Boeing 737 MAX (SISTE NYTT)

Slettet bruker
NAS 18.03.2019 kl 14:40 8701

Dette er en tråd forbeholdt utviklingen i saken:

Transportdepartementet i USA (FAA) gransker nå prosessen rundt godkjennelsen av Boeing 737 Max. ... Granskingen kan ta fra flere uker til måneder. Se video fra Bloomberg.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/03/Boeing-737-Max-flyr-ikke-paa-en-stund
Redigert 20.01.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 07:07 8382

Bloomberg: The 737 grounding is costing Norwegian as much as 15 million kroner ($1.8 million) a day, according to Ole Martin Westgaard at Oslo-based DNB bank. The carrier has said “it is obvious” that expenses should be reimbursed by Boeing, but the situation is unclear and the reduced market value of the Max could “significantly hurt” the company’s sum-of-parts valuation, the analyst said.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-03-20/boeing-737-crisis-deals-blow-to-norwegian-s-discount-u-s-routes?srnd=premium-europe
vestlandsfugl
20.03.2019 kl 08:41 8163

Det er ikke bare oppdatering av software, dersom halvparten av det som står her stemmer må tilliten til Boeing og FAA også bygges opp på nytt. Da kan MAX flyene bli stående på bakken lenge https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/failed-certification-faa-missed-safety-issues-in-the-737-max-system-implicated-in-the-lion-air-crash/
Slettet bruker
20.03.2019 kl 10:41 7943


Norsk Pilotforbund kritiserer Boeing for ikke å ha gitt flyselskapene informasjon om programvaren som automatisk kan tvinge nesen nedover på Boeing 737 Max.

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/norsk-pilotforbund/boeing/norwegian-piloter-hardt-ut-mot-boeing-og-myndigheter-det-er-veldig-uheldig/2-1-569565
Slettet bruker
20.03.2019 kl 10:46 7916

Nye detaljer i forbindelse med dramatikken i forbindelse med Lion Air styrten.

https://www.tv2.no/nyheter/10491986/
NaiveNormenn
20.03.2019 kl 12:20 7783

Det fikk jeg med meg etter den første flystyrten. Note to owners of 737 Max: Alle piloter trenger opplæring på neseproblematikk, slik slår du av autopiloten.
Slettet bruker
20.03.2019 kl 12:48 7710

Blir tatt seriøst. Boeing retter opp..
Slettet bruker
20.03.2019 kl 12:54 7680

Norwegian har kunder nok.. Handler kun om sikkerhet og ikke gå frem for raskt med langdistanse..
vestlandsfugl
20.03.2019 kl 14:01 7561

Ser ikke slik ut. De burde satt flyene på bakken etter ulykken i oktober. Da var problemet software. Nå er det software og omdømmet, det siste kan bli et større problem
Slettet bruker
20.03.2019 kl 14:51 7459

Det er 3-4 års venteliste på 737, så det med omdømme?
Handlarn
20.03.2019 kl 15:06 7415

De beställningarna kom in innan två plan störtade. Hur många beställningar har kommit in sista månaden tror du?
Slettet bruker
20.03.2019 kl 18:17 7138

Det du henviser til var en nesteulykke. Det gjør ikke saken styggere...
Slettet bruker
20.03.2019 kl 18:18 7130

Men skjønner du som mange ønsker kurs ned. Men vær saklig. At flyr står er ikke bra.
Slettet bruker
22.03.2019 kl 08:53 6783

• Boeing 737 MAX 8-flyene som styrtet i Indonesia og Etiopia, manglet viktige sikkerhetssystemer som Boeing krevde ekstra betalt for.
• Boeing skal nå installere slike innretninger i cockpiten på alle fly av denne typen.

• Europeiske og Canadiske luftfartsmyndigheter stoler IKKE på at Boeings tiltak vil være tilstrekkelig – og de vil IKKE overlate til USAs luftfartsmyndighet FAA å kontrollere tiltakene fra Boeing. Dette fordi det var FAA som godkjente flyene som nå er satt på bakken.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Boeing-krevde-ekstra-betalt-for-utstyr-som-kunne-hindret-styrt?r=refresh
Redigert 22.03.2019 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2019 kl 10:42 6712

Denne saken blir mer og mer skandaløs. Nye detaljer med hensyn til LIVSFARLIG SYSTEMFEIL som kunne vært unngått, dersom flyselskapene hadde betalt litt ekstra til Boeing, samt MANGELFULL OPPLÆRING i forhold til de livsfarlige- og mangelfulle systemene på de nye flyene, grenser nå mot det groteske.

https://edition.cnn.com/2019/03/22/us/max-8-boeing-self-administered-courses-lion-air-ethiopian-airlines-intl/index.html
Redigert 22.03.2019 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2019 kl 06:27 5999

Nødlanding:
I går måtte et Boeing 737 MAX-fly nødlande på flyplassen i Orlando. Flyet var på vei fra Orlando til Victorsville i California for å bli satt på bakken.

http://www.fox35orlando.com/news/local-news/southwest-boeing-737-max-makes-emergency-landing-at-orlando-international-airport
Redigert 27.03.2019 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2019 kl 06:48 5955

Flyet som måtte nødlande, var mest sannsynlig på vei til denne "flykirkegården" for langtidslagring.

https://www.dn.no/luftfart/southwest-airlines/norwegian/boeing-737-max/usas-norwegian-sender-sine-737-max-til-flykirkegard-i-orkenen/2-1-572933
Slettet bruker
02.04.2019 kl 07:20 5556

SISTE: ... FAA mener Boeing trenger mer tid før man kan være sikker på at problemet er identifisert og håndtert (se video).

