Nhy ny konsernsjef!

Slettet bruker
NHY 18.03.2019 kl 07:17 3424

https://aksjelive.e24.no/article/6nmMR3

Gratulerar till nye jobben!!

Hehe hehe...
Slettet bruker
18.03.2019 kl 08:04 3279

Det skal bli interessant å se hvordan markedet tar imot denne nyheten!
Slettet bruker
18.03.2019 kl 08:10 3240

Blir spennende uke dette da hvordan kursen vil reagere
upsndowns
18.03.2019 kl 08:23 3157

Vil ikke ha mye å si fra eller til på kursen, tror jeg.. Det alle venter på er at dommernoldusen skal få labbene sine ut av den feite honningkrukka, sette seg ned å skrive et dokument på Mac'n sin som sier at nå kan Hydro starte opp anlegget sitt for fullt. INGENTING annet betyr noe. Høyere alu-pirser, slutt på handelskrig, brexit, effektivisering av produksjonen i Hydro, alle disse gode nyhetene har ingen verdi FØR full oppstart er en realitet. Men når dette skjer vil alle de gode nyhetene gi selskapet et stort dytt oppover, tror jeg.
BlueFox
18.03.2019 kl 08:43 3026

Ser og med spenning fram til skifte.
Svein Richard Brandtzæg har vært for veik i Braxzil.
SHARE-IT
18.03.2019 kl 09:07 2896

Tror dessverre ikke at skiftet betyr så¨meget, men håper på det. Jeg mener de burde funnet en utenfor egne rekker for å kunne ha den nødvendige distansen til de endringer/oppryddinger som må finne sted. Men en sjanse til å ordne opp må hun selvsagt få.
upsndowns
18.03.2019 kl 09:16 2837

Spiller liten trille, melding om full oppstart i Brasil er det man vil drikke morgenkaffen til, ikke meldingen om ny konsernsjef, selv om det nå var et godt valg. Sies at denne damen er særdeles dyktig med tung erfaring fra litt trøblete produksjonslokasjoner så valget er langt fra tilfeldig.
BlueFox
18.03.2019 kl 09:18 2826

Positivt for NHY på børs som ligger i minus. kr. 0,44 1,25 %
Odi.1
18.03.2019 kl 09:19 2821

Nytt Blod ,Nye muligheter , sunt å bytte etter 10 år i stolen.

BULL NHY, DNB kursmål 147 KR
Davinci_me
18.03.2019 kl 09:21 2798

En svært kompetent person er satt i lederstolen, dem jeg har pratet med er stålbull på dette bytte. Hun kjenner organisasjonen godt, har teft og er knalltøff. Hovedgrunnen for at jeg ikke var aksjonær i NHY er Svein Brandtzæg. Makan til pinglete fyr. I dag kjøper jeg meg inn i Norsk Hydro. Gratulerer til selskapet.

Tenker vi bør gå 10% på dette ila noen dager.
upsndowns
18.03.2019 kl 09:27 2763

Aldri i livet, men ingenting er bedre enn om du har rett. Det eneste jeg synes er negativt er det faktum at jeg tviler på at Svein Brandtzæg hadde trått til side dersom en løsning i Brasil var nært forestående. Ville det ikke da vært naturlig at han fikk med seg denne oppturen, sto løpet ut og så steg til side?
ULKEN
18.03.2019 kl 09:29 2751

Det kan være dette sjefsskifte brassene ventet på, de blir nok mere medgjørlig nå. Lettere å overbevise de om at NHY mener alvor med å forbedre seg.
upsndowns
18.03.2019 kl 09:34 2723

Mulig men lite trolig spør du meg. Pengene som er i sentrum der i gården, her gjelder det tydeligvis å presse mest mulig kroner ut av Hydro før enten presidenten eller bevisene i saken setter en stopper for galskapen...
Slettet bruker
18.03.2019 kl 10:03 2633

Ikke slik det fungere, desverre, nå kan brassen gå ut å si, vi ordnet eit sjefsbytte, nå blir det betre tider. Kan nok få fortgang på prosessen.
Redigert 18.03.2019 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2019 kl 10:03 2631

Må bare gratulere de som satte short torsdag og fredag....geniaiteten når nye høyder tydeligvis
drekkapilsen
18.03.2019 kl 10:11 2589

Snart kommer alle politikerne ut i media og sier: Se på Hydro, de er flinke de, de ansetter kvinner. Da går vi et par prosent til.
Frodon
18.03.2019 kl 17:41 2363

"Avtroppende konsernsjef Svein Richard Brandtzæg i Norsk Hydro mener situasjonen i Alunorte er tilstrekkelig håndtert til at han kan tre til side, og håper dommeren vil fatte en beslutning før han går av på generalforsamlingen 7. mai.

-Alunorte-situasjonen er håndtert på en måte som gjør at det er ingen grunn til at det skal være en embargo i Alunorte. Det at myndighetene allerede har løftet embargoen er det viktigste signalet for min del. Da skal dommeren få ta den tiden han trenger, men jeg håper jo han vil ta den veldig fort, sier Brandtzæg til TDN Direkt.

Han sier videre at han håper dommeren vil fatte en beslutning før han går av på selskapets generalforsamling.

-Det som har hatt betydning for meg er at vi har fått på plass alt som skal til for at Alunorte kan kjøres opp på full kapasitet på en forsvarlig måte. Det er situasjonen i dag. Det er den føderale dommeren i Belem som skal ta den avgjørelsen, men myndighetene har jo løftet embargoene, så alt er på plass i dag for at vi kan kjøre full speed på en forsvarlig måte. Jeg håper faktisk dommeren vil fatte en beslutning før jeg går av 7 mai, men det er fortsatt usikkerhet for den timingen, sier Brandtzæg"

---------------

"NATURLIG Å SE OVER STRATEGIEN, TJENER IKKE NOK PENGER -MEJDELL

Oslo (TDN Direkt): Det vil være naturlig for en ny konsernsjef å se over både strategien og tiltaksporteføljen. Vi må erkjenne at vi ikke tjener nok penger i dag, vi har for lave resultater, og ikke en tilfredsstillende kapitalavkastning.

Det sier styreleder Dag Mejdell til TDN Direkt mandag

Hilde Merete Aasheim vil tiltre som konsernsjef i mai.

-Kommer du med en ny plan etter du tiltrer?

-Ja vi kan jo ikke sitte stille, sier Aasheim til TDN Direkt"

---------------------

"KUNNE VÆRT MER ROBUST TIDLIGERE, BRASIL-KJØP VAR EKSTREMT VIKTIG STRATEGISK -BRANDTZÆG
Oslo (TDN Direkt): Avtroppende konsernsjef Svein Richard Brandtzæg sier Norsk Hydro nok kunne vært enda mer robust i Brasil på et tidligere punkt, og mener klimaendringene vil prege industrien i økende grad fremover. Samtidig understreker han at Brasil-kjøpet har vært strategisk ekstremt viktig for selskapet.

-En vil kanskje kunne se at vi skulle hatt enda større robusthet tidligere, men klimaforandringene går sin gang, og det vil nok være viktig å være forberedt på at klimaforandringene vil påvirke vår industri i enda større grad fremover. Derfor har vi også fått på plass nye tiltak i Brazil, sier Brandtzæg.

Han understreker samtidig at kjøpet av aluminaraffineriet Alunorte og bauksittgruven Paragominas i Brasil har vært strategisk helt avgjørende for selskapet.

-Hvis det er noe som er helt sikkert så er det at oppkjøpet i Brasil har vært ekstremt viktig. Bakgrunnen var at vi så at Kina var i ferd med å gå tom for råstoff, og Kina opptrer som en samlet nasjon i den sammenhengen. De er ute etter råvarer over hele verden, i Malaysia, Indonesia, Afrika, og er avhengig av større volumer av bauksitt til Kina for å produsere alumina. Det å bli malt opp i hjørnet her uten egne råvarer ville vært en farlig situasjon. Hvis du går ut i markedet i dag og prøver å få en langtidskontrakt for alumina fordi du har tenkt å bygge ut aluminiumskapasiteten, så ville du ikke fått den. Det at vi sikret oss våre egne råvarer har gjort at vi har økt produksjonen i Norge med over 40 prosent siden det oppkjøpet. Så vi kunne ikke ha gjort det uten at vi sikkert egne råvarer, sier Brandtzæg.

Han vedgår samtidig at det er noe helt annet å gjøre forretninger i Brasil enn i Norge.

-Det er en del uforutsette ting som skjer, og da er det viktig å gjøre de rette tingene, og det er det vi har gjort, sier Brandtzæg.

