På tide å børste støv av QEC (ak78 sin post på gammelt forum)

TommyLee
QEC 30.01.2018 kl 12:01 2950

Jeg kopierer AK78 sitt gode innlegg på det gamle forumet inn her, da det fortjener å bli lest av nye brukere på HO som ikke finner veien inn til det gamle forumet:

Innlegg av: ak78 (30.01.18 10:04 ), lest 703 ganger
Ticker: QEC
RE^1: QEC - H1
På tiden å børste støv av QEC.

Questerre, det lille Canadiske oljeselskapet, som virkelig var i vinden i rundt 2010 pga funn at en gigantisk olje og gassformasjon i Quebec, Canada. Det ble prøveboret, resultatene var bedre enn forventet og aksjekursen steg raskt. 360% på 5 dager.

Så sank den nesten like raskt ned igjen pga at myndighetene utstedte et moratorium, en stans i arbeid, inntil miljøkonsekvensene av utvinning var undersøkt.

Etter 8 år med rapporter, undersøkelser, uttalelser, høringer, nye lover, nye støtteordninger, endringer av fond, endringer av lover og forskrifter med masser mer tyder alle solemerker nå på at
8 ÅRS VENTETID STRAKS OVER:

- Loven som tillater olje og gassutvinning i Quebecregionen ble vedtatt i des 2016.
- Reguleringene ble publisert etter en lang høringsperiode i september, med kommentarfrist til 9.des 2017.
- Det er både ventet, varslet og planlagt at reguleringene og forskriftene frislippes tidlig i 2018.

Og om ikke dette med Quebec var nok BULL kjøpssignal, har QEC og Red Leaf (som QEC eier 30% av) et prosjekt gående i Jordan som viser seg være 2 x str til Quebec!
Her har RedLeaf varslet at de dropper pilot og går rett på produksjon dersom de bestemmer seg for å gå igang.
Vanntilgang, oljepris over 50$, og kjøp av MOU arealene er vel forutsetningene for å gå igang. Myndighetene er svært positive pga energikrise i landet.
QEC har varslet at nyheter vedr Jordan er rett rundt hjørnet.

Og for all del, la oss ikke bagatellisere de arealene QEC har fra før i Antler, Kakwa og Montney. I Antler ble det varslet en dobling av produksjon i 2017. Q4 og 2017 rapportene er rett rundt hjørnet. Montney er ratet som det 4.største feltet i Nord Amerika.

Har du ikke sett på QEC siden 2010, eller ikke vært inne på tanke før, ta en titt på de nå! Gjør deg opp din egen mening.
Redigert 19.01.2021 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
ak78
30.01.2018 kl 16:20 2792

Takk TommyLee!
Håper ikke for mange ble lurt eller mistet aksjer på stop loss nå :-O
Det er ingen ting som tilsier at det er noe negativt i vente....meg bekjent i alle fall.
Record
30.01.2018 kl 16:55 2750

Da var jeg tilbake i qec, på en inngang jeg ikke en gang hadde drømt om :-)
TommyLee
30.01.2018 kl 22:22 2606

Det kan godt hende noen røk på en stop-loss smell i dag, ak78. Men jeg tror enkelte velger å sikre seg mot en liten børskorreksjon.
Det kan fort hende vi tar et lite dykk de neste dagene. Men som Qec-aksjonær blir man fort vant til berg-og dalbane kurser.
Hvis man ser på risk/reward forholdet utifra hvilke nyheter som kan komme nå fremover så er det ikke så mye å tenke på, spør du meg.
Bare å holde seg fast.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 23:31 2512

Og ingen vet foreløpig sikkert når reguleringene slippes!! I morgen? Fredag? Neste Onsdag eller???
Skjer dette for eksempel i morgen risikerer de som har sikret seg mot korreksjonen at kursen stikker fra dem før de rekker å komme seg inn igjen!! Alle må selvfølgelig gjøre sine egne vurderinger, men jeg sitter uansett rolig til alle forventede triggere er utløst ++++++ :-))
Redigert 30.01.2018 kl 23:32 Du må logge inn for å svare