NAS: Kursmål 20 kroner

Slettet bruker
NAS 20.03.2019 kl 09:47 14154

HSBC nedjusterer kursmålet på Norwegian til 20 kroner.

Hvis det er en reell risiko for at aksjen kan falle ned mot 20 kroner, så vet vi kanskje grunnen til hvorfor HBK holding valgte å selge en stor andel av sine tegningsretter med en rabatt på 30 prosent. Kanskje dette også er grunnen til at John Fredriksen ikke ønsket å kjøpe de rabatterte tegningsrettene til HBK holding?

Det er også interessant at en av de tre største eierne i HBK holding, Bjørn Kise, trekker seg som styreleder for Norwegian den 7 mai.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/HSBC-fortsetter-aa-jekke-ned-Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Handlarn
20.03.2019 kl 09:52 8200

Ja och gårdagens pump följs som förväntat av en dump. Fick nog en del småaktionärer att köpa igår tyvärr
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
verdensmester
20.03.2019 kl 09:52 8189

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at Spetalen fortsatt er aksjonær i NAS, når kommer oppdatert liste??
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 09:54 8164

Det kan da vel godt henne denne mannen er inne.. Men det hjelper ikke dersom NAS går konkurs...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Goodfella
20.03.2019 kl 10:03 8097

Støtte på 52 har blitt testet flere ganger. Bryter den ned gjennom denne støtten tror jeg det vil være første tegn på at HSBC har rett og mange andre vil følge på med sine reduser-anbefalinger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 10:10 8048

ØSS,Tvenge og Erla er ute på et blunk. De er ofte ute etter kjappe penger. Kursmål kr 20 stemmer nok bra. Mitt kursmål er kr 23 i Nas. Fallhøyden er meget stor. Hvor mange millioner kroner taper Nas hver dag nå? kr 15 mill kr 20 i tap om dagen? Q1 kan bli blodrødt. Kjos bør vel snart slutte han også. Men hvem vil ta over et synkende skip med kr 31 milliarder i gjeld. Nå kan også renten gå opp. Dette påfører Nas ytterligere kostnader. Selg og røm er mitt råd. Bearnasx2non er den tryggeste short havnen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 10:11 7997

Kursmål 20 er useriøst lavt.. slutt å kødde... Men godt ned på 40 ja.. NAS må vise resultater før ting snur
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
I-oil
20.03.2019 kl 11:07 7853

Er ikke helt uenig i HSBC sitt nye kursmål (mitt er 28), men selvfølgelig vanskelig å forutse helt sikkert.

Det som er helt sikkert angående NAS er at den blir særdeles volatil fremover, og som Trygve Hegnar sa : man bør sette seg ekstremt godt inn i alle aspekter i NAS før man evt kjøper aksjen. Får håpe Kjos greier å snu det økonomiske bilde i NAS (men er slettes ikke sikker på det)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 11:54 7761

Inntil Sissener & Co har solgt emisjonsaksjene de fikk rundt kroner 48,-, så vil nok aksjen holde seg godt over støtten ved kroner 52,.

Det er imidlertid interessant at HBK holding valgte å selge et stort antall tegningsretter med 30% rabatt - og at John Fredriksen ikke ønsket å kjøpe de rabatterte tegningsrettene. Det er også interessant at en av de tre største eierne i HBK holding, Bjørn Kise, trekker seg som styreleder for Norwegian den 7 mai.

... Kanskje visste HBK holding og Fredriksen noe som HSBC også vet?

