Apcl...Fusion...16%, Nej tak!!

Mrhifi
APCL 20.03.2019 kl 09:58 18877

Katastrofal timing og en Elendig deal er min mening...

2+2 kr kommer ikke til at blive en realitet...

Hvis man mener at Apcl står stærkt juridisk (A1-A4-Sosp-rop) så skal man stemme nej til denne fusion....

Do the math....+1 milliard nye aktier i det nye selskab!!!!

41-5 decision var første sejr og et skridt i den rigtige retning og vores licenser kan have enorme værdier!!!
Vi bliver fuldstændig udvandet i denne deal...+ 1 milliard aktier.....

83.000 NEJ STEMMER FRA MIG.... ELENDIG DEAL...
Redigert 21.01.2021 kl 07:51 Du må logge inn for å svare
HP17
26.03.2019 kl 11:27 3761

APCL kan fort stå igjen som en av vinneraksjene på ose både på kort og lang sikt.

Des appels d’offres ont été lancés pour octroyer l’un des blocs à African Petrolum. Déjà, sept compagnies parmi les plus grandes au monde ont soumis leurs offres pour reprendre les autres lots.»
https://magazinedelafrique.com/african-business/entreprises-et-marches/senegal-un-nouveau-code-petrolier/2/
Fluefiskeren
26.03.2019 kl 11:48 3712

Synes det må være greit at MrHifi kommer med motforestillinger. Dere har alle godt av det på et diskusjonsforum.

Men ganske klart at han er et følelsesmenneske. ?
Warom
26.03.2019 kl 11:57 3691

Ja, det er jo en måte å si det på(det siste) ;)

Har ikke noe i mot Hifi(langt i fra). Om jeg ikke skal si hvorvidt han skriver "nyanser" så er det i alle fall noe som skaper engagement ;)
terningmanden
26.03.2019 kl 12:14 3638

Jeg har heller ikke noget personligt imod hifi, men jeg "prøvede" blot at anskue casen ud fra 2 forskellige købstidspunkter og blev så kaldt "klovn", men måske hifi ikke forstår dansk og ok med mig, men hans sprogbrug og 83.000 stemmer giver ikke den store gennemslagskraft på mit hifi-anlægs højtalere i mit hjem :-)

At jeg så heller IKKE deler samme opfattelse til APCL og ledelsen, som hifi er KUN fint, for så kan der komme nuancer i forståelse af casen, men det er desværre ret få gange jeg har set hifi give denne del. Har lige skimmet nogle af hans indslag på IOX og APCL og kan heldigvis se hans reaktion ikke er ny.

Håber det bedste for dig hifi og dine 83.000 stemmer :-)
Mrhifi
26.03.2019 kl 12:21 3614

Når du kommer med så ukorrekte konstateringer, så må du kunne tåle at blive kaldt klovn!!!! Mr.Dice
Slettet bruker
26.03.2019 kl 12:25 3608

Mrhifi, du er så unyansert. Alt er kun svart/hvitt
Warom
26.03.2019 kl 12:29 3596

Denne var langt i fra rettet mot deg fra meg terningmanden :)
Vi har vel de fleste her på HO forskjellige "agendaer" når det gjelder kjøp og salg av aksjer.
Personlig holder jeg meg utelukkende(til slitt) til hva jeg selv mener finner ut av. Skal likevel innrømme at jeg har kjøpt og solgt aksjer tidligere på bakgrunn av hva andre jeg anser som seriøse har skrevet. Jeg gjør derimot aldri større kjøp og salg(lengre posisjoner) basert på det....der trenges det mer "research".....og den gjør en ofte ganske så greit selv(evnt ispedd god informasjon fra dem en stoler på).
Mrhifi
26.03.2019 kl 12:36 3568

Jeg var en af de få investors som var særdeles kritisk angående rop Salgsproces midt i en emission!!!!
Kønt var det ikke....ja jeg har været confident angående vores licenser siden 2017...det kan man selvfølgelig godt kalde unuanceret.....spot on.
Redigert 26.03.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
26.03.2019 kl 12:39 3556

Anyway Team gang bang, skal vi diskutere min person eller casen!!!
Warom
26.03.2019 kl 12:42 3544

Ikke så lett når du kaller resten av oss for "team gang bang"
terningmanden
26.03.2019 kl 12:45 3532

Den må nu godt være rettet imod mig, da jeg anser det for vigtigt at kigge på både de positive og negative sider af en case. Samtidigt er det bestemt ikke dumt at kigge på fundamentale- og tekniske vurderinger af det selskab man køber i, så alt i alt enig med din skrivelse :-)

I dag kigger jeg forøvrigt ret ofte først på flere selskaber der viser bestemte bundmønstre (grunden til jeg gik ind i APCL) og bagefter "graver" jeg lidt i regnskaber og ser hvad andre skriver, hvor jeg har fundet ud af, at du ofte skriver indslag jeg kan bruge til noget Warom.

