Samboeren til justisministeren blir nå dømt, garantert!

Slettet bruker
20.03.2019 kl 21:39 1927

5 Minutter før det begynte å brenne var døren til huset åpen, og i løpet av dagen ble den åpnet noen ganger til. At det ikke er registrert andre bevegelser i området rundt eller ved huset i tidsrommet da brannen brøt ut, er et sentralt bevis i saken mot Waras samboer. Greit, de hadde ikke et kamera som viste inngangspartiet til eiendommen, greit, noen kunne ha spasert rett inn men....

Hun er avslørt, klart hun er det. Hun har barn som kunne ha lukket opp døren et øyeblikk, eller at man luftet, men hun er solgt, PST har klare beviser nå, dører skal ikke åpnes uten politiet til stede.

Håper ikke PST kommer etter oss mannfolk for voldtekt, vi har jo en penis så da har vi garantert voldtatt en kvinne også. Vi går jo rundt uten politiovervåking, så da er vi nok skyldig. Oppfordrer alle menn til å melde seg med en gang til politiet for å anmelde seg selv for voldtekt, det gjør ingenting om du ikke vet hvem, hvor eller når, du har jo den mellom beina så da er du skyldig, PST har talt.
Redigert 20.03.2019 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 22:38 1226

Jeg ler meg ihjel av det såkalte "politiarbeidet" hvis ikke de har noe mer. Hadde det vært en justisminister fra AP, ville de aldri fått ransakingsordre fra retten basert på mangelen av bevis, de fleste dommere er utnevnt av AP og partiets løpegutter.
Redigert 20.03.2019 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 22:50 1219

Arbeid utført av oschloklyser er som oftest preget av slurv og at det er slappfisker som har vært i sving.
I entreprenørbransjen er det knapt noen skikkelig arbeidsfolk igjen fra Hovedstaden, de er fra provinsene og Øst-Europa.

Udugelig blitt både i virket og i ånden.
Oskar2
20.03.2019 kl 23:30 1210

Har noen sett bilde av bilen ?
Får inntrykk av at den holdes skjult.

Dette med å tømme huset for datautstyr er noe merkelig, til og med printere , kan denne historien være en dekkoperasjon?
Slettet bruker
20.03.2019 kl 23:36 1206

De var ikke gift engang. Hele ekteskapet var et teater. Hvordan kan Politiet gå inn i et hjemmeteater hos Bertheussen og bryte seg inn i husfriheten om hun vil lage litt bilbrann stunt-teater ytring?
Teater og satiriX skal bryte reglene, kunsten er å provosere.
Om man åpner døren og tror man hører noe lusker i buskene og vet at "actors" driver på med det, så er ikke det bevis på noe. Pst må slutte å lese Vg før de tipper hvem som gjorde det.
Redigert 20.03.2019 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Oskar2
20.03.2019 kl 23:43 1201

-tror du PST bedriver utendørs Teater?
Slettet bruker
20.03.2019 kl 23:51 1195

Pst består dessverre bare av mennesker (på luselønn). De spiller ofte en uvitende rolle og leser Vg som mange andre på luselønn blir påvirket av.
Slettet bruker
20.03.2019 kl 23:54 1192

Enten høyere lønn enn luselønn eller flere avlastningsstillinger vil hjelpe på arbeidspresset og de slipper å tippe kanskje. Verdt å prøve å gjøre noe med luselønna?

Vi fortjener et tippe-fritt pst, det kan oljefondet spandere.
Hele vitsen med pst er at selv ting ingen andre vet, skal pst VITE. ikke tippe da.
hallo...undervåket
Redigert 20.03.2019 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 00:03 1185

Dette er ikke personlig kritikk til folka på pst. De er de fineste norge kan fremskaffe, for småpenger og luselønn for masete arbeid med målkrav og stress. Finere folk enn de er ikke villig til å jabbe for luselønna lenger.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 01:01 1168

Legg ned hele tullet. Hva produserer de av verdier (når alt det negative er regnet inn) ? Ingenting.
Bare tull og utgifter hele etaten.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 02:47 1157

Hva som er trist er, det finnes meget smarte og glimrende dyktige politimenn hos PST, jeg vet det jeg. Problemet er at disse dyktige politimenn aldri styrer, dette er fotfolk. I toppen sitter de politisk korrekte og endel som har blitt ledere for å fylle kvoten av kvinner i ledelsen. Dette jubler norske kvinner over fordi de ikke evner å skille mellom hva man har mellom beina, eller oppe i hodet. Det blir det samme med fot-soldater. Store russiske menn mot norske jenter på 60-67 kg og ca. 168 cm høye.

