AVM: Siste nytt om Avocet Mining og gullgruven Tri-K

DjevelensKusine
AVM 19.03.2019 kl 14:12 6039

Nyheter i dag rundt iverksetting av oppstarten av gullgruven Tri-K.

Registrer deg, logg inn og les på det norske diskusjonsforumet for Avocet Mining:
https://www.NoNamed.Network

EDIT: Det er et gratis forum der alle seriøse aksjonærer og debutanter er velkomne, de andre kan bli her.
Redigert 20.01.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
20.03.2019 kl 10:52 5925

Mektig gode nyheter! Med realiseringen av gruven som et bekreftet faktum og med dagens gullpris eller høyere, vil denne aksjen gå mange ganger dagens verdi. Iverksettingen igang og sannsynligvis oppstart etter tidsskjemaet - kanskje til og med før, muligens noen uker etter, men hvilken rolle spiller vel det; essensen er at Avocet Mining igjen får en toppers gullgruve å utvinne det edle og kostbare materialet fra og en pengestrøm som varer mange år fremover. I tillegg har de penger til gode etter salget i fjor, som etter avtalen skal komme inn etter hvert. Dette året blir en fin start på mange nye år for Avocet Mining.

Forresten er jo enda mer rapportering og nyheter på vei, så det blir spennende. Gullprisen er jo av mange spådd i været også, men det har vi hørt før, likevel er det jo lov å håpe på en reprise av finanskriseårene, spesielt siden alt ligger til rette for det.
Redigert 20.03.2019 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Møre75
20.03.2019 kl 12:41 5886

Ingen oppdateringer på siden dere enda
Møre75
20.03.2019 kl 19:15 5823

No ser de ut som gull prisen raser nordover
Plutokrat
20.03.2019 kl 20:26 5788

Pen økning i gullprisen nå, ja.

Vi vil nok se den svinge både opp og ned flere ganger før Tri-K åpner driften; det som er spennende er hvilket nivå den ligger på idet Avocet Mining begynner å hente ut gull for salg igjen.
Møre75
20.03.2019 kl 20:48 5769

Var sparsommelig med opplysninger på siden sin ... får håpe de kommer noe etterhvert
Plutokrat
20.03.2019 kl 21:41 5744

Vi har fått bekreftet at Tri-K gullgruven blir realisert og at arbeidet mot åpning av den pågår for fullt. I utgangspunktet er det alt jeg trengte å vite for å glede meg. Neste trinn er egentlig selve åpningen. Ikke meldt avvik i forhold til tidsskjeamet, så fjerde kvartal i år eller første til neste år regner jeg med at alt er oppe og går og pengene fra gullsalg strømmer inn.
Møre75
21.03.2019 kl 06:32 5674

Gullprisen snart opp 20 $ på noen timer ,,, skal den opp til nye høyder ?
RGTBJØRN
21.03.2019 kl 11:35 5591

Har trua på at AVM vil styrke seg betraktelig i løpet av våren og videre utover, er ingen interesse hos investorene akkurat nå, teknisk kan den falle noe mere av akkurat nå kortsiktig, Handler litt og litt med tanke på å sitte posisjonert før event "take off"
RGTBJØRN
22.03.2019 kl 23:22 5499

Når frykten rammer markedet og alt faller, så trekkes investorer ofte til det som omtales som "trygge havner".

Blant annet kan dette være de store valutaene som dollar og euro, og ikke minst lite sykliske råvarer.

Det som omtales som trygg havn nummer én i usikre tider er ofte gull, og i dag der alt annet enn VIX-indeksen viser røde tall på de amerikanske markedene, er gull opp for dagen.

Gull er nå opp 1,61 prosent så langt i mars og handles for øyeblikket til 1.312,45 dollar per troy ounce (opp 0,39 prosent for dagen) i følge Investing.
RGTBJØRN
22.03.2019 kl 23:24 5494

Resesjonsfrykt over dammen. Kan hende det har vært smart å handle AVM litt og litt. Blir gullet en "trykt" havn vil det smitte over i AVM også.
lengeleve
26.03.2019 kl 13:01 5359

Var bruker og syntes det var greit å følge med på diskusjonen. Ser nå at jeg har blitt slettet fra forumet..
Redigert 26.03.2019 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2019 kl 14:03 5328

Absolutt på tide å gå inn i gull.... verden har vel ikke vært så "ustabil" som i disse siste årene...last opp!!
Møre75
27.03.2019 kl 12:25 5249

Kan se ut som dem har fri i fra børsen i dag ,, ingen bevegelse jo
Jaqar
27.03.2019 kl 14:06 5196

Fra siste rapport -18:

«At the corporate level, the loans of US$29.9 million as per 30 June 2018 from Manchester Securities Corp (an affiliate of Elliott), the Company’s largest shareholder) remain an unsustainable debt burden. Elliott’s loans have been due since 2013. Discussions with Elliott regarding the restructuring of Avocet’s debts continue.
A possible outcome of these discussions could be that the Avocet Group is broken up further in an orderly manner and eventually wound up. If this occurs, it is expected that, given the amount of debt owed by Avocet, there will be very minimal or no returns to Avocet’s shareholders.»

