USA investorer laster opp i Nel. The best H2 stock?

Slettet bruker
NEL 17.03.2019 kl 19:09 4752

The best hydrogen stock? Meget bra presentasjon av Nel går nå på YouTube. Usa investorer oppdager nå diamanten Nel. Go long in Nel. Usa investorer stuber nå inn i Nel og de laster opp. Nel kan få rakettfart i morgen. Mye stort på gang. Se og hør video her: https://m.youtube.com/watch?v=HItap8B8XPo&feature=youtu.be
Redigert 20.01.2021 kl 01:26 Du må logge inn for å svare
optimist68
17.03.2019 kl 20:07 4555

Det var en meget oppløftende video :-) Kan bli morsomt fremover. Vi må bare bli ferdig denne emisjonen på 5,45 først
Slettet bruker
17.03.2019 kl 20:21 4481

Kr 6.50 ryker denne uken. Nel vil røske godt i fra denne uken ?? Nå har Nasdaq kunder og Amerikanske investorer oppdaget Nel. Da smeller det kraftig opp sammen med potensielle store børsmeldinger??
Slettet bruker
17.03.2019 kl 20:42 4327

Skulle vel helst ønske det var på en litt større youtube-kanal en denne. Har en følelse av at Nikola World vil være en større mulighet for NEL til å vise seg fram en youtube-kanaler uten tyngde. Men sikkert fint med ekstra oppmerksomhet :)
Slettet bruker
17.03.2019 kl 21:53 4030

??Plasthammeren har smeltet og vi vinnere stikker av med saftige Nel gevinster fremover. Hvilke nye kontrakter kan tikke inn denne uken? Det vet vi denne uken ??
Hammers
17.03.2019 kl 23:01 3780

Omsetter for 1000 kr.
Av dette er 400 kr et RENT TAP!

Så lenge nye håpefulle spytter inn nye penger holder skuta seg flytende.
Når DE etter hvert skjønner konseptet - og at det ikke er MULIG å tjene penger - ja da er det bare å sjøsette livbåtene.

Hilsen Hammers
Krustjevskij
18.03.2019 kl 00:55 3511

Det er klart det går an å tjene penger på dette. Det er klart at i en vekstfase hvor mye penger går til teknologiutvikling og konsulenttjenester i et firma, så skal man ikke forvente å gå i pluss med en gang. Når den helautomatiske fabrikken på Notodden er ferdig kan NEL gå i solid pluss. Hydrogen har en energitetthet som er mye høyere enn olje. Når hydrogen blir komprimert på tanker kan den fraktes og distribueres mer effektivt enn f.eks diesel. Ved komprimert hydrogen på tanken vil volum/vekt på biler reduseres og man vil vinne tilbake energitapet ved frakt og distribusjon. Sammenliknet med rene batteribiler vil vekten reduseres drastisk selv om jeg ønsker rene batteribiler velkommen. I dag tjener man penger på å pumpe opp olje i Nordsjøen, der kan vi snakke om rent tap både økonomisk, mijø og klima. Likevel lønner det seg med en bensinpris på 15kr/l. Jeg tror også folk flest ville betalt mer enn 15kr/l hvis de visste at det reddet miljøet. I tillegg har vi dårlig tid når det gjelder å nå 1.5 graders målet i 2030. Flere land har undertegnet Parisavtalen og vil bli straffet økonomisk hvis de ikke følger opp. Joda, dette vil lønne seg og jeg vil investere i det grønne skiftet fremfor å begynne å klage og ødelegge for grønn teknologi som gjør fremmarsj. Å prøve å baisse ned denne aksjen viser bare at man ikke spiller på lag med grønn teknologi i det hele tatt.
Admoff
18.03.2019 kl 06:58 3249

Trodde du var ferdig med å diskutere NEL .. du klarer tydeligvis ikke å holde deg borte fra denne aksjen?. Uansett godt å lese negative innlegg med mager substans?
Anywhere
18.03.2019 kl 07:15 3173