Når jeg så har valgt en strategi, som i dette tilfælde lignede en god "lotto-kupon", så køber jeg, men har altid lavet en vurdering om hvornår jeg går ud og sat foreløbige salgsmuligheder, som kan ændres alt efter hvad der sker i den fremtidige case.

Jeg aner intet om hvor APCL er om kort tid eller på den lange bane men om det bliver en case som hifi beskriver eller om min vurdering af potentialet bliver indfriet, må tiden vise.



terningmanden
26.03.2019 kl 13:01 3492

Mig bekendt har jeg ikke givet ukorrekte oplysninger?

Jeg kunne ALDRIG finde på at kalde dig en KLOVN hifi (men måske jeg godt kunne tænke det...), da jeg reelt IKKE aner hvem du er og om du i sidste ende får ret. Det må dog være på sin plads med en bare nogenlunde "tone" overfor hinanden og jeg er ikke på dette forum for at bedømme dit sind, men for at finde "lidt" forskellige holdninger til en case.

Så kan det være nok så fint at være uenige om APCL og fremtiden, men hold dog fokus på casen og gør dit til at vi andre kan forstå din indgangsvinkel. Om det er de nuværende eller fremtidige fundamentale værdier, som gør at du ikke tror på casen eller det er noget andet, gør det vel blot muligt for os alle at selv vurdere fremtiden for vores egen investering.

Slettet bruker
26.03.2019 kl 14:07 3921

som sedvanlig - diskusjoner om APCL, ender opp i diskusjon om personer.
På en måte forstår jeg Hifi godt, ut fra hans perspektiv har han god grunn til å være skuffet. For det første viser det seg at Pace påstand om at de har penger nok til å stå gjennom voldgifts prosessen ++, var en løgn når de bruker en halv million dollar i måneden (uten noen drift overhodet). Så vidt jeg har fått med meg, har HiFi kjøpt på et høyere nivå, og basert på haussemeldinger, har han oppriktig trodd at kursen ville snart gå opp til 5 kr eller helst mer. Det har vært hans drøm og bakgrunnen for hans brennende engasjement. Slik jeg ser det, er risiko for konkurs eliminert, mens oppsidepotensialet er redusert til dobling eller deromkring. Hvilket betyr at Hifi ender opp sannsynligvis med å tape penger på investeringen sin.
Edit, jeg har ikke studert caset etter fusjonen.
Redigert 26.03.2019 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
FkL
26.03.2019 kl 14:26 3896

Den siste EDIT kommentaren var nok lur da du overhodet ikke har satt deg inn i dette.

Min EDIT
Tull fra ende til annen fra Brumle.
Redigert 26.03.2019 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2019 kl 14:36 3865

Du tok poenget mitt FkL -nemlig at omtrent alle diskusjoner om APCL ender opp med å diskutere personer.??
Nå vil jeg i all beskjedenhet hevde at jeg satte meg inn i regnskap og andre apsekter i denne aksjen og på bakgrunn av det, må jeg si at jeg har truffet omtrent 100 % med å spå kursutviklingen på APCL. I motsetning til en del andre - for ikke å nevne navn ?
Mrhifi
26.03.2019 kl 14:42 3856

Fkl, Det er korrekt at Jens Pace mange gange har sagt at der var cash til Abitration! Brumlemann har også ret hvad angår stort cashburn i Apcl.... Brumle har ret i de 2 påstande...

Mit apcl snit er helt nøjagtig 3,19277108433 norske kroner...ha ha....og min kritik på denne tråd har intet med mit snit at gøre....jeg går ikke konkurs hvis apcl kollapser!!!!have No illusions about that guys...

212.000 danske kroner....83.000 aktier.... valuta forskel cirka 23-25%...
Redigert 26.03.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
FkL
26.03.2019 kl 14:43 3852

Du kan ikke ta cred for det Brumle og alle vet akkurat det. Det blir som min gamle bestemor som så på Derek og «alltid visste» hvem morderen var. Traff bare noen få prosent av gangene, men da det slo til så utbrøt hun «jeg visste det jeg». Jeg derimot kommer aldri med kursmål og blir heller ikke imponert når noen «treffer» med gjettingen sin.
FkL
26.03.2019 kl 14:49 3833

Her tar nok både du og Brumle feil. Ingen av dere vet hva som er årsaken til løsningen som nå foreligger og selskapet selv melder om at de utgifter det henvises til er engangsutgifter som ikke er representativ for det videre kostnadsnivået. I tillegg så vet dere heller ikke om beholdningen ville ha holdt og at det er en helt annen årsak til løsningen vi nå ser. Og Brumle kommer med nok et tullete kursmål tatt ut av intet.

Ingenting av dette er fakta eller kan dokumenteres foruten det som selskapet har meldt. Resten finner dere på gutter.
terningmanden
26.03.2019 kl 15:45 3771

Jeg kender ikke personligt historikken flere år tilbage omkring hvad Jens Pace har udmeldt, men kan da godt forstå du sætter tvivl til ledelsen hvis overstående er sandt...




Mrhifi
26.03.2019 kl 16:50 3661

Terningmanden, der har været lidt "uheldige" episoder i 2017... goverment solgte Apcls rop licens til franske total oil company, samme aften gennemførte apcl Ledelsen en stor emission til kurs 7,75 nkr....der var også hot agreement i 2017 som var en stor skuffelse/nedtur.... selvfølgelig er det ikke altsammen ledelsens skyld, men apcls planer har tilsyneladende været meget langt væk fra goverments planer!!!! Angående Abitration, Jens Pace mange gange informeret investors om at der var penge til at køre abitration hele vejen til domsafsigelse hvis det blev nødvendigt....jeg mener også at cash burn har været meget højt....vi betaler jo ikke license fees på A1-A4-SOSP....
Derfor er jeg kritisk og hård ved Jens Pace og specielt med denne fusion....
Redigert 26.03.2019 kl 16:52 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.03.2019 kl 17:07 4977

Du må gjerne påberope deg 100% treff, når du helgarderer slik som her.
Du forstår altså MrHiFi som gruser hele avtalen, samtidig som du skriver dette:
"Etter flere år med ørkenvandring og utallige fake news hausseinnlegg synes jeg det var veldig hyggelig for APCL aksjonærer at det endelig kom konkrete og gode nyheter."

For sikkerhets skyld påpeker du at begge er skrevet uten at du har satt deg inn i avtalen. Blir ikke veldig imponert :-)
Slettet bruker
26.03.2019 kl 17:08 4977

FkL
har ingen behov for å ta kred for noe som helst, men jeg synes ha en viss nese for å spotte "fake news". Har vel påpekt "fake news" syndromer 6 - 7 ganger i APCL. og Har vel i sin tid gjort det samme i Element,- der kranglet jeg en del ganger med b.l. a Rischioso hele veien fra kr 6 og helt ned til kursen bikka under kr 1.
Jeg turte vedde om kursen 2 ganger i APCL, den ene gangen feiga en viss person ut, den andre gangen fikk jeg ikke gevinsten fra veddemålet, - selv om det var en soleklar seier, men mange gnålte feilaktig om at jeg egentlig tapte.
For meg er APCL mer forutsigbar, så jeg kommer neppe til å skrive om aksjen mer...
edit Øivind jeg forstår frustrasjonen til Mr Hifi, det evner ikke du visst å gjøre.
Redigert 26.03.2019 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.03.2019 kl 17:08 4975

MrHi

Det går mye cash oppe i brune konvolutter vet du. Nei nå var jeg stygg. Lat som jeg ikke har skrevet dette.
oivindl
26.03.2019 kl 17:11 4960

Jeg har to ganger stilt deg konkrete spørsmål vedrørende caset. Hva med å svare på dem som en start?
oivindl
26.03.2019 kl 17:13 4950

Lat som jeg ikke har skrevet dette?
Er det ikke derfor vi har Edit?
:-)
Fluefiskeren
26.03.2019 kl 17:23 4929

Litt mere saklig innlegg forhåpentlig.

