DOF - først til 15 så til 50 nok.

akva
DOF 21.03.2019 kl 18:23 76786

Nå har det snudd, heng dere på ! Dette er en unik sjanse til å gjøre en kule på børsen.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 22:42 4835

Another "strategist" who believed that the DOF price was going to fall to 2 Kr last year selling short ... DOF has the future secured .... Maybe he can see the future because the present tell something different... Hahahaha...
Now I can see that despair is great! Those statements against reality motivate me to buy more shares ....
Redigert 28.03.2019 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
akva
29.03.2019 kl 08:36 4690

La dere ikke lure av haiene, de lever av å gjøre små traiderne usikkre..
Kontur
29.03.2019 kl 21:14 4452

Tror det nå kun er et tidsspørsmål før større aktør (investeringsfond) bestemmer seg for å ta posisjon i Dof. Når det skjer går kursen mangegangen. Absolutt alle piler peker nå opp.
Tipper det skjer gradvis frem imot Q1 og om den gode utviklingen fortsetter som nå så kommer rykker før Q1 pres. Mulig det ventes på bekreftelse ved fremleggelse for å være sikker på at de er på rett vei, men sjansen er større for at større kjøp kommer før. Uansettt så går vi spennende tider i møte
Stat oil
29.03.2019 kl 21:30 4435

Sitter med samme tanker som deg her Kontur. Tipper at denne vil ta av et par uker før Q1. Etter fremleggelsen er det for sent å fa aksjer under 7-8 kr. Litt volum på kjøp her så vil den ta av umiddelbart. Det er bare å glede seg utover våren....
Dofulf
29.03.2019 kl 22:22 4390

Det er viktig å lytte til ledelsen i DOF og se på driften. Da kommer resten av seg selv. Ser at flere er inne på de tankene
Slettet bruker
30.03.2019 kl 13:05 4197

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/10-faerre-borerigger
Ikke avgjørende, men vi får ta med oss alle gode tegn. Ingen tvil om at skiferoljen har hatt sin innvirkning på olje og dermed offshoremarkedet.
Nå satses det imidlertid så tungt offshore rundt om i verden at vi snart bør se store ringvirkninger også i supply/Subseabransjen.
Sikkert flere som vil dra nytte av det og øke sine verdier, men for min del synes DOF å være et godt valg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2019 kl 13:36 3992

Satser på at vi får en fantastisk DOF uke. Markedet ser knallsterkt ut med stadig stigende rater.
Lite båt tilgjengelig så oppgangen vil fortsette.
Det er nå en god stund siden DOF har sendt ut melding om kontrakter og jeg tror vi nå kan vente oss større kontraktsinngåelser.
Oljeselskapene presses nå til å være mer aktive og de må sikre seg skip. Dette har blitt jobbet med noen uker nå så tiden for offentliggjøring nærmer seg antagelig raskt.
Kursen vil slik jeg ser det gå mangegangen når fasiten etterhvert kommer.
I mellomtiden plukkes det billigaksjer så lenge som mulig
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AlanS
31.03.2019 kl 16:02 3911

Det var feil at OPEC prøvde å forsvare sin markedsandel på bekostning av pris. Skiferolje er krevende å oppredholde produksjon pga rask nedgang i produksjon av brønner. Utviklingen virker imporende nå, men det er spennend hvordan produksjonen blir neste år. Jeg tror at opptrappingen av produskjonen skyldes igansetting av brønner som ble boret da oljepris var lav.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
ruda
31.03.2019 kl 16:15 3910

Ufattelig at et slikt gjeldstynget selskap kan øke på børsen
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2019 kl 17:08 3873