Er det noe nytt rundt dette?

Og:

«On 5 September 2018 the Company transferred a further 30% of Avocet’s stake in the Tri-K project to Managold as well as the related shareholder loans. A discussion is ongoing between the parties regarding the costs incurred as part of the work programme.»

Uenighet om kostnadene rundt Tri-K. Er det blitt enighet der nå?

Plutokrat
27.03.2019 kl 18:14 5139

Jaquar: Alle aksjer er priset etter hvor sikker investering det er, hvilket også gjelder Avocet Mining; den lave aksjekursen gjenspeiler usikkerhetsmomentene og risikoen, hadde alt vært safe og garantert 100 ganger tilbake i avkastning, hadde aksjen også vært priset deretter. Vi som har kjøpt sykt mange aksjer til laveste bunnpris tar sjansen og satser på hell og lykke, gull og en formue. Er du ikke villig til det, så bør du la være eller vente til du er sikker på at alt er i skjønneste orden med selskapet og at gullet hentes ut og at gullprisen er skyhøy når det skjer, men da må du sikkert betale 10 ganger minst i forhold til dagens pris og således vil det ha seg at du heller ikke gjør så stort kupp som oss andre.
Jaqar
27.03.2019 kl 21:34 5082

Plutokrat, jeg mente ikke innlegget som noe kritisk. Fullt inneforstått med det du skriver og har vært investert i AVM tidligere. Har ikke fulgt med aksjen den siste tiden, og Synes den siste rapporten var noe dyster lesing. Ledelsen har aldri vært så tydelig tidligere med hvor dårlig ståa er. Dog ser jeg aksjen nå som relativt interessant, men lurer på hva greia med de kostnadene knyttet til Tri-K dreier seg om. Har jo ikke vært noen uttalse eller melding fra ledelsen siden oktober-18?
Plutokrat
27.03.2019 kl 23:08 5042

Jaquar:

I litt kort oppramset form hva som angår spørsmålene dine:

Du hadde Burkina Faso salget inkludert Inata-gruven samt Wega Mining salget som alt ga en del penger inn og som de har penger til gode fra som etter avtalen skal betales fremover:

In addition, the transaction involved the assignment by Avocet and Wega Mining to the Balaji Group of certain receivables owed to them by SMB and Goldbelt for a cash consideration of US$ 2,499,999, and for a consideration of US$ 2.5 million to be satisfied by deferred payments over a period of seven years.

.....the wholly-owned Norwegian entity Wega Mining AS and certain intercompany receivables of the Group to Natholmen AS for a total consideration of US$ 400,000 in cash.

Angående Elliott, så har Avocet Mining aldri hatt noe å frykte - støtten fra Elliott har alltid vært 100% og gang på gang gjennom sykt mange år nå har Elliott reddet Avocet Mining. Hadde ønsket vært der til å kreve inn lånet eller overta selskapet hadde det skjedd for lengst:

Should Elliott request the repayment of these loans, the Company would be obliged at short notice to seek alternative funding, which would be a considerable challenge. However, management continues to have ongoing dialogue around the debt and do not believe that Elliott currently intends to demand repayment of their loans within the next 12 months.

Avocet Mining har penger nok til Tri-K åpner og får penger fra gullsalget:

At the moment Avocet has sufficient funds for at least the next twelve months as of the date of signing of the report, at the current and expected rate of spending.

Ellers er å nevne at man i slike rapporter er nødt til å nevne alt negativt og alle potensielle farer for ikke å bli holdt personlig ansvarlig etterpå for å ha tilbakeholdt noe. Jeg har faktisk lest dystrere rapporter fra Avocet Mining - se avsnittene "PRINCIPAL RISKS AND UNCERTAINTIES" i noen av dem fra årene før: De gjelder terrorisme, opprør, pandemier, kidnapping, sabotasje o.s.v. som mulige ting som kan ødelegge for gruvedrift i de delene av Afrika vi snakker om.

Når det gjelder Avocet Mining og Managem imellom virker alt å være bra og alt gå på skinner i h.t. Managem sine egne rapporter samt hva afrikanske aviser har skrevet om Tri-K fremgangen nå i det siste.

Igjen må jeg påpeke at å kjøpe aksjer i Avocet Mining er er sjansespill; man kan tape pengene man setter i det minus det man kan trekke fra på skatten for realisert tap - ergo kan man umulig tape alt man satser. På den annen side - som flere av oss har satset millioner av kroner på - kan det gå til himmels avhengig av gullprisen først og fremst i årene som kommer. I øyeblikket ligger den mye mye MYE høyere enn hva kostpris/produksjonskostnader vil bli for å hente ut og prosessere gullet vil bli:

https://www.NoNamed.Network

Hvor mye man investerer for i Avocet Mining er for mitt vedkommende et spørsmål om hva jeg ønsker tilbake: Jeg vil bil søkkrik, derfor har jeg satset masse. Men om man satser bare en liten sum, kan det spe på og gjøre godt for økonomien det også - dersom det går rette veien vel og merke. Men slik jeg ser det, er dette et av ytterst få selskaper man virkelig kan skyte gullfuglen i for resten av livet. Om man derimot er fornøyd med mindre enn mange millioner tilbake, er det mange andre selskaper på børsen hvor det er fullt mulig og som er nesten like trygge som banken og som jeg anbefaler da heller. Det jeg prøver å si er at grunnen til at jeg satser på Avocet Mining er for at jeg går for storeslem, gjør man ikke det er det ingen grunn til å gamble med pengene i det selskapet, da kan man gjøre det med mye bedre odds i forhold til risiko - men selvfølgelig da også langt lavere gevinst - i et annet.

Redigert 11.10.2019 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Jaqar
28.03.2019 kl 07:38 4976

Pluto, takk for et fint oppsummert innlegg. Høyrisiko dette, men desto større gevinst. Får se om jeg ikke tar noen aksjer snart selv som et lite lodd.
Møre75
28.03.2019 kl 08:48 4946

Satser på dem får fyrt opp gruva fort som faen
Møre75
29.03.2019 kl 09:25 4853

Var no voldsomt å gullprisen svinga no
RGTBJØRN
29.03.2019 kl 13:53 4802

Faller stadig litt frukt ned i fanget mitt, Er forberedt at kan falle videre mot kr.1.
RGTBJØRN
29.03.2019 kl 16:33 4766

Spratt opp igjen etter jeg fikk noe i fanget på 40tallet. AVM kan bli god å ha fremover
Møre75
29.03.2019 kl 16:35 4757

Hadde hvert fint om den snusa på 3 tallet igjen
Møre75
01.04.2019 kl 17:19 4632

Holdt se sånn passe bra i dag . Men kan gjærne begynne å gå mere opp
Møre75
03.04.2019 kl 09:51 4508

Er no veldig stille å rolig no i denne aksjen her
Møre75
03.04.2019 kl 10:39 4480

Er de noe spesielt med denne , siden den virker ikke som dem er våken enda
RGTBJØRN
08.04.2019 kl 11:46 4355

Virker som 1,50 område kan holde, fikk litt til idag 1,54 men ikke lett å få noe særlig mere. Kan brygge opp til oppgang til 2 kroner+ igjen. Mai blir spennende for aksjen
Møre75
08.04.2019 kl 12:11 4340

Tenkte den ville falle litt lenger ned ,, la inn ordre på 1,51 men liten salgsvilje ja
RGTBJØRN
11.04.2019 kl 00:19 4227

Gullprisen holder seg greit, håper egentlig at noen trekker ut proppen litt ned mot 1,20, uansett en grei opsjon å sitte i denne fremover.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 08:11 4174

Såfremt GP fortsetter ferden oppover vil man være skikkelig "amøbe" dersom man selger seg ut på 1,50 eller lavere..... jeg tar gladelig imot
RGTBJØRN
11.04.2019 kl 09:46 4132

Samme her
RGTBJØRN
11.04.2019 kl 21:35 4074

Kileformasjon, handlet i dag også. Liten interesse er det jeg liker best.
RGTBJØRN
17.04.2019 kl 18:25 3945

Tar påske , ble enda litt til på 1,55 idag. KIleformasjon,spennende. God påske
Slettet bruker
19.04.2019 kl 23:34 3811

DjevelensKusine skrev Innlegget er slettet
Nå må jeg gråte!