Element er seiglivet og Cecile trekker seg ikke frivillig

Kodiaq
ELE 26.03.2019 kl 21:25 3718

Jeg tror ikke aksjesplies er possitivt nytt, er nok en grunn til at Storvestre moste seg ut. De gjør først en aksjesplies, så kommer det en emisjon. Eneste mulighet de har for å hente cash til CMT oppkjøpet. De melder jo ikke at denne er under endring eller kansellering. Dette begynner å bli veldig skummelt. Det beste de kan gjøre er å kjøre en emisjon når ABO konverterer en stor blokk, isåledes må de være med på emisjonen, det hadde vært nice å få pressa de litt ?.
Det eneste selskapet klarer er å melde om ekstraordinære generalforsamlinger og meldinger om ABO. Angrer meg sterkt for at jeg rota meg bort i Element, som har vist seg å være et av de mest oppblåste selskapene på OSE.

Og det som er 99% sikkert er at kursen nå kommer til å falle til 0,2 før EGF. Føler med alle som har vært med denne ned og hele tiden har blitt lovet nyheter som ikke kommer.

Vurderer sterkt å gå til saksmål mot selskapet da jeg mener selkapet har brutt intensjonsavtalen om det konvertible ABO lånet som ble inngått i fjor. De 3 første transjene skulle brukes for oppkjøpet av CMT andelene. Men Mye av disse har blitt brukt til helt andre formål. Jeg mener også aksjonærene burde kreve full innsikt i Iron Token satsingen, som selskapet har holdt på med i 1 og 1/2 år. På Q4 rapporten stod det så vidt 2 setninger om dette som skulle være selskapets storsatsing, og det er ikke holdbart. Virker som de unngår å snakke om Iron Token satsingen.

Redigert 20.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Stormtrade
27.03.2019 kl 10:31 2478

Får vell bare laste opp litt mer her for å jevne ut snitt kursen..
Møyfrid
27.03.2019 kl 10:30 2487

Bare å sende inn det.

Stemmene kommer.

I det minste får man det på trykk.
Kurt
27.03.2019 kl 10:27 2495

Grue jobber med en strategigjennomgang. Kanskje blir det bedre etter denne. Og hva skjer med tokens?
in2deep
27.03.2019 kl 09:50 2547

Er det noen her med en del hundre tusen aksjer som vennligst kan fremme forslag til styret om å avsette Cecilie Grue som daglig leder, og innsette feks Styreleder som konstituert Adm.Dir?
(Jeg representerer dessverre "for lite" aksjer til at dette vil få moment nok)

Du trenger ikke å skrive mer enn at

"Til Styret i Element ASA.
Jeg fremmer herved forslag til Styret om å revurdere Cecilie Grue sin posisjon som Administrerende Direktør for Element ASA
Mvh Ola Nordmann, XXX.XXX stk aksjer."

Styret må behandle og protokollere et slikt forslag...

Dette er vårt siste håp.
in2deep
27.03.2019 kl 09:14 2618

Iom at ELE nå kommer med en siste krampetrekning vedr spleis, burde aksjonærene ha gjort det samme, og fremmet forslag til styret om å avsette Grue... Men det skal nok noe til å få dette til...
tommbakk
27.03.2019 kl 09:04 2674

Der oppsummerer du (slik jeg ser det) mye av hensikten med hele foretaket. En eneste lommebok for ledelse og styre, som fylles på av aksjonærer som lar seg lokke.

Må bare si det igjen at å selge tidlig i august ifjor på 1.9, med et tap på ca 300k, var surt. Jævlig surt. Men fy f så glad jeg er for at jeg tok det valget.

Det beste hadde selvfølgelig vært å aldri ha gått inn i ELE, og med relativt mye penger. Men sånn kan det gå når grådighet og spekulasjonsviljen blir litt vel stor.

Jeg satset på et suckers rally etter meldingen om CMT-oppkjøp/JV med Auplata...og det gikk bra...noen timer. Før pressekonferansen, hvor Beitnes glisende (som alltid), sammen med den belgiske silkeskjerfmannen annonserte transjelånet, som i etterkant har drept hele kursen.

Brent av tidligere for tidlige utganger, samt kraftig undervurdring av hvor skadelig det aktuelle lånet skulle bli...valgte jeg å sitte. I 3 mnd. I en aksje jeg ikke lenger hadde noen reell tro på. Den forsvant allerede innen april 2018...og så gikk jeg inn i mai.

Idiotisk...? Ja. La oss være såpass ærlige.

Men like idiotisk som enkelte her inne som har løpt rundt med en delvis hysterisk haussende "ting ser uenktelig bra ut"-attitude mens ting bare har sunket ytterligere ned i dass, med så mange negative forhold i/ved/omkring selskapet ...?

Helt ærlig: det er LITE som er like idiotisk som det.

Jeg sier det igjen: dette selskapet går aldri noe sted. Det kommer aldri til å levere noe.

Vel, foruten en fin inntekt for ledelse og styre.

Det er vel noe...?

Og som Møyfrid spør: hadde du sluttet? Så klart ikke! Man hadde gjort hva man kunne for å holde hjulene igang.

Det gjorde Intex. Element kommer til å gjøre det samme.
dr. Stockman
27.03.2019 kl 08:44 2744

Det mest bemerkelsesverdige er vel hvordan det kan skrives så mange innlegg rundt et selskap som er verdt 38 millioner. Min hovedsatsing som er NANO er priset til 2,5 milliarder, men må ta til takke med bare en liten brøkdel så mange innlegg. Men det er jo bra, så slipper man å lese så mange innlegg.
asulg
27.03.2019 kl 08:44 2747

Vi ba om en stillstandsperiode da Element ikke har noe ytterligere finansieringsbehov før mars 2019, påpeker Element-sjef Cecilie Grue overfor DN.

https://www.dn.no/marked/element/alpha-blue-ocean/kryptogruveselskap/element-setter-pa-bremsene-for-dodsspirallan/2-1-471429
Slettet bruker
27.03.2019 kl 07:58 2821

Tror vi kan få en midlertidig stans i nedturen idag med mindre ABO fyller på med aksjer.
Shotgun
27.03.2019 kl 07:43 2870

"Etter mange år på investorenes helvetesliste, under navnet Intex Resources, fikk gruveselskapet en ny start på Børsen i fjor høst. Med ny ledelse fikk selskapet nytt navn og ny strategi, og lanserte satsing på kryptovaluta koblet til råvarer.

– De som ba om friskt blod og en ny strategi har fått det. Da vi kom inn var selskapet verdsatt til 40 millioner og ingen var interessert, sier Lars Beitnes, som er arbeidende styreleder."

Hehe, artig lesning i dn.
Redigert 27.03.2019 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Inord
27.03.2019 kl 07:38 2881

oppturen, tror du virkelig at det kommer en rekyl nå?

Jeg tror mer at denne siger nedover. Ikke bra at 0,28+++ ble brutt i går.
Aldara
27.03.2019 kl 07:13 2937

Absolutt ikke shotgun...
Absolutt ikke!!!
Jeg har så stort tap på denne at du aner ikke!!
Jeg håper bare Grue mister all troverdighet overhode senere og blir arbeidsløs!
Hun fortjener ikke noe annet!!
Dette ødelegger cv totalt!
Shotgun
27.03.2019 kl 07:10 2946

På nettsiden står det at Element jobber kontinuerlig med å skape aksjonerverdier til en lavest mulig risiko.
Dere som er aksjonærer, er dette sant?
oppturen
27.03.2019 kl 06:46 2982

Yess !
Nå kommer rekylen til over nok 1, ihvertfallfor en liten stund....
Men hvorfor bare spleis på 20 ? , holder det ut året ??
Slettet bruker
27.03.2019 kl 06:16 3023

Hadde vært syyyyykt digg! Blir noe demotivert av å se på røde tall... haha
oppturen
27.03.2019 kl 05:31 3062

Yess !
Nå kommer rekylen til over nok 1, ihvertfallfor en liten stund....
Møyfrid
26.03.2019 kl 23:51 3209

Nei, la oss tenke på noe annet, inntil raset fortsetter.

Lise fronter her en fiskegrateng som ikke bare er luftig, men også en flott måte å benytte fiskerester:

https://www.godt.no/oppskrift/7742/fiskegrateng-med-raakostsalat-og-eggesmoer/widget

Råkost og eggesmør er optional.

Denne er så god at den kan spises alene.

Ps! Pisk energisk for å unngå klumper.
HP17
26.03.2019 kl 23:49 3215

Klart ABO vil fortsette å selge. Har mesteparten igjen avvtransje 3 - er vel total igjen 48,3 millioner? (selv om transje 3 er delt i flere deler det 20 millioner er dem første biten). Trist at ABO fikk denne muligheten til helt å ta knekken på aksjekursen.
Slettet bruker
26.03.2019 kl 23:48 3220

Hvem betaler for den daglige botoxen?
Møyfrid
26.03.2019 kl 23:47 3227

Det kan du være trygg på.

Det blir nok vinklet særs positivt.

Spennende å se hva denne Grue vil kommentere med, så sant hun har dekning.

Silke er som kjent verre enn bly for mobilsignaler.
Idiotikontroll
26.03.2019 kl 23:41 3239

Håper media plukker opp aksjespleismeldingen. Det må jo være noen kritiske journalister der ute som synes det er kritikkverdig slik som de holder på. Spesielt siden ABO fortsatt har såpass mange aksjer igjen å konvertere og vil nok derfor fortsette i full skala etter at aksjespleisen er gjennomført. Dette vil i aller høyeste grad gå ut over småaksjonærer og det er opplagt at flere vil tape penger hær.
Møyfrid
26.03.2019 kl 23:39 3254

He-he.

Tror du tanken har streifet meg...:-)

Overlevelsesevnen til Grue slår til og med seniorer i statlig virksomhet.

Og ingen gjør noe.

Fantastisk.
Redigert 26.03.2019 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Shotgun
26.03.2019 kl 23:34 3259

Grue kom jo bra Bionor. Aksjekurser i fritt fall er hun vandt med.
Kodiaq
26.03.2019 kl 23:33 3265

En nesten hvilke som helst CEO ved et børsnotert selskap ville ha trekt seg når selkapet ikke har fått til det de har guidet utløpet av en såpass lang tidsperiode og aksjekursen har blitt massakrert. Mener Cecile burde trekt seg ved nyttår 2019 når Iron Token ble utsatt.
Men hun biter seg tydeligvis fast, så hun må ha en meget lukrativ avtale siden hun fortsatt sitter.
Kan vel heller ikke se bort ifra at hun har et eller 2 silkeskjerf i skuffen.
Møyfrid
26.03.2019 kl 23:06 3319

Denne Grue har vel strengt tatt bare ABO`s støtte.

Merkelig nok...

Poenget er og at denne Grue overhodet ikke tilfører selskapet troverdighet, eller bidrar med noe som skaper aksjonærverdi. Hun har fått sin tid i rampelyset og feilet. Med 3 (!) ansatte i selskapet, og en av dem midlertidig, så MÅ høvdingen ha troverdighet og kompetanse. Grue har ingen av delene.

Nå er det så mye dritt rundt "konsernet" at man ikke har noe å tape på at CEO får fyken. Ta all dritten nå. Det er nesten så jeg er troende til at det kan være kursdrivende.

Så vi får se om denne TC har såpass med baller som det ryktes at han har.

Dette går ikke lenger.

Redigert 26.03.2019 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Aldara
26.03.2019 kl 22:58 3362

Ja. Jeg hadde sluttet!
Det er noe som kalles cv og ettermæle.
Det betyr endel...
Dette har kjerringa knust ettertrykkelig..
Hun vil vel ha vansker med å få ny jobb...
Det hun nå gjør(eller ikke gjør) er en svært dårlig langtidsinvestering i særdeleshet!
Jeg skulle ønske jeg kunne bidra med å gjøre fremtiden hennes arbeidsløs!!
DET hadde jeg gledelig bidratt med !!!
Møyfrid
26.03.2019 kl 22:42 3424

Hvorfor i all verden skal denne Grue trekke seg?

90 timers uke på et advokatkontor i bytte mot innsynsfri hverdag med full fleksibilitet, fete reiser og tunge lunsjer - gjerne i godt selskap av silkeskjerfet og pensjonsfondsjegeren fra Malta.

Alt betalt av aksjonærenes midler.

Hadde du sluttet?
Idiotikontroll
26.03.2019 kl 22:18 3495

Tror ikke det er ment at ett børsnotert selskap kun skal leve av å trykke nye aksjer. Her må jo ett eller annet myndighetsorgan på banen å stoppe galskapen. Element er jo ett hån mot andre noterte selskaper som faktiskt jobber aktivt med å skape verdier for aksjonærene sine. Selskaper har inntekter, deler ut utbytte, restrukturerer for å oppnå profitt, forhandler, osv.

For meg så framstår hele greia som latskap og lettvinte løsninger. Tomt for penger? Trykk aksjer. Kursen kjørt i dass? Kjør spleis.
Sorlandsinvest
26.03.2019 kl 22:09 3533

Jo, det har skjedd
). Element
today holds 26,7% of the shares in AMI and has
additionally provided convertible loan to AMI for a total
amount of USD 4.85m. The convertible loan combined
with a share swap agreement between Element and LHR,
can bring Element's stake in AMI to 51% by 31 December
2020.

Hvorfor de ikke konverterer vet jeg ikke. Men de eier i utgangspunktet 50% av Ami nå
HP17
26.03.2019 kl 21:49 3628

Liker spesielt godt hvordan ELE selv omtaler selskapet i mange børsmeldinger. Snakk om en 100% presis beskrivelse.

22/03-2019 15:38:30: (ELE) Kapitalforhøyelse registrert
Om Element ASA
......Selskapet jobber kontinuerlig med å skape aksjonærverdi til en lavest mulig risiko......

Det klarer Cecilie Grue med glans!
Slettet bruker
26.03.2019 kl 21:38 3694

Fin opsummering, hvis jeg husker korrekt står der i meldingen af 6 Maj 2018 at indtægterne fra transjerne blandt andet skal bruges til opskalere ejerandelen i AMI. Dette er ikke sket.