Prisen på heiskort har økt uforholdsmessig mye senere år.

Slettet bruker
22.03.2019 kl 11:11 1089

https://www.dn.no/DNtv/video/2019/03/22/0617/aldri-for-har-det-vaert-dyrere-a-sta-pa-ski-i-norge-jeg-matte-bare-trykke-koden-fort-og-glemme-det

Hvorfor lar vi svenske Skistar melke norske alpinister ?

Nå er det vel ganske mange skianlegg i Norge etterhvert. Og de som ligger mer
vestover, hvordan er det med de ?

Å stå på ski er en fin aktivitet for nordmenn. Det bør vi sørge for at ikke er for dyrt.
Og vi husker til og med Trump var opptatt av norske skisteder. Vi har sikkert potensial
til å bygge nye flotte anlegg også med stor høydeforskjell, ulike steder.

Dyre heiskort bidrar unødvendig og uheldig til å dra opp norsk pris- og kostnadsnivå.
Vi bør jobbe med å få heiskortprisene ned. Da er det også lettere å få turister, fylle
hoteller og turistflyplasser.
Fluefiskeren
22.03.2019 kl 14:07 1067

Sterkt imot å bruke vakker natur til enda flere alpinanlegg.Nedbygging av naturen må da engang ta slutt. Halvparten av Norsk natur er det snakk om at skal pyntes med vindmøller med dobbelt så stor høyde som Oslo Plaza. . Da er det så ikke mye igjen når du trekker fra hyttebyer, veier og alpinanlegg. La nå de alpinløypene vi har nå tjene penge.
PSI- Investor
22.03.2019 kl 14:58 1038

Det har økt voldsomt i pris de siste år ja, det er mitt inntrykk også. Kanskje er et litt som bompenger, at det fører til mindre køer for de som fremdeles har råd?
Jeg mener vi pleide å betale ca 250,- på det lille anlegget vi besøker av og til, og plutselig var det godt over 400,-, familierabatten var plutselig borte også.
Fluefiskeren
22.03.2019 kl 15:03 1030

Jeg vil tro anleggende er storforbrukere av strøm. Det skal jo brukes til belysnin, heiser og produksjon av snø. De absurd høye strømprisen kan nok være noe av årsaken til høyere priser.
SHARE-IT
22.03.2019 kl 15:05 1025

De bruker mye strøm ja og så kom det moms på kortene. Men det er blitt dyrt ja. Ikke lett for vanlig dødelige å ta seg mange dager i bakken.