Sissener og NAS
Noen som forstår seg på Sissener og Norwegian? Han sa at aksjen ikke var investerbar for et halvt år siden.
Nå har han kommet seg i FInansavisen og har kjøpt aksjer. Alle småinvestorene kaster seg på.
Nå har han kommet seg i FInansavisen og har kjøpt aksjer. Alle småinvestorene kaster seg på.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Hvem tør bestille tur til syden i år? Når du kommer på perrongen i juli står det et MAX FLY og venter på deg.
Boeng vik fikse problemene med flyene! Innen ett par måneder så er Nas i over 100kr! Her er det bare å akkumulere seg opp! Prøver på nytt kjøp idag! Så får vi se!
Redigert 02.04.2019 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
nietsnraor
02.04.2019 kl 10:21
4602
Hjelper ikke med 12% rente med lån uten sikkerhet, Sissener brenner lyset i begge ender.
Søndre
02.04.2019 kl 10:39
4586
Charlo ! Kurs kr.100,- gir en børsverdi på 13,6 milliarder pluss 31 milliarder i gjeld.
Lufthansa har bestilt 300 Airbus.
Lufthansa har bestilt 300 Airbus.
S liker flyturer til paradiset i Frankrike . Flyr NAS ( i samme fly som meg av og til ) er vel emosjonell i forholdet til Norwegian og de for billige turene som er kjøpt ;)
Turene til Frankrike må han gjerne fortsette med , men hvordan han flyr innom Hegnar har jeg ikke sansen for
Klikk er Hegnar og andre medier avhengig av , så mye rart vil alltid dukke opp
Turene til Frankrike må han gjerne fortsette med , men hvordan han flyr innom Hegnar har jeg ikke sansen for
Klikk er Hegnar og andre medier avhengig av , så mye rart vil alltid dukke opp
Redigert 02.04.2019 kl 11:07
Du må logge inn for å svare
Har ikke sissner kjøpt nas aksjer til fondet sitt? Hvor mye og hvilken kurs?
Du får søke om tilgang til fondet hans .
Jeg er ikke der .
Om du vil følge på ut fra noen som kan regne , så er det andre muligheter :)
Jeg er ikke der .
Om du vil følge på ut fra noen som kan regne , så er det andre muligheter :)
Redigert 02.04.2019 kl 11:17
Du må logge inn for å svare
ut fra videre og at ikke B kan gi noe tilbake ut fra situasjon vil kursen dukke videre ned . Råd er selg og innse at NAS kaver rundt i myra
Redigert 02.04.2019 kl 11:27
Du må logge inn for å svare
Bullish activity ! This go up ++++++ Observe both MA are getting closer and closer....
SomSa
16.04.2019 kl 17:41
4279
Det hjalp ikke å hausse aksjen som oppkjøpskandidat, tapet er faktum:
Sissener går på millionsmell i Norwegian – skylder på Boeing-krise og investorcowboyer
https://www.dn.no/marked/jan-petter-sissener/norwegian/bjorn-kjos/sissener-gar-pa-millionsmell-i-norwegian-skylder-pa-boeing-krise-og-investorcowboyer/2-1-588524
El Gordo..
16.04.2019 kl 17:53
4251
Takkars...må nok snart selge øyenbryna for å få smør på skiva...triste greier for en som alltid bare gjør det beste for alle andre...(Sissener..betyr ikke det gammel sutrekone på Keltisk..?)
Mvh.
Mvh.
Bestinvest
16.04.2019 kl 17:54
4244
Til dere som trodde annen skulle til 30 kr i dag, dere tok feil. Dere får lese dere opp på hvordan aksjemarkedet fungerer, dette kommer med årene.
Bestinvest
16.04.2019 kl 17:57
4237
Som sa. Jeg tror du må ta den en tur til skolebenken, det er ikke holdbart å påstå at Norwegian kursen kommer til å falle før informasjonen som tilsier dette foreligger
vagabonder
16.04.2019 kl 18:14
4205
Nok en gang greier sissener å påføre sine fondskunder unødvendige tap. Det er helt greit å tape penger men når han konstruerer handelen slik at tapet blir mye mere enn 8-12% (altså ca vanlig stop loss) så viser det at dem ikke kan handverket sitt. Når det kommer ny informasjon i aksjen, slik som om maxene så sitter altså sissener helt låst og kan ikke minimere tapet sitt. Men dårlig håndverk er en ting, men det blir mer patetisk at han skylder på andre at det gikk feil.
undrende
16.04.2019 kl 18:41
4152
øhhh, sikter du til meg ????
