NEL 31.01.18

cover
NEL 30.01.2018 kl 19:12 4756

"Bare hold deg rooolig, bare hold deg kaaald"!
Nå begynner det å bli litt moro ad kursen i NEL.
Hvor langt ned skal vi i morgen, forutsatt ingen melding?
Jeg klarte å holde meg vekk fra kjøpsknappen i dag, men i morgen er jeg på hugget. Skal vi si kurs 3,03 på intradrag.
anderix
30.01.2018 kl 19:20 4673

Ikke godt å si, men tror markedet fortsetter ned i morgen. Ingen lysning i US foreløpig, så mulig vi er inne i en korreksjon nå. Om det er tilfelle, skal markedet en del mer ned før
det snur igjen. En stor nyhet kan selvfølgelig endre det for NEL sin del, men valgte å lette beholdningen I flere aksjer i dag, deriblant NEL. Satser på å kjøpe de tilbake litt senere på et lavere nivå.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 19:53 4546

Vi var nede på 3,12 for kort tid siden. Så snudde den og hadde en fin opptur (godt hjulpet av The broker) til 3,38 før den snudde ned igjen til dagens bunnivå på 3,12. Jeg har skrapet sammen noen lapper til å handle mer i morgen :-)
Redigert 30.01.2018 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
anderix
30.01.2018 kl 19:53 4553

Innlegget er slettet
Kan godt godt skje, men magefølelsen sier at markedet går videre ned, og da gamblet jeg på det for NEL sin del også. 1,35 ned i US nå. Har uansett tro på selskapet, i verste fall må jeg kjøpe igjen på høyere kurs, eller at jeg ender opp med mindre gevinst enn jeg hadde gjort med flere aksjer. Har ikke solgt alle da og dobler lett om den går videre ned;-)
rogneveien
30.01.2018 kl 20:08 4497

Jeg sier det igjen.
Uten melding og kontrakter som er kursdrivende vil dette bli stygt. Det er ingenting å stikke under en stol. Hvis ikke Løkke får ut fingeren nå så er det rett i dass igjen.

Good Løkk.
Redigert 30.01.2018 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 20:19 4454

rogneveien
Jeg har lest litt på innlegg på forumet fra høsten 2017. Det minner forferdelig mye på dagens innlegg. Tydelig at NEL aksjonærene har vært gjennom en berg og dalbane før. De som var tålmodige har ihvertfall får belønning så langt.
Tradinator
30.01.2018 kl 20:20 4447

Nikola legger fabrikken til Arizona, da rulles det nok ut en del stasjoner der den nærmeste tida.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 20:35 4406

Endrer det her nåt på startdato for nikolas leveranser? Jeg trodde de ska begynne med leveranser 2019, men her står;

Nikola said it expects construction in 2019 with the first trucks rolling off an assembly line in 2021.

https://www.reuters.com/article/nikola-plant/hydrogen-fueled-truck-maker-announces-1-billion-arizona-plant-idUSL2N1PP1T5
Framtia
30.01.2018 kl 21:49 4166

Kan vel trygt si at H2Holding gutta, som lettet seg før 40milll aksjer, da kursen var over 3,7kr, visste hva de gjorde. De fikk med andre ord godt betalt for sine aksjer til 3,45kr! Tror nå i likhet med andre at salget neppe hadde et skattemotiv...Hadde de visst at Nel sto foran store nyheter hadde de løst slikt annerledes! Det var selvfølgelig ingen store nyheter på gang...IRRITERER meg fremdeles at jeg ikke trykket på salgsknappen på 3,73! Stigning i kurs uten substans burde luktet så ille at jeg solgte, men dumme meg...
Framtia
30.01.2018 kl 21:59 4131

Utdyp deg! Jeg har vært med i over to år nå og hadde aldri tenkt å trade, men sitte langsiktig! Jeg har kjøpt til det kjedsommelige helt med til bunnen under 2 kr, men er fremdeles i minus med dagens kurs! Skal godt gjøres å ha dårligere avkastning på aksjer enn jeg har opplevd foreløpig med Nel! Til dere som bekymrer dere for at toget skal gå fra dere....sjansen er god for ny inngang viser all erfaring! Good luck med trading, som viser seg å være 'eneste mulige måte å tjene penger på i Nel, enn så lenge...
Slettet bruker
30.01.2018 kl 22:00 4124

Nja, er ikke helt enig.
Kun kort tid etter deres innsidesalg ble det flagget 3 kontrakter på tilsammen 60-70 mill.
rogneveien
30.01.2018 kl 22:01 4117

Jonas.
Du har nok ressonert helt riktig.
Jeg har vært med i to år med alle berg og dalbaner dette har ført med seg. Jeg sitter med et snitt på 2.10 så JA, jeg har fått god utelling på mine investeringer. Tåler litt nedgang. Tror på minst tre gangern på dagens nivå. Dvs personlig tror jeg på 10 kr i et to års perspektiv. MEN det er min vurdering. Ikke invester etter mine vurderinger..
uansett...

