Analyse av NEL Hydrogen (post Q4/2018)

Pelegrini
NEL 22.03.2019 kl 20:00 2943

Anbefaler forum venner å lese analyse av Nel fra Investing24H.com
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
profit1
23.03.2019 kl 00:39 2111

Opp på mandag, slapp av, dette caset er fortsatt bare i starten på fremtiden!
Redigert 23.03.2019 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Pelegrini
23.03.2019 kl 00:22 2133

Jeg hadde ikke ventet at tråden skulle bli så aggresiv. Vi må akseptere at noen tar seg en IPA en fredagskveld og kommer med komentarer som går mot vår mening om fremgang i Nel. Selv synes jeg ikke Gunnars kommentar var noe å ta på vei av. Saken er at Nel har et så enormt potensiale at mange kan bli fustrert over ikke å ha kommet med før. Jeg er med siden 2,65 men har i dag et snitt på 4,63 litt ut og inn med 30%. Vi må nok vente med fortsatt stigning en stund da motstand over 6 er sterk. De som ikke har kommet med får gode muligheter nå.


MrPutter
22.03.2019 kl 23:21 2240

Hehehe. Ja.... Bare en ting å si:

Få deg et liv, Gunnar!

MrPutter
Breikjeften
22.03.2019 kl 22:47 2343

"Brønnpisseren" er virkelig i støtet!!!!
Slettet bruker
22.03.2019 kl 22:18 2454

Haha..Det var dagens skrøne..Du og dine kommentarer har ingen betydning for meg,Gunnar. Da vet du det. Husk og drikk tran.
Slettet bruker
22.03.2019 kl 22:08 2492

Har aldri tradet i det pyramidespillet. Eller andre pyramider for den saks skyld. Om du viser til min første post, så var det et forsøk på latterliggjøring det og. Det ble bare ingen diskusjon nok til å komme med mitt poeng. Les heller min Funcomkommentar. Den omhandler coins den og ;)
Slettet bruker
22.03.2019 kl 22:05 2509

Kos deg med din tran og din P/E,du Gunnar.. Jeg ser du valutatrader Bitcoin? Hvor mye har du tapt på din Bitcoin investering 12.12.2017? haha -75% eller? Sikkert bra butikk,det.
Redigert 22.03.2019 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2019 kl 22:01 2520

12kr pr aksje, og 1,2milliarder aksjer, og årlige underskudd... P/E blir sånn cirka uendelig...
Slettet bruker
22.03.2019 kl 21:56 2554

Hvorfor skriver Gunnar på Nel tråder når du ikke eier en aksje i selskapet? Innleggene dine fremstår du dessverre utelukkende som du sitter på det samme gutterommet til plasthammeren, Any, Merik og Reserven. Felles for dere fire at dere bare dukker opp når Nel kursen faller og kommer med masse tomt prat. Vi som er Nel aksjonærer vi vet hva vi tror på. Hvis du kjøper den Nel aksje i dag kan den bli verdt kr 12,- innen 12 mnd. Grønn fornybar H2 fra Nel sine elektrolysører er verdensledene. Vi vet det. Vi vet at fornybare aksjer er de aksjene som vil stige mest de neste 36 mnd. Og et tips hvis du Gunnar, leser deg opp på alle Nel trådene så blir du mye klokere.
Slettet bruker
22.03.2019 kl 21:53 2577

Ja, takk. Takk for at du løfter tråden
Slettet bruker
22.03.2019 kl 21:26 2687

Når det er sagt, vil jeg gjerne gjenta, utdype og stå for det jeg har sagt om hydrogenrevolusjonen som en verdig kandidat til fredsprisen. Med lokalt produsert hydrogen fra evigvarende grønne vind,- vann,- bølge,- sol,- etc -kraftkilder i alle verdenshjørner og fattige landsdeler, kan man dekke hele verdens behov for kraft og drivstoff. -Uavhengig av OPEC, sanksjoner, boikott osv

edit: Som dere burde skjønne er jeg en del av H2menigheten. Jeg er bare ikke enig i at NEL er eller blir vår O'store profet
Redigert 22.03.2019 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2019 kl 20:47 2826

Fine betraktninger der. Og alt kan skje fra 2021 og utover. Inntil da bør eller kan ikke NEL skrive noen større kontrakter, ergo er det bare blitt rammeavtaler inntil nå. Med all den fokus vi får servert fra H2-menigheten her(merk at jeg ikke sier NELmenigheten), så er det m.a.o mange tog som står på perrongen, klar til avgang. Vil NEL være det lokomotivet som fører, om andre mer ressurssterke aktører bestemmer seg for å ta kaka selv? Se på Ørsted f.eks. De er i anbudskonkurranse i Nederland om et større vindkraftprosjekt der også hydrogen er lagt inn i prosjektet. Ørsted har nylig nevnt at de er klare til å satse på å gjøre hydrogenproduksjon økonomisk lønnsomt, slik de har gjort vindkraft.. Ørsted eller Equinor har alle muligheter til å ta dette markedet selv, bare de får de riktige insitament eller instrukser fra myndigheter(les CO2krav og ingen vei utenom med konsesjoner ala den Equinor prøver seg på i disse dager)
Nå gir vi gass
22.03.2019 kl 20:40 2851

" På Investing24h.com forsøker vi å følge hydrogenselskapet NEL relativt tett. Foregående analyse av NEL ble publisert i forbindelse med Nikola sin annonsering av «Nikola Tre», men selskapet har siden annonseringen publisert sin Q4/18-rapport, i tillegg til at selskapet har annonsert en rekke nye kontrakter/prosjekter.

I første del av denne analysen vil vi diskutere og presentere selskapet sin Q4-rapport. Har utviklingen de siste kvartalene vært som forventet?
I andre del diskuterer vi en rekke av kontraktene/prosjektene som NEL har annonsert den siste tiden.
NEL sin finansielle utvikling

I denne delen fokuserer vi på NEL sin finansielle utviklingen den siste tiden. På den ene siden så er det åpenbart at NEL er i en kraftig vekstfase, og man vil da typisk ikke forvente at selskapet skal klare å levere positive resultater, noe da heller ikke NEL gjør. På en annen side, så vil det være fornuftig å undersøke om det er ting som rent finansielt kan tyde på at selskapet er i ferd med å bli lønnsomt. På sikt må man åpenbart forvente at selskapet skal være i stand til å finansiere virksomheten med internt genererte midler.

Oversikten under viser de mest sentrale nøkkeltallene for NEL, og tallene kan definitivt tyde på at selskapet er et godt stykke fra å bli lønnsomt. Fra 2017 til 2018 økte inntektene med rundt 62%, men dessverre så økte kostnadene enda raskere. NEL har de siste årene brukt store summer på bygge opp organisasjonen, øke produksjonskapasiteten, og forbedre/utvikle teknologien. Resultatet av ressursbruken har vært at man har sikret seg en svært sterk posisjon i markedet."
Redigert 22.03.2019 kl 20:41 Du må logge inn for å svare