“Time is needed for additional work by Boeing as the result of an ongoing review of the 737 MAX Flight Control System to ensure that Boeing has identified and appropriately addressed all pertinent issues,” the FAA said in a statement.

https://www.cnbc.com/2019/04/01/boeing-to-submit-final-737-max-fix-for-faa-review-in-coming-weeks.html
Redigert 02.04.2019 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
abbos
02.04.2019 kl 09:50 5364

Rart at de klarer å holde den over 40 ?
Slettet bruker
02.04.2019 kl 10:00 5330

går nok under 40 iløpet av dagen

må leie inn dyre fly for å håndtere påsketrafikken ellers risikerer kundene å sitte kjosfast hjemme :P

sissener vil oxo prøve å komme seg løs fra klisteret hehe
abbos
02.04.2019 kl 13:09 5189

Sissener på kjøpern (eller spettet) ??
Slettet bruker
02.04.2019 kl 13:10 5177

If the price exceeds 41.75 with a candle elephant, I enter with all my savings at one time ....
Ypsilon 7
14.04.2019 kl 10:11 4636

Sannelig har Norwegian nok å bakse med. Les for eksempel denne historien:
https://flysmart24.no/2019/04/14/ble-livredd-vuderte-om-jeg-skulle-ga-av-norwegian-flyet/
Slettet bruker
14.04.2019 kl 10:20 4614

De som tror opp for Norwegian skjønner ikke alvorligheten i selskapets økonomi. Pr i dag er det konkursbo. NAS er mao ikke verdt noe som helst. Hadde kursen stått i 2 kr, er mao det også feil pris. Sånn er det.
Slettet bruker
14.04.2019 kl 10:41 4580

Idioti detter er bare facke news for å ødelegge mest mulig for nås. Detter er en tråd med utviklingen av 737 Max så ligg unna med fritt.
nima
14.04.2019 kl 18:55 4369

Snakk om syt peiser, jeg er ikke redd å reise med Boing 737 8 max. forbannet hysteri hele greia, at det går an, sier ikke mer..
Slettet bruker
16.04.2019 kl 09:49 4065

Idioter som ikke kjenner Max fly er satt på baken ja. Men kan Max fly virkelig gjøre comeback som før? Hadde hopet Boeing kunne gjort quick-fix og ble godkjent av myndigheter innenfor kort tid, slik ble ikke bekymring vokset så mye for de fleste folk. Nå blir saken «long haul», og i fremtiden mange som har valg trolig vil ikke sitte på Max likevel. Dette er 100% Boeing problem, men urettferdig og trist sagt kan NAS ikke kvitte med dem ...
Mr Fox
22.04.2019 kl 22:55 3840

4/19/2019 3:00pm Update
Experts from nine civil aviation authorities have confirmed they will participate in the Boeing 737 MAX Joint Authorities Technical Review (JATR) that the FAA established earlier this month. The JATR team will conduct a comprehensive review of the certification of the aircraft’s automated flight control system.
The JATR is chaired by former NTSB Chairman Chris Hart and comprised of a team of experts from the FAA, NASA and international aviation authorities. The team will evaluate aspects of the 737 MAX automated flight control system, including its design and pilots’ interaction with the system, to determine its compliance with all applicable regulations and to identify future enhancements that might be needed.
The team is scheduled to first meet on April 29 and its work is expected to take 90 days.

Confirmed participants include:
Australia
Civil Aviation Safety Authority (CASA)
Brazil
Agencia Nacional de Aviação Civil (ANAC)
Canada
Transport Canada Civil Aviation (TCCA)
China
Civil Aviation Administration of China (CAAC)
European Union
European Aviation Safety Agency (EASA)
Japan
Japan Civil Aviation Bureau (JCAB)
Indonesia
Directorate General of Civil Aviation (DGCA)
Singapore
Civil Aviation Authority of Singapore (CAAS)
United Arab Emirates
General Civil Aviation Authority (UAE GCAA)
Slettet bruker
23.04.2019 kl 00:57 3725

Everything will be fine ! I like this company I think it is very well managed by its management and overcome the storm with maturity and successful steps ... Buy at this price means double the investment before the new year ....
manet
23.04.2019 kl 08:38 3504

Betyr dette at Norwegian ikke kan fly Max før 1. august?
Hva betyr dette i såfall for Norwegian?
Slettet bruker
23.04.2019 kl 09:28 3416

We are buying! Our support line is at 40 Kr
Slettet bruker
03.06.2019 kl 07:13 2752

Den skandaløse historien om 737 MAX synes endeløs. Nå ha man også avslørt feilproduserte deler i vingen på flere fly. .... Jeg tviler på at dette flyet noensinne kommer på vingene igjen,

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/06/Boeings-737-MAX-fly-kan-ha-feilproduserte-flydeler
drmoney123
03.06.2019 kl 07:24 2713


Du evner ikke å sette deg inn realiteten? et tips, du finner alltid bedre info på marketwatch. hegnar og e24 designer den infoen de vil ha ut...

Dette gjaldt bare en gammel batch av denne delen. Ny og perfekt del leveres allerede på flyene. Boeing sier at det bare tar en dag eller to å erstatte denne batchen. relativt liten sak...

https://www.marketwatch.com/story/faa-identifies-potentially-defective-parts-on-more-than-300-boeing-737-jets-2019-06-02?mod=mw_quote_news

MAX vil bli verdens sikreste fly om kort tid.
Dagens verdens sikreste fly airbus, krasjet på et flystevne på en av sine jomfruturer.
Leoparden1
03.06.2019 kl 07:26 2706

Jeg flyr gjerne Boeng 737 Max fremover. Kan ikke forstå annet enn at dette må være tidenes mest undersøkte, og sikreste, når det kommer på vingene igjen. Det som er fælt er jo at det måtte to flykatastrofer til for å komme til denne situasjonen.