Russerne vil juble fordi de ser mat, men dette hjelper ikke på forsvaret. Like lite hjelper det at man innsetter udugelige kvinner i toppen på oppklaringsprosenten. Kommer en god politimann med en løsning på et problem, skal det også passere etnisitet, kvinnediskriminering osv. Menn og kvinner er aldri like gode i alt, og ser sjelden likt på å løse problemer. Menn har ikke emosjonelle problemer en gang i måneden, bare det hjelper og i tillegg er det statistisk bevist nå at kvinner er dobbelt så mye vekke fra jobben som menn. Det å miste fokus i en etterforskning kan være fatal.
Sotah
21.03.2019 kl 06:10 1125

Her har vi glade skattebetalere påkostet eget panikkrom på badet til damen i tillegg til bemanning, kameraer, utrykninger, etterforskere og hele bøtteballetten. Dama har vel kosta et titalls teaterbudsjetter bare i tøysetiltak. De er dyre, disse justisministrene fra FrP.
børst
21.03.2019 kl 07:20 1109

Kan være et komplott, at hele operasjonen, inkludert "Black Box Teater", dreier seg om å finne et eller annet kompromitterende materiale på Wara. Dette er akkurat slik russisk etterretning opererer. De leter etter "kompromat" som de kan bruke til å skaffe seg dobbeltagenter, eller bli kvitt folk fra stillinger. En klassiker er å bruke pene damer som agenter, som så sjekker opp målet og sørger for at "akten" blir filmet. Så kommer utpressingen. Trekk deg, eller vi publiserer. Her i Norge får målet som oftest kke noe valg. Det lekkes rett til pressen.
Redigert 21.03.2019 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 08:14 1091

"Kan være et komplott, at hele operasjonen, inkludert "Black Box Teater", dreier seg om å finne et eller annet kompromitterende materiale på Wara."

Det kan også være at dine stadig mer usannsynlige konspirasjons teorier er feil og at Fru Wara lider av en eller annen form for tvangsnevrose/forfølgelses vanvidd. Kanskje det er bra at hun nå får hjelp?
børst
21.03.2019 kl 08:19 1086

I så fall er det et resultat av handlingene til "Black Box Teater" og de bør anmeldes etter § 280, for å ha forårsaket en psykisk skade på Waras samboer.
Redigert 21.03.2019 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 08:34 1077

Skjønner du ikke selv hvor dumt dette høres ut?
Vi må legge ned alle medier, slutte å vise filmer og helst ikke snakke med hverandre, av redsel for å påføre noen psykisk skade.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 08:39 1073

Nei.
Det holder å legge ned VG stenge Nrk og stoppe jabba som går og går. Da kan vi snakke om finsk lykke.
børst
21.03.2019 kl 08:48 1069

Det er jo spesielt at de har tatt seg til rette på privat eienom, overvåket boligen til Wara og tatt bilder, og brukt dette i et teaterstykke der de omtaler i lite flatterende ordelag personer de ser i vinduene. Dette kan ha påført Waras samboer en psykisk knekk, som burde vært prøvet etter § 280, av almennprevantive grunner. Ellers kan jo flere begynne å benytte slike virkemidler for å bedrive psykisk terror og agentprovokatør-virksomhet.
Redigert 21.03.2019 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 08:59 1065

De ble ikke engang anmeldt for ulovlig overvåkning. Forbrytelsen var omtrent på nivå med epleslang.
børst
21.03.2019 kl 09:07 1267

Ja, jeg registrerer at du synes det. Det blir spennende å se om høyreradikale følger dette opp med tilsvarende 'epleslang' hos politiske motstandere og hva media sier da.
Redigert 21.03.2019 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Zorin
21.03.2019 kl 09:12 1259

