PEN , BWO og Gabon

Fluefiskeren
PEN 09.11.2017 kl 22:05 3716

Dette er en gammel presentasjon fra BWO og er sikkert lagt ut før. Måtte bare prøve å starte en tråd i forumet og det skader kanskje ikke med en gjentakelse.

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=BWO+Dussafu+presentation.pdf&attId=156744
Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
agawu
09.11.2017 kl 23:18 3585

Ja den gang (22 september 2016) stod det så mye bedre til med Panoro.
Kursen var i 5.5, Dussafu dealen var ikke landet og Aje var helt i det blå...
Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
HaterAlle
10.11.2017 kl 08:51 3516

Man får håpe på en liten opptur idag, men det ser ikke sånn ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
10.11.2017 kl 15:46 3371

Er lastet nok som det er, men dagens dupp i dag klarte jeg ikke å motstå. At man kan få denne aksjen til 4,40 etter AJE avklaringen er ganske enkelt penger på gata. Jeg tror dagens reaksjon kan ha sammenheng med resultatet som legges frem neste uke. Alle vet at dette blir blodrødt (ingen inntekter og høye admin. kostnader). Dette er imidlertid ikke interessant siden det er kjent stoff. Det som er interessant er hva ledelsen sier om progress AJE og Dussafu. Det som gjelder er å holde trykket oppe på begge lisenser og bygge sten på sten. Jobber man ufortrødent videre vil vi til slutt få salget av AJE som vi alle håper på.
Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
mimsa
10.11.2017 kl 18:39 3323

Jeg fortsetter å forundre meg over de evige optimister som fortsatt lar seg trollbinde og begeistre av ledelsen og styremedlemmene. Fortsatt skriver de alt dette svadaet om tekniske løsninger, potensiale for ditt og datt, og ikke minst forsvare styre og ledelse med den hensikt å vill-lede oss. Deler av styre og ledelse blir jo nærmest geni-erklært etter å ha rævkjørt selskapet i over tre år. Vi som er litt skeptiske til hva som skjer må jo bare forstå at alt dette har ingenting å gjøre med styre og stell. Det er markedet som tar feil, lite omsetning, oljepris, dårlige partnere, negative aksjonærer osv. . Jeg er enig med mange at skyhøy administrasjon, ufortjente bonuser, oppblåst styre, elendig ledelse etc. blir repetert til det kjedsommelige, men dessverre det er jo det som er realiteten og ingenting blir gjort. Markedet har rett og slett ikke troa på selskapet. Jeg annbefaler alle og lene seg litt tilbake å lese resultatet som blir lagt fram neste uke. Etter disputten rundt Aje har det blitt betalt mer eller mindre null for å drifte operasjonene i fellt. I første kvatal fikk PEN utbetalt 11 milioner dollar fra BWO, de hadde et par milioner USD på bok, de tilbakekjøpte for 0,5 mill USD i egne aksjer. Jeg forundrer meg ikke om de har en cash posisjon på 5-6 milioner når det nå raporteres, og at de har brukt tilsvarende siste to kvartaler på seg selv og et par advokater. Jeg personlig tror dette blir veldig stygt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
rek1
13.11.2017 kl 07:32 3160

Legger in Gunnarius sitt innlegg ifra det gamle HQ,
så får vi se om PEN blir PEN etterhvert!!
Innlegg av: gunnarius (22.09.17 09:40 ), lest 5771 ganger
Ticker: pen
PEN - Snart løsning på Aje?
Det innlegget jeg postet på en annen tråd mener jeg fortjener en egen. Åpner derfor ny tråd:


Synes muligheten for en samlet og snarlig løsning på Aje - absolutt kan være til stede:


INDISIUM NR. 1:

EER melder å komme med ny hjemmeside. Om 2 mnd. 2 timer osv. skjer det. Les hva selskapet skriver som CONING SOON. Har plukket ut en setning som følger:

The company holds a participating interest in the offshore OML 113 that is uniquely located in the Dahomey basin area of Western Nigeria.

