All kvalitets torsk sent til kina

Garmis
26.03.2019 kl 22:43 1718

De seneste årene har det vært mulig å få kjøpt hele skrei sider med god kvalitet på Kiwi til 69 kroner kiloen. I år har det bare vært små torsk til en dyr penge. Oppdretts laksen som blir solgt her til lands er også av dårlig kvalitet. Ikke rart vi slutter å spise fisk når all kvaliteten blir eksportert.
Redigert 20.01.2021 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2019 kl 06:13 1673

Tull!! Jeg kan skaffe deg fersk torskeloins og laks av topp kvalitet... No problem ;-)
Slettet bruker
27.03.2019 kl 08:15 1632

Gå på Rema.
YNWA250505
27.03.2019 kl 08:42 1601

Når du konsekvent kjøper First price fisk så kan du ikke klage vettu
Slettet bruker
27.03.2019 kl 08:52 1586

Må si meg enig med TS. Har også merket den lave kvaliteten på kvitfesk og laks. Kjøpte ørret fra fryseren i vinter, og den var alt for feit i kjøttet.
seilern
27.03.2019 kl 09:13 1569

Heilt utruleg at fisk her på berget er dobbelt så dyrt som kjøtt.
Laks er uspiselige og er blitt noko dritt fullt av kjemikalier.
Fargestoffer som er tilsatt fiskeforet til laks og ørret er kjemikalier som mest sannsynleg gjer fisken dårlig egna som menneskemat.
For min del har eg slutta å spisa laks og ørret.
Lakseoppdretta fyller snart heile vestlandsfjordene og kan ikkje være bra for alt anna av liv som er der.
Slettet bruker
27.03.2019 kl 09:30 1554

Flaks din lille porsjon med fisk er like ubetydelig som en dråpe vann i havet.
Næringen har kommer for å bli, er den det blir satset på fremover når olja fases ut. Suck it up og godta det. Din lille stemme er like ubetydelig som din porsjon med fisk.
Næringen vokser og det vil den fortsette med. Norge er verdensledende og det er ikke noe vi slipper taket på.
Bare å vende seg til merdene. De blir fler og større.
Så er det bare. ? ?
Fluefiskeren
27.03.2019 kl 13:00 1510

Seileren er ikke alene om å mene dette selv om jeg ikke er enig i alt han skriver. Ingen har rett til å ødelegge fjordene og villaksen vår. Ingen eier fjordene eller villaksen for den saks skyld. Dette er vår felles arv.

Og kvaliteten er ikke bra. Har nesten sluttet å spise den selv om den er billigere enn hvitfisk. Husker du reaksjonen til franske restauranteiere?
Redigert 27.03.2019 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Garmis
28.03.2019 kl 09:27 1429

Jeg er ikke motstander av hverken næringen eller eksport. Jeg bare påpeker at torsken som blir tilbudt kjøpere i norske butikker i 2019, er av en dårligere kvalitet enn tidligere år. Antagelig har innkjøpere til Rena og Kiwi enten blitt lurt, eller så har de bevist kjøpt dårlig kvalitet for å tjene penger. Jeg tviler da ikke på at kvaliteten er der, men den kommer ikke norske konsumenter tilgode.
milk
28.03.2019 kl 17:24 1381

Markedssituasjonen på Torsk,har jeg liten å ingen kontroll på. Jeg kan bare beklage hvis Norske forbrukere føler att de får "sekunda" vare. Dette bør/må Dere ta opp med de som fremmer tilbudet. Det er veldig viktig at forbrukerne er godt fornøyd. Kunden har alltid rett! Når det gjelder laks,så kan jeg ta tak i problemet hvis jeg vet sånn ca hvor i landet du holder til Garmis.... Vi bruker Norske fjorder å det skulle bare mangle att ikke vi på berget fikk oppleve laks av ypperste kvalitet til en "normal" pris :-)