skrev vel noe flåsete, et stikk til en annen forumbruker i går, elr forgårs at aksjen godt kunne synke under 30 NOK
Alvorlig talt, det kan den så absolutt;...men jeg tenkte ikke spesifikt på i dag, hehehe ;-)
skrev vel noe flåsete, et stikk til en annen forumbruker i går, elr forgårs at aksjen godt kunne synke under 30 NOK
Alvorlig talt, det kan den så absolutt;...men jeg tenkte ikke spesifikt på i dag, hehehe ;-)
undrende
16.04.2019 kl 18:49
4139
Skjønner ikke at Sissner behøver å sutre i det hele tatt. Vi andre må jo forholde oss til cowboyer hele tiden, ikke bare Spetalen & Blystad, Sissner også m/fl
Bra at de må gi fra seg noen kroner innimellom.
Tror for øvrig at Sissner har lurt noen enkle mennesker inn i NAS i vår med sin haussing
Bra at de må gi fra seg noen kroner innimellom.
Tror for øvrig at Sissner har lurt noen enkle mennesker inn i NAS i vår med sin haussing
710 000 aksjer som han til dels grafset til seg et sted oppe på 50-tallet? Vil tro urealisert tap nærmer seg sju siffer for sutrener nå.
hstray
16.04.2019 kl 20:39
3993
Hvem kunne forutse 737 max? Reiser mindre. Mye tyder på at vi reiser mer. 737 max er ett Boeing problem. Og Boieng vil dekke hele regningen. Tror du Boeing spiller russisk rulett med sin største kunde i Europa.. Svaret er nei
Heh minner fra universitet og the purchasing chessboard. Hva tror du matkbalansen i dette forholdet er? Er Norwegian mer avhengig av Boeing enn Boeing er av Norwegian? Jeg tror det. Jeg tror Boeing har kjøpere til sine fly langt inn i fremtiden, det er ganske store ventelister på nye fly. Derfor forhandler ikke Norwegian ut fra en maktposisjon, kontraktfestet mulighet til krav er det de har å forholde seg til.
TomW
16.04.2019 kl 20:55
3964
Maktbalansen er nok ganske klar, men tror virkelig noen at det ikke står noe i denne kontrakten hvem som er kostnadsansvarlig hvis flytypen blir gjort udyktig? Max er en ny flytype og som regel oppstår barnesykdommer i slike tilfeller. At Nas ikke har tatt høyde for dette har jeg vanskeligheter med å se .
Boeing har tatt på seg ansvaret og vil naturligvis måtte dekke direkte kostnader dette medfører. Det vil nok være vanskeligere å få dekket eventuelle tap av inntekter og andre indirekte kostnader det er vanskelig å dokumentere
Boeing har tatt på seg ansvaret og vil naturligvis måtte dekke direkte kostnader dette medfører. Det vil nok være vanskeligere å få dekket eventuelle tap av inntekter og andre indirekte kostnader det er vanskelig å dokumentere
Da vi ikke vet innholdet i kontrakten og de to har motstridende uttalelser så er det vanskelig å si hva som faktisk er dekket. Om det er faktisk wetlease og erstatningsfly eller kostnaden ved grounding generelt.
Det man kan si helt sikkert derimot er at om Norwegian kommer med noe i form av "Hør hær guttær. Om vi ikke får dekka utgiftene våre så kjøpær ikke vi no fly av dere".
Hvorpå svaret vil være "Åh så bra!! Tusen takk!! Dere fikk kjøpt fly av oss med en heftig rabatt pga økonomisk klima når ordren ble lagt, nå kan vi selge disse til ordinær pris og betjene køen enda bedre!"
Det man kan si helt sikkert derimot er at om Norwegian kommer med noe i form av "Hør hær guttær. Om vi ikke får dekka utgiftene våre så kjøpær ikke vi no fly av dere".
Hvorpå svaret vil være "Åh så bra!! Tusen takk!! Dere fikk kjøpt fly av oss med en heftig rabatt pga økonomisk klima når ordren ble lagt, nå kan vi selge disse til ordinær pris og betjene køen enda bedre!"
Shotgun
16.04.2019 kl 21:10
3930
Hahah? Sissener er en artig skrue. Enten er det investorcowboyer som for skylden for at aksjer han har faller i verdi eller så er det "idiotpenger" som gjør at aksjer han ikke har går enormt bra??
TomW
16.04.2019 kl 21:23
3910
Nei innholdet er ukjent og det kommer det nok til å fortsette å være :) Alt av wetlease kostnader vil nok ikke være noe stort problem. Dette dekket RR ved dreamliner problemene og kan ikke forstå at det skal være noe annerledes nå. Men man vet jo aldri.