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/bjoern-kise-slutter-som-styreleder-i-norwegian-i-mai/24584779
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Gryteknut121
20.03.2019 kl 12:09 7699

Det blir sagt at de kan tape opp mot 15mkr pr dag, men hvis man går litt inn og ser hvilke fly som er blitt kansellert, og hva som skjer med passasjerene, så vil man få et annet inntrykk. De kansellerer fly som er halvfulle og alle passasjerene blir flyttet til en tidligere eller senere avgang, så jeg kan ikke forstå at de taper noen penger i det hele tatt når ikke passasjerene har krav på noen kompensasjon, annet enn forpleining. Jeg ser for meg et godt Q1 der de har fullerer fly og bedre inntjening pr passasjer enn på lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
o
20.03.2019 kl 12:18 7661

Enormt salgspress på aksjen nå, kan det være sissener og spetalen som dumper og tar inn gevinst? Uff...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 12:24 7630

Inntil vi vet hvorfor HBK holding, samt styreleder og hovedeier i Norwegian gjør som de gjør, så tror jeg det kan være lurt å utvise stor forsiktighet i forhold til aksjen. I valget mellom Sissener og John Fredriksen i rollen som "bjellesau", så velger jeg selvfølgelig sistnevnte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
pengex
20.03.2019 kl 12:44 7531

Hvorfor skulke Q1 bli så mye bedre enn forrige?
Eneste forskjell er at nas har fått inn litt penger for å klare lånekravene. Fly ute av drift er jo penger ikke tjent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
20.03.2019 kl 12:48 7492

Dette er samme svingningene vi ser hver dag i Nas. Ned 6% idag, opp senere idag og grønt imorgen igjen. Kommer nok til å vake en stund mellom 52 og 58.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Handlarn
20.03.2019 kl 12:54 7950

Om nu inte den går igenom 52 för då kan det fort rasa långt ner utan att det finns något stöd. Det fundamentala säger att aktien ska ner på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 12:59 7905

Merkelig når man selger på dette nivået men.. Nå ser vi. Tipper slutt 56 i dag. Nervøst over hele linja :)))) Spennende å se på sidelinja
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 13:19 7816

Nas raser kraftig ned. Dette er et ille faktum. Faller ned som en skiftenøkkel svømmer på dypt vann. Ned - 7.34%. Dette er brutalt. Ille blir værre. Fallet kan bli ytterligere - 50% ned. Mitt mål kr 23 pr aksje. Flyene står og millioner renner ut hver time. BEARNASX2NON er en trygg short havn. Får Kjos nå sparken eller??? Han har holdt markedet for narr ved at John Fredriksen kommet inn på eiersiden. Dette er falsk informasjon. John Fredriksen eier ikke en eneste aksje i NAS. I Usa ville Kjos blitt saksøkt for en slik grov markedsmanipulering.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
20.03.2019 kl 13:29 7730

Det er vel ingen som har sagt eller trodd at Fredriksen skulle inn på eiersiden. Det er kommunisert tydelig at han stod som garantist og det ble også klart raskt at emisjonen ble fulltegnet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Sunray
20.03.2019 kl 13:51 7614

Kjøp SAS da! Utover våren blir det nok en del forsinkelser og kanselleringer siden de ikke vil leie inn fly. Skal jeg rekke et møte så orker ikke jeg det usikre om jeg rekker det eller ikke og bestiller hos SAS...tid er penger. SAS vil ha fulle fly i lang tid fremover. Ikke har de Max-8 heller for de som er engstelig for å fly...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
20.03.2019 kl 13:58 7581

Skyldes dagens kursfall utelukkende HSBC sin nedgradering?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Nikko
20.03.2019 kl 14:02 7554

Det er vel fetteren din "Robbi" som leker seg. Sluttkurs i dag blir trolig rundt 54
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
skerptiker
20.03.2019 kl 14:05 7524

Her er det betydelig feilinformasjon og villedende påstander. Forsøk på kurspåvirkning ved å sette ut bevisst gale opplysninger er straffbart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
20.03.2019 kl 14:15 7469

Subsidiært er dere i feil aksje. Tilnærmet bingo. Ingen kunne forutsi Max8, på samme måte som ingen kan forutsi hva som skjer videre. Men for all del, Bingo er spennende det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 14:27 7400

Vondt blir mye værre...
I en fersk oppdatering kutter den britiske storbanken kursmålet på Norwegian-aksjen til 20 kroner og fastholder sin salgsanbefaling. Onsdag handles aksjen til 54,20 kroner. Det betyr at HSBC ser en nedside på 63 prosent.

Mandag gikk Norwegians emisjon i boks og selskapet fikk 2,9 nye milliarder kroner i kassen. Men HSBC skriver at dette egentlig er lite med penger gitt deres anslag på at Norwegian vil ha en 73 milliarder kroner i gjeld i år, skriver dn. no
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 14:32 7365

Det vil si at mange av dem som deltok i emisjon, ikke vil se sine penger vokse i det hele tatt, og det vil bli meget trangt ved døren?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
ombt
20.03.2019 kl 14:32 7349

Eg las gjennom det HSBC har skrive... Og det dei påpeika er jo ikkje anna en business as usual for NAS. Dette kjem NAS til å handtere. Best å ikkje la seg skremme av nedgraderingar. Meglerhusa er sterkt uenige om kursen, so om du skal høyre på meglarhus til å begynne med, so må du i alle fall sjekke kva dei alle skriver, og derette bestemme kven som har dei beste poenga.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 14:54 7249

HSBC er blant dem som har hatt mest rett da kursen stod i 300kr.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Magalaus
20.03.2019 kl 15:50 7073

Her er det noe eg ikke forstår.Dette er litt røfft regnestykke
NAS børsverdi ca 7 000 mill.Penger i kassen ca 4500 mill.Verdi av bank aksjen ca 2200 mill.180 relativt nye fly til ekstremt tilbud var 300 mill per stk er 54000 mill.
Ca 61 milliarder i verdi og ca 32 milliarder i lån minus børsverdi 7 milliarder . 22 milliarder som skulle vert i børsverdien ?
Skal verdien stemme så betyr de at flyene er bare priset til ca 120 mill per stk!
Ved siste salg har gevinsten per fly vert ca 90 mill .
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 16:02 6994

79 milliarder i gjeld dette året??? Er det mulig?? Hvem kjøper et Max fly nå som står med utgifter og ca kr 15 mill tap hver dag?? Finansgutta som Spetalen, Tvenge og Erla har vel rømt skuta med en sekk penger? Rødt flyter i gatene. Selg og berg stumpene. Ille blir værre
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 16:11 6934

Tror aksjen skraper mot bunnen. Verd et forsøk på dette nivået.
Hva hvis det kommer et bud? Jeg vil tro det er langt over 50/aksje
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Handlarn
20.03.2019 kl 16:14 6908

Den har gått rätt igenom sista stödnivån på 52 så att köpa nu är högrisk. Upp till var och en men som jag sa i förra veckan så är 45 NOK denna vecka ett realistiskt kursmål
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
20.03.2019 kl 16:15 6898

Er glad for å ikke eie dette Nas papiret. Umulig å si hvor bunnen er. Ryker vi under 50 så kan det bli ille.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 16:18 6871

Selger folk under 50 er det utrolig. da begynner folk i hvert å ta tap så det dundrer. Da tror man ikke på framtiden, dvs da er trua på konkursen der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 16:21 6847

Ingen byr på et sykende skip. Ryker 50 ja da er det bunnløs nedover. Trist for alle aksjonærer. Dette blir og er ille. Svært mørkt. Mange pumper ut aksjer over en lav sko idag. Høy omsetning på ca kr 200 mill tyder på at mange har forlatt skuta med et skremmende høyt fall på -10%.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 16:22 6840

Kan tenke meg en 'dead cat bunche' i morgen ,)
Må tilføye at jeg liker katter og er lite begeistret for hunder
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2019 kl 16:38 6782

Sissener mfl blir nok nødt til å lempe ut fremover - man kan jo ikke være heldig hver gang ... :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2019 kl 16:51 6706

Kjos har satt alt på sparebluss og vil spare seg til fant. Reiste nå nettopp til og fra Asia med Norwegian og det blir nok siste gangen. Det meste som var gratis er ikke lengre det og det som fortsatt er gratis er rett og slett uspiselig og udrikkelig.

Det neste blir nok at man i tillegg til matpakke, drikke, øretelefoner og pledd også må ta med seg sete ....

Det som er det tragikomiske oppe i det hele er jo når man ikke lengre er billigere enn andre og i tillegg tar bort det som er gratis og en selvfølge hos konkurrentene så sparer man seg til fant noe man kunne se konturene av spesielt på turen nedover hvor flyet var knapt halvfullt ...

Kursen fremover vil nok gjenspeile både servicen og flyopplevelsen hvor kursen er det eneste av disse som kan falle mer ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
bernes
20.03.2019 kl 16:59 6645

Vi for kose oss på Ryan eller betale dobbelt på SAS når Norwegian må kaste håndkledet.
De rødgrønne blir sikkert i ekstase når reiseaktiviteten går ned.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:14 6575

Reiser jevnlig til og fra Asia, og når prisen er 500.- billigere med NAS så er det mulig å unne seg en Burger og litt vin ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:15 6564

Minner om at det motsatte ofte kan skje. Man bruker ekstreme virkemidler for å psyke ut folk, så drar man det opp fra en helt annen bunn.. Ingen sier selvsagt hvor. Norwegian går ikke konkurs, men vil flagre opp og ned. Kurs 20 er useriøst og for dumt. Anbefaler folk å bare lugne long...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
anderix
20.03.2019 kl 17:16 6555

ståplasser neste??
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Gonzo
20.03.2019 kl 17:24 6060

Så rett har HSBC hatt tidligere. Dette er fra en artikkel publisert av E24 i fjor. Joda kursen er jo i dag på 50 tallet ;) :p .
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/hsbc-om-mulig-bud-paa-norwegian-svaert-logisk-men-overraskende-timing/24309843

"Senest onsdag kveld nedgraderte storbanken HSBC kursmålet til Norwegian til 45 kroner per aksje, ned fra en allerede svært lav vurdering på 50 kroner.

Fredag morgen gjorde banken helomvending, etter at det ble kjent at British Airways-eier IAG ønsker å gå i dialog med Norwegian for å diskutere et oppkjøp.

Da hadde IAG også kjøpt opp 4,6 prosent av aksjene i flyselskapet, for å sette seg i posisjon til eventuelle samtaler om et bud.

Nå har storbanken oppjustert kursmålet til 250 kroner, en økning på 455 prosent, skriver analytiker Andrew Lobbenberg i HSBC i et notat fredag formiddag."
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:31 6025

Mer sannsynlig med kursmål 80 enn 20. Kursmål er også feil ordbruk. Det er ikke et mål ned, da kalles det nedgradering.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
HP17
20.03.2019 kl 17:33 6018

Mitt kursmål er dessverre helt nede på kr 15.
Og jeg tror NAS er avhengig av en ny emisjon innen sommeren/høsten. Trist men det må sies.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Stephen
20.03.2019 kl 17:33 6013

Ergo har de lært mye, eller hadde for mange fly og avganger før?
NAS må nok starte på "nytt" med et bra grunnlag; der mye står klart, glem å bli så voldsomt store og ta ting skrittvis.

Mvh Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:36 5997

Kursen styres ikke etter idioter der ute (analytikere, banker el journalister). La oss håpe på noe positivt fra Norwegian selv. I så fall unngår Nas å miste tillit...
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:37 5991

Vi får se . Som sagt er aksjen en klassisk ' Dead cat bounche' , og ordreboken ser bra ut selv om den kan skifte fort
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 17:40 5963

NAS er høyaktuell for det norske folk...
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
20.03.2019 kl 18:28 5806

Ja vi kan nok enes om de fleste at taktikken om å vokse så fort har vært feilslått. Får håpe de klarer å få kontroll på situasjonen, gjenreise tillit og skape en ny plattform der de kan konsentrere seg om å drive selskapet for best mulig produkt og dertil inntjening. Tydelig nå at markedet skremmes stort av den minste ting. Sikkert rettmessig. Selskapet må likevel begynne å kommunisere bedre hva planene er og guide bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 20:04 5538

ja merkelig ikke sissner uttaler seg...
Redigert 21.01.2021 kl 02:32 Du må logge inn for å svare