Min største Farma favoritt i Sverige de kommende 2 mnd

repsol
SPAGO 17.03.2019 kl 18:57 9215

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/02/26/spago-spago-nanomedical-presenterar-prekliniska-data-for-spagopix-pa-ecr.html

Bare dem kommer gjennom denne pågående emisjon nå 8,5 kr mot de sittende eierne , selv trur jeg en av hovedeierne presser kursen ned under den pågående emisjonen for og få karet til seg mest mulig selv ved og overtegne selv og holde kursen nede under tegning perioden , her har vi en VD som er seriøs og ikke oppfører seg som en bilselger som mange andre bio selskaper som ikke har bakkekontakt , husk dem hadde en rettet emisjon på nesten 20 mil for noen mnd siden på 12 kr det er disse som jeg trur vil overtegne nå også .Nemlig HealthInvest som var hovedeier i Algeta

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/08/27/spago-spago-nanomedical-gor-riktad-emission-om-182-msek.html

mitt kurs mål ved positive data de neste mnd er 45-65 kr og hvis dem lykkes både Spagopix og Tumorad så snakker vi andre kurser noe jeg ikke gidder og skrive for dere veit hvordan bio selskaper er .
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Serboss
25.03.2020 kl 10:04 2985

OASMIA PHARMACEUTICAL
Oasmia i globalt samarbete med Elevar, kan få milstolpsbetalningar på upp till 678 miljoner dollar (Finwire)
2020-03-25 07:13
Oasmia Pharmaceutical har tecknat ett samarbetsavtal med Elevar Therapeutics som ger den senare exklusiv rätt att kommersialisera cancerpreparatet Apealea globalt förutom de regioner där Oasmia och dess partners verkar.

Milstolpsbetalningarna under avtalet kan uppgå till 678 miljoner dollar, motsvarande 6,8 miljarder kronor, skriver Oasmia i ett pressmeddelande.

Betalningarna relaterar till Elevars prestation vad gäller försäljning, klinisk utveckling och regulatoriska godkännanden av Apealea.

Elevar kommer betala procentuella royalties på försäljningen av Apealea till Oasmia, som därutöver får en upfront-betalning på 20 miljoner dollar.

Under samarbetet får Elevar även rätt att sublicensiera Apealea till andra partners, så som i Europa.

Vidare möjliggör samarbetet produktutveckling av Apealea och utveckling av möjliga nya indikationer.

De regioner där Oasmia och dess partners redan är verksamma är Norden, Baltikum, Ryssland och vissa CIS-länder.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
11.11.2020 kl 08:06 2768

Ting tar tid i bio

Men kom noe spennende i rapporten i går sytes jeg som var meget spennende , nederst i rapporten

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/11/10/spago-nanomedical-rorelseresultat-45-mln-kr-60.html

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
11.11.2020 kl 08:14 2756

Likte dette i rapporten som kom i går

"Vi återkommer inom kort med mer information både om säkerhet och bilder när resultaten från den andra dosgruppen har utvärderats. Huvudsyftet med studien är att dokumentera säkerhet, men vi har redan nu indikation på kliniskt intressanta MR-bilder vid bröstcancer och har som bifynd noterat oväntad god kontrast i bukspottskörteln. Även om detta inte är något vi tidigare har fokuserat på, utvärderar vi om det är av intresse för framtida partnerdiskussioner", säger vd Mats Hansen.

repsol

Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
12.11.2020 kl 10:08 2704

SPAGO
Tydliga bilder i klinisk studie med SpagoPix (Cision)
2020-11-12 10:03
Interimsresultat från fas I-studien SPAGOPIX-01 visar att SN132D ger tydlig kontrast i MR-bilder av brösttumörer. Resultaten bekräftar därmed prekliniska studier som visat att det unika nanomaterialet ansamlas i solida tumörer. Samtliga bilder såhär långt i studien visar också på oväntat god kontrast i bukspottskörteln, vilket bolaget kommer att utforska vidare.
VD Mats Hansen kommenterar resultaten vid en webbcast idag kl 13.00 som kan nås på följande länk: https://www.finwire.tv/webcast/spago-nanomedical/q3/.

Interimsresultaten avser den andra dosgruppen i studien SPAGOPIX-01 där patienter med bekräftad bröstcancer för första gången erhållit en dos som förväntades vara tillräcklig för att resultera i en kliniskt meningsfull kontrast. MR-bilderna från dosgruppen visar en tydlig kontrast i brösttumörer. Detta indikerar att SN132D kan underlätta utredning och övervakning av misstänkt och konstaterad bröstcancer med MR.