Tror ikke Nas kommer til eller behøver å ha den holdningen i denne sammenhengen. Boeing er også tjent med å opprettholde et godt og profesjonelt forhold med alle de berørte partene samt sende et signal til fremtidige kjøpere. De er ikke tjent med at dette skal sette fremtidige bestillinger i spill.
Tror ikke Nas kommer til eller behøver å ha den holdningen i denne sammenhengen. Boeing er også tjent med å opprettholde et godt og profesjonelt forhold med alle de berørte partene samt sende et signal til fremtidige kjøpere. De er ikke tjent med at dette skal sette fremtidige bestillinger i spill.
Dow gets a lift from report that Boeing 737 Max software upgrade found 'operationally suitable'
Published: Apr 16, 2019 2:48 p.m. ET
1
Author photo
By
MARK
DECAMBRE
The Dow Jones Industrial Average gained some altitude Tuesday afternoon after a Reuters report said the Federal Aviation Administration's review board found an upgrade to software on the embattled 737 Max aircrafts "operationally suitable." Reuters cited a draft report from the FAA. Shares of Boeing a key Dow component, at last check, was rising 2.1%, or $7.69, delivering a jolt to the price-weighted blue-chip index. The gains for Boeing's stock equate to a rise of more than 50 points for the Dow industrials DJIA, +0.26% which were currently up 0.3% at 26,456. A $1 move in any Dow component translates to a 6.8-point swing. Boeing's 737 MAX jets have been in focus after a pair of those jets suffered fatal crashes within six months of one each other, raising questions about anti-stall technology featured on those 2017-era aircraft.
Have breaking news sent to your inbox. Subscribe to MarketWatch's free Bulletin emails. Sign up here.
Published: Apr 16, 2019 2:48 p.m. ET
1
Author photo
By
MARK
DECAMBRE
The Dow Jones Industrial Average gained some altitude Tuesday afternoon after a Reuters report said the Federal Aviation Administration's review board found an upgrade to software on the embattled 737 Max aircrafts "operationally suitable." Reuters cited a draft report from the FAA. Shares of Boeing a key Dow component, at last check, was rising 2.1%, or $7.69, delivering a jolt to the price-weighted blue-chip index. The gains for Boeing's stock equate to a rise of more than 50 points for the Dow industrials DJIA, +0.26% which were currently up 0.3% at 26,456. A $1 move in any Dow component translates to a 6.8-point swing. Boeing's 737 MAX jets have been in focus after a pair of those jets suffered fatal crashes within six months of one each other, raising questions about anti-stall technology featured on those 2017-era aircraft.
Have breaking news sent to your inbox. Subscribe to MarketWatch's free Bulletin emails. Sign up here.
Kan det være et oppkjøp på gang i Påsken. Det er da de fleste selskaper som har noe konkret på gang gjør påsken til en forhandlings tid. Da de fleste journalister er på påskeferie.
I'm buying in this moment ! Rally come today...
Er Sissener fortastt med eller? Eller solgte han med tap??
gbkvinlog
17.04.2019 kl 10:47
2180
Han er vel med, hvis han snakker sant, men har tapt litt gitt:) men hvem taper vel ikke litt i ny og ne på børs
SomSa
02.05.2019 kl 23:11
1854
Bjørn Kjos er akkurat som Sissener:
Bjørn Kjos om SAS-streiken: – Business as usual
Norwegian-sjefen mener selskapet ikke har nytt godt av sin streikende konkurrent. – Noe vi egentlig ikke trenger, sier han.
https://e24.no/boers-og-finans/sas/bjoern-kjos-om-sas-streiken-business-as-usual/24614166
SAS kommer til å sette sine priser kraftig ned for å blidgjøre sine kunder. Artig å se hvor mange billetter over 1000 lappen klarer Norwegian å selge nå.
-----------------------
Det kan bli mange billige billetter når streiken er over
Én måte for å vise at de ønsker å gi noe tilbake er å komme med noen tilbud, så det tipper jeg at de har i planleggingsboken sin. Og da vil Norwegian matche det, så det kan bli mange billige billetter etter at streiken er over.
https://e24.no/naeringsliv/sas/slik-kan-sas-reparere-forholdet-til-passasjerene/24613654
Redigert 02.05.2019 kl 23:20
Du må logge inn for å svare
Frodon
23.08.2019 kl 18:47
1344
Synd ikke Sissener fulgte sitt første innstinkt. Det kunne spart han for store tap...
-
«
- 1
- 2 »