NAS, Når tid trekker Kjos seg
Kise har alt annonsert sin avgang og han er vel strengt tatt litt yngre enn Kjos, eller?
Så når tid er Kjos også ferdig ?
Disse to har jo rota til sitt ettermæle noe aldeles forferdelig
Dersom de hadde latt selskapet gå til IAG for 340 kr pr aksje .
Da hadde deres 25% gitt dem 4 milliarder
Folketrygdfondet hadde fått masse penger og alle andre hadde fått godt betalt
Bank samarbeidet med Bank Norwegian kunne blitt dratt til enorme høyder
I stedet kluddet de til hele prosessen og nektet å selge
Mange fikk deretter problem, og deres ettermæle er lagt nesten i ruiner
For hvem er det vel nå som hevder at Kjos og Kise er genierklært ? Ikke jeg i alle fall
Så når tid er Kjos også ferdig ?
Disse to har jo rota til sitt ettermæle noe aldeles forferdelig
Dersom de hadde latt selskapet gå til IAG for 340 kr pr aksje .
Da hadde deres 25% gitt dem 4 milliarder
Folketrygdfondet hadde fått masse penger og alle andre hadde fått godt betalt
Bank samarbeidet med Bank Norwegian kunne blitt dratt til enorme høyder
I stedet kluddet de til hele prosessen og nektet å selge
Mange fikk deretter problem, og deres ettermæle er lagt nesten i ruiner
For hvem er det vel nå som hevder at Kjos og Kise er genierklært ? Ikke jeg i alle fall
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
Det er nok betalt allerede. Justeringer opp og ned selvsagt, men ikke overdiv. Kanskje en overraskelse utover?? Man vet aldri... Lykke til, Norwegian har hatt MAKS uflaks men kommer tilbake. Man merker hvor engasjerte folk er på godt og vondt..
NaiveNormenn
21.03.2019 kl 08:41
3220
Dette handler vel mer om å skape en god flyflåte for Kjos og legge igjen en arv han har skapt sammen med sine, enn 4 milliarder. Har du først bikket 100mill har du vel til smør på maten resten av livet uansett. Sammen med Kåre Willoch og Olav Thon er Bjørn Kjos en av mine helter. Det er vel Willock som er den store gambleren av disse. Jeg håper og tror Bjørn er flinkere enn meg selv til å forvalte min innsats. Er usikker på om Fredriksen vil garantere for min kommende emisjon.
Ypsilon 7
21.03.2019 kl 08:47
3190
Tilhører meningsfellene til NaiveNormenn. Kjos er en foregangsmann som virkelig fortjener honnør. At enkelte aksjonærer taper penger er intet uvanlig fenomen på OSE, men at Kjos & Co skal tillegges skyld for det er etter min mening langt utpå jordet.
Det bør tilføyes at undertegnede også er en av de som ser ut til å ha gått på store tap. Dét er min egen fortjeneste. Ingen annens.
Det bør tilføyes at undertegnede også er en av de som ser ut til å ha gått på store tap. Dét er min egen fortjeneste. Ingen annens.
Jo da , man har jo selv ansvaret for hvor man putter inn sine penger.
Men du sammen med mange andre hadde trua på Kise og Kjos
Du hadde garantert ville solgt på 340 kr for et år siden, eller ville du ikke det?
Jeg har ingen aksjer her nå, har kun i NOFI og de verdiene rammes og av Kise og Kjos sine handlinger
Men du sammen med mange andre hadde trua på Kise og Kjos
Du hadde garantert ville solgt på 340 kr for et år siden, eller ville du ikke det?
Jeg har ingen aksjer her nå, har kun i NOFI og de verdiene rammes og av Kise og Kjos sine handlinger
Kommer til å fly opp når folk minst venter det. Bare vent.
De som selger nå mister bare pengene sine..
Ypsilon 7
21.03.2019 kl 09:44
3005
Der kan hende at jeg hadde solgt, ja. Men har fremdeles tro på at Kjos vil avslutte som sjef med en stor seier for både aksjonærene og han selv. TTT e greia, og dét kan det være lite av, men han ror det nok i land, eller lander mykt ...
Dundrer opp igjen innen kl. 16.30.. Vent å se
1 dårlig nyhet fra boeing eller nas er det ned 10%-20% til, skal inn men det blir mange prosent ned til...
Ned 17% bare denne uka ser jeg. Dundrer videre i dag. Huff.
verdensmester
21.03.2019 kl 10:19
2860
Da er kursen i litt over 48,- kroner, med omkostninger har nå ingen, selv de som kjøpte retter av Kjos tjent penger på aksjen
Lurer på om det kommer et skikkelig angrep på 48 nå. Ligger nok en del stoploss nedover som noen vil riste ut.
Det er poenget. Stopper seg selv dette... For mange interesser også som vil være med. Dette kan likegjerne vrenge opp (dvs buen spennes)..
Bobby Dobolina
21.03.2019 kl 10:23
2823
Nitrist det her, denne vil sige nedover inntil det kommer en melding om friskmelding av fly eller tilkjent erstatning. Det er realiteten dessverre.