Vel, PST greide å overbevise riksadvokaten og deretter en dommer at det er skjellig grunn til mistanke. Det var vel rundt 01.30 bilbrannen startet i følge en artikkel jeg leste om taxisjåføren som hjalp til å slukke brannen. Dette skjedde natt til søndag. Hvor ofte går folk ut for eks. med søpla kl. 01:30 natt til søndag? Naturligvis kunne noen ha vært på vei hjem etter en fest på denne tiden, men det var vist heller ikke tilfellet. Når man ser resten av bildet under ett: hovedkamera frakoplet og andre kamera i nabolaget viser ingen andre kunne ha nærmet seg, høres ikke dette muffins ut? Jeg mener det. Om hun er skyldig eller ikke, det må en domstol avgjøre.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 09:17 1253

Er Stoltenberg høyreradikal?

Forøvrig så er det slik at latente psykiske sykdommer gjerne blir utløst av utenforstående faktorer.
Om feks en kvinne får psykiske problemer for at mannen er utro. Vil du da straffeforfølge mannen?
Om en person får en reaksjon pga en spillefilm. Vil du da straffe de som har laget eller bestemt at filmen skal vises?
Redigert 21.03.2019 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 09:23 1247

Spørremskinen jabba, du har mange lure spørsmål-
Spm 1
Nei.
Stoltenberg er en karrieremaskin.
#karriereradikalisert

Spm 2 Ja
Spm 3 de som har bestemt
Redigert 21.03.2019 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 09:29 1243

Neste spørsmål må bli om jeg vil straffeforfølge epleslang.
Det er omtrent nivået.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 09:37 1243

Jeg ble engang fersket på plommeslang. Satte meg fast i treet og måtte hjelpes ned.
Heldigvis fikk han ikke psykisk sammenbrudd og anmeldte meg.
(I år skal jeg være litt mer forsiktig)
Slettet bruker
21.03.2019 kl 10:33 1227

Hvis det var meg? Jeg ville nok sovet dårlig om natten etter alle hendelsene, og ville nok hver gang jeg våknet åpnet døren og kikket etter inntrengere. Også det siste jeg ville gjort for jeg gikk tilsengs, og det var det vel noen som gjorde akkurat det i dette tilfellet.
børst
21.03.2019 kl 10:40 1223

Dette sporer jo helt av. Store deler av 1990-tallet var preget av boken "De visste alt" av Finn Sjue m. fl. Det ble hausset opp i media, folk trykte T-skjorter med "Jeg vil se mappa mi". Det ble satt ned en granskningskommisjon ledet av denne Ketil Lund, som paradoksalt nok også var en del av teaterforestillingen. Kommisjonen konkluderte i 1996 med Lund-rapporten. Ingen av personene som hadde mappe tok noen skade av dette, men det ble et enormt politisk sirkus, og flere av dem som havnet i mappene søkte om erstatning - og fikk det. Også en del som bare ble registrert søkte - og fikk erstatning.

Wikipedia:
"Enkeltpersoner som mente de hadde lidd alvorlig skade som følge av instruksstridig registrering eller overvåking kunne søke om erstatning på opptil 100 000 kroner. 774 personer søkte om erstatning. 379 fikk erstatning. I alt ble det utbetalt 11 230 000 kroner.[7]"

Om dette var en Lex-Lund, eller om disse hjemlene finnes ennå, kan jeg ikke svare på. Jeg er ikke jurist.
Men jeg synes det er helt vanvittig at dette teateret kan opererer som en privat etterretning uten at det får noen følger, særlig med tanke på at det kan være at Waras samboer har fått en alvorlig psykisk knekk som følge av dette skuespillet.

At ikke teatergruppen får noen som helst reaksjon, er en POLITISK AVGJØRELSE. Hadde det vært venstresiden som hadde vært offer for dette teateret, så hadde reaksjonene vært helt annerledes. Det er min påstand, og jeg håper noen tar seg bryet med å teste dette.
Redigert 21.03.2019 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 10:40 1223

Om hun var redd for at det var inntrengere på eiendommen klokken 0130 om natten så ville hun ikke åpnet døren for å se. Hun ville låst den og smugtittet ut vuinduet.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 15:22 1180

Hun får ikke så stor straff. Det er synd på henne. Wara må spandere noen timer på henne hos hjernekrymper.
Daniel_K
21.03.2019 kl 15:31 1173

hahaha, først er hun uskyldig. Så når bevisene er klare er det plutselig de bak teaterstykke som er skyldige.