Les hva som står på frontsida og sett dette inn i en setting hvor selskapet garantert er bunnskarpt for kapital og har nubbe sjans til å delta i Fase 3 på Aje. Husk på at EER befinner seg, som PEN, in default cash calls og har vært opp i høyesterett i Nigeria og fått en forføyning, injunction. EER sier på førstesida deres at selskapet kun har Aje OML 113 p.t. Like fullt lister EER opp all kompetanse og synes dokumentere at det går så det suser i selskapet og fremtida er meget lys – meget lovende fremtid - gitt EER er på nippet til å bli kastet ut av Aje lisensen?

http://www.eeras.com/our-operations/oml-113/


INDISIUM NR. 2:

MX oil har ikke meldt i markedet at selskapet er in default cash calls. Likefullt vet markedet at selskapet er i beit for cash. Faktisk så ille at MXO knapt har til drifte selskapet som et going concern. Og så skal dette avmagrede selskap tenke på å delta i Fase 3 til $400-600 mill.? Aje-lisensen forhandler i disse dager med gas off-taker om Fase 3 gassen. Hvordan skal MXO få penger til å investere i en endring i investerings filosofi som selskapet ønsker å adoptere 29. September, dvs. MXO antas først selge noe før ny investering kan utføres. Men selge hva og som er deres eneste virkelige asset enn Aje?

MX Oil plc ("MX Oil" or the 'Company')
Adoption of Revised Investing Policy and
Notice of General Meeting

Under the existing investing policy, the Company is focused on investing in the natural resources sector. However, in reviewing opportunities in this sector, the Company is increasingly seeing interesting opportunities in adjacent areas of oil services, energy, power and related technologies. Investments in these adjacent areas can have the potential to generate attractive returns on a lower risk basis than may be achieved in the traditional natural resources sector. The Company is therefore seeking shareholder approval to broaden its investment focus and expand its investing policy.
A general meeting of MX Oil plc will therefore be held at the offices of Adams & Remers LLP, Commonwealth House, 55-58 Pall Mall, London, SW1Y 5JH on 29 September 2017 at 11:00am (BST). A copy of the circular will shortly be available from the Company's website.

http://mxoil.com/announcements/12092017%20Notice%20of%20GM%20and%20Revision%20of%20Investing%20Policy.pdf


INDISIUM NR. 3:

Som man kan se av Pareto koneferanse presentasjon skriver PEN at utfordringen bl.a. for å føre Aje-gassen og selge den til innenlandsk forbruk i Lagos beror på høy kostnad å utvikle infrastruktur. Følgende artikkel viser at Shell, utover å være eier av WAGP (pipelinge like ved Aje), nå synes foreta utbygging/infrastuktur som representerer et must for at Aje-gassen skal kunne omsettes og forbrukes i Lagos:

Nigerian energy company Shoreline has signed a $300 million agreement with the local unit of Shell (RDSa.L) to develop gas infrastructure around the commercial capital, Lagos, both companies said on Monday.

Shell said in June that it would place more emphasis on gas rather than oil in the West African country, which has the world’s ninth-largest proven gas reserves at 187 trillion cubic feet.

Shoreline said the agreement was to develop, buy, market, distribute and sell natural gas in the Victoria Island, Ikoyi, Lekki and Epe districts -- areas that contain the city’s business hub and some of the country’s most expensive residential properties.

It said the agreement provided exclusive rights to distribute and sell gas in those areas.

“The partnership is a significant boost to the gas supply efforts of the Federal and Lagos State governments and will deliver tangible benefits to companies and households in Lagos,” said Shoreline’s chairman, Kola Karim.

A spokesman for Shell’s Nigeria subsidiary, the Shell Petroleum Development Company of Nigeria, said the company was “exploring a downstream gas opportunity” in partnership with Shoreline.

http://marineandpetroleum.com/content/shoreline-energy-shell-pen-300m-gas-distribution-deal


INDISIUM NR. 4:

Styreformannen i PEN kjøpte nylig 1 mill. aksjer i selskapet – hvorfor og annet enn at det synes gå mot en løsning på Aje?

Redigert 20.01.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare