Turnaround case.

Top Trader
NAS 25.03.2019 kl 10:37 15194

Da lastet jeg inn på 47-48 med stopp loss 47.00, med teknisk bunnformasjon og volumuttak de siste 3 handelsdager.

Risk / return ratio rundt investeringen med den negative nyhetsflommen over de siste 8 uker bør være akseptabel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
o
04.04.2019 kl 08:14 5455

NAS opp 8% i passasjerer i mars. Dårlig i forhold til januar, men kanskje bedre enn forventet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2019 kl 07:52 5514

Nå vet de årsaken til flystyrten i Ethopian så nå kan de få dette skikkelig ordnet.
Fugl eller fremmedobjekt ødela sensoren.

https://www.yahoo.com/gma/sensor-damaged-foreign-object-ethiopian-airlines-737-max-210400544.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2019 kl 00:59 5601

Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian, har inngått avtale om salg av to Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon.
Transaksjonen ventes ifølge meldingen å øke selskapets likviditet med 21 millioner dollar etter tilbakebetaling av gjeld, og ventes å gi en positiv egenkapitaleffekt. Salgsprovenyet vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og å øke selskapets likviditet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
ksandal
04.04.2019 kl 00:35 5620

videre ned i morgen. da ryker nok noen stopploss og vi kan falle helt til 33kr allerede i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 13:06 5720

Buying in a very low while accumulate shares for summer! It's the best decision to make ... Earning profits since Friday ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 10:48 5766

haha stakkars... Hjelper ikke med sterke kort på hånden når Boeing ligger nede også vettu.. Krise der og..
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
03.04.2019 kl 10:46 5761

Med 92 fly i bestilling er opportunity cost til Boeing er langt større enn å ta regningen til Kjosen.

Det betyr forhandlings-strategisk har Kjosen gode kort på hånden.

Resultatet av forhandlingene blir spennende!
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
03.04.2019 kl 10:01 5797

Ja da er det bare å holde stillingen, fortsatt stopp loss 40,00
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
03.04.2019 kl 09:05 5848

Avtale mellom EU og UK om visa free travel i EU, løp og kjøp :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 13:51 6014


The Oslo Index is in a sharp upturn as oil prices have improved, all this will make NAS significantly increase the flight ticket billing from our territory ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
02.04.2019 kl 13:06 6054

Det har vært mange falske alarmer, ut i fra dagens handelsmønster tok jeg en long posisjon idag med stopp loss 40.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
minsin
02.04.2019 kl 12:58 5041

lykke til ... i mens presses kursen oppover. selger meg ut på mellom 50- 60
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 12:57 5050


There we go! Shopping time!
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 12:55 5056

..håper ik 20.. da har jeg kun 30% igjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Hugoil
02.04.2019 kl 12:54 5063

TopTrader: De 100K som lå på kjøp på 40,- ble solgt bort av de samme som hadde kjøpsordren, alt gikk jo i en fei - noe som er lite trolig ellers. Det er et grep for å skremme kursen nedover, men den ble kjøpt opp da siden kjøpsinteressen var sterkere. Jeg kjøpte selv etter det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Handlarn
02.04.2019 kl 12:42 5066

Jag går in när aktien står i 26,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 12:35 5092


Waiting for a bull candle to end all speculations and enter once and when those who wanted to sell sold and new people take control of this!
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
02.04.2019 kl 12:20 5113

Selgerne som skulle realisere gevinst ift emisjonskursen er antakelig ferdige med nedsalget. Volumet er så si borte på nåværende kurs 41, og 40 er testet ferdig (etter flere forsøk).

High risk case, men representerer dagens kurs et gevinstpotensiale med ssh over 50%?
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
minsin
02.04.2019 kl 10:31 5202

Ikke usannsynlig at Norwegian får 9 pst vekst , når tallene legges frem.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Flere-flyr-Ryanair
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/04/Flere-flyr-Wizz-Air

Slik vekst vil få fart på spekulasjonene om snarlig Norwegian salg

dette vil nok overskygge den siste tids negative omtale om Boeing 737 Max 8
Vil nok tro at Kjos kommer med positiv børsmelding om møtet han har hatt "over there".
Boeing har press på seg og må komme med en snarlig løsning , slik at flyene går som normalt mot sommer sesongen..

Forøvrig har omsetningen av Norw aksjer ligget i str orden 100-200 mill pr dag de siste dagene , 40 kr "rock bottom" ?

Kurs 50 i løpet an mnd ???
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 10:25 5230

Pivote at 40 Kr ! All under this deserve accumulation ....
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Top Trader
02.04.2019 kl 10:24 5233

Teknisk virker som bunnen på 40 etableres, var nede på 39,99 på stort volum, dette under et konstant negativt makro og industrielt nyhetsbilde.

Snart et release rally med noen positive nyheter fra kjosen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.03.2019 kl 12:08 5769

Fantastisk link, her er en kort oppsummering: (setningene er klippet rett fra linken)

- Norwegian vil aldri bli like bra som Wizz Air (da burde alle NAS aksjonærer kjøpe der istedenfor?)

- Over tid kan vi ikke finne eksempler på lavprisselskaper med lite gjeld i balansen som ikke har lykkes

- De store driftsmessige svingningene har fått flyselskapene til å skjønne at det ikke er en god idé med mye gjeld på toppen av dette. Det er ikke lenge siden lavprisselskapet Air Berlin gikk konkurs og i det siste har Norwegian vært ute på veldig tynn is.

- Wizz Air er den aktøren med lavest kostnader. Selskapet har ingen gjeld og selv i et svakt marked har det fortsatt å skuffe inn kontanter. For Norwegian er historien motsatt. Selskapet har ikke styrt kostnadene sin godt nok og det har åpnet tapsbringende ruter. Legger du på stigende rentekostnader på en svulmende gjeld så er det ikke rart at dette holdt på å gå galt.

Mvh
Ross Porter
Porteføljeforvalter
Kraft Global

https://blogg.nordnet.no/derfor-har-norwegian-aksjen-blitt-interessant/
Slettet bruker
29.03.2019 kl 09:31 5970

Ganske interessant å følge med på denne handelen. Robotene presser hverandre svært mye i Norwegian og det utløser fort store bevegelser. Det er en veldig spennende aksje, men å trade denne med hell er veldig vanskelig.
HP17
29.03.2019 kl 09:24 5987

Gikk inn her i dag under 45. Tror det kan komme en kortsiktig rekyl og at det da kan bli panikk i shortleiren.
ksandal
28.03.2019 kl 10:30 6169

Tiden får vise. en må tørre og gamble litt av og til. :-) spenning er også viktig. Ikke bare og tjene penger, selv om en sunn balanse er best.
tradingstock
28.03.2019 kl 09:41 6218

Lykke til med shorten ;) hehe
Vi skal opp å teste 56 kr igjen!
Redigert 28.03.2019 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Top Trader
28.03.2019 kl 09:37 6228

Det er kortsiktig ¨(en uke) etablert et strekt støtte nivå med gulv 48 og tak 49, her har trygdebeistet, roboter og andre et volatilt paradis til å spekulere.

I dag dro låneveksten ned kursen under 48, men den spratt tilbake i trading rangen.

Nyhetsflommen på europeisk makro og politikk peprer kursen, men jeg tror noe industrielt kommer nyheter fremover som beroliger og drar kursen gjennom taket ganske snart.
ksandal
28.03.2019 kl 09:14 6260

Mottsatt veddemål jeg da :-) ny short idag på 48 med stopploss 51 og satser på 42 kortsiktig og 39kr før påske. Så får vi se. jeg har uansett en pen gevinst med short hele veien ned fra 124. så tåler en her.
hvor er bunnen i NAS for 2019? jeg tipper bunn er med neste varslede emisjon på 25kr som kommer like før JUL 2019. gjetting!
TomW
27.03.2019 kl 10:02 6628

Du ønsker tydeligvis ikke å ta innover deg at grunnen til at Dreamlineren sto på bakken i 2018/2019 var nettopp for å bytte disse motorene da de hadde en svakhet. Derav så er det liten vits å komme farene med en sak fra 2014 om vedlikehold. PR 2019 så har Nas ingen dreamlinere med motorer fra 2014

https://www.nrk.no/norge/ma-bytte-motorer-pa-alle-dreamliner-flyene-1.13859142
Redigert 27.03.2019 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.03.2019 kl 23:46 6793

11:09 - 09.10.2014

Norwegian inngår motoravtale med Rolls Royce

Avtalen gjelder ni nye Dreamlinere som skal leases inn. Også de tidligere Dreamliner-flyene til Norwegian er utstyrt med motorer fra Rolls-Royce.

Altså ikke de siste flyene for den servicen vil naturligvis bli gjort på et senere tidspunkt, MEN de som er i fra 2014 må ned på bakken i år.

* 5 årig service avtale

2014 - 2019 = 5år

Er det noe som er fascinerende så er det akkurat det at det ikke er min påstand men en realitetsavtale inngått mellom NAS og RR … ;)
Redigert 26.03.2019 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.03.2019 kl 23:34 6836

Kjos utelukker ikke at Max-problemene kan ødelegge lønnsomheten i 2019

Norwegians 18 fly på bakken kan gjøre det vanskeligere for Bjørn Kjos å gjøre Norwegian lønnsomt i 2019 slik han har lovet. – Tar det månedsvis før flyene er i drift vil det koste penger.

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/kjos-utelukker-ikke-at-max-problemene-kan-oedelegge-loennsomheten-i-2019/24588920
hstray
26.03.2019 kl 23:19 6854

Norwegian ligger ihvertfall ann til hedge gevinst på fuel på + 1.7.miliarder. Det er bare å følge trafikk rapportene. Det er også blitt kommunisert at erstatnings beløp fra RR på motorene som er omtalt over vil bli regnskapsført i Q1. Norwegian har selv sagt at de har hatt ekstra kostnader på ca 1 milliarder på dette grunnet erstatningsflyene på Langdistanse har færre seter. Skal ikke se bort ifra at erstatning er 1 milliard. Da har norwegian 2.7 milliarder i pluss som kan gå mot ett svakt driftsresultat. Norwegian har ca 500 mill i i besparelse på sitt innsparingsprogram i Q1.

Om max flyene står i ett år, så er dette problemt og kostandens Boieng..
TomW
26.03.2019 kl 22:20 6979

Så du mener altså at alle motorene som ble byttet i 2018 nå må gjennomføre en 5 års service? Da er det altså slik, ifølge deg, at motorer fra 2018/2019 må gjennomgå service som om de er 5 år gamle. Fascinerende påstand :)
rischioso
26.03.2019 kl 21:31 7085

Eh, vel - det var nå du som i sin tid hadde kursmål på rundt 500nok og vi ser jo hvordan det gikk - at du nå synes aksjen er billig og har tatt en inngang endrer jo ingenting ….

Nå spiller det vel heller ingen rolle hvordan man fordeler emi potten for potten blir jo ikke noe større av den grunn....

Så har vi q1 som blir noe av det rødeste i selskapets historie i tillegg til at q2 begynner svært dårlig med MAX problematikken og den vil ikke være løst fordi man gjør en liten software oppdatering som ikke skal bry seg om ikke begge sensorene er samstemte og at pilotene får trening i å hanskes med problemet som fortsatt er der - det vil være publikum som vil være fasit og akkurat det gjenstår og se - jeg vil i alle fall aldri sette min fot i en MAX om de aldri så mye endrer software og gir pilottrening - her må det helt andre kluter til slik at computeren, piloten og sensorene jobber sammen som de gjør i andre fly og ikke mot hverandre som her ...

Mao, den desperate brannslukkingen vi nå er vitne til vil nok Boeing med største sannsynlighet få rett i fleisen hvor både tillit og renomme står på spill ...

-------------------------------

I tillegg til at Indonesia Airlines har trukket tilbake ordren på 49 Max så har også Kina trukket kjempeordren på hele 300 fly fra Boeing og bestilt av Airbus og flere vil nok følge …

Så kan man jo bare fortsette å bagatellisere problematikken her på forumet mens avbestillingene strømmer på og NAS sine 100 fly som ingen vil ha og få vil fly med snart blir levert ...

Kina gjorde kjempeordre
Parkeringen av Boeing 737 MAX-fly etter flyulykken i Etiopia tidligere denne måneden, har skapt usikkerhet rundt Boeings håp om å sikre en større bestilling, som følge av bedre forhold mellom USA og Kina.
I går ble det klart at Airbus hadde sikret en bestilling på hele 300 fly fra Kina.
Avtalen inkluderer 290 Airbus A320-fly og 10 A350-fly. Listeprisen på bestillingen er på 35 milliarder dollar.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/03/Skal-gjoere-kjempebestilling-hos-enten-Boeing-eller-Airbus
Redigert 26.03.2019 kl 21:47 Du må logge inn for å svare