-- Her kommer de nye bomstasjonene rundt Oslo

mishka
23.03.2019 kl 12:19 1390

Det kommer til å bli et enda større run etter elbiler. Alle som ikke passer inn i verdensbildet til politikerne og lydig føyer seg mobbes vekk. Det beste man kan gjøre om man har mulighet er rett og slett å flytte vekk. Bare all volden og knivstikkingen i Oslostan er grunn god nok for det.
Magasaki
23.03.2019 kl 14:59 1330

En veldig pessimistisk mishka der. Det er klart man må flytte fra Stovner og Vestli som de fleste norske allerede har gjort. Flyttingen trenger ikke å bli så lang. Allerede på Ullevål forsvinner østkanten og gettoene. Nordberg tror jeg er veldig greit (minus Kingsjå). På Smestad er man midt i smørøyet med hvitt på alle kanter.

Klart bil er vanskelig. Dyrt for mange. Selv har jeg ikke råd da alt går til huslån og familie. Jeg har imidlertid en sjanse på børsen og er jeg flink der kan det bli elbil fra VW da. Kan litt om trading og mye mer enn alle her på forumet. Dog ikke så mye penger å spille med så man må gire og treffe skikkelig.

Det som taler mot mishkas argumentasjon er de som til nå har byttet fra fossil til elbil. De sier de er fornøyd og vil ikke bytte tilbake. Derfor kan ikke elbil være død og pine eller ren pest. Da ville vel heller ikke antall elbiler stadig øke? mishkas syn mangler logikk og er forutinntatt. Dessuten er hans stadig henvisninger til Tyskland lite relevant for alle de av oss som bor i steinrøysa. Elbil i Norge er timet og tilrettelagt nå. Ladestasjoner er vel puslete utbygget, men de kommer jo. Strømpriser og bompenger øker også for elbiler, men de er etter det mye rimeligere i drift enn fossile. Tenker mange er glad for oljeskift ikke lenger er til (og det kan være dyrt)
mishka
23.03.2019 kl 15:50 1304

Det er nok fler enn meg som er pissed. Selv behøver jeg ikke å forholde meg til det størstedelen av året, så som nevnt i en annen tråd har jeg bare funnet fram popcornet for å se hva som skjer i juni. At det er en enorm polarisering på gang forteller disse FB gruppene egentlig alt om. Folk som ikke har noe valg er pissed. Greit nok å flytte vestover, men det løser ikke annet enn at man for en kort stund slipper å se så mange burkakjerringer. Fanteriet kommer til et sted nær Magasaki også, det tar bare litt lenger tid. Oslo kommune bosetter dysfunksjonelle ørkenfolk i fleng nå på vestkanten.

Og elbil er kjempebra det for de som det passer for. Politikere som driver med grønn planøkonomi samt sef. kamerat Magasaki har bare gått i den fella at de tror det passer for alle og det er grunnen til de massive protestene mot bomringer osv. i sosiale medier. Mange har slett ikke råd til elbil heller. Men det driter som vanlig slik elite i. Akkurat som i gamle Sovjet. Eliten hadde egne butikker hvor de kunne kjøpe vestlige godsaker for hard valuta, mens folk flest måtte klare seg med det de hadde. Jeg er gammel nok til å huske den gang de hadde disse butikkene i Polen også. Noen som husker Baltona og Pewex?
Magasaki
23.03.2019 kl 18:40 1263

Så mishka er ikke imot elbiler, men heller måten elbiler blir prakket på brukerne gjennom diverse tiltak? Det er jo politikk og vi er langt fra det gamle Sovjet nå kamerat mishka. Det er bred enighet på Stortinget om elbiler og deres preferanser. Her har vel også noen innen FRP byttet ut amcaren med elbil? Høyre har sin egen gruppe og er pådriver. Venstre er også svært pro-elbil. Da er vi på borgerlig side og det blir vanskelig å forklare dette med ismer. Da må vi avskrive en bestemt politisk side og se på andre årsaker til elbilens overtakelse av landet Norge. Tverrpolitisk har natur og miljøvern stått sterkt i dette landet og vi er dessuten opptatt av forhold langt utenfor våre grenser. Det heter klima og bestemmer både vær og mye annet. Alle politikere vet bilismen er skadelig på natur, miljø og klima. Da de ikke tør å forby den har de valgt å skifte ut bilene til elbiler uten lokale utslipp.
Odi.1
23.03.2019 kl 18:46 1253

Gammelt ordtak : En høster som en sår.

Å stemme inn Gammelkomunister til å styre byen sin, så bør en ikke sutre.
mishka
23.03.2019 kl 19:01 1240

Lokale utslipp unnnår du også ved å kjøpe en ny Mercedes C-klasse diesel og flere andre. Nox utslipp er nå NULL. Og som sagt har jeg aldri vært i mot elbiler. Det jeg er i mot er at de skal prakkes / trues med avgifter og sanksjoner på alle. Man skal ikke lenger enn til velrenommerte internasjonale bilblader så sier de i rådgivnings-spaltene at elbiler slett ikke passer for alle. Og ser man argumentene der så skal det litt mer til enn bare mulighet for lading hjemme. Det har også mye med bruksmønster å gjøre.
Tvert i mot synes jeg både Tesla 3 og en del andre biler ser fine ut, men de passer dessverre fortsatt ikke for mitt kjøremønster, men det kommer nok.

Du skal ikke ha vært mye politisk interessert de siste 10 år hvis du fortsatt henger fast i den tradisjonelle høyre-venstre aksen. Den er stein dau. Forskjellene nå går om nasjonalisme / globalisme uten å ende ute på koko-høyre eller venstre. Vi snakker mer om sunn fornuft-bevegelser. Her i Berlin har vi gode eksempler på koko-bevegelser. På enkelte lokale puber kan man høre folk i halvfylla fra NPD (Nationaldemokratisches partei Deutschalnd) avsynge Panzerlied når det nærmer seg stengetid og samle inn penger til kamerater i Serbia. Og tro slett ikke at disse er noen få. Det er bare et tegn i tiden på hvilken splittelse og polarisering som hersker nå i hele Europa. De gule vestene er et tydelig tegn på hva som kommer også i Norge.
Redigert 23.03.2019 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
gunlove
23.03.2019 kl 20:54 1205

Redd du har rett i veldig mye av det du skriver. Hovedproblemet i vesten er den unevnelige ideologien.
Høyre med Frp innførte Acer, felles pengepolitikk, migrasjonsavtalen og gud vet hva. Tre helt horrible avtaler for Norge og de fleste andre vestlige land, høyre siden er også sosialister og globalister..

Om hele Europa går over til el bil vil ikke det ha mye å si for hverken miljø eller klima uansett. Det må flere begynne å forstå. Det er andre kilder til forurensning vi kan hente mer på, men Kina/India og store deler av Asia gir blanke i dette og kjører på med enorme mengder med kull. Europa må gjerne fortsette med dette med resultat at resten av næringslivet flytter til Asia også. Hvor mange kjører el biler i Asia? Svært svært få. Ja vi vet at de fleste i Norge gjør det av økonomiske grunner og ikke miljø. Det finnes likevel ingen grunner til å fjerne fossile biler fra 2025-2030 hvis det er miljø eller klima som skal være grunnen. .

Nylig ble et stort terrorangrep avverget i Frankfurt, 10 stk arrestert, store menger våpen ble beslaglagt sammen med biler/lastebiler som skulle brukes til å kjøre over liberalistene (de blir heller ikke spart), jeg mente Tyskere. I Sverige sitter tre stykker i rettssak med anklager om terror mot svensker med kjemiske våpen. En god del av befolkningen aner ikke hvor mye terror angrep som er avverget de siste årene i Europa og tror da automatisk at problemene med terror er i ferd med å forsvinne. Vær sikker på at BBC, SVT, NRK og den gjengen der lar være og informere. De fleste vet vel nå at de fleste vannkilder i Europeiske byer overvåkes? Trusler om forgiftning av vennet. I Frankrike demonstrerer de gule vestene for omtrent 20. helg på rad, de hater Macron og regjeringen, bensinprisene er bare en liten del av problemet, det tror jeg de aller fleste vet nå. Dette har jo delvis spredd seg til Belgia og Nederland, andre land kommer etter.

Ble ikke mye bomring dette, men faen ta alt som har med bomring å gjøre. Bilister betaler mer enn nok.

Etter valget i 2015 har mange borgerlige oslofolk trodd at de rødgrønne ville tape i 2019 og at byen igjen ville bli trivelig.
Nå bør nok de fleste innse at de rødgrønne ligger godt an til å vinne valget i september og få nye fire år til å presse biler
og nordmenn ut av byen.
Hvordanvil dere borgerlige velgere i Oslo reagere når de rødgrønne høyst sannsynlig vil fortsette de neste fire årene?
Forstår dere da at dere må flytte til nabofylkene for å få et triveligere sted å bo særlig for barna,men også for voksne som vet at bilen
må brukes i hverdagen og at innvandrere og eiendomsskatt ikke akkurat øker trivselen?

Fortvil ikke,for vi er mange oslofolk som allerede har flyttet og som stortrives innen en time eller halvanben fra Oslo.Byens forfall gjør seg
mye bedre dom besøkende enn som norsk innbygger!
Magasaki
24.03.2019 kl 14:29 1083

For noe svada. Etterspørselen og dermed prisene er høyere enn noen gang. Man må ut med 20 mill+ for et greit hus på Oslo Vest. Bil er bare tull. Har klart oss uten bil over ett år nå. Går så fint så.
mishka
24.03.2019 kl 15:03 1063