I motsetning til Warom kan jeg vanskelg tenke meg annet enn at en løsning i Senegal vil omfatte en Major med eventuelt PetroNord som juniorpartner. Da burde vel alle tre parter være fornøyde. Kan ikke tenke meg at Petronor kan vinne frem i Senegal alene for så å foreta en farmout. Dette må myndighetsgodkjennes og PetroNor ligger isåfall dårlig an hvis de har pådratt seg myndighetenes vrede. De sistnevnte VIL ha inn en major som kan pløye bistandsmidler direkte inn i landet. Og det er kanskje ikke så rart.
Mrhifi
26.03.2019 kl 17:58 4871

Jeg ved da ikke hvordan de kan cash burne 34 millioner kroner de sidste 8 måneder oivindl.....jeg ved heller ikke hvordan vi skal prissætte petronor og deres værdier...jeg har ikke en doktorgrad i matematik....men jeg ved at det juridiske forløb vedrørende Licenser ser lovende ud da jeg mener goverments big time har glemt terminering og flere gange i medierne er kommet med kurs sensitiv information!!!! Not by the book....
Modsat dig oivindl så mener jeg at apcl sidder med gode kort på hånden og at de burde vente indtil vi er længere fremme i abitrations processen med at forhandle fusion/partner....folk skriver om mit snit og at jeg er blevet crazy...Hell No oivindl, i burde sgu vide at jeg har tro på casen og vores licenser.....ingen her kan give det korrekte svar på hvad denne revers take over har af konsekvenser økonomisk Vs apcl stand alone til domsafsigelse eller forlig med Goverment......der er så mange faktorer og variabler!!!!! Det eneste vi ved er at CASEN ER DERISKED....
jeg har ikke købt apcl aktier for at have en solid bund på måske 50-75 øre... (hypotetisk estimat) jeg er investor i casen fordi goverments ikke kommer udenom apcl i fremtiden... juridiske forhold/kontrakter!!!!! Det er det jeg har investeret i oivindl..... juridiske forhold/Lot of advice on these legal matters....remember??? Der tror jeg Mr.Pace har ret....have No illusions

Attogfrem som er meget forsigtig, har også påpeget goverments håndtering langt fra har været optimal....jeg har så en overbevisning om at vi vinder hele lortet hvis goverments tør ta den risiko... og helst ikke med 800 MILLIONER nye aktier i puljen ......mvh Mr.hifi

Redigert 26.03.2019 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
26.03.2019 kl 18:27 4824

Apcl er ikke død og begravet hvis petronor dealen ikke bliver realiseret!!!!! Jeg reagerer kraftigt når folk pludselig mener at apcl ikke har andre muligheder!!!!

Hvorfor havde i GUYS,, så store aktie beholdninger i Apcl for 2 uger siden guys??????? Der havde vi ikke information om derisking/fusion!!!!! Busted big time ...
Lad være med at angribe mig!!!! bare fordi jeres økonomiske agenda har skiftet karakter!!!!ja TEAM GANG BANG ER SGU GOD HUMOR OG MEGET PRÆCIS FORMULERING....
Redigert 26.03.2019 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
26.03.2019 kl 18:35 4804

Hvorfor havde i GUYS,, så store aktie beholdninger i Apcl for 2 uger siden guys??????? Der havde vi ikke information om derisking/fusion!!!!! Busted big time ...
Lad være med at angribe mig!!!! bare fordi jeres økonomiske agenda har skiftet karakter!!!

Dont mess with Mr.hifive....
Redigert 26.03.2019 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
HP17
26.03.2019 kl 18:37 4794

Det er en meget god avtale for APCL mrhifi. Ta deg en kapp kaffe og slapp av så får du snart warrants på konto du også.
oivindl
26.03.2019 kl 18:40 4784

Det var jo litt oppklarende, MrHiFi. Da er det jo en hel rekke ting du ikke vet, som vi andre heller ikke vet :-)
Men du skriver: "Modsat dig oivindl så mener jeg at apcl sidder med gode kort på hånden..."
Jeg vet ikke hvorfor du skriver "modsat dig", jeg har jo nettopp aksjer her fordi jeg har den samme troen.
Din inngangsverdi har jeg heller ikke kommentert. Etter mitt syn er en aksjes utvikling fullstendig uavhengig av den enkeltes inngangsverdi. Avtalen er derfor like god eller dårlig, enten man har høy eller lav inngang.
Jeg tror som du, at det største potensialet er tatt ut av aksjen. På den annen side er også nedsiden redusert. Hvordan man veier dette mot hverandre, er helt individuelt. For min del betyr det at jeg har økt min beholdning med nesten 100% i området 1.09 til 1.12. Aksjen utgjør likevel ikke mer enn ca 20% av min totale portefølje, som forøvrig i stor grad består av det mange vil karakterisere som risikoaksjer.
Jeg har vel reagert mest på at du mener Jens Page har personlig fordel av denne avtalen, som ikke øvrige aksjonærer har. Det har jeg prøvd å regne på, men kommer til motsatt resultat. Det er også en såpass alvorlig anklage, at det burde underbygges bedre.
Nå er jeg ikke spesielt tilhenger av konspirasjonsteorier heller.
Men vil gjerne legge til at dersom de borer dypt nok på sin første brønn, vil de bare treffe luft. Jorden er tross alt flat:-)
Redigert 26.03.2019 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
26.03.2019 kl 18:44 4772

