Oxford, Derby eller Wing tip
Riot
18.03.2019 kl 18:43
223
Vilka av er kommer i ett par snygga herrskor i den vanliga skobutiken utan att få skavsår. Fungerade skorna på senaste festen eller kom du i ett par sneakers.
Åker till India i nästa vecka för att råda bot på problematiken.
Fjordgubben
18.03.2019 kl 23:54
213
Prøver å kjøpe engelske sko håndsydd fra Northampton. Type Grenson, John Lobb, Loake etc, noen av disse fabrikkene har også begynt å produsere i India, har et par som er produsert i India og kvaliteten er på høyde med de engelske, men har sett at mange klager på de indiske så tipper kvaliteten er varierende.
Bruker ikke enormt mye penger på sko da jeg tar vare på de og siden kvaliteten er så god kan man ha et par i mange år. Men en ting skal jeg unne meg og det er å anskaffe et par som er skreddersydd til mine føtter. Man oppsøker da skomakeren som tar mål av foten din, han lager da skoen fra grunnen av basert på dine mål, og man må returnere til skomakeren for å ta mål for andre gang før skoen blir ferdigprodusert. Prisen på slike sko kan ligge på ca £1000, jeg innbiller meg at det kan være verdt det!
Bruker ikke enormt mye penger på sko da jeg tar vare på de og siden kvaliteten er så god kan man ha et par i mange år. Men en ting skal jeg unne meg og det er å anskaffe et par som er skreddersydd til mine føtter. Man oppsøker da skomakeren som tar mål av foten din, han lager da skoen fra grunnen av basert på dine mål, og man må returnere til skomakeren for å ta mål for andre gang før skoen blir ferdigprodusert. Prisen på slike sko kan ligge på ca £1000, jeg innbiller meg at det kan være verdt det!
Redigert 18.03.2019 kl 23:55
Du må logge inn for å svare
Riot
19.03.2019 kl 18:27
200
Ringt runt till olika mindre skomakare i Indien, Hittade en i New Delhi som på bild visade upp riktigt snygga herrskor.
Han tog mina fotmått och skall express tillverka ett första "wing tip" par till mig......Hoppas de är på hotellet när jag ankommer Hyderabad på tisdag.
Kvalitén såg bra ut på bild och priset ett par 1000.......som vanliga standardskor nästan.
Spänd av förväntan då jag inte kommer i några skor i den vanliga butiken.