Deres mamma sitter fast gutter :-)

PST dummer seg ikke på den måten, det går bare ikke ann. De har nok en solid sak :-)
Daniel_K
21.03.2019 kl 15:35 1170

haha, Ikke i følge smartingene her på forumet. De løper rett ut av ytterdøra ved minste mistanke om innbrudd :-)

Slettet bruker
21.03.2019 kl 15:45 1165

Da har man paranoid schizofreni når alle de tidligere inntrengerne har vært en selv. Denne sykdommen debuterer gjerne i 30-års aldrer eller senere.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 16:06 1158

Har dere venstrevridde satt nå satt personlig rekord i diagnoser, teori og forhåndsdom eller mer før?
Sjeldent å se dere så oppglødd, det må sies.
Redigert 21.03.2019 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
børst
21.03.2019 kl 16:13 1155

Superadvokat John Christian Elden er nå "på hugget" og har anket statsadvokaten og politiets behandling av saken til Riksadvokaten da han mener andre paragrafer burde vært lagt til grunn for siktelsen. Jeg bare nevner at her kan det være snakk om meget alvorlig psykisk skade og at § 280 også kan bli aktuell.

https://www.nrk.no/norge/statsadvokat_-_-ba-aldri-om-ransaking-i-black-box-saken-1.14478288


Om ikke denne saken får et rettslig etterspill for "Black Box", vil saker som dette bli vanlig:
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/vQmXyw/Ap-topp-i-Trondelag-knallhardt-ut-mot-VG-sak--Fremstar-som-et-politisk-attentat

Her er det et samrøre mellom media og politiske informanter, som bruker private videoopptak tatt ut av sin kontekst.
Redigert 21.03.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 16:28 1145

"De visste alt"?
Er det samme som den forbudte boka Grogate?
Slettet bruker
21.03.2019 kl 16:36 1142

Børst

Hvorfor antyder du at hun kan ha meget alvorlig psykisk skade? Har du sett en profesjonell diagnose? Det blir også hyklerisk av deg å anklage teatergruppen for å påføre henne psykisk skade mens du selv kan sitte på internett og dikte opp diagnoser om henne. Hva om hun leser dette forumet og tar seg nær av dine antydinger om "meget alvrlig psykisk hjerneskade" og som følge av dette finner på noe ennå mer dramatisk? Bør du da siktes?
Slettet bruker
21.03.2019 kl 16:36 1141

Børst rører sammen saker og klarer ikke å holde fokus .Biler ble påtent, forsøkt påtent, hakekors ble tagget på bil og rasist ble tagget på vegg i tillegg til noen andre hendelser. Ingen ble er blitt fersket på kamera fordi ett ble satt ut av spill innenfra. Det var også bevegelse i ytterdør til Wara før siste brann i bil. Samboeren var da i huset. Wara selv var ikke det.

Samboer til Wara ble provosert av teateret som spilte et stykke der huset til Wara hadde en liten beskjeden rolle. Så ble hun provosert. Siden hun allerede hadde forfølgelsesvanvidd gjorde hun ulike handlinger og anmeldte dem til politiet som trusler mot henne. Snakk om å leve i sin egen verden du.
børst
21.03.2019 kl 16:52 1135

"Siden hun allerede hadde forfølgelsesvanvidd"

- Om dette stemmer og det kan sansynliggjøres at Black Box visste om dette, er jo saken enda verre. Da kan det være en overlagt handling, at de helt bevisst har fått henne til å bli sykere.

børst
21.03.2019 kl 16:54 1133

De som fikk erstatning for å ha havnet i POT sine mapper trengte ingen attest fra noen lege eller psykolog.
Å synse om personers psykiske helse er forøvrig noe journalister og mange andre gjør hele tiden. Det er langt innenfor ytringsfriheten.
Redigert 21.03.2019 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2019 kl 16:54 1133

Det forandrer saken. Fakta. Hvor har du det fra?
Magasaki
I dag kl 16:36 8
Siden hun allerede hadde forfølgelsesvanvidd