Løkke til
Redigert 30.01.2018 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Framtia
30.01.2018 kl 22:05 4084

Hvordan kan det ha deg at Tesla starter produksjonen av sin semi to år før Nikola???Dette virker svært konkurransehemmende i Nikolas disfavør!
rogneveien
30.01.2018 kl 22:08 4097

Framtia.
Hvordan i Huleste klarer du å ha et snitt over dagens kurs hvis du har vært med i to år? Du må jo ha kjøpt mesteparten av dine aksjer på høyeste kurrs dvs 3,70,- på de siste to år.
I tillegge har du kjøpt aksjer UNDER to kroner uten å ha klart å snitte deg ned under dagens kurs.. Du må jo ha gjort alt galt som går an å gjøre galt. Stakkars mann. Håper det retter seg for deg, det har du fortjent. Vær tålmodig så får du betalt, selv om dette høres helt utrolig ut for meg.

Dobbelt Løkke til.
Redigert 30.01.2018 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2018 kl 22:17 4052

jag läser på nikolas hjemmesida;

Q: How long until I get my truck once I place a reservation?
A: We plan to begin delivering the first Nikola™ trucks in 2020 based on our current timeline, which includes completing all U.S. department of transportation testing and regulation compliance. This could change, but we will keep everyone updated on any changes to the timeline.

Så 2020 sier de der. Mulig at de snart oppdaterar det till 2021 då. Hvis de ikke planerar at setta samman några bilar i nåt tillfälligt garage innan... men volymerna bör komma 2021 + försinkelser.

Det över till NEL, så lurer jeg på Nikolas strategi.

Strategi 1: Tenker Nikola ha vätgasstationer på plass "så fort som mulig"? För att vänja folk med vätgas. Det kunde vara en strategi.

Strategi 2; väntar man till 2021, för att ikke riskera at Toyota levererar sin lastbil innan, og kan bruka nikolas nettverk av NEL-stasjoner?

Hvordann påverkar det NEL, hvis Nikola velger strategi 2, öppning av stasjoner straks innan Nikolas lastbil er lanserad. Då kan vi anta at de trenger leverans av stasjoner först i slutet av 2020. Om nästan 3 år alltså.
kelle
30.01.2018 kl 22:19 4042

USA sluttet omtrent på samme nivå som når OSE stengte. Tror vi får en liten opptur i morgen.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 22:22 4031

Du kan være 100% trygg på at Nikola ruller ikke ut sine kjøretøyer uten at det er et visst nett av fyllestasjoner på plass.
Det sier seg selv.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 22:27 4014

ja nettet måste vara på plass. Men vore ju dumt at ha det på plass flera år innan bilarna kommer. binder onödigt kapital. Sen tar det förstås tid att bygga ett sånt stort nät.

Och NEL kan säkert driva på det och säga att de måste få nätet på plats för att kunna trimma in det ordentligt. Men en viss timing blir det nog fråga om.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 22:38 3961

Vad vet vi om leverans av tank-stasjoner i Kina? De har mycket på gång där, powercell fick en order fra Kina idag på 6 miljoner för omgående leverans.

Men jeg finner ikke ut på nettet vhem som eventuellt ska bygga stasjoner der. Kanske det er NEL.
Holo
30.01.2018 kl 22:51 3924

Det er da planlagt produksjon av 5000 stk. hos Fitzgerald Gliders før man er i full produksjon i Arizona.
Slettet bruker
30.01.2018 kl 23:00 3880

takk!

fann link om det nå;

http://bigrigvin.com/bosch-supply-nikola-electric-powertrains/

Nikola is contracting truck components company Fitzgerald Gliders to build the first 5,000 production models of both the Nikola One sleeper and Nikola Two day cab by 2021

Her står det også 2021.

Men fann en annan link;

https://www.trucks.com/2017/06/26/nikola-electric-truck-redesign/
The Fitzgerald Gliders family in Tennessee will produce the first 5,000 trucks, with limited production slated for October 2020 and full production scheduled for 2021. Milton said a new, 1.5-million-square-foot robotic manufacturing facility will be announced in the next two months, requiring the entire company to relocate.

Så slutet av 2020 går det igång.

De allra första bygger de nog nån annanstans då, de som ska testas 2018-2019;

And by the end of next year, Nikola One will be made available to fleets to be tested on runs between cities, up steep inclines, through rotten weather and in other challenging conditions, Milton said.
Framtia
30.01.2018 kl 23:15 3818

...overdrev litt, men snittet ligger +- der vi er i dag! Føles uansett som en elendig investering over to år...Men skal sitte minst fem år til, så da regner jeg med at kortsiktig irritasjon har lagt seg:-)
Redigert 31.01.2018 kl 06:42 Du må logge inn for å svare