Wara saken: dette er bevisene

noprofit
17.03.2019 kl 23:49 7175

Ingenting.......

Hjelp her er det flere med dårlig dømmekraft

Siden de ikke finner andre så må det være samboeren.

Det var bra hun var hjemme ellers ville vel nærmeste naboen blitt tatt.
Redigert 17.03.2019 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 17:55 1827

Hun er uskyldig til hun sier noe annet. Bevisene kan du se som et skuespill.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 17:58 1826

Du kommer med mange skarpe observasjoner, Dr.: "Jeg biter ikke på skuespill."

Jeg er helt enig, teater gjør seg best når det får spille på metaforer for virkeligheten og ikke blande sammen de to.
Metaforer har den tilstrekkelige avstand til våre menneskelige fordommer at sannheten blir lettere å se for oss mennesker uten at det blir for påtrengende så vi ikke evner å forstå og ta budskapet til oss. Teaterkunst er nettopp det, en metafor for virkeligheten.

Black Box har bommet med sitt sammensurium av kunst og virkelighet her. De står ideologisk så til de grader med begge beina i en subjektiv gjørme som venstreradikale, at de ikke er i stand til å se virkeligheten klart nok til å ta den opp på scenen, uten at det blir et ondsinnet ideologisk overtramp.

Det spørs om ikke den godeste tidligere høyesterettsdommeren også har snublet i sin forståelse av å sammenblande fiksjon og virkelighet. Eller er han blitt så gammel at han er senil? PST burde visst bedre enn å lytte til BB!

EDIT - din siste kommentar er uforlignelig: "Erna HAR allerede sunget." ;-DDD
The show ain't over till the fat lady sings! Så sant, så sant... PST skal ut!
Redigert 19.03.2019 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.03.2019 kl 18:16 1815

"De innvidde" er krystallklare på at et intenst behov for sharialover i Norge er årsaken til at PST har gjort som de har gjort i denne saken. Det er bare å gi seg ende over. -Jeg gikk en tur på stien og følte meg ko-ko...
Slettet bruker
19.03.2019 kl 18:22 1813

Skal Sotah begynne å stille diagnoser her på HO også nå?

At du ikke har psykiatrisk kompetanse vet vi, men kanskje din antropologiske mastergrad har gjort deg kjent med begrepet "projisering". Da bør du vite at det ikke er særlig ok å plassere meningsmotstandere i psykiatrien. Hva feiler det deg, Sotah?
Slettet bruker
19.03.2019 kl 19:46 1793

Oslo politidistrikt opplyser i en pressemelding at de henla siktelsen mot Black Box-teateret fordi de fant ut at det fremviste opptaket ikke bryter loven. De har også henlagt saken om filmingen av Tor Mikkel Waras bolig. Anmeldelsen av teateret er med det henlagt i sin helhet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1V0Q7/slik-forklarer-politiet-black-box-henleggelsen
Slettet bruker
19.03.2019 kl 19:58 1788

Enig med Franzgreger og Dirken. En utilgivelig tabbe fra min side
Ordet angivelig mangler selvsagt. Flott at vi alle er enige om at alle er uskyldige til de er dømt.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:08 1786

Jeg er glad jeg ikke forhåndsdømte teateret. Jeg tenker med gru på skyllebøtten Franzgreger ville gitt meg nå når de ikke engang er siktet.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:27 1829

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1V0Q7/slik-forklarer-politiet-black-box-henleggelsen
Hva er nytt i dette ?
Dette har vi hørt før.
Hadde anmeldelsen vært utformet anderledes, kunne dette stilt seg anderledes.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:32 1826

Hele suppa skrev jeg. Dvs. begge sider.
Det er du, konsekvent benekteren uansett; som fremstår koko her.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:34 1823

Det trenger ikke å være noe nytt. Anmeldelsen fra samboeren til Wara passet bare ikke til anvendelse av straffelovens paragraf 267. Det er rett og slett ikke krenkelse av privatlivet og det kan ikke brukes lovanvendelse og da er det meningsløst å gå videre.
Redigert 19.03.2019 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:41 1821

Du snakker om at dette er en FFO og at denne saken dreier seg om shariaimport hva nå det er. Jeg føler meg derfor ganske komfortabel med at du kaller meg koko.
Ps : Pass deg for Franzgreger. Han skal ta alle som anklager folk som ikke er dømt.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:46 1819

Jeg skrev : Det gjemmes jo vekk hva dette egentlig handler om ; shariaimport
til Norge.

Sotah avslører seg ved å forvrenge dette til de grader. En juksemaker og løgner.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:47 1818

https://www.radiolatinamerika.no/noticias/noruega/2737-noruega-el-teatro-de-la-politica
https://hellasjournal.com/2019/03/tesseris-elafra-traymaties-meta-apo-epithesi-antra-me-machairi-se-scholeio-toy-oslo/

Bertheussen blir nå hengt ut over hele verden.
Fordi hun gjorde det hun skulle gjøre når hun ble smugfilmet i sitt private hjem, anmelde det til politiet.
Bertheussen er et vanlig menneske som ikke er trent til å takle mediaoppslag slik som politikere er.

Utrolig nedrig av presse og deler av det politiske miljøet.
Redigert 19.03.2019 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:49 1815

Da skulle de ikke tatt ut i utgangspuinktet. Hadde anmeldelsen vært riktig utformet, kunne siktelsen muligens blitt stående. Og
etterforskning foretatt. Mulig ransaking også.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:52 1812

Du kommer med utsagn her støtt, du ikke har dekning for.
Dette skrev jeg : Her er det nok rimelig stor fare for at man må ta høyde for at hele
suppa kan være et F-flagg.
Denne tråden er en debatt om sakskomplekset. Det tas opp muligheter for hva som kan ligge i dette.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:58 1806

For å gjenta meg selv. Jeg har ingen problem med at du kaller meg koko.
Den påstanden kan du iallefall ikke si at jeg ikke har dekning for.
Redigert 19.03.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:00 1803

"Fordi hun gjorde det hun skulle gjøre når hun ble smugfilmet i sitt private hjem, anmelde det til politiet."

Spansken min er litt rusten, men grunnen til at dette eventuelt er en sak som legges ut på radiolatinamerika.no er vel at Bertheussen er siktet for å gjøre noe du absolutt ikke skal gjøre: Fingere angrep og trusler mot egen mann og Norges justisminister?
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:05 1797

En Latin Amerikansk radio i Oslo.
Her en googleoversettelse :
Laila Bertheussen, partner for justisminister Tor Mikkel Wara, er utpekt av det norske sikkerhetspolitiet (PST) som mulig eksekutor for en rekke selvangrep mot hennes eiendom.

Det hele startet da stykket Ways of Seeing, regissert av Pia Roll, selskapet Black Box Teater, brukt videoopptak som viser utsiden av hjemmene til flere politikere, investorer og forretningsfolk i Norge, blant annet som Tor Mikkel Wara, justisminister. Det faktum at utsiden av huset ditt ser ut i det plaget Laila Berteheussen arbeid, følgesvenn av Wara, som skrev et notat i VG gjør saken offentlig, i tillegg til å saksøke politiet mot regissøren av stykket ved mangel på respekt for personvernet ditt.


Lønn for justisminister Laila Anita Bertheussen ble anklaget for å sette brann i familiebilen. Brannen oppstod sist søndag. Huset til henne og hennes asañero, justisminister Tor Mikkel Wara har vært utsatt for flere trusler siden desember i fjor.

Denne etterspørselen ble mottatt av politiet 19. desember, det vil si i juletiden, så saken ikke ble behandlet fortløpende, i Bertheusens øyne. Kort tid etter at politiet har unngått saken, men Bertheussen appellerte og en anklager bestilte politiet til å undersøke ham.

Etter dette gikk hun selv flere ganger til politiet for å rapportere angrepene til huset hennes; en av dem dukket ordet "rasist" og er skrevet i norsk med røde bokstaver på veggen og i bilen, pluss en klut koblet til gasstanken, ifølge politiet, ble dømt til å bli sparket; Han rapporterte også å motta et anonymt brev og ba ham om å avstå fra søksmålet; Ved en annen anledning ble søppelbeholderen satt i brann; og en siste gang var det samme bil som ble satt i brann.

Før den siste hendelsen, politiet spurte om han ville Bertheussen kameraer plassert utenfor eiendommen for å forbedre sikkerheten og til slutt oppdage perpetadores, som hun nektet å si det gjorde ikke gjøre henne føle seg tryggere. Men politiet plasserte kameraene uansett, uten å advare ham.

Dager senere ble bilen brent, og da politiet gikk for å undersøke det, ble materialene til overvåkningskameraene samlet. Til overraskelse av alle var det tilsynelatende den samme Berteheussen som forårsaket brannen, noe som gjorde at politiet mistenker at hun hadde begått resten av "angrepene".

Dagen før statsministeren, Erna Solberg, hadde kritisert teaterkompaniet, ikke sensibilisert for "tunge oppgaven med å være politisk," legger til stress til inkludere i spille opptak. Neste dag, når de visste at det var den samme fyren Wara som angivelig hadde begått angrepene, ble han spurt om Solberg beklager til Black Box Teater, som han svarte at han så ingen grunn.


Justisminister Tor Mikkel Wara (FRP) er på permisjon og er for tiden ikke på kontoret etter anklage mot partneren hans. "Dette er en tragedie for Tor Mikkel og hans familie," sa statsminister Erna Solberg etter at sikkerhetspolitiet PST arrestere hans partner Laila Anita Bertheussen som er anklaget for å ha satt fyr på familiens bil.

Så langt har politiet ikke rapportert konklusjonene fra undersøkelsen, som brukte en hund utdannet til å finne spor av brannfarlige væsker. Etter undersøkelsen returnerte beboerne til huset.

Stykket måter å se er en kritikk av ulovlig spionasje på at enkelte europeiske regjeringer har gjort politikere fra venstre og de har brukt til å styrke NATO under den kalde krigen til i dag. På Black Box Teater siden kan du lese:

"Måter å se, er inngangen til det grå området mellom rett og galt, hva er legitimt og illegitimt og hva som er lovlig og ulovlig, både for staten og for den enkelte. I dette arbeidet deltar som skuespiller Ketil Lund, tidligere dommer i Høyesterett, som ledet den ulovlige spionasjeundersøkelsen som den norske staten gjorde til venstre i årene etter andre verdenskrig.
____________________________________
Vi ser NATO og Ketil Lund også trekkes inn.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:08 1795

Så flott da!
Ernas styre fremstår nå som galskap for hele verden fordi politistaten Norge ikke bistår folket når en anmeldelse skal skrives!
Jeg håper vi ikke helt glemmer at politiet ikke skal være noen lukket barriere mot vanlige mennesker uten juss utdannelse?

Noruega el teatro de la politica.

Håper du er fornøyd nå, Erna! Hvor mange justisministre har du latt gå før det nå slår tilbake på deg selv???

Akk, jeg husker da jeg stolt reiste rundt i verden med norsk pass... Nå: a shithole country!
Redigert 19.03.2019 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:10 1794

Neida, hele historien står der dirken. Smugfilming, trussler, ildpåsettelse,anmeldelse, henleggelse, teaterstykke, og til slutt siktelsen.
For en spansk leser er det vinklet slik at Bertheussen er skyldig.
"Til overraskelse av alle var det tilsynelatende den samme Berteheussen som forårsaket brannen, noe som gjorde at politiet mistenker at hun hadde begått resten av "angrepene"."
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:12 1791

En googleoversettelse av en artikkel i Hellasjournal som sto sammen med Bertheussenartikkelen.
Den australske statsministeren Scott Morrison søkt å innføre restriksjoner på nettsamfunn etter angrepene på to moskeer i Christchurch, New Zealand. Facebook og andre nettsteder har blitt kritisert fordi de ikke klarte å hindre direkte overføring av kaos. I et brev som ble offentliggjort i dag bedt Morrison statsminister i Japan Shinzo Abe, som leder G20, for å diskutere saken på kommende møte i gruppen i juni i Osaka. Morrison, som er midt i en vanskelig valgkamp, ​​men det konservative partiet er konfrontert med vedvarende kritikk som fôrer anti-innvandring følelse av australiere. Den australske statsministeren har gjentatte ganger fordømt ekstremisme offentlig etter angrepet fredag ​​i New Zealand som drepte 50 mennesker, de fleste flyktninger og innvandrere. I brevet ble det en kopi av noe som er lagt ut på Twitter, uttrykker Morrison bekymring "rolle uten restriksjoner" av informasjonsteknologi til terrorangrepene. "Det er uakseptabelt å behandle internett som et sted uten regler," sa han. Målet med den australske statsministeren er "å bli enige om en koordinert aksjon for å gi bedre beskyttelse mot terrorist vold." "Det er av største betydning for det globale samfunnet til å arbeide sammen for å sikre at teknologiselskaper vil holde sin moralske forpliktelse til å beskytte de samfunnene de tjener og hvor de tjener penger," sa Morrison i sitt brev. På sin side uttrykte lederen for opposisjonen i Australia Bill Sorten støtte for ideen om Morrison, legger ut en melding på nettsamfunn som sier: "Hvis du har bidratt til etableringen av en myr, kan du ikke gjøre at ingenting skjer når dårlige ting begynn å komme ut derfra. "

Kilde: Begrensninger ekstremisme Internett-anrop fra G20 den fremste https://hellasjournal.com/2019/03/periorismoys-ston-extremismo-toy-diadiktyoy-zita-apo-ti-g20-o-prothypoyrgos-tis Australia -Justralia /
_______________________________________
Her fremkommer at innskrenkninger på nettet ønskes tatt opp på et Osakamøte i Juni.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:15 1788

Jeg håper Elden nå besørger en ny anmeldelse - en sviende korrekt en!
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:17 1783

En googleoversettelse av Warasaken i Hellasjournal (mulig noe redigeringsfeil her ?) :

File Foto: Politiet bærer ut gjenstander fra huset til norsk justisminister Tor Mikkel Wara og hans partner, Laila Anita Bertheussen i Oslo, Norge. EPA, Ole Berg-Rusten Fire lettere skadet etter å angripe en mann med kniv i skole Oslo emner: AstynomiaMachairiNosokomeioOsloScholeioTrafmata 19 mars 2019 3 aksjer FacebookTwitterLinkedIn En overfallsmannen bevæpnet med en kniv såret i dag en professor og tre medlemmer av staben på en skole i Oslo annonsert politiet. Ifølge samme kilde har gjerningsmannen blitt arrestert, selv om hans motiver ikke er klare for øyeblikket. De fire ofrene har blitt innlagt på sykehus med mindre skader, sier politiet i den norske NTB-byrået. 19.03.2019 11:12 REA-BEE- Reuters Oslo, Norge

Kilde: Fire lettere skadd etter at en mann angrepet med kniv på skolen Oslo https://hellasjournal.com/2019/03/tesseris-elafra-traymaties-meta-apo-epithesi-antra-me-machairi-se-scholeio- leketøy-oslo /
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:17 1781


Skal kunsterne få skylden for fakenews i Latinamerika også nå?

Venter bare på at Paven skal lyse dem i bann.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:21 1781

Godt innlegg som på en ryddig måte oppsumerer hele saken.
Likes
Slettet bruker
19.03.2019 kl 21:30 1778

Bra de har fått med seg hele historien da. Du får ta kontakt med dem om du synes de har balansert spansken sin litt upresist når de omtaler Berteheussen.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 23:25 1730

22:45 19.03.19 DEL Del
Vurderer å klage inn henleggelsen
– Begrunnelsen til politiet og statsadvokaten er høyst problematisk. De legger til grunn at saken ikke skal etterforskes videre som en form for benådning fordi de tabbet seg ut ved siktelsen mot teateret. Dette må vi vurdere nærmere, men alt ligger til rette for å bringe dette inn for Riksadvokaten, sier John Christian Elden til NTB. Han henviser til Oslo-politiets uttalelse om henleggelsen av Black Box-saken.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 23:46 1723

Slemme Elden. Det stakkars teateret er blitt en meningsløs skyteskive for flere løse skruer. Skulle ønske noen voksne tok saken.
Nattevakt1
19.03.2019 kl 23:49 1722

De bevisene er det ikke mye hold i. At hun har åpnet døren i samme tidspunkt kan være fordi hun er nervøs og hørte lyder. Ikke urimelig å tenke når bilen til slutt tennes på.

