QEC - Reguleringene

Slettet bruker
QEC 29.01.2018 kl 11:41 6340

En fin tråd fra gamle HO:

Innlegg av: Domus (29.01.18 10:07 ), lest 1125 ganger
Ticker: QEC
QEC - reguleringene

The Petroleum Resources Act (PRA) ble vedtatt i desember 2016 i forbindelse med bill 106 og legger rammeverket for utforskning, boring, produksjon og lagring for olje- og gass-sektoren i Quebec. Loven vil bli
automatisk utgitt når reguleringene er i boks. PRA vil ikke bli endret på kort sikt.

Reguleringene ble publisert for høringer 20.sept. 2017 Reguleringene utfyller rammeverket til PRA. Reguleringene trer i kraft 15 dager etter at de endelige reguleringene er publisert. De endelige reguleringene vil inneholde noen små endringer, men intet vesentlig da PRA allerede setter rammeverket som ikke kan endres av reguleringene.

Den store forskjellen er at industrien snart vil ha regler og reguleringer på plass som gir dem muliheter til å starte så snart alt er på plass. I dag kan de ikke jobbe i Lowlands.

The PRA does the following:
1.It lays downs the framework for a comprehensive oil and gas regulatory regime,

2.It enables the authorities closely to monitor all phases of an exploration and production project,

3.It effectively requires projects to be socially acceptable,

4.It provides for a strict liability regime,

5.It favors participation by well-funded and technically advanced entities,

6.It is agnostic as to technology and geography, and

7.It depoliticizes many project regulatory decisions whilst allowing Government opportunity to respond to the political climate of the day by tweaking licensing and approval conditions and in, rare cases, suspending licenses or approvals until resolution of court challenges.

---

Dette er situasjonen, og det henger nå på utgivelsen av reguleringene. Myndighetene holder kortene tett til brystet og lite slipper ut med tanke på når reguleringene slippes. Det verserer enkelte datoer og om de stammer fra kilde eller ulike kilder er litt viktig med tanke på troverdighet. Spennende blir det :)
Redigert 19.01.2021 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2018 kl 12:10 6263

Takk som deler. Ja vi får se hva meldingen gjør med kursen
litt merkelig at selskapet er så forsiktig med å veilede og guide produksjon om økning og update Jordan
Selv etter å ha sendt mail til selskapet på en skikkelig måte med noen klare spørsmål ble ikke besvart da det sikkert kunne presse frem inside info så det var nok forståelig
Men savner

1. Top 20 liste pr uke oppdatert
2. Informasjon om produksjon hver måned.
3. Red Leaf og startegi - update
4. Holden og Flere innside kjøp
Redigert 29.01.2018 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
livsal
29.01.2018 kl 14:54 6060

Nå synes jeg du er kravstor. Det er vel ingen emisjon på gang ennå, så aksjonær info kommer når Q4 blir ferdig.
danm
29.01.2018 kl 16:23 5912

Og det bliver efter al sandsynlighed meget fornøjelig læsning :-)
På sporet
29.01.2018 kl 18:24 5722

Det er spennende tider for qec nå. Jeg tror det er viktig å bli ferdig med det gamle forumet og få opp den gode informasjonen her på det nye forumet, slik at ikke interessen dør ut. Qec har et kjempepotensial, og når reguleringene nå blir godkjent, kan vi stå forran en enorm oppside.
Yzf R1
29.01.2018 kl 18:35 5706

Hehe ,du begynte jo godt.
Er du Tore ?



Y
Redigert 29.01.2018 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
disippelen
29.01.2018 kl 18:57 5668

Godt å ha Thore på sporet på plass. Du er jo ganske god til å lukte hvor veien går. Ka du trur?
Slettet bruker
29.01.2018 kl 23:58 5369

Vær obs på at VIX har en relativt markant stigning (ca. 25%, men fremdeles ikke veldig høy) i dag som jo indikerer at det er en tiltagende usikkerhet i markedet generelt etter en lang og sammenhengende stigning over unormalt lang tid. At det kommer en korreksjon vet alle, men ikke NÅR eller HVOR KRAFTIG korreksjonen blir!
Skjer dette kan vi ikke regne med at QEC klarer å stå i mot salgspresset....
Selv vil jeg sitte gjennom eventuelle korreksjoner i påvente av de triggerne vi vet kommer i nær fremtid..... :-)
Redigert 29.01.2018 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 16:11 5019

VIX har økt ytterligere 4-5% og den forventede korreksjonen ser ut til å ha startet.
Redigert 30.01.2018 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
TommyLee
30.01.2018 kl 16:28 4978

Enig med med deg kiza42 at denne korreksjonen på børsen var ventet, men jeg synes det er rart Qec ikke holder stand i forhold til forventninger til triggerene fremover.
Ned nesten 4% i dag. Helt utrolig utifra ryktene om at reguleringene kan komme i morgen.
Det ser nesten litt ut som at reguleringene ennå ikke kan forventes på noen uker, og noen har informasjon om dette.
ak78
30.01.2018 kl 16:36 4950

Jeg tror ikke reguleringene kommer i morgen. Tror ansvarlig minister Moreau vil holde en pressekonferanse, han er på reise. Neste uke derimot....
Når dette er sagt; jeg har ingen ting konkret. Kun forsøk på rasjonell tenkning.
anderix
30.01.2018 kl 16:39 4948

Tror dere er inne på noe, tror en korreksjon har startet. Selv valgte jeg å deriske i dag og solgte unna aksjer generelt, slik at jeg nå sitter med over 30% cash. Var tøft, da flere posisjoner ble solgt med tap, men liker ikke helt bildet jeg har sett de siste dagene. På ingen måte gitt opp QEC, men slanket beholdningen litt i den også. Sjanser på å få noen tilbake til en lavere kurs;-)
Slettet bruker
31.01.2018 kl 06:50 4741

Ingen reguleringer for Bill 106 med i nattens utgivelse på Gazette Officielle!
Slettet bruker
31.01.2018 kl 09:40 4504

Såh, der var vi i plus igjen, får se hvor lenge det varer.
Slettet bruker
01.02.2018 kl 00:22 4272

Da har VIX gått ned 8-9% som indikerer at mye av «angsten» har forsvunnet. Har også lest at «grådigheten fortsatt er sterkere en angsten», men etter en så langvarig oppgangsperiode vil det uansett ikke være unaturlig med en litt kraftigere korreksjon i nær fremtid.
Som nevnt sitter jeg uansett rolig gjennom dette og tar ikke sjansen på å miste noe av oppgangen jeg er sikker på kommer i QEC snart!
Slettet bruker
02.02.2018 kl 23:57 3764

Der kom den forventede korreksjonen og VIX har steget nesten 30% etter at Europa of OSE stengte..... QEC klarer seg imidlertid OK i Toronto i kveld..... Da blir det spennende å se hvordan Asia og Europa reagerer på Mandag, samt om korreksjonen fortsetter utover neste uke. Som sagt tidligere: Jeg sitter stille gjennom korreksjonen da jeg er veldig sterk i troen på at positive nyheter fra QEC/Québec er veldig nært forestående og at kursendringene vil bli relativt små som følge av denne korreksjonen. Jeg har uansett nesten 400% å gå på før de røde lysene begynner å blinke og da skal det godt gjøres å gå på en stor smell!!
Redigert 03.02.2018 kl 00:01 Du må logge inn for å svare