Resultaten visar därmed för första gången i människa att Spago Nanomedicals nanopartiklar ansamlas i tumörer. Ansamlingen baseras på fysiologisk målsökning, vilket också utnyttjas i bolagets projekt Tumorad® som syftar till att utveckla en precisionsbehandling av flera olika cancerformer.

Principen bygger på beskaffenheten hos blodkärlen i tumörer och kallas EPR-effekten (Enhanced Permeability and Retention). Tack vare denna effekt kan nanomaterial utformas för att ansamlas i tumörer, utan att de behöver interagera biologiskt med tumörcellerna. Detta öppnar för att med större precision adressera flera olika typer av tumörer och för diagnostik och behandling av aggressiv och spridd cancer.

”Resultaten är mycket lovande, självfallet för SpagoPix, men har även betydelse för Tumorad®, då båda projekten baseras på fysiologisk målsökning med vårt plattformsmaterial. Tumorad® syftar till att med precision stråla tumörer inne i kroppen”, säger VD Mats Hansen.

De säkerhetsdata som hittills genererats i studien medför inte några förändringar i studieprotokollet. Studien går nu vidare mot att inkludera ytterligare patienter på samma dosnivå för att utöka informationen inför de framtida kliniska studier som krävs för marknadsgodkännande. Rekryteringstakten i studien har påverkats negativt av pandemin, men ett större patientflöde har noterats efter sommaren. Spago Nanomedical bedömer att studien kan slutföras inom rimlig tid med nuvarande centra.

Utöver den positiva kontrasten i brösttumörer visar samtliga MR-bilder i studien, dvs bilder från båda dosgrupperna, på en mycket god kontrast i bukspottkörteln (pankreas). Detta positiva och oväntade resultat har föranlett Spago Nanomedical att undersöka potentialen för SpagoPix som ett MR-kontrastmedel även på detta område. Radiologer i Europa och USA pekar i initiala diskussioner på att det finns ett uttalat behov av att kunna identifiera och följa patienter med olika former av förstadier till cancer i detta organ.

”Vårt huvudfokus är fortsatt bröstcancer, men de bilder vi erhållit på pankreas är så slående att vi ser en möjlighet för indikationsexpansion genom att använda SN132D för att förbättra upptäckt och behandling av patienter med potentiellt allvarliga förändringar i bukspottskörteln”, säger Mats Hansen.

SpagoPix (SN132D) är ett kontrastmedel med potential att väsentligt förbättra cancerdiagnostik med magnetresonanstomografi (MR). Spago Nanomedical har inledningsvis valt att fokusera på bröstcancer, en sjukdom som årligen drabbar ca 2,1 miljoner personer, där MR redan idag används rutinmässigt för screening, diagnostik, eller uppföljning i 15-30 procent av alla patienter och behovet av bättre precision i diagnoserna är stort. Marknadspotentialen för förbättrad MRI för bröstcancerpatienter bedöms vara upp till ca. 10 miljarder SEK årligen.

Med utgångspunkt i antalet personer som årligen dör i aggressiv eller spridd cancer i indikationer med dokumenterad EPR effekt, samt ett pris i nivå med dagens preparat, bedöms marknadspotentialen för Tumorad® uppgå till 15-40 miljarder SEK årligen.

Det primära målet med studien SPAGOPIX-01 är att dokumentera säkerhet på olika dosnivåer, men ytterligare ett viktigt mål är att initialt undersöka MR-kontrastverkan vid klinisk användning i patienter med bekräftad bröstcancer. Studiedetaljer och uppdateringar publiceras på www.clinicaltrials.gov.

För ytterligare information, kontakta Mats Hansen, VD Spago Nanomedical AB, +46 46 811 88, mats.hansen@spagonanomedical.se.


