EAM Søppel Investor byr opp til Kurs fest

Slettet bruker
EAM 21.03.2019 kl 11:12 1478

Kun for shortere tydeligvis. Da dog for investor med småkroner. 500 +

Faktiskt fasinert over hva en blakk småsparer klarer å få til i Eam. På lort volum klarer man å få kursen radikalt ned. Gratulerer....
Redigert 19.01.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Ticker
21.03.2019 kl 11:34 1440

Det er alltid noen ivrige småsparere som oppdager "nye"selskap ,leser bittelitegran (kansje) og kjøper noen lodd og tror at innen dager eller ukes tid skal ta
storloddet.
Så blir de utålmodig og selger med tap fordi andre aksjer er mere interesant,men så er de for sent ute der også og pengene krymper og krymper.
Ja jeg kjenner meg selv igjen mange år tilbake,men det dukker alltid opp nye "investorer" som må ta lærekurven om de ikke går tom for penger da...…...
HP17
21.03.2019 kl 11:38 1430

De aller fleste aksjer er enkle å vurdere og sette seg inn i men EAM føler jeg er en vanskelig case og har utfordringer med å se noen løsning for problemene til EAM på kort sikt, andre?
tuja
21.03.2019 kl 11:40 1419

Du får følge med i april, HP. :)
Ticker
21.03.2019 kl 11:51 1398

Jeg har tatt et lodd her men det er pga av jeg har virkelig tro på caset med de tilbakemeldingene som er kommet frem så langt.
Satt i APCL i årevis og solgte litt for tidlig for topp gevinst,solgte også Noreco litt for tidlig men fikk gevinst i begge.
Skader ikke å legge et lodd i litt risk MEN det må avpasses i fohold til total portefølje.
Jeg kjøpte EAM i fjor sommer så jeg har fremdeles en god 10.- ned til mitt kjøp.
EAM er et komplisert case og at retts instanser i ligger nedover på kontinentet gjør det ikke lettere akkurat.
Jeg tok et lodd her fordi EAM sin rettsak blir finansiert og da har noen studert saken med lupe og funnet ut at her er det faktisk en god mulighet at EAM vinner fram.
Det som er litt urovekkende her er at en del av virksomheten som er dratt for retten har røtter i Russland og det er ikke godt å si hva det kan gjøre med et eventuelt positivt utfall på saken.

Slettet bruker
21.03.2019 kl 12:18 1364

Russland slår ned på Kriminalitet, det er mer en hva Norge aldri gjør
Så når noe har røtter fra Russland tar jeg med knusende ro
Mats95
21.03.2019 kl 13:27 1292

men hvorfor går ikke de som har svindlet EAM med på eller prøver å få til et forlik? Har de selv troen på at EAM ikke vinner frem?
Viss de selv vet at de har svindlet et firma som går til sak mot dem for svindel, virker det noe merkelig viss de bare skal sitte å vente på hva som kommer til skje. Om det er kroken på døra for selskapet vet jeg ikke, men det vil bli en betydelig smell viss EAM skal få medhold i alle sakene for dem.
Tenketank
21.03.2019 kl 13:50 1261

Ved å ikke inngå i et forlik bedyrer de seg fortsatt uskyld. Ved å inngå forlik fjerner de ikke skyldspørsmålet, noe som kan påvirke utfallet av saken i andre instanser. Sånn som jeg har skjønt det er det en voldgiftssak og en rettsak, dermed kan det tenkes at ved å inngå forlik i en av sakene vil det medføre at de innrømmer skyld. Her må noen gjerne rette på meg.
Et forlik vil også medføre at selskapet ikke blir kvitt svindelsaken med det første, negativ PR?
Kadden
21.03.2019 kl 14:39 1205

Du er nok inne på essensen, Tenketank. Det er en kompleks sak med flere involverte parter og rammede aktører. Hverken enovos eller avelar ønsker å «ta en for laget» å inngå forlik, spesielt når det faktisk er en sannsynlighet for at enovos er «offer» for svindelen som trolig stammer fra Avelossiden av det hele (selv om enovos også er ansvarlig juridisk sett). Det var jo lenge også motpartens forsøk å trenere saken slik at eam skulle gå konkurs og har nok med det gjort det vanskeligere for seg selv å inngå forlik. Motparten har også i kriminalssaken av retten blitt tatt for å løyet om diverse saker underveis. :-) så alt har nok ikke gått helt etter planen for dem.
Slettet bruker
21.03.2019 kl 14:44 1195

Jeg tenker at jeg ikke skal tenke for mye, og det tror jeg dama sier seg enig med også... Ha-ha...

Se bevegelser i handelen nå på liten omsetning. Kort vei opp om det bare kommer enda en positiv nerve her, og brytes motstanden på 45 så skal det være et langt sprang opp til neste motstandsnivå. Jeg ser nok ikke bort ifra at flere må betale vesentlig høyere risikopremie snart om de skal inn i aksjen før fasiten kommer. Ingen bombe om det blir slik i alle fall.
Ticker
21.03.2019 kl 14:44 1189

Har forstått det slik at her er det flere "stråselskaper" involvert der de hver for seg ikke vil påta seg noe skyld i svindelen og legger skyld direkte på noen toppsjefer.
Disse har jo allerede innrømmet forfalskning av dokumenter.
Nå har EAM allerede vunnet frem i en høring der det ble konstatert at de er svindlet,inkl. den Italenske stat.
Det ble da også konstatert at EAM kan fremme krav mot flere selskap siden de alle er på en eller annen måte er involvert/medskyldig i svindel.
Kadden
21.03.2019 kl 15:04 1153

Eam er rammet av samme type svindel som den italienske staten. I saken mellom den italienske staten og lederne Aveleos ble det jo etter tiltalepruting 10 mnd fengsel på to av de involverte Står pent beskrevet i italienske nyhetsartikler. Ser man det i sammenheng med at retten allerede har konstantert at eam er offer for kontrakssvindel skal det veldig mye til for at dette ikke går veien. Det usikre i mine øyne rettes mer mot hvor stor en erstatning eventuell kan bli, hvem som må betale hva, hvor lang tid det vil ta osv.