Han tror påtroppende konsernsjef Hilde Merete Aasheim kommer til å fortsette arbeidet med kontinuerlige forbedringer, i tillegg til å fokusere på innovasjon, og bærekraft. Brandtzæg tror også fokuset på resirkulering av aluminium vil bli viktigere fremover"

----------------
"MITT MÅL ER AT ALUNORTE SKAL BLI DET BESTE RAFFINERIET I VERDEN -AASHEIM
Oslo (TDN Direkt): -Mitt mål er at Alunorte skal komme tilbake og bli det beste raffineriet i verden, sier påtroppende konsernsjef Hilde Merete Aasheim i Norsk Hydro til TDN Direkt mandag.

Aasheim leder i dag området primærmetall i Hydro. Hun var selv i Brasil i januar og besøkte Alunorte.

-Første prioritet er å få tilbake full produksjon. Så vil det være å bygge robuste anlegg, drive på en ansvarlig måte og utnytte de investeringene vi har gjort for at vi kan demonstrere ovenfor lokalsamfunnet at vi driver på en trygg måte, sier hun.

Aasheim vil ikke spekulere i fremdriften i Alunorte-saken. Det som gjenstår før selskapet kan gjenoppta full drift er en fordelaktig domsavsigelse fra en føderal domstol.

-Jeg tenker at vi jobber med de rette tingene, vi leverer på det vi skal levere på, og vi holder en god dialog med myndighetene, slik at de forhåpentligvis kan fatte en beslutning om å heve embargoen, sier hun.

Aasheim sier selskapet vil jobbe med å styrke både anlegget og forholdet til lokalbefolkningen. Hun sier selskapet må være ydmyke og ta lærdom av Alunorte-situasjonen.

-Vi kom i en situasjon der lokalsamfunnet følte seg utrygge, og det må vi ta på fullt alvor. Det er å styrke anlegget, og samtidig styrke vår posisjon i lokalsamfunnet gjennom at vi blir oppfattet som en god kraft, sier Aasheim"

-------------------
"Norsk Hydro vil satse mer på innovasjon og nye bruksområder.

Det sier Norsk Hydros nye konsernsjef Hilde Aasheim til TDN Direkt mandag.

Hun sier innovasjon og kompetanse er en av de viktigste driverne for selskapet.

-Det går på å drive enda mer effektivt, og det går på å utvikle nye legeringer og nye produkter til de segmentene som vokser. Aluminium i bil er ett av de segmentene som fortsatt vokser, og som vi ønsker å posisjonere oss mot, og bruke den kompetansen vi har til å produsere de mest krevende produktene, sier Aasheim.

Hun tror også selskapets strategi om å synliggjøre lave klimautslipp fra produksjonen blir viktig fremover.

-Retningen går på at vi må bli sterkere, vi må bli mer robuste, vi må demonstrere at vi er best på alle områder, og den ballen skal jeg ta, sier Aasheim til TDN Direkt"
----------------------------------

"Påtroppende konsernsjef Hilde Merete Aasheim i Norsk Hydro sier hennes førsteprioritet i rollen er å ta tak i utfordringene i Brasil.

Det kommer frem på en pressekonferanse mandag.

-I dag er selskapet preget av utfordringer i Brasil. Førsteprioritet for meg er å ta tak i denne situasjonen, og sette en klar og tydelig agenda som skal bidra til forbedringer, sier hun.

Hun legger til at Hydro fremover også skal være innovative, og bidra til stadig nye anvendelser for aluminium"
Slettet bruker
18.03.2019 kl 19:22 2274

Dette var greit?NTB: Norge og Storbritannia enige om avtale som sikrer varehandelen ved «no deal»-brexit
SHARE-IT
18.03.2019 kl 19:39 2233

"Tiltredelseserklæringen" tydet absolutt bra, også sett i lys av Brandtzægs uttalelser i dag, om vi da kan stole på dem. Kursutviklingen tydet i alle fall på at det ikke ble dårlig mottatt. Ser frem til hun får tatt fatt på alvor.
halvpris
18.03.2019 kl 21:07 2123

Alupris: 1,925.00 +28.75 +1.52%

AA + 3 %
Slettet bruker
21.03.2019 kl 09:40 1754

Nå når Alunorte nærmer seg oppkjøring vil oppgraderinger komme på løpende bond ,Hydro hører hjemme på 50 +.. eg er meget godt posisjonert?