Helt korrekt observert av Blåveisen. Dette er slett ikke noe svada om man bor øst i byen. Null problem foreløpig om man bor på vestkanten eller løkka. Og om man samtidig bor sentralt så kan man nok kanskje greie seg uten bil om man legger godviljen til og har lyst. Og hvis man samtidig er ansatt i en eller annen byråkratstilling hvor ingenting haster så kan man tilbringe tiden på ymse kollektiv transport. Her i Groruddalen er det nå slik at det slett ikke er noe run etter leiligheter. For en tid tilbake var det visning på en strøken torommer i vårt sameie. Isolert sett burde den bli revet vekk for høy pris. Det er både slalombakke, golfbane, tennisbane, ski inn ski out og kort vei til t-banen. Men nei, det kommer ikke lenger nordmenn og ser på leiligheter og våre nye landsmenn har begrenset økonomi. Etter 3 visninger ble den solgt til en utlending for 10% under første prisantydning. Og hva er grunnen til at alt her oppe, uansett hvor strøkent det er virker som det er "radioaktivt" for nordmenn? Det er selvfølgelig elefanten i rommet som heter islam. Og de som tar "den hvite flukten" flytter som oftest til nabokommuner lenger øst og nord og noen ganger Østfold og Vestfold. Det finnes statistikk på dette hvor flyttestrømmen går. Det er mange år siden statistikerne fant ut at de eldste som ikke er avhengig av å ha kidsa på en eller annen søpleskole blir boende, men alle de andre stikker eller har allerede dratt. I vårt sameie er det ikke norske med barn igjen i det hele tatt. De har dratt for lengst. Mange av de eldre, som oss, gir blaffen for vi oppholder oss i andre land store deler av året. Mange av de andre eldre sitter nede på Costa Blanca og i Thailand store deler av året og er som oss bare avhengig av å ha en norsk postkasse. Det å "leie ut en norsk adresse" kommer til å bli business i årene som kommer, sann mine ord.

Og tilbake til dette med bommer, så er det den nye måten å straffe de som stikker på. En typisk utflyttet Groruddøl sitter på Jessheim og pendler til en eller annen jobb ofte i Groruddalen. Det er disse som nå skal straffes. Togpendle fra Jessheim går greit det, hvis man jobber på jernbanetorget, men som alltid med kollektivt så går det fra et sted du ikke er til et sted du ikke skal. Og folk gidder ikke å gå et par kilometer i hylende vind og 10 blå langs Østre Aker vei for å komme seg på jobb. Ikke tilfeldig at FrP har rent flertall i Ullensaker kommune. Det er også et tegn på den vanvittige polariseringen som skjer når grønne planøkonomer skal fortelle folk hvordan de skal leve sine liv og organisere sin hverdag.
Redigert 24.03.2019 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
gest
25.03.2019 kl 01:48 964

Alle fasciliteter, golfbane utenfor døra, likevel kommer itte nordmenn. Men er derfor jeg like nye bomringene, det blir mer segregert
Spill
25.03.2019 kl 17:09 871

https://www.nettavisen.no/nyheter/nabolag-tmmes-for-etnisk-norske/3423363801.html

Det var lenge klamme lokk over fakta om at nordmenn flyttet vekk fra innvandrere.
Skjellsordene haglet om man var ærlig om hvorfor man flyttet.
Nå ligger det mange artikler om dette på nettet.
Selvsagt er det utrivelig å bo blant folk som ser på oss som vantro,skitne svin og horer!

At nordmenn uten barn orker å bli boende i disse bydelene er uforståelig for meg,for er
det noe trivelig å bo blant naboer som ser ned på dere , ikke kan norsk og hvor barne støyer
til langt på natt og det lukter krydder og kroppslukter i oppgangen?

mishka sier'n bor på Vestli/Stovner og så er'n rasist. Merkelig sted å bo på når man kan marsjere rett i Pegida. Godt han bor i Berlin de beste dagene av livet da. Gettoen der oppe er ikke bra og ungene blir eneste hviting på skolen så det kan bli mobbing. Noe annet når vi vokste opp. Da var det bare 2-3 svartinger i årskullet på skolen.
mishka
25.03.2019 kl 17:40 856

Heldigvis et av de siste nogenlunde "hvite" sameiene. Bare eldre folk og omtrent alle stemmmer FrP. Dattera sendte vi på kristen privatskole fra 6.klasse og det har vi ikke angret på senere i livet, for da fikk hun utdannelse til å komme seg vekk fra "Favelaen".

Og så må Magasaki huske på at islam ikke er en rase. Det er en kvinnefientlig, homofientlig og voldelig ideologi.
Redigert 25.03.2019 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
gest
25.03.2019 kl 21:29 783

Lurer på om stovner politistasjon flytter når leia snart går ut, og det blir moske isteden.
mishka
25.03.2019 kl 21:40 771

Det er allerede egen kvinnemoske rett rundt hjørnet. Og av alle ting ligger denne i Martha Tynesvei. Bare dette viser hvilket sykt samfunn Norge har blitt. En kvinnemoske hvor burkakjerringer som ser ut som spøkelseskladden svimer rundt i gata som er oppkalt etter en av norges første feminister og formann i arbeiderpartiets kvinnforbund, Marta Tynes. Hun ville snudd seg i grava om hun visste......
Puta1n
26.03.2019 kl 16:56 686

Over 50% stemmer på Arbeiderpartiet ved Stovner.
mishka
26.03.2019 kl 18:45 658

Ja, alle innvandrere stemmer rødt.