Tror vi relativt trygt kan si at 6,5 IKKE ryker denne uken. I alle fall ikke basert på at enkelte amerikanere også er ppsitive til NEL. Nels potensiale rent kursmessig er ganske bra tatt ut der selskapet står nå, så verden: IKKE forvent de store bevegelsene i kurs oppover fra ca 5,9 på lang, lang tid!! Først må omsetning kraftig økes-og det må bevises overskudd på prosjekter, ikke underskudd som nå.
Det er vanskelig å ikke gi Hammers rett i at det er håp og atter håp som foreløpig kjøpes i NEL, ingen ting er bevist av god forretningsdrift. Og husk, her øker antallet konkurrenter skarpt fremover..

Krustjevski, å mene at aksjen er priset høyt nok er ikke å være negativ til det grønne skiftet. Det er bare en erkjennelse av av forretningen NEL må tidoble sin omsetning og klare å levere ekstreme bedringer på sin prosjektering for å forsvare dagens pris. Jeg mener toppnivå 5,9 er greit, men da må selskspet bevise at det er verdt 7 milliarder i årene fremover. Det sksl en del til. Heldigvis er ikke NEL alene om å levere fylleutstur for hydrogen, ei heller produksjon av hydrogen. Det er gsnske enkelt for de fleste å få til...så det grønne skiftet er Ikke avhengig av NEL....
Redigert 18.03.2019 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Ajax1
18.03.2019 kl 08:06 2929

Hammers: Dette blir som "fanden leser bibelen" Det kan leses som om NEL taper 40% på sine produkter de selger. Sånn er det heldigvis ikke.
Det er riktig at NEL har større utgifter enn inntekter, det er derfor NEL har hatt flere emisjoner. Hadde disse emisjoner blitt brukt til å betjene underskudd og gjeld hadde mitt råd til medinvestorer vært "tøm og røm". Men det er ikke sånn situasjonen er i selskapet NEL.
NEL er i en vekstfase hvor store kontrakter er tildelt selskapet, og det ventes store kontrakter fremover. For å kunne betjene/levere disse må selskapet investere i økt produksjon av sine produkter. Det er blitt gjort i nå fabrikk i Herning, bygging av ny fabrikk på Notodden, oppkjøp av selskaper og teknologi. Alt er blitt gjort for å være rustet for den kommende grønne energi. Hvor hydrogen er en betydelig faktor.
Derfor synes jeg at det er tåpelig å fremstille det som at NEL taper 40% ved salg av sine produkter. At utgifter for NEL idag er større enn inntekter skyldes ikke at selskapet ikke tjener penger på sine produkter, men at de er inne i en vekstperiode som koster betydelig mer enn inntekter i nå situasjon for selskapet.
Den investering som NEL nå gjør, og som koster de pengene som er hentet inn ved emisjon, og vil gi store inntekter i fremtiden.
NEL er nå verdens største selskap innom hydrogen. Det er vel ingen idag som seriøst ikke tror at hydrogen vil bli en faktor innom energi i fremtiden.
Det å fremstille NEL som et modent selskap som taper penger på sine produkter er det bare amatør investorer som går på, og knapt nok de.
Så Hammes, det kan være flere anledninger til at du og dine med skribenter poster innlegg som dere gjør. F eks at dere har solgt NEL aksjer og vil ha billig inngang, eller at dere innser tapet, og er forbannet for det, derfor vinkler alt for selskapet negativt.
Personlig setter jeg ikke så høye kursmål, men det skulle ikke forundre meg om kursen står i kr.10 ved året 2019 slutt.
Slettet bruker
18.03.2019 kl 08:28 2767

Fakta som CEO Jon Andre Løkke i Nel ASA har bekreftet til markedet: Nel har en 30% bruttmnargin på sine verdensledende industriprodukter til PowerToGas og H2 fueling markedet . Plasthammeren og any sitter vel på samme gutterommet med sin agenda som igjen er å komme med Fake News som dessverre utelukkende forsøpler forumet. Nel er et vekstseskap som bruker penger på sin vekst. Alt er etter vekstplanen som er spikret. Derfor vinner Nel store deler av fra de største aktørene i verdensmarkedet. Kursen vil skyte fart oppover nå.
Mvh
Tigeren
Anywhere
18.03.2019 kl 08:30 2738

Ajax, det er en kjennsgjerning at Nel foreløpig taper også på drift. Isolert går prosjektene i minus. Sjekk regnskap og rapporter. Så Hammers er ikke helt på villspor. Det er nemlig dette faktum som selskapet må endre, og som bekymrer mest.
profit1
18.03.2019 kl 08:35 2688

Mange som hiver seg på nå!
Ajax1
18.03.2019 kl 08:48 2599

Ja det er en kjensgjerning at NEL taper på drift, men det er ingen kjensgjerning at NEL taper penger på solgte enheter/produkter.
Jeg følger selskapet nøye av egenintresse, men har aldri sett at produkter er blitt solgt under produksjonskostnad. Har Anywhere tall som jeg ikke er kjent med ser jeg frem til at de blir vist
meocon
18.03.2019 kl 08:57 2542

"NEL taper på drift". Er det noe mening for deg at du er i fora ?
Hva ønsker du å oppnå her ?
spaggio
18.03.2019 kl 09:09 2466

De taper på drift. Bare ta bort investeringer som er aktivert samt avskrivninger så ser du Ebitda. Har du tilgang på opplysninger som ikke er kjent i markedet Ajax1 ?
Anywhere
18.03.2019 kl 09:17 2422

Du følger selskapet nøye, sier du Ajax1, men du følger tydeligvis ikke regnskapet nøye. Ei heller følger du uttalelser fra Løkke under presentasjon nøye.
At selskapet fortsatt ikke har kostnadskontroll på selskapets underliggende prosjekter, og derfor går med driftsunderskudd, er fortalt og skrevet nok av ganger om. Og det er hovedbekymringen min. Samtidig er det også min bekymring om de klarer å tidoble omsetningnen på et par år,samtidig som de kommer i pluss på prosjekter. De trenger marginer på 25-30% på underliggende prosjekter for at de skal klare opp mot 10% resultatmargin. Klarer de ikke det på et par år kan man se langt etter en prising på dagens 7 milliarder. Tror man at selskapet klarer et overskudd på opp mot 700 mill innen et par år, så kan man si at prisingen i dag er forsvarbar. Tviler man på det, så må man ta høyde for usikkerheten...

Sørg også for å neglisere slike tulleuttalelser som at "aksjen går rett til 6,5 denne uken", "rett opp fra start i dag," "store kontrakter denne uken på vei" etc etc. NEL lander ikke gigantsaker for tiden, de forsøker å bygge seg inn i en sunn produksjon, og skal så forsøke å ta større jafs.
Redigert 18.03.2019 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2019 kl 09:31 2338

NEL has become an opportunity for everyone! The short sellers have become a frustrated banquet for intraday players! Buying in the fall and selling in the resistance line while the new news arrives ... Much emotion !!!!
Slettet bruker
18.03.2019 kl 09:49 2237

Kr 6.50 ryker lett denne uke, såfremt 1 fet trigger slår inn. Hvorfor bruker Plasthammeren, spaggio, resereven, og Any tiden sin her inne på Nel som ikke aksjonærer - det er helt ufattelig. De sitter vel på det samme gutterommet og gjør guttestreker? De eiere ikke en aksje. Så er de her inne. Jeg ler meg skakk av de 4 som ikke tilfører noe H2 kunnskap.
Slettet bruker
18.03.2019 kl 09:52 2214

Ja og børsen er stengt kl 0835 ha ha
Furuen
18.03.2019 kl 09:55 2196

Amerikanerne sover nå. Vi ser frem til at de våkner. (",)
Anywhere
18.03.2019 kl 11:18 2043

Uten et edruelig syn på at alt ikke er gull og glimmer i NEL, kunne man risikert at NEL-tråder kun er rent svermeri om tullekursmål fra en dag til det neste. 6,5 i dag liksom....
Slettet bruker
18.03.2019 kl 11:37 1970

Ready ! Secure another lot ....