Simonsen: Equinor er tafatte

Equinor er tafatte som ikke setter igang med hydrogenproduksjon basert på fornybar energi når teknologien allerede er lønnsom. Det sier markedsdirektør Bjørn Simonsen til TU.no i dag. Simonsen mener at det er en fallitterklæring kreve tillatelse til å slippe ut co2 for å produsere hydrogen.

https://www.tu.no/artikler/hydrogenselskap-tafatt-av-equinor-a-utsette-co2-rensing-av-hydrogen-br/460919?key=OWDJX9Lq

MrPutter
Redigert 22.03.2019 kl 09:49 Du må logge inn for å svare

Da virker det ikke som STATOIL har tenkt til å kjøpe NEL med det første

Shell tar nok innersvingen her på Equinor ... Fokus på gass og Hydrogen... :)

Helt hjernedødt av Equinor. Nullutslipp blir det eneste alternativet. Aksepter det eller legg ned....

Absolutt. Og Equinor de klamrer seg til plattformene i nordsjøen så lenge dem kan. Men som Simonsen her sier så må jeg jo bare gjenta at man i Equinors ledelse klamrer seg fast til fortiden med begge hender mens markedet løper fra dem. Det er virkelig farlig for norsk økonomi. Her burde Equinor ligge i tet hva teknologiutvikling angår og ikke binde seg fast til Stoltenbergs månelandingsprosjekt som vi alle vet hvor endte.....

MrPutter

Det blir vel med Hydrogen som med strøm. Grønn eller ikke grønn.....Sertifikat. Dette må vel merkes på pumpene og valget er vårt. Med den fokus det er på miljø i dag tror jeg dette sier seg selv. Den nye gerasjonen (les skoleelever) streiker i tusentall mens jeg skriver dette nettopp for en mer grønn planet og at politikerenen må gjøre mer... Say no more :)