Fæle tall om nye statsborgerskap

Lurulf
26.03.2019 kl 17:45 598

Somaliere utgjorde med omtrent 1 900 nye statsborgerskap den største gruppen som fikk norsk statsborgerskap i 2018. Deretter fulgte eritreere med omtrent 1 100 og irakere med 600 tildelinger.

72 prosent av de 10 300 som fikk innvilget statsborgerskap i Norge i 2018 kommer fra asiatiske og afrikanske land, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/faerre-er-blitt-norske-statsborgere
convert
26.03.2019 kl 17:54 593

Det er rare greier. Disse negrene har ingen betenkeligheter med å komme til et lite land her nord, hvor de så til de grader er uønsket av folket. Ville vi reist og slått oss til i et lite afrikansk land hvor vi ikke var velkommen? Selvsagt ikke. De norske myndighetene som har åpnet landet for disse, må forhåpentligvis stå til ansvar for sitt svik en gang.
Slettet bruker
26.03.2019 kl 18:34 581

Hvem sier vel nei til å få penger i handa uten å gjøre en dritt ?
Lurulf
26.03.2019 kl 18:54 574

Somaliere topper en del hitlister i Norge, som antall statsborgerskap, antall trygdemottakere ift folketall, antall omskjæringer, antall analfabeter, antall khat-tyggere.
HP17
26.03.2019 kl 19:06 567

Og hver eneste somalier koster oss skattebetalere den nette sum av 9 millioner. Og det forutsetter at barns blir perfekt integrert og det er jo høyst tvilsomt. Hurra hurra. La flere komme hit så fort som mulig for de bidrar mye til det norske fellesskapet.

Ifølge Finansavisen vil en gjennomsnitts somalier og dennes etterkommere koste netto 9 millioner kroner.
Tallet forutsetter at vedkommendes barn blir perfekt integrert i Norge

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/181537/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner
Zorin
26.03.2019 kl 19:22 558

Der hvor jeg arbeider har vi en trainee som er 2. generasjons somalier. Født og oppvokst i Norge. Foreldene snakker gebrokkent norsk, og har kun jobbet som renholdere og faren som altimuligmann. Selv snakker han flytende Norsk. Etter ham, mye takket være barnehagen mens han vokste opp. Nå har han snart fullført studiet i Rettsvitenskap. Men folk ber han fortsatt "få seg en jobb" samt kaller han snylter støtt og stadig på bussen. Faktum er at når han har fullført studiet i Rettsvitenskap har han en mastergrad der samt en Bachelor tror jeg det var Business Management. En dag kommer han til å cruise forbi de samme folka i de sitter i de møkkete bussetene sine mens han brommer forbi dem en Tesla. Og da kommer de samme folka til å si han har snyltet den fra staten.
Slettet bruker
26.03.2019 kl 20:42 540

Det ække rare brommen i Tesla’r. Han må nok ha seg en skikkelig mannebil med V8.
Zorin
26.03.2019 kl 20:53 531

Har du noengang sett en rådgiver i en finansmeglerrfirma kjøre dieselbil med wonderbaum i vinduet? Nei. Ikke jeg heller. Der i gården duger kun en bil; Tesla!
Slettet bruker
26.03.2019 kl 21:58 519

Det stemmer ikke Zorin. Og hvorfor forsøker du å fremheve rådgivere i finansmeglerfirma som noe positivt?
Slettet bruker
26.03.2019 kl 22:23 504

Jeg tror zorin har diktet seg et skuespill, i såpeserien "jeg kjenner en rakettfosker på jabben som fikk høre det på bussen"
Denne trainee ville vært årets navn før 1.april, det er sikkert.
Slettet bruker
26.03.2019 kl 22:24 503

Zorin: "Folk ber han fortsatt "få seg en jobb" samt kaller han snylter støtt og stadig på bussen."

Vet du hva, Zorin - jeg tar buss+trikk x2 hver eneste dag, og jeg har enda til gode etter flere år
Å SE ET ENESTE MENNESKE HENVENDE SEG TIL FREMMEDKULTURELLE OG KALLE DEM SNYLTER ELLER SNAKKE DEM TIL RETTE!

Sannheten om den påståtte "hverdagsrasismen" er at det simpelthen ikke finnes! Jeg har ALDRI sett noe slikt!
Redigert 26.03.2019 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
atnorhe
26.03.2019 kl 23:20 490

Enig, selv når historien mest sannsynlig er fabrikkert.
Slettet bruker
26.03.2019 kl 23:28 486

LYTT NØYE!
https://www.youtube.com/watch?v=9riRXPH0cIM&t=1477
24:37 - 25:30

Taler: Hanne Nabintu Herland
"Hanne Nabintu Herland er religionshistoriker, forfatter og grunnlegger av The Herland Report-nettsiden og YouTube TV-kanalen som står midt i et internasjonalt gjennombrudd og når millioner årlig. Her deltar ledende internasjonale intellektuelle, professorer, prester, aktivister og forfattere med artikler og i TV programmer, der det tverrpolitisk tas opp tema knyttet til utenrikspolitikk, religion og Vesten i forfall. Herland Report kom nylig hjem fra USA med TV-opptak med USAs senatorer, CIA-ledere, ledende advokater, journalister, NSA-direktører, pastorer og USAs viktigste varslere."

Hør hele!
https://www.youtube.com/watch?v=9riRXPH0cIM
Slettet bruker
26.03.2019 kl 23:33 485

Du har postet tråden på håret feil. Såvidt.
Kemner, jeg har fått nabitu hår i ho suppa.
Jeg får ikke konsentrert meg om hviskingen da.

pst
jeg åpner ikke stormy herland videos
folk i naborommet tror det er promo for noe hysj hysj
Redigert 26.03.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2019 kl 06:42 465

Jeg trodde vellykkede finansmeglere hadde råd til å kjøre skikkelige biler, har lønna blitt så dårlig at de må kjøre rundt i kjipe batteribiler for å spare penger nå?

Triste greier... det er ikke mange årene siden de hadde råd til Ferrari og Lamborghini...