AMSC - Ratene stiger


Fra Pareto i går:

Jones Act – Showing some January strength
* The Jones Act market is tightening up according to recent comments from OSG CEO Tim Norton at a conference in the US yesterday
* According to Norton, spot rates have increased from high-30s to mid-50s over the last four to five months
* The market has been troubled by vessel oversupply since the U.S opened up for crude exports, no longer limiting cargoes for domestic trades
* Although rates have been long depressed, a large part of the Jones Act fleet has surpassed 30 years of age and we estimate that approximately 25% of the vessels (out of a fleet of ~100) are scrapping candidates
* The explosion on the ATB Buster Bouchard in October underpins the need for scrapping old and ‘dangerous’ tonnage, which should help on the supply/demand
balance going forward
just4fun
03.04.2019 kl 15:22 2562

Usikker, men leste en eller annen plass at oljeproduksjonen i USA har gått litt ned i det siste. Dermed kan jo det legge litt press på ratene nedover.

Gikk ned noen nye prosent i dag. Tegn på dårligere tider for mr ratene i usa? Var også litt volum i dag. Får se på topp 20 neste uke om skipsmekanikeren har begynt utsalget. Sitter han, sitter jeg.

Har ikke helt forstått dette. Mye diskusjon om oljeproduksjonen, men AMSC har kun en oljetanker - resten er produkttankere og raffineriproduksjonen er uendret - og raffinerte produkter gir vesentlig høyere rater enn råoljefrakt. Altså - jeg lever under den illusjon at råoljeproduksjonen er tilnærmet uinteressant for AMSC. Eller tar jeg feil? I såfall - hvor?

I Q3-rapporten 2018 så CEO Pål Magnussen följande:
"AMSC CEO, Pål Magnussen comments, “We are encouraged to see an increasing amount of time chartercontracts in the Jones Acttanker market on the back of continued growing demand for moving domestic crude oil from the U.S.Gulf to the Northeast refineries. The price spread between WTI versus the Bonny Lightand Brentcrudes is a key driver for this development. This spread has remained in a favorable range for the past 12 months and charterers have now started to secure tonnage with longer commitments.”"

Se även:
https://live.amsc.eyego.no/wp-content/uploads/sites/2/2019/02/Q4-2018-AMSC-presentation-FINAL.pdf
på sidorna 9 - 11.
Det är ,tror jag, 6 tankers som opererar på östkusten?

mvh
Simo
04.04.2019 kl 10:32 2336

Aksjer Går opp Og ned. Sånn er det bare

Idag så var det en bra korrektion upp så att ingen behöver vara orolig och ledsen över helgen.
Nå ska vi spise norsk fjordlaks med kvit vin. Skål.

Noen som har fulgt AMSC tett i det siste? Åssen var volumet på fredag imot vanlig volum om dagen? Og hva er forventninger fremover?

Melding om årsmøte 25.4., ikke noe annet.
Det gjærer, opp over 6% fredag 5.4 og 1,5% idag.
5,3 mill i omsetning idag. Litt ulikt Amsc.
Noen vet noe. Sitter forøvrig komfortabelt
pga 8,5% utbytte fordelt hvert kvartal.

Her er det bare å kjøpe med begge hender!!

Morsomt at det umiddelbart etter at et hus tok opp dekning, ble panikk på selgersiden og volumet økte. Her er det noen som vil akkumulere på de få aksjene som er tilgjengelige. Rolig stigning er jo forsåvidt det beste.
Potep
26.10.2019 kl 12:21 918

Tankratene i JONES ACT har aldri vært høyere.
Overskudd deling og reverserings punkt på rate kontrakter vil skje ganske fort... da vil American blåse igjennom 50.
Dessuten vil nok utbytte økes til 0,10 dollar kvartalsvise utbetalinger.
STERK KJØP !!!
skjegg
29.10.2019 kl 14:16 619

Tror du at du klarer å påvirke kursen med alle disse idiotiske innleggene dine, eller har du bare en alvorlig diagnose..? Du er jo like irriterende som underlivssopp og trekkspillmusikk. Drit i å kommentere noe som helst om du ikke har noe konkret info(fakta) å komme med!
Potep
01.11.2019 kl 15:41 482

Amsc venter høyere kurser framover👍
Potep
05.11.2019 kl 07:43 319

Nok en spennende dag for American shipping Company. Fortsetter oppgang mot res. 20 nov. Satser på å se 40 tallet til jul. Klar kjøp nå!
d12m
05.11.2019 kl 08:35 287

"Overskudd deling og reverserings punkt på rate kontrakter vil skje ganske fort"

Det er vel fortsatt slik at overskuddsdeling baseres på historisk oppnådde rater gjennom et kalenderår...(?) Isåfall må man gjennom -hele- 2020 før det evt. blir aktuelt med deling som da utbetales i 2021. Det kan vel neppe kalles 'ganske fort'?

-edit-
Gitt at ratene er såpass at man kommer i pluss etter fratrekk fra kostnadselementene så må i tillegg den utestående balansen nedbetales før evt. profittdeling trer inn. Balansen har økt med ca halv million dollar i renter år for år og var på 5,9 mill dollar ved utgang 2018.

Jeg klarer ikke se at det skal bli noe profittdeling på AMSC med det første, men korriger meg gjerne dersom jeg har forstått ting feil.
Redigert 05.11.2019 kl 08:40 Du må logge inn for å svare

The company (OSG) says average rates would have to be USD 67,500/day for AMSC to
receive profit split income in 2020, with current market rates of USD 65,000/day
across the fleet to yield USD 10.7m for AMSC in 2022.
d12m
05.11.2019 kl 16:59 196

'I 2020' forstår jeg som gjennom året og med utbetaling av profittdeling i 2021 dersom 2020 leverer høy nok rate.
Jeg føler utdraget ditt bekrefter mitt foregående innlegg.