Og der røyk den.
Enig. Ikke noe og stresse med og få tak i aksjer. Jeg skal handle litt for vær kr den faller fra 40 kr
Ser ut til at de er sultne på 47 også.
Og der gikk den. Dundrer ned, er ikke noe anna ord på det. Nærmer seg 20% på ei uke nå.
Gleder deg til å tape alle spare pengene dine?
Fullstendig kollaps. Snuser allerede på 45.
abbos
21.03.2019 kl 11:01
2657
Å svømme motstrøms med et smil rundt munnen vil før eller siden også kunne knekke en optimist som Kjus ??
Klipper og limer inn denne fra E24 , håper det er tillatt
Flyselskapet Norwegian fortsetter å falle etter at storbanken HSBC onsdag valgte å nedgradere kursmålet i aksjen.
Aksjen er ned 8,66 prosent til 46,4 kroner etter drøyt to timers handel.
Analytikerne hos HSBC satt det nye kursmålet til 20 kroner, ned fra 46 kroner som banken tidligere har signalisert. De opprettholdt samtidig anbefalingen om å redusere aksjebeholdningen i selskapet.
– Tilpasningen av kompleksiteten knyttet til at Max-flyene står på bakken vil bidra til ytterligere kompleksitet rundt Norwegians allerede intrikate businessmodell, skrev HSBCs analytiker i notatet.
Etter at HSBC onsdag morgen publiserte notatet har Norwegian-aksjen falt 14,71 prosent.
I tillegg til å senke kursmålet på Norwegian mener storbanken at Boeing 737 Max-flyene vil bli stående på bakken minst to til tre måneder.
Flyselskapet Norwegian fortsetter å falle etter at storbanken HSBC onsdag valgte å nedgradere kursmålet i aksjen.
Aksjen er ned 8,66 prosent til 46,4 kroner etter drøyt to timers handel.
Analytikerne hos HSBC satt det nye kursmålet til 20 kroner, ned fra 46 kroner som banken tidligere har signalisert. De opprettholdt samtidig anbefalingen om å redusere aksjebeholdningen i selskapet.
– Tilpasningen av kompleksiteten knyttet til at Max-flyene står på bakken vil bidra til ytterligere kompleksitet rundt Norwegians allerede intrikate businessmodell, skrev HSBCs analytiker i notatet.
Etter at HSBC onsdag morgen publiserte notatet har Norwegian-aksjen falt 14,71 prosent.
I tillegg til å senke kursmålet på Norwegian mener storbanken at Boeing 737 Max-flyene vil bli stående på bakken minst to til tre måneder.
Frodon
21.03.2019 kl 16:52
2408
Jeg noterer meg at ordlyden på HO har endret seg enormt siden jeg lanserte kr 20 og kr 50 som kursmål i aksjen ???
«Frodon
29.01.2019 kl 16:01
Hvorfor kan ikke kursen gå ned i kr 1? Eller kr 20? Eller kr 50?«
«Frodon
29.01.2019 kl 16:01
Hvorfor kan ikke kursen gå ned i kr 1? Eller kr 20? Eller kr 50?«
Redigert 21.03.2019 kl 16:53
Du må logge inn for å svare
Ilusion
21.03.2019 kl 17:27
2339
Innlegget er slettet
Har vel ikke lurt Spetalen ..Var vel heller han som lurte seg inn ene dagen og ut andre dagen X antall mill rikere?..
Alle disse ”kjekke» guttene du nevner har trakket i hel noen sjeler for å komme der de er i dag økonomisk !!
Alle disse ”kjekke» guttene du nevner har trakket i hel noen sjeler for å komme der de er i dag økonomisk !!
Redigert 21.03.2019 kl 17:28
Du må logge inn for å svare
Bunnen er på kr 23,- HSBC har altså et negativt syn på summen av dette kursmål kr 20,-. Og mener man det, er det i grunnen overhode ingen grunn til å kjøpe Norwegian-aksjen. For i et slikt scenario er utviklingen entydig. Med mindre store deler av virksomheten selges, blir kassen tom på et eller annet tidspunkt. Og da er i prinsippet aksjen null verdt.
Jeg mener 30 er krise... Blir sjokkert om den faller ned mot 30.. Vel vel, jeg gir faen.. En gang kommer denne aksjen tilbake. Går aaaldri konkurs...
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Boeing-krevde-ekstra-betalt-for-utstyr-som-kunne-hindret-styrt
..detta høres merkelig ut. Har Norwegian valgt bort dette pga for dyrt?? Eller har Boeing driti i å informere selskapene om at dette sikkerheten må dere betale ekstra for da flyet har tekniske problemer med retningskontrollen på flyet?? Helt syke begge teoriene... Tar dette tid tro? Hvem har skylda??
..detta høres merkelig ut. Har Norwegian valgt bort dette pga for dyrt?? Eller har Boeing driti i å informere selskapene om at dette sikkerheten må dere betale ekstra for da flyet har tekniske problemer med retningskontrollen på flyet?? Helt syke begge teoriene... Tar dette tid tro? Hvem har skylda??