Pakkisfamilie rundlurte skattemyndighetene for millioner

Lurulf
23.03.2019 kl 18:05 1289

Da Skatteetaten slo til, overdro gullparet leiligheter og butikk for syv millioner til sønnen
Myndighetene sitter igjen med småpenger, etter at Saleem Ahmad og Sofia Ahmad overdro store verdier til Qasim Ahmad.

Bandittfolk fra et bandittland kommer til Norge for å bedrive bandittstreker - og cahser inn storveis mens skatteetaten sitter med hodet oppi ræva.

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-skatteetaten-slo-til-overdro-gullparet-leiligheter-og-butikk-for-syv-millioner-til-sonnen/70820723
Betonghue
23.03.2019 kl 18:25 1283

Hva er nytt ellers ? Vi snakker selvsagt muslimer her, et gnagsår med ÆRE !
Mythos
24.03.2019 kl 00:26 1227

Muslingene bedrar oss hele tiden. Ingen nyhet.
Lurulf
24.03.2019 kl 12:34 1194

Skattemyndighetene har ingen problemer med å ta rotta på vanlige skattebetalere som deg og meg. De har gode systemer, rutiner og lovverk til å lage et helvete for de som prøver seg selv om det er snakk om relativt små beløp.

Hvorfor har de ingen rutiner, systemer og lovverk til å ta disse svindler-svina når det er snakk om flerfoldige millionner av kroner? Kanskje på tide å innse at systematisk masseinnvandring av mennesker uten moral krever nye systemer og lovverk?
Ingen aner hvor store beløp som blir unndratt beskatning av ikke-vestlige hvert år, antakelig er summene enorme. Alt er gratis for disse svina, helsetjenester, pensjon, NAV-trygd, skoler, veier. Alt!
Slettet bruker
24.03.2019 kl 13:16 1189

Heleren er ikke bedre enn stjeleren...

Jeg har vondt for å tro at verdier finansiert ved ulovligheter ikke skal kunne inndras selv om de er overført til andre...
Sotah
24.03.2019 kl 13:36 1181

Kanskje årets teiteste innspill i innvandringsdiskusjonen. Å snyte skatt er ikke noe innvandrere har funnet opp. Nå er du desperat, Lurulf.
Sotah
24.03.2019 kl 13:46 1171

Sånn a propos, denne er sakset fra Facebook idag. Rederen roser dugnadsånden i Norge opp i skyene. Formuen har han derimot sukret ned i Sveits. Og skatter av snaut 400.000,- i året.

-Rystende å høre om skipsdrama utenfor Mørekysten. Godt at slepet går bra, og alle snart kommer trygt i land.

Jeg kan ikke unngå å tenke på hvordan fellesskapet finnes nettopp for å stille opp når folk er i nød. Og det er bra at skipsreder Torstein Hagen skryter av arbeidet som redningsmannskap, frivillige og offentlige myndigheter nå gjør for passasjerene. Kanskje dette vil gjøre det mer forståelig for Norges nest rikeste mann hvorfor man betaler skatt? Hagen er nemlig det man kan kalle skatteflyktning i Sveits. På Kapitals liste over landets rikeste får han sølvmedalje, mens på skattelistene både tjener og betaler han mindre skatt enn meg... formuesskatten kan være en tung bør for milliardærer. Men alt for ofte snakker vi bare om hva skatt koster, ikke hva skatt gir. Det regner jeg med Hagen føler litt på i dag når redningsflåten, nødetater, sykehus og medisinsk personell gjør der som trengs. Kanskje får han mer lyst til å delta i spleiselaget neste runde.
Dagens medalje går til felleskapet og hardtarbeidende folk i redningstjeneste
Lurulf
24.03.2019 kl 14:16 1157

Har Sotah problemer med å innse realitetene? Liker du ikke at muslim-vennene dine blir avslørt for de kjeltringene de er?

Husker du taxisvindelsaken som ble rullet opp i Oslo for noen år siden? Omfanget var enormt. Så godt som samtlige pakkiser i Norge kjente eller var i familie med de som ble tatt. Min påstand om at ikke-vestlige og andre utlendinger ikke eier skattemoral står seg. Den svarte økonomien i Norge har eksplodert i takt med masseinnvandringen.
Sotah
24.03.2019 kl 15:19 1142

Jeg husker den drosjesaken. Hovedmannen het det samme som en av våre tidligere justisministre. Stygg sak. Før i tida var det bare rotnorske skattesvindlerne i drosjenæringa. Det var tider, det.
vicktor
24.03.2019 kl 15:20 1140