Nevn et Offshore/Supply rederi som er bedre rigget enn DOF da?
Begrunn gjerne.
Ja, Dof har en god del gjeld, men selv i et håpløst elendig marked har de klart seg. Pengene har i all hovedsak gått til å bygge en hypermoderne flåte og da spesielt inne Subseasegmentet. Disse båtene gikk rett i lange 8 års kontrakter som betaler seg selv og mye mer til.
Klart det har vært utfordrende for DOF med et sviktende marked der konkurrenter raser sammen rundt de (Farstad, Rem, Solstad, DessC, Havila, WWS, ect) Men om du undersøker litt mer både hvem som står bak, hvilke kompetanse som er i selskapet og for en ideologi som ligger til grunn endrer du kanskje litt mening.
Uansett, vi venter å ser nå fremover hva en mangedobling ratene + alle nybygg i full drift + 22 MRD i Backlog har å bety.
Mitt valg er plukke aksjer hver eneste uke på disse lave nivåer. For da å ha rikelig med billige aksjer på konto når jeg nå etterhvert tror kursen vil bevege seg mye opp.
Emisjon som det har vært snakket noe om er jeg helt sikker på at det ikke blir. Det vet jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
danm
31.03.2019 kl 17:25 3845

Det er netop gældsspøgelset, der har bragt kursen på offshore aktier så langt ned, men sagen er nu den, at de fleste tjener så mange penge, at de kan betjene gælden. Derfor vil vi se store kursstigninger, når dette genspejles i regnskaberne. Q1 vil give os et billede af, hvad vi kan forvente os af 2019. Jeg glæder mig :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
JALLA
31.03.2019 kl 18:07 3822

Problemet er vell ikke gjelda??? en slik påstand er jo bare tragisk! Problemet er jo om en ikke kan betjene gjelda! Så langt har vell ikke DOF vært i den situasjonen at de ikke har klart å betjene gjelda! Om dette markedet fortsetter og rater er på dagens nivå eller bedre vil jo DOF klare å betjene gjelda og mere til.. Etter investeringer i nye båter som blei avsluttet i Januar/Februar-19 vil det som Hilde Drønen sa være en tid for å høste. De som ikke har tro på dette eller av annen årsak ikke tror at de klarer å betjene gjelda får ta seg en bolle.............
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AlanS
31.03.2019 kl 18:35 3801

Gjelden ble tatt opp for å bygge det DOF er nå. Det er helt vannlig å bruke gjeld i utviklingsfase.
Som DOF har informert markedet går selkapet inn i innhøstingsfase. Dette betyr at DOF skal fokusere nå på verdiskapning og nedbetaling av gjeld.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2019 kl 18:55 3777

Ikke lenge før større kjøpere melder seg på. De sitter å venter på det rette øyeblikk. Muligens har de allerede startet oppkjøp i det små fordelt på flere konti.
Tror vi får se en større omsetning i dagene som kommer.
Dommedagsprofetene skal vi ikke høre så mye på da de som er noenlunde oppegående ser at markedet DOF opererer i kommer voldsomt nå. Alltid noen som ønsker seg billige aksjer, jeg selv er en av de, men nå tror jeg billigsalget snart er forbi. Det aller meste taler for det.
Om en har tro på sektoren og ønsker seg inn er der ikke bedre selskap enn DOF slik jeg klarer å se det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
danm
31.03.2019 kl 19:25 3754

Jo, BWO :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
sokdotcom
31.03.2019 kl 21:26 3670

Only the big boys who can push up the kurs. The little ones can only collect. Unless USA release some money. It will be down for a long time
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
really
31.03.2019 kl 22:31 3591

Det er mye enklere å trykke på de tre prikkene oppe til høyre i innlegget til den du vil sperre. Der kan du velge sperr bruker. Sprøytet til Rupert har jeg sperret.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
really
31.03.2019 kl 22:37 5944

Jalla, DOF klarer ikke å betjene gjelden i dag, de er på stø kurs mot emisjon. Årsaken er at avdragene er ganske store og økende. Og jeg tror ikke DOF klarer å øke inntjeningen fort nok til at bankene får den nedbetalingstakten de ønsker. Slik gjeld bør nedbetales over Max 10 år og det er de ikke i stand til tidsnok til å unngå en emisjon. Dette er allmen kunnskap i finanskretser og burde ikke overraske noen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2019 kl 23:27 5895