Tydliga bilder i klinisk studie med SpagoPix
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
01.12.2020 kl 17:06 2569

Helt utrolig at denne ligger på dette nivå enda , januar 2020 hadde selskapet marked cap på rundt 320 mil før noe resultater som helst og nå når vi har fått good news så ligger vi 50 mil under ,skulle ligget på 10,5 kr ved samme prising , her har jeg regnet med den siste emisjon , vi får smøre oss med den berømte tålemoden he he , må vel få svar på dose 3 først , ellers så er bio selskaper som er i faser helt ræva i Svergie om dagen grunnet fare for stopp i studiene

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
14.12.2020 kl 18:29 2484

Har trua på svar fra siste dose før Jul , og får vi håpe at dem resultatene er som i dose 2 resultatet og da vil nok jobben og forhandlinger starte med en av de største innen kontrast væske i verden starte .


repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
16.12.2020 kl 17:03 2428

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/12/16/trading-direkt-tobbe-rosn-analyserar-bolagen-pa-spotlight.html

Litt omtale av Spago N teknisk , men her venter vi på nyheter så får vi en bedre pekepinn hvor det går he he

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
20.12.2020 kl 21:16 2365

Jeg forstår ikke prisingen av dette selskapet , men nå får vi oppdatering rundt dose 2 før nyttår håper jeg noe også sjefen håpet på , dem har klart og få nano partikler til oppsøke kreft/ kreftsvulster selv , dermed mener jeg at dem har spart flere år i Tomorad prosjektet noe jeg mener markedet ikke har skjønt enda , hvor mange selskaper mislykkes her , Spago skal styre sine partikler rett inn i kreften eller svulsten og lade nano partiklene og så drepe kreften uten operasjon noe som er gull der svuls / kreft sitter på avanserte steder som hjerne osv , priser til 280 mil 10 år forsking og flere hundre mil i forskning og fått nylig bekreftet data , vi får se om vi har en ti tagger her på kort sikt , det går fort i Swe når markedet snur seg mot oss he he

Planen dems er i Tomorad prosjektet og lade nano partiklene noe dem jobber med , siden dem klarte og fylle kreften i bryst med spagopix så tipper jeg dem fikser det i kreft prosjektet Tomorad , det skal jobbes med det nå

repsol

Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
22.12.2020 kl 08:00 2307

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/12/22/spago-nanomedical-spago-nanomedical-genomfor-foretradesemission-pa-591-miljoner-kronor-planerar-listbyte-till-first-north.html


Ikke den meldingen jeg ventet på men jeg ser ikke denne som negativ da disse gutta som er garantister er Stine av gryn , spennende og se , tipper det kommer mer herfra snart som gjør at denne lett blir fulltegnet av andre en garantistene

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
29.12.2020 kl 09:34 2213

dette blir vinneren i min portefølje i Januar

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
30.12.2020 kl 15:24 2171

januar så skjer det her ), mitt kurs mål for januar er ca rundt 13-15 kr

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
07.01.2021 kl 13:55 2082

Nå bygger forventningene seg virkelig opp i Spago , melding om avsluttet studie var venter før nyttår , er noen super spennende dager vi går i møte her nå.
Det at dem klarte og styre sine egen produserte nano partikler rett inn i svulsen/kreften er ikke priset inn her enda , det blir det snart en endring på )

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
13.01.2021 kl 17:47 2005

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/592483?programid=2071

Anbefaler alle og høre dette , smart dame

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
repsol
04.03.2021 kl 11:12 1557

Vil bare opplyse dere om denne nå da det nærmer seg , ca i uke 11 så forsvinner BTA aksjene , da blir dem gjort om til ordinære aksjer og det er da jeg trur melding om den siste dose på pasienter kommer , noen dager eller muligens opp til 14 dager hit eller ditt kan skje , dette er bio , ting tar tid

repsol
repsol
22.03.2021 kl 11:56 1455

Nå er emisjonen bak oss og list bytte på fredag for og bli mer synlige mot større investorer , så da regner jeg med gode nyhet veldig snart etter den 26 mars

repsol
repsol
25.03.2021 kl 08:53 1388

Siste dag på Spotlight Stock Market , litt synd men sånn er det , nå går dem over til Robot land i morgen , har selv vert i kontakt med ledelsen i Spago flere ganger og sagt at jeg vil ha opp likviditeten med 5 til 10 ganger før jeg hadde gått over på markeds plassen der robot gribbene tar tak i Spago , men jeg regner med at det kommer meget gode nyheter som endrer alt snart og likviditeten i aksjen , hvis ikke så faller aksjen da det bør omsette aksjer for minst 1 mil om dagen for at ikke roboten drar den ned , husk roboten liker nedgang , noe dritt , men hvis Spago leverer varene så blir ikke roboten noe problem.

repsol