Boktransporten - update ??

Slettet bruker
OSEBX 19.03.2019 kl 09:35 1033

Boktransporten, hvordan går dette egentlig?
Mars måned her, og du hadde vel noen forfall ila mars på veddemål OSE, og GJF ?

Du shortet Gjensidige på 145 eller hva det var, og nå er den 161.
I tillegg shortet du oslo børs med 50 eller 100 mill kr. Husker ikke summene, og forfall.

Hvordan går dette ? Alt gikk den veien høna sparka for din del. Har du løst inn og satt nye posisjoner?
Innlegget er ikke ment som spydig, sarkasme eller noe negativt, men kom bare på at du satt litt ugunstig når jeg ser OSE klatrer dag etter dag, og GJF stiger dag etter dag.

Hva er ståa ?

SS
Redigert 19.03.2019 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:35 943

Heisann.

Det ble ikke en veldig god mars men er ute av short obx med noe tap. Hadde 100k aksjer short i mowi, med utløp på fredagen så nedgraderingen av sektoren ga en god gevinst der. Fortsatt i tap på gjf men har solgt opsjoner suksessivt så har plukket noe på det.

Men alt i alt ikke min beste måned - det er helt sikkert. Mitt Hydro eventyr er vel der jeg dreit meg ut best. Trodde på rask løsning der borte, men når det var offentlig høring der borte så gikk jeg helt ut og tok tapet. Glad for det i dag.

Fremover så blir det ikke så store posisjoner. Er spent på brexit og handelsavtale. Og der står analysen min seg fortsatt. Så akkurat nå er jeg long obx på opsjoner, short gjf og long mowi. Fikk ca 120k aksjer til 199 så blir spennende fremover.

Hva har du av posisjoner nå, og hva tror du om fremtiden da ?
Slettet bruker
20.03.2019 kl 06:56 863

Hallais.

Jeg kunne lett tenkt i samme bane som deg, men jeg var nok hakket mer positiv kanskje. Gjensidige hadde eg ikke trodd skulle se 160, selv slutta jeg å trade da den bikket 140,- så der har man gått glipp av enkle kroner.

Godt du har kommen deg utav dette sånn noenlunde.
Jeg har ingen overnattende posisjoner. Det skyr jeg som pesten nå. Kun intradag trader, og da hovedsaklig EQNR. Blir lommerusk i forhold til det du driver med!

Fremtiden? Nei si det, synes mye er dyrt nå og at mye går på "steroider".
Hadde trodd vi skulle få en korreksjon i februar eller mars, som man pleier, men ingeting enda. Er derfor forsiktig, og tar en dag om gangen.

Går OSE i ath, så regner jeg det som sikkert at det blir en dobbelt topp, og går bear osbx x10
SS
Slettet bruker
20.03.2019 kl 08:09 807

X10 .. den blir bra ja.. vi er i nærheten men ikke enda