Jeg hadde forventet mye sterkere beviser enn fravær av video som bevis. Det holder ikke. Jeg vet ikke hvem som har tent på bilen, eller hvordan videoene har kartlagt eiendommen så det må fremlegges som bevis for å bevise at døren som ble åpnet var uovervåke. Manglende video av brannstiftelse indikerer også at det var mulig for en utenforstående å tenne på.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 23:53 1715

"Det sto flammer ut av vinduet...." sier taxisjåfør og de som slukket brannen.
(Det var ikke rare brannen hevdet politiet.)
En del divergens her.
https://www.dagbladet.no/nyheter/han-slukket-bilbrannen-hos-wara---det-sto-flammer-ut-av-vinduet/70889334
Slettet bruker
20.03.2019 kl 21:44 1793

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-slukket-han-bilbrannen-hos-wara/70889334

"- Hva tenkte du da hun ble siktet for å ha tent på selv?

- At det var rart. Men hva vet jeg? Jeg vet ikke noe mer om sakene enn det som har stått i avisa.

PST ønsker ikke å kommentere Dagbladets sak, opplyser Annett Aamodt, kommunikasjonsrådgiver i PST."

Dette begynner å lukte gammel fisk, PST. Bedervet gammel STOR fisk.
Slettet bruker
25.03.2019 kl 07:56 1762

Skal Bertheussen ha knust sitt eget sidevindu?

https://www.dagbladet.no/nyheter/hvit-tennpose-og-hyssing-sentrale-bevis/70902797
Slettet bruker
25.03.2019 kl 08:14 1755

Om det var samme hyssingen som ble brukt 6 Desember og ved det siste branntiløpet så kan man være ganske sikker på at det er samme gjerningsperson.
Om man planlegger å sette fyr på bilen så kvier man seg neppe med å knuse et vindu.
marriage
25.03.2019 kl 09:10 1739

Hvem var denne taxipassasjerer. Hvordan klarte han å se / oppdage en så liten brann, helt tilfeldig ?
Sjåførens navn ble offentliggjort 19.3 , 9 dager etter brannen. Han var jo en liten helt som slukket brannen med snø , kastet inn i bilen med bare hendene.
Hvorfor får vi ikke vite passasjerens navn?

Passasjeren visste om brannen, han er en del av konspirasjonen mot at FRP skal sitte på justisministeren.
Det er bred enighet blandt alle partiene på tinget at FRP ikke skal ha justisministeren.
Det har med 22/7 og gjøre og 22/7 rapporten. FRP var eneste parti som ikke stemte for sammensetningen og mandatet til 22/7-kommisjonen.
Dermed var det en regjeringsoppnevnt kommisjon, altså den regjering som skulle granskes.

Hele stortinget er redde for at en løs kanon fra FRP skal åpenbare sannheten om 22/7. PST er også redde for det.
Det var grunnen til at Sylvi og måtte gå.
Wara er høyremann og er en del av konspirasjonen, og hans hjelpere i FirsHouse er også høyrefolk
Slettet bruker
25.03.2019 kl 09:16 1737

Ha ha ha - Bevis nr. 1 og 2 er funn som ikke peker på noen. Bevis nr. 3 skal være at et av overvåkningskameraene var ute av drift - eller FRAVÆR AV BEVIS som retten kaller slikt! Herreguuuud!

Så fant de verken hyssingnøstet eller tennposer/tennpose-emballasje hjemme hos Wara eller i søpla deres! Auuu da!

Dette ville jeg sagt peker i helt andre retninger enn Bertheussen! - Hva med husransakelse hos alle Wara's hatere i Black Box og venna deres?
Redigert 25.03.2019 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.03.2019 kl 09:31 1734

"Hvorfor får vi ikke vite passasjerens navn?"

Kanskje pga det meget forskudde innlegget du skrev her. En bør beskytte vitner om de er i fare.
Slettet bruker
25.03.2019 kl 09:35 1730

Sikker på at jobben som ny PST-SJEF til meg ville gagne nasjonen....
Sotah
25.03.2019 kl 09:54 1721

Det ble plutselig et russerspor til overs. Jeg tror vi skal koble inn Putin.
Sotah
28.03.2019 kl 11:55 1676

Da dukket det brått opp et nytt mystisk brev i saken. Det har neppe First House-logo, men har nok en diskret avsender. To be continued...
Slettet bruker
28.03.2019 kl 12:10 1672

Rene thrilleren.
Vedkommende er nok ikke altfor glad i hunder ellers kunne bikkja ha slikket på frimerket.
Mulig de har katt..