Nedturen i forbrukerbankene fortsetter. Noe av forklaringen er

Slettet bruker
NOFI 26.03.2019 kl 09:43 1730

Har snakket med aksjemeglere og analytikere i veldig mange år og om veldig mange forskjellige aksjer
Har aldri tidligere hørt analytikere si at de som sitter i styret er uten eller har store mangler når det gjelder kvalifikasjoner
Men det har jeg nå fått høre av flere analytikere når det gjelder styret styreformann og styret i Bank Norwegian
Skal ikke gå ut med hvor disse jobber, men det er altså første gang i løpet av min 51 år som aksjonær jeg har hørt dette
Har sikkert eid 200 forskjellige aksjer disse årene , men aldri hørt slikt tidligere
Jeg har i samtaler med disse fulgt opp med min mening at også Wollebekk er ubrukelig, der er samtlige uenige med meg
Men når jeg får slike betraktninger servert, da får garantert også andre dette servert
Hvem vil kjøpe en aksje hvor spesialistene sier styret er ikke kyndig eller dugelig .
Jeg spurte ikke etter hva de vet om styrene i Komp og andre småbanker , men det er jo Bank Norwegian som setter standarden
Når vi da i tillegg vet at styret i BN har irritert Finanstilsynet sine folk til de grader, så er ikke det noe å undres på at de får pålegg etter pålegg og at analytikere sier de er udugelig
De har oppført seg som tullinger og vi aksjonærer blir straffet
Redigert 19.01.2021 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2019 kl 16:19 1650

Mange av dere som ikke orket mere og gikk ut , det er fullt forståelig at folk blir sliten og lei
Det er fremdeles 14 mnd før eventuelt utbytte kommer
Aksjekursen synker stadig lenger nedover selv om selskapet angivelig tjener mer penger
Jeg hevder det både er et ledelsesproblem og styreproblem
Disse folkene har rota bort ufattelige verdier , akkurat slik som Kise og Kjos har gjort i NSA
Et stort supperåd begge selskapenes styre
Redigert 26.03.2019 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2019 kl 09:31 1493

Litt fakta her om kursutvikling i aksjen kontra markedet
Kurs i dag 67 Kurs for 1 år siden 88,5 kurs for 2 år 73,25
Marked har gått ca 10% på et år og ca 30% på to år
Sett i slikt perspektiv er det vi opplever ganske dårlig
Sektoren har vert dårlig, men det er ikke der problemet er
Det er oppførselen til folket som sitter i styret og som leder selskapet som må ta skylden for dette

NB: Er det flere enn meg som har tenkt seg på GF 2. mai ?
Cunt1984
27.03.2019 kl 11:09 1444

Kjære Matmons!
Du har sikkert skrevet 20 slike innlegg hvor du kritiserer ledelsen og Wollebekk, samtidig som du maser om utbytte. Du skriver også at du har mistet all tilitt til styret, så hvorfor sitter du fortsatt her? Det er mange gode solide selskaper som utbetaler gode utbytter.
Slettet bruker
27.03.2019 kl 11:41 1415

Jeg sitter der fordi jeg tror vi får ny styreformann og mulig ny ledelse
Dermed en reprising av hele selskapet til normal verdi
Cunt1984
27.03.2019 kl 13:00 1368

Er ikke det litt naivt å tro når komplett bank som driver i samme bransje også er ned 35-40%. Eller skal ny ledelse i Nofi reprise hele bransjen?
Slettet bruker
27.03.2019 kl 15:34 1306

NOFI er dobbelt så stor som alle disse til sammen
Derfor setter de malen el standard om du vil
Er ikke bevegelse i denne før det kommer utskiftninger i ledelsen .
Da enten i styret, eller både i styret og ledelsen
Redigert 28.03.2019 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 17:15 1141

Fortsetter nedover i dag
Slutter aldri denne elendigheten
Gud hvor jeg misliker dette styret og denne ledelsen
Fysj for noen folk