Sotah
Har du mistet tråden. Du må lære deg til å holde deg til saken.
Dette dreier om en sak hvor en familie, som har gjort en kriminell handling .For å slippe at Skatteetaten inndrar deres verdier
så her de overført verdiene til sin sønn.
Rederen som bor i Sveits er IKKE siktet for noe kriminelt.
Redere har til alle tider vært utsatt for en ekstrem konkurranse fra rederier som er registrert i andre land hvor det ikke betales skatt.
For å klare å konkurrere blir de presset til å flytte sine virksomheter og formuer utenlands.
Slettet bruker
24.03.2019 kl 16:15 1119

Victor,du kan ikke forvente at sven,skal klare å følge den enkle tankerekken.Han er sosialist(når det passer sånn),og misunnelsen
er som kjent sterkere enn kjønnsdriften i de kretser.
;=)
Sotah
24.03.2019 kl 16:17 1116

Og når FG blander inn denne Sven veit jeg at jeg har argumentert fornuftig.
Sotah
24.03.2019 kl 16:19 1113

Det var forøvrig litt barneskirenn. Du ser nivået på overskriften i tråden.
Slettet bruker
24.03.2019 kl 16:54 1099

Overskriften er ikke bare interessant, men uhyre relevant, Sotah.

Det å få fremmede kulturer (som ikke anser samfunnet som sitt fellesskap) inn i landet, har våre vestlige tankesett, institusjoner og lovverk ikke vært rigget for. Vi ser det i norske rettssaler hver eneste dag hvordan våre institusjoner rundlures av fremmede som ser de smutthullene vårt samfunnslim oss nordmenn imellom tetter, men som fremmede ikke bryr seg om - til tross for at de har bygget seg opp formuer på vårt fellesskap.

For så vidt er din redermetafor ikke helt ueffen, men du glemmer at redningsaksjonen er for å redde menneskene - og de er ikke rederens eiendom, er de vel? Det er uhyrlig kostbart for en båteier å få et fartøy i havsnød reddet. Sjøretten fastsetter redningslønn i forhold til verdien av skipet pluss redningskostnader. I tillegg må rederen betale reparasjoner av skipet og tapt inntjening. (Det er ikke for ingenting at seilbåter i havsnød ofte motsetter seg redning av båten og at båteiere sikrer sine båter med godt sjømannskap slik at de ikke skal behøve redningsaksjoner.)

Du er så kunnskapsløs og naiv, Sotah! Eller foretrekker du Sven eller Zotn slik FG er inne på her?

Sven 06.11.2017 kl 13:23 1071
Det er bare å bli med i PK-gjengen, så blir det så bra, Hæggis. Legg bort de mest krakilske ideene, bare. Selv har jeg begynt et nytt og bedre liv med nytt nick.
Zotn.

PS. Jeg bør kanskje føye til for nye lesere som blir litt forvirret at det bare var Sotah/Zotn som kalte Haggbart for Hæggis!
Redigert 24.03.2019 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Sotah
24.03.2019 kl 17:02 1095

Du og FG kan kalle meg hva dere vil. Det spiller ingen rolle.
Slettet bruker
24.03.2019 kl 17:05 1092

;-))) eller heller ;-DDD
Sotah
24.03.2019 kl 17:25 1079

Jeg er ræva til å huske passord. Så alternative nick funker ikke nevneverdig for min del. Hvis noen finner en post-it lapp med passordet til Sven-nicket kan dere bare bruke det for min del. Jeg holder heller på det jeg har.
Sotah
25.03.2019 kl 19:12 989

Rederen har en nettoformue på 52 milliarder, og betalte mindre skatt enn de fleste av oss. Jeg har vondt for å tro at ulvene står på døra der i gården. Men det kommer noen brev fra diverse advokater fremover, tipper jeg. De har friske søksmål, disse amerikanerne.
vicktor
26.03.2019 kl 00:29 960

Satah
Du vet ingenting om hva rederiene har skapt av verdier til dette landet. Du har ingen kunnskap om det.
De 52 milliardene blir bare småpenger i forhold. De bygde massevis av båter i landet, de ansatte 10 tusenvis av norske sjøfolk.
Mange ungdommer som datt ut av skolene, ble sendt til sjøs og ble mannfolk. Etter at Arbeiderpartiet ikke ville sleppe litt opp
på skatteskruen, måtte de sende de norske sjøfolkene hjem, for å klare konkurranse. Senere bidro rederne og de norske sjøfolkene
sterk til oppbygging oljeindustrien i Nordsjøen, med sin kapital (rederne) og fagkunnskapen sjøfolka fikk ombord i båtene.
Mythos
26.03.2019 kl 00:37 957

Jeg trodde pakkisenes hovedmål var å snylte på oss inntill de blir i flertall her i landet. Da går det til helvete.