Folk skal ikke pisse på mig HP 17....jeg har debatteret med dinvest....timetobuy..... ris-og-otto....solux....janv....og deres hang arounds...og altid forsvaret casen på godt og ondt....så skal folk ikke efter 2 år begynde at udstille mig som manisk og unuanceret!!!! Jeg er nok mere nuanceret end team gang bang.....
Mrhifi
26.03.2019 kl 18:46 4768

Venter på svar som oivindl!!!!!

Hvorfor havde i GUYS,, så store aktie beholdninger i Apcl for 2 uger siden guys??????? Der havde vi ikke information om derisking/fusion!!!!! Busted big time ...
Lad være med at angribe mig!!!! bare fordi jeres økonomiske agenda har skiftet karakter!!!

Dont mess with Mr.hifive....
Mrhifi
26.03.2019 kl 19:06 4729

Tak for et ballanceret indlæg oivindl.... respekt for det.
Jens Pace fik buksevand/nederlag 2 gange i 2017....
Jeg tror faktisk på Jens Pace når det drejer sig om legal matters!!!! Hvis du lytter på conference call fra 2017 så tror jeg de fleste vil tolke at Goverments ikke har done IT by the book/contracts......det er ikke sikkert at Jens Pace får økonomisk fordel af at blive ny CEO (petronor) men vi skal ikke være naive oivindl!!!! Jeg håber Mr.Pace varetager vores interesser....men jeg forbeholder mig retten til at være skeptisk...
STATUS...APCL har ikke brug for en akut redningsaktion med tilhørende 800 millioner nye aktier....det er et valg Ledelsen har taget..
Ikke dead or Alive decision/betalingsstandsning....

Havde meget gerne set Gambias strategi/reaktion efter 41-5 decision før vi beslutter os for eventuelle nye fusioner!!!
Redigert 26.03.2019 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
thief
26.03.2019 kl 19:21 4697

Må du ta deg en pause da mrhifi!Du snakka om jeg skrev så mye rør,må vel være forumrekord det du holder på med!Avtalen går med stort flertall igjennom,og dette blir nok bra fremover!
Mrhifi
26.03.2019 kl 19:25 4683

Tror ikke Gambia har interesse i at køre sagen videre til slutningen af 2020 efter 41-5 decision og samtidig startede Gambia en salgsproces af A1-A4 Licenser i 2017 som har været en katastrofe for tenders og Goverment!!!! Skulle Gambia så fortsætte Abitration som måske først bliver afklaret når der skal være præsident valg igen....ikke sandsynligt i min logik!!!! Fusion på nuværende tidspunkt er bad timing!!

Det er mine reelle synspunkter og har ikke en skid at gøre med mit snit på 3,1999086437 or whatever , norske kroner
FACT.....EDIT.....3,19277108433 Norske kroner.
Redigert 26.03.2019 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Knievel
26.03.2019 kl 20:16 4606

Enda en som har mistet vettet i Pace sin sorte gryte?
Mrhifi
26.03.2019 kl 20:24 4589

Præcist Thief, jeg skal nok slappe af......thumbs Up.
Aftalen går igennem med et stort flertal!!! Jeg kan ikke påvirke det resultat.... Folk stemmer ja og det er helt fair og demokratisk.... sådan er det!!! Naturligvis bestemmer flertallet....

der er dog nogle historiske undtagelser...he he ...

George Bush Vs Al Gore.....2000 election!

Popular vote 50,456,002 - 50,999,897
Percentage 47.9% - 48.4%

God aften allesammen.... venlig hilsen Mr.hifi.




Redigert 26.03.2019 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
terningmanden
26.03.2019 kl 20:37 4559

Tak for dine gode informative svar hifi. Den slags handlinger giver desværre ikke tillid til en ledelsen og forstår til fulde din mistillid overfor det skete i 2017 og frem til i dag.
FkL
26.03.2019 kl 20:44 4540

Jaja, du har i alle fall evnen til å tillegge deg egenskaper du ikke ser ut til å ha. Du har jo holdt med både den ene og den andre på veien uten treff. At du i det hele tatt påberoper deg evnen å overprøve hva andre skriver uten å ha satt deg inn i saken sier jo litt.