Gode tider for Scanship!
Det søkes om nok et kompetansetilskudd til Scanship :-)
VA/Prosessingeniør
Tønsberg 28.01.2018
Scanship AS
Scanship opplever en sterk økning i etterspørselen etter sine produkter innen vannbehandling og avfallshåndtering, og har behov for å forsterke sin pre-engineeringavdeling med en ny VA/Prosessingeniør. Vår nye kollega skal ha fokus på dimensjonering og prosjektering av behandlingsanlegg. www.finn.no
VA/Prosessingeniør
Tønsberg 28.01.2018
Scanship AS
Scanship opplever en sterk økning i etterspørselen etter sine produkter innen vannbehandling og avfallshåndtering, og har behov for å forsterke sin pre-engineeringavdeling med en ny VA/Prosessingeniør. Vår nye kollega skal ha fokus på dimensjonering og prosjektering av behandlingsanlegg. www.finn.no
Redigert 20.01.2021 kl 16:42
Du må logge inn for å svare
Honor
23.03.2018 kl 10:55
9196
Det ansettes fortsatt ny kvalifisert arbeidskraft i Scanship.
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=116393126
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=116393126
www.tu.no/artikler/de-skal-omdanne-avfall-pa-cruiseskip-til-energi-som-kan-utnyttes-om-bord/433640
Tuuuuut sistemann ombord!
Tuuuuut sistemann ombord!
oggg
08.04.2018 kl 20:01
9652
Jeg blir ikke overrasket om Scanship blir tildelt Eksportprisen 2018 den 18. april 2018. http://www.eksportkonferansen.no/eksportprisen2017.cfm
Og kontraktene tikker inn , pluss hvert kvartal uforståelig at intressen er så laber ..
bålfreak
10.04.2018 kl 13:14
9482
Veldig positiv melding om kontrakter idag. Torstein Hagen har nylig bestilt flere skip så her kommer det enda flere kontrakter etterhvert. Ordrereserven øker ytterligere for Scanship. Kursen vil løfte seg når bunnlinjen øker for hvert kvartal. Scanship har et unikt konsept og besitter teknologi som er særdeles aktuell og etterspurt. Anvendelsområdene for deres rense og forbrenningsteknologi er mange. Kanskje kommer det en analyse av selskapet etterhvert med et betydelig høyere kursmål enn dagens kurs. Reiten som er største eier og har lang erfaring innen finans vil nok vite å synliggjøre størst mulig verdier i selskapet.
Må bare si at det er en gåte at denne får vandre i skyggenes dal.
I går kom en stor kontrakt ikke på ett skip, men fire. Med så og si ikke noe bevegelse i kurs og oms, ikke et ord om det på HO.
Lurer på hvor lenge det går for menigheten oppdager denne perlen.
I går kom en stor kontrakt ikke på ett skip, men fire. Med så og si ikke noe bevegelse i kurs og oms, ikke et ord om det på HO.
Lurer på hvor lenge det går for menigheten oppdager denne perlen.
riskypick
11.04.2018 kl 17:16
9298
Tja,si det sveino
Kanskje fordi det finnes fler og bedre kandidater?Jeg eier sship,men sliter mer med å forstå Tts prising. I Tts får man 6,5kr/aksje i kontanter per q4 og Syncrolift gratis etterpå. Syncrolift er sammenlignbart med sship,det er bare å lese rapporten. Bortsett fra at det er gratis. Sship har market cap på noen hundre mill sist jeg sjekket.
Kanskje fordi det finnes fler og bedre kandidater?Jeg eier sship,men sliter mer med å forstå Tts prising. I Tts får man 6,5kr/aksje i kontanter per q4 og Syncrolift gratis etterpå. Syncrolift er sammenlignbart med sship,det er bare å lese rapporten. Bortsett fra at det er gratis. Sship har market cap på noen hundre mill sist jeg sjekket.
Har du fullstendig røyka sokka dine..?hva sku nå TTS og scanship ha sammenligningsbart ?
riskypick
11.04.2018 kl 22:24
9201
Ordreinntak,ordrebacklog,marginer og omsetning.
Syncrolift og sship. Det er ting som er relevant for aksjeprissetting.
TTS Group har dessuten fremførbart underskudd. Jeg tror faktisk på noe bedre marginer på Syncrolift også. Dette markedet er ganske trygt. Det går på mengden skip på vannet og den mengden går bare en vei.
Anser likevel sship som en mer spennende kandidat som kan få en vanvittig vekst.
Syncrolift og sship. Det er ting som er relevant for aksjeprissetting.
TTS Group har dessuten fremførbart underskudd. Jeg tror faktisk på noe bedre marginer på Syncrolift også. Dette markedet er ganske trygt. Det går på mengden skip på vannet og den mengden går bare en vei.
Anser likevel sship som en mer spennende kandidat som kan få en vanvittig vekst.
oggg
11.04.2018 kl 23:36
9153
Journalisten på HO har vel solgt seg ut, noe verre enn det er det vel ikke... Det er langt mer bekymringsfullt at hartvigsen1 er fraværende på forumet :o)
? Ring psykiateren.
Dieseldyr
12.04.2018 kl 07:52
9086
Er det noen som har en formening av et total clean Ship system koster? Ser for meg at dette er kostbart og nå har det blitt veldig mange slike kontrakter i det siste.
Honor
12.04.2018 kl 15:39
9010
Det er bare å konstatere at i stedet for å debattere sak så er personangrep/diagnoser et faktum. "Nettroll" kalles det vist og er ikke ønskelig i følge politikere og fagfolk. Fy!
Nettroll er greie bare de får mat ser du ellers så har jeg mista troa på sship nå jeg innser at mest sannsynlig kommer nok bama banansentral til å utkonkurrere dem bare de får sving på bananoroduksjonen i finnmark og det ryktes at det går jævla bra.
Jeg tror de aller fleste vil like årsrapporten :)
Få eller ingen skjær i sjøen her. Og nå begynner inntektene å komme også.
Få eller ingen skjær i sjøen her. Og nå begynner inntektene å komme også.
bålfreak
30.04.2018 kl 17:14
8675
Scanship har nå ei formidabel ordrebok. Ordrene har jo strømmet på fra Ficantieri og Torstein Hagen. Det beste av alt er at det er svært sannsynlig at det kommer flere ordre fra samme verft/skipsreder. Produksjons og leveringskapasiteten til Scanship må vel være bortimot sprengt. Mulig de må vurdere å skalere opp kapasiteten . Jeg ser virkelig fram mot halvårsresultatet med positive øyne.
Dette er et selskap som virkelig opererer i et marked som er framtidsrettet. Strengere krav til utslipp i havet både når det gjelder, spillvann, søppel og plast vil virkelig være fordelaktig for Scanship.
Dette er et selskap som virkelig opererer i et marked som er framtidsrettet. Strengere krav til utslipp i havet både når det gjelder, spillvann, søppel og plast vil virkelig være fordelaktig for Scanship.
bålfreak skrevInnlegget er slettet
Selv om hovedfokus har vært mot skip, så er vel potensialet likevel størst på landbaserte anlegg?
-Skanship har tidligere levert to større avfallshåndteringssystemer på de jamaicanske flyplassene Norman Manley i Kingston og Sangster i Montego Bay. Disse avfallshåndteringssystemene inkluderer søppelgjenvinningsutstyr og avfallsforbrenningsanlegg som behandler alt avfall fra ankomne fly og fra terminalene
Kina må da være et kjempemarked når kineserne virkelig begynner å forstå nødvendigheten av å begrense forsøpplingen
-Skanship har tidligere levert to større avfallshåndteringssystemer på de jamaicanske flyplassene Norman Manley i Kingston og Sangster i Montego Bay. Disse avfallshåndteringssystemene inkluderer søppelgjenvinningsutstyr og avfallsforbrenningsanlegg som behandler alt avfall fra ankomne fly og fra terminalene
Kina må da være et kjempemarked når kineserne virkelig begynner å forstå nødvendigheten av å begrense forsøpplingen
Redigert 02.05.2018 kl 17:01
Du må logge inn for å svare
Det er vel like før det kommer nyheter. Med nye kontrakter. De har kommet med jevne mellomrom så langt.
Spørsmålet er hvor lenge dette selskapet får være i norsk eie.Tradisjonen tro bli de fleste kvalitetselskaper solgt på grunn av norsk utålmodighet
Spørsmålet er hvor lenge dette selskapet får være i norsk eie.Tradisjonen tro bli de fleste kvalitetselskaper solgt på grunn av norsk utålmodighet
Får nå isåfall håpe de holder kortene (og teknologien) tett til brystet i møte med kineserjævlene ellers blur de ikke de første som får rappet teknologien sin.
Ja, dette er dessverre et stort problem. Kunne tenke meg å få vite hvordan disse anleggene virker selv jeg ;)
Men nå er det heldigvis slik at det er nok forsøpling andre steder i verden å ta tak i. Kapasiteten for selskapet er vel mer eller mindre sprengt p.g.a ordremengde
Men nå er det heldigvis slik at det er nok forsøpling andre steder i verden å ta tak i. Kapasiteten for selskapet er vel mer eller mindre sprengt p.g.a ordremengde
Redigert 23.05.2018 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Ny kontrakt. På oppdrettsanlegg. Dette er en viktig kontrakt , som indikerer nye områder for Scan-ship
Redigert 23.05.2018 kl 12:48
Du må logge inn for å svare
SSHIP:TILDELT RETROFIT-KONTRAKT AV GRAND CIRCLE CORPORATION
11:07
Oslo (TDN Direkt): Scanship Holding har blitt tildelt en retrofit-kontrakt av Grand Circle Corporation for å levere og installere et AWP-system på cruiseskipet MV Corinthian, ifølge en melding tirsdag.
Arbeidet vil finne sted ved verftet Naval Roche i Lisboa i løpet av høsten 2018.
11:07
Oslo (TDN Direkt): Scanship Holding har blitt tildelt en retrofit-kontrakt av Grand Circle Corporation for å levere og installere et AWP-system på cruiseskipet MV Corinthian, ifølge en melding tirsdag.
Arbeidet vil finne sted ved verftet Naval Roche i Lisboa i løpet av høsten 2018.
Ordrene kommer og fortjenestemarginene vil bli bedre ettersom etterspørselen etter Scanship sine tjenester når nye høyder
Jeg vil anta at de må utvide staben med det aller første
Corinthian seiler på De store sjøene , i Middelhavet og i arktiske farvann
Jeg vil anta at de må utvide staben med det aller første
Corinthian seiler på De store sjøene , i Middelhavet og i arktiske farvann
Mer handel en på lenge ..begynner det å gå opp for folk at dette er gull ?
Med den siste tids kontrakter fikk vi et pent løft denne uka, slutta på ATH 5,78.
Her er det bare å lene seg tilbake, flere og flere får nok øynene opp for dette gullkantete papiret, noe som gjenspeiler seg økende oms.
Her er det bare å lene seg tilbake, flere og flere får nok øynene opp for dette gullkantete papiret, noe som gjenspeiler seg økende oms.
Slutten av dette året så blir det å kjøpe lamborgini og jeg skal bare for moro skyld få scanship til å montere renseanlegg på eksosen på den:)
Dieseldyr
11.06.2018 kl 08:19
7163
Har Arne blystad vert på topp20 lista før eller kom han inn denne uka?
Blystad Boys så verdiene i Kosmos også i sin tid.
Jeg vil anslå verdiene pr. i dag til 2-3 mrd. Basert på allerede oppnådde kontrakter og den unike renseteknikken
Snart er det trolig bruk for spesialskip som skal rense de store verdenshavene for søppel, og her får vel SSHIP sin del.
Skipene vil finansiere seg selv ved å omdanne søppel til nyttig organisk materiale?
Jeg vil anslå verdiene pr. i dag til 2-3 mrd. Basert på allerede oppnådde kontrakter og den unike renseteknikken
Snart er det trolig bruk for spesialskip som skal rense de store verdenshavene for søppel, og her får vel SSHIP sin del.
Skipene vil finansiere seg selv ved å omdanne søppel til nyttig organisk materiale?
Mye fall idag hehehe lar ikke meg lure iallefall tradere må bare prøve å "shake" me out så mye de bare orker. :)
Teknisk er det ikke så rart vi får et fall, etter siste ukes oppgang var RSI på 90.
Innlegget er slettet
Der er vel ikke større forandringer blant de 20? I dag var det sikkert bare tradere som solgte av gammel vane ved såpass god avkastning
Dette er en aksje en bør sitte med i årevis
Dette er en aksje en bør sitte med i årevis
Redigert 12.06.2018 kl 08:16
Du må logge inn for å svare
Noen vil ut andre vil inn..om de ikke er intresserte i å tjene masse pæng so what...
OSE har lagt forholdene til rette for de meglerhusene som bevisst driver kursmanipulering også. At de som er ansvarlige for OSE sine regler til de grader opptrer som lakeier for slike er noe betenkelig. Å ta bort anledningen for å kunne se hvem aktørene er var ytterst uheldig.
Spiller det noen rolle ? Når man vet at selskapet er bunnsolidt burde man ikke la seg lure ..traider/raidere gjør de det alltid gjør..
Hvorfor skal de skjule det da? Virker som du er tilhenger av at det skal legges til rette for manipulasjon...
Ja at det går opp og ned er bare bra det og hvis ikke du kan "ride the storms" så finn deg noe nytt å styre med enn aksjer..:)
bålfreak
12.06.2018 kl 22:45
4358
Enig der Hartvigsen. Jeg har mistet respekten for Oslo Børs for mange år siden. De er i lomma på meglerhusene og legger til rette for lyssky handel og manipulasjon. Meglerhusa har egenhandelsavdelinger som har altfor stor markedsmakt. Det er svært enkelt å styre kursutviklingen i de fleste av selskapene på børs. Svært mange selskaper har en omsetning som er lavere enn 10 mill. Det er peanuts for de store husa å påvirke kursen i slike selskaper.
Gruff .
Det er ikke det det er snakk om. Jeg har vært på børs mange tiår ,så opp og nedturer er vanlig . Men en skal ikke akseptere at det legges til rette for manipulasjon og kjeltringstreker. At du uttaler deg som en halvkriminell er bekymringsfullt, og er noe du må ta opp med deg selv og rette på :)
Det er ikke det det er snakk om. Jeg har vært på børs mange tiår ,så opp og nedturer er vanlig . Men en skal ikke akseptere at det legges til rette for manipulasjon og kjeltringstreker. At du uttaler deg som en halvkriminell er bekymringsfullt, og er noe du må ta opp med deg selv og rette på :)
Redigert 13.06.2018 kl 08:48
Du må logge inn for å svare