartiet De Grønne beklager utsettelsen og peker på at den vil gi tapte inntekter på 300 millioner kroner, som i stor grad skulle gått til kollektivtransport.

– Endringene i bomringen vil føre til mindre trafikk, tryggere skoleveier, renere luft, lavere klimautslipp, sier leder Einar Wilhelmsen i Oslo MDG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mglr8m/nye-bomringer-i-oslo-og-bergen-blir-forsinket


Å spare seg til fant, er det ikke det det heter? Tragisk er det.
Redigert 25.03.2019 kl 17:03 Du må logge inn for å svare