Steik hvor du smører på. Ikke en setning du skriver i dette innlegget ditt er riktig.
Skriver du det med vilje eller vet du ikke bedre?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 08:37 5743

Oil and markets are up ! Today.... Happy up-trend week !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
ksandal
01.04.2019 kl 09:06 5679

med stigende rater i spot og gode lange kontrakter, bør DOF stige bra utover våren. Denne MÅ da klare 10kr før sommeren.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
01.04.2019 kl 09:27 5639

Det er enten himmel eller helvete på Dof-trådene. Det er vek en viss risiko knyttet til aksjen, med 23 mrd i gjeld.... Mulig de står trygt, men å si at det er uproblematisk blir useriøst. 5 % nedskrivning av flåten (av normal slit og elde) utgjør nesten 1,5 mrd. Ek kommer da under press, og uavhengig av gjelden i kroner og øre, så vil det nærme seg emisjonsbehov. Det har vært noen bra uker i spotten men det må fortsette...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.04.2019 kl 10:21 5581

For det første, så skal det ikke kimses av at der er gjeld i selskapet. Nå er den vel riktignok ikke 23 MRD, tallet er ganske nærme 20 om jeg ikke husker helt feil.
Dof betalte 1,95 mrd i renter og avdrag i fjor og tallet blir ca det samme i år. Gjelden går altså ned.
Dof har allerede skrevet ned store verdier og om markedet nå bedres slik det ser ut til å gjøre så vil de ekstraordinære avskrivingen stoppe opp og til og med skrives opp (vi er ikke der enda).
Det er og veldig verdt å merke seg at DOF sin gjeld i stor grad er pga oppkjøp av en stor og riktig flåte og majoritetseierskap i DOF Subsea. DOF så tidligere enn mange andre at markedet var i endring og satset litt tidligere enn de som virkelig fikk problemer på dette rette segmentet.
Gjelden er dermed i stor grad pga denne satsingen og et stort nybyggprogram som ble ferdig stilt nå i februar.
De 6 fartøyene går i 8 år lange godt betalte kontrakter som gir solide inntekter. Altså pengene er brukt til å skape inntekter.

DOF klarer sine forpliktelser og har gjort det hele tiden selv i veldig vanskelige tider siste 2 årene.
Nå ser vi slik det er ut en opptur framfor oss og som DOF ledelsen sev har uttalt, det ser svært lovende ut vi er nå over i innhøstingsfasen.
Markedet må stole på det de rapporterer. Ledelsen er pliktig til å gi riktig informasjon.
Gitt en positiv utvikling av markedet og at vi har troen på det vil sektoren stige.
Av de selskapene i sektoren som er notert synes jeg at DOF er absolutt best og det helt uten tvil engang.
Så finnes det selvsagt andre spennende case på OSE også, for all del
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 11:04 5508

I love the bullish and very conservative trend of DOF while taking advantage of unsuccessful attempts to lower the price! The action surfing on the MM200 in the graph of a day doing this more and more rigid and difficult to cross it to the downside ... We go well and every day better course to the quarterly results ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 11:39 5462

The continuity of the trend is already up to us investors who must know what to do and how to differentiate a problem from a price manipulation to act accordingly ... As the volume continues to increase, our margin of safety and immunity to the manipulation will be noticed by all .... We are getting stronger....
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
really
01.04.2019 kl 11:54 5433

Jeg er klar over at du er superoptimist på DOFs vegne, Kontur. Og på mange måter har du rett, basert på at driften går i riktig retning. Men når du skriver at alt jeg skrev i siste innlegg er feil så dokumenterer du for all verden at finans forstår du ikke. Det er en realitet at DOF ikke har nedbetalt gjeld på mange år. De låner nye penger for å betale gammel gjeld. Skal de betjene gjelden må de ha fri cash flow på godt over to milliarder i året. Det er et tall som øker fremover. Noe kan løses med refinansiering, men det finnes ingen bank som ser med glede på at de nedbetaler en tidel av gjelden i året uten å fornye flåten. Det er et betydelig press på DOF for at de skal emitere, det er ikke en påstand, men et faktum.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
01.04.2019 kl 12:20 5378

re really og kontur

Jeg mener det riktige tallet for gjelden til DOF er 19 milliarder kroner, men at selskapet også bokfører leieforpliktelser på noen båter de leier og at dette skaper noe forvirring. Jeg mener det er riktig å legge til grunn at DOF har ca. 19 milliarder i gjeld. Jeg skriver dette fordi det er litt ulike tall ute og går og at det lett blir forvirring.

Et tema dere ikke har trukket inn men som jeg mener er veldig relevant er at DOF er så mye bedre stilt enn mange andre konkurrerende offshoreselskap. Nevner REM, HAVI og SOFF som tre soleklare eksempler. For en tilfeldig valgt bank som DNB eller Nordea er det ikke DOF som er den store utfordringen i dag og i årene fremover men selskap som SOFF og HAVI (med negativ egenkapital, betydelig antall båter uten oppdrag, kombinert med stor gjeld).

For bankene går det helt fint an å tro på DOF og DOF gir bankene en troverdig historie. DOFs historie er å ha høy kontraktsdekning, høy kompetanse, den nyeste flåten i bransjen, være mye mer riktig posisjonert (hoveddel av virksomhet er subsea), bedre marginer fremover i alle fall i to av tre segmenter). DOF har i tillegg i stor grad kvittet seg med obligasjonsgjeld og dermed potensiell støy.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.04.2019 kl 12:42 5342

At du påstår at jeg ikke kan finans tror jeg de fleste klarer å se gjennom.
Klart DOF betaler gjeld i form av renter og avdrag. Kan du si noe annet enn at de ikke har gjort det?
De har nettopp en cash flow som gjør at de har klart det.
Så er det et annet spørsmål og det er om dette burde ha vært bedre og svaret er selvfølgelig skulle cash flowen ha vært enda bedre, men markedet har ikke vært bedre. Derfor har de fleste måttet tære også på EK, også DOF, men da kombinert med store ekstraordinære nedskrivinger.
Hovedpoenget som du stadig ikke velger å fokusere på er at DOF har bygget en rå flåte av Subseaskip som nå går i gode kontrakter. Siste båt levert februar, nest siste i oktober i fjor var det vel. Det er dette pengene har gått til. I tillegg sitter de på store underliggende verdier i Subsea som hovedasjonær.
DOF er ikke et råttent selskap slik du prøver å framstille det som. Tvert imot.
ang bank, så kan jeg fortelle at jeg er rimelig sikker (kan vel ikke utrykke det tydligere) på at bankene er i samtaler omtrent hver dag med DOF om de vil bidra til løsninger i andre offshore selskap og om DOF vil steppe inn.
Det blir ingen emisjon i DOF i 2019, ikke uten noe helt spesielt skal kjøpes. Det er jeg sikker på
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 12:54 5313

Increase the chances of new contracts with the increase of deepwater projects, Possibility of more boats will be required for Guyana, Brazil and Asia ... It is very noticeable the increase of the activity, the prices of the oil will continue up given to problems in the USA for keep the huge production that has been forced to keep oil prices at bay, but apparently these wells do not produce for as long as the liquid oil and cheap offshore .... Soon we will be like 14 years ago, the cycles do not fail ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.04.2019 kl 13:35 5274

Ny Top 20 i dag

Ser vi litt på de store linjene siste par mnd så er der noen endringer å snakke om.
- Morgan S har redusert med 700 000
Scandinaviska Enskilda har økt med 200 000
Atavern Helse.. økt med 300 000
Citibank NA redusert med 800 000
Citibank Finans solgt seg helt ut av listen (-1,927 Mill)

Bergen Kommunale Pensjons.. Ny på lsiten med 1,3 Mill
RBC er ny på listen med 1,2 Mill
DNB Markets er nye på lsiten med 1,083 Mill

Jim Ø Holden har redusert med 200 000

At Citi solgte mye ut er gammel nytt, AT Dnb Market seiler opp såpass var nytt for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
01.04.2019 kl 14:33 5212

Ingen interesse for DOF. Kjøperne uteblir og det trades 1 aksje nå og 2 aksjer da. Kontur, du har jo ståltro, så kanskje du kan gi en analyse på hva som foregår.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
really
01.04.2019 kl 14:54 5185

Det er enkelt. Folk går ikke tungt inn når det ventes en emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
DIL
01.04.2019 kl 14:57 5177

Det er ingen quick-fix for Dof, hær må det jobbes hardt over tid for at det skal gi resultater.
Hvis Q1 blir greit vil den vel stige langsomt de neste kvartalene
Det skrives hær på forumet om dobbling osv, hvis denne står i 10Nok i 2020 blir jeg positivt overrasket
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
really
01.04.2019 kl 15:02 5164

Har jeg sagt noe negativt om driften i DOF? Eller en eneste gang hintet om at det er et råttent selskap?
Men når du ikke klarer å skille mellom drift og finansiering bør du avholde deg fra å kommentere det du ikke har greie på. Hadde jeg ikke forstått at du mangler elementær finanskunnskap hadde jeg kalt deg lystløgner med all svada du lirer av deg om hvor bra DOF er. Ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet og hos DOF er det finansieringen og cash flow som er svak. Jeg har ikke hørt en eneste finansekspert som har en annen anbefaling for DOF enn å holde seg unna til refinansieringen er unnagjort. Hører du noe annet så vet du hvem som tilrettelegger emisjonen, eller som jobber med å komme i posisjon til å gjøre det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.04.2019 kl 15:12 5148

Hele sektoren ligger med absolutt brukket rygg og investorer klarer ikke se forskjell på DOF, Havila og SOFF, selv om situasjonen er helt forskjellig.
Alle ser at markedet er i bedring, men der er fortsatt tvil om det vil vare eller om det kun er et blaff
Det påstås at DOF trenger kapitalpåfyll, noen tror det andre ikke, det skaper usikkerhet og det sikreste er da å holde seg borte til der kommer en avklaring
I tillegg er de fleste spent på hva neste Q resultat viser, er DOF i bedring eller ikke. De fleste ser på Q1 som en indikator og retningsgivende mens Q2 som et bevis.
Kapitalen har hatt ok avkastning andre steder mens en/vi venter, nå er kanskje det litt i endring.

Summa sumarum så velger mange å vente.
Noen har ståltro og posisjonerer seg over tid (ja, jeg gikk inn for tidlig) og kjøper jevnt og trutt på det de mener er svært lave nivåer (dvs slik som i dag)
Mens mange velger å vente å se og satser på at om/når den kommer så skal det ikke skje i altfor store byks.
Og så har vi den siste gruppen som mener at hele supply næringen aldri kommer tilbake og ytrer seg om det, eller av andre grunner sier de tror dette.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.04.2019 kl 15:49 5093

Ups, traff jeg en øm tå siden du sier jeg ikke har peiling på finans.
Det høres ut som du blander sammen DOF og SOFF, er det flere som synes det?
Lystløgner jeg? Du skriver jo rett ut at det allerede tilrettelegger på plass.
Hvordan vet du det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
01.04.2019 kl 16:08 5051

Kontur. At det er et dårlig tegn når kjøperne uteblir i et gryende positivt marked må du da være enig i. Synes du skal stille deg spørsmålet; hvorfor går ikke aksjen mer siden selskapet klarer dette uten ny kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare