PEN - Lifting #4 i Q1 - 2019

agawu
PEN 27.03.2019 kl 00:31 26446

Tankeren FRONT ULL er på vei til BW ADOLO for lifting, forventet ankomst 28.03.2019.

#1 - Dussafu, 29.01.19 - Net 54,000 bbls (650 gross)
#2 - Tunisia, 11.03.19 - Net 90,000 bbls
#3 - Aje, 13.03.19 - Net 40,000 bbls
#4 - Dussafu, 28.03.19 - Net 54,000 bbls (650 gross?)
Redigert 21.01.2021 kl 07:10 Du må logge inn for å svare
gunnarius
29.03.2019 kl 10:23 8037

Takk Lars på Xtrainvestor. Hold alltid et øye med dette gode forum:

PANORO KOMMER: I går gjennomførte vi en vellykket og godt besøkt Q&A-event med biotech-selskapet Targovax og senere på dagen hadde vi gleden av å avtale med oljeselskapet Panoro Energy om tilsvarende Q&A event tirsdag 9.april klokken 14. Hold av tidspunktet og send gjerne inn spørsmål allerede nå - f.eks ved å svare på denne mail.

Min komm:

Denne seansen og Q&A med PEN 9. april kommer på et supert tidspunkt. For da har selskapet realisert Q1 med tre løftinger.

Det er så langt i Q1 ikke fremkommet noe negativt og olja ligger fremdeles over $68.

PEN aksjen ned på emikurs som det handles nå på mikroivolum - for noe tøv!!

Bi bare litt, så blir det fart i aksjen. Ettersom John & Co. stiller opp til denne Q&A seansen må det skyldes at selskapet ikke har noe skjemmes over. Dvs. trolig business as usual og et godt Q1 med tre løftinger. Er det egentlig noe klarere kjøpssignal enn dette, er det egentlig grunn til å si så mye mer?

En flott opptakt til Q1, 23. mai.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 10:38 8003

Det var et bra initativ av Lars B.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
bmw5
29.03.2019 kl 11:42 7916

Avstand ca 50. man skyter en line over og trekker så ledningen over til tankeren og kobler til. Tankeren har selvfølgelig DP
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 11:52 7894

Sitter og titter litt på januarpresentasjonen til Panoro fra januar 2018. imponerende hvordan tidsskjemaet følges. Her er det skissert at boring fase 2 på Dussafu starter ved overgangen q3/q4. Ett års pause var altså forventet. Programmet følges nesten til punkt og prikke så langt. Det er sterkt
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
29.03.2019 kl 12:55 7788

Re Flua
Man kan gjerne være fornøyd med at plan følges, men med et helt års fravær av boringer på 3 lisenser er planene ganske enkelt alt for lite ambisiøse. Hadde mye heller sett at ambisjonsnivået hevet seg betraktelig så fikk de heller sprekke på noen av ambisjonene. Da hadde vi sikkert vært i gang med flere nye brønner allerede. Lurer på hva ledelsen driver med et helt år uten ny bore aktivitet. Nå er vi naturligvis avhengig av både BWO og etterhvert Tullow på Dussafu og konstellasjonen med en stor og noen få små på AJE, men her burde man kunne trykket kraftig på for å forsere trege planer.

Tunisia har man nå majoritetskontroll på og her burde de vært i gang så fort lisensforlengelsen forelå. Liker dårlig at Tunisia til og med la med en klausul om at det må bores i år for at lisens forlengelsen skal gjelde. Det virker nesten som at det absolutt ikke var i planene til PEN, så derfor trumfet de gjennom dette som en betingelse. Bra at de må bore, men det burde jo være et stort ønske fra selskapet og ikke et krav fra myndighetene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
gunnarius
29.03.2019 kl 13:13 7757

I skrivende stund, $68,60.

Skjønner folk egentlig ståda her?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Hallgrim
29.03.2019 kl 14:03 7693

Kan se ut som det er noen ikkje vil ha prisen over kr 16.30,- evt for å riste ut utålmodige tradere og fylle på egne aksjer eller er det shortere som har komt inn i pen aksjene nå ???
Eg sitter iallefall på mine aksjer og plukker fortsatt fleire på billigsalget sjølv om eg egentlig er over andels grensen av pen aksjer i porteføljen min.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 14:10 7667

Juice

Jeg har jo vært inne på det noen ganger jeg også. Ett år er en liten evighet i aksjemarkedet, men det jeg skrev over er at de holder planen som ble presentert i januar 2018. Hvorfor man får ett år pause i boringen har nok med Norve å gjøre, men det finnes jo mange andre jackups der ute. Planen er forandret nå ved at det skal bores en letebrønn i Rucheområdet. Det blir vel i slutten av juli/august hvis jeg skal tippe.

Det viktigste er når alt kommer til alt å treffe på olje. De smarte har kjøpt seg ut og vurderer nok å gå inn igjen før spud av denne brønnen.

Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
batterivann
29.03.2019 kl 14:30 7626

Skulle ønske jeg hadde hatt en nymalt vegg så kunne jeg sett på når malingen tørket.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Alby
29.03.2019 kl 17:17 7454


Batterivann

Var det innlegget din egen oppfinnelse ? ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Alby
29.03.2019 kl 17:20 6003


Kan noen fortelle en eldre herre, som ikke vet hvor det danske fastland ligger, hvor langt har man kommet med tilkoblingen av tankbåter ? Jeg kom inn på MT før men nå er det tydeligvis slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Idar1
29.03.2019 kl 17:43 5977

Det kan jeg dessverre ikke Alby men jeg trenger hjelp jeg og nå som kursen vaker rundt 16 og lite skjer.
Kan en eller annen ta tallene til TS agawu, multiplisert på en realistisk fortjeneste per fat, multipliser 8,6 dividert på 62 387 600
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
29.03.2019 kl 18:57 5892

Idar
Den er ikke helt rett frem, iallfall ikke om en skal se på CF. Kommer an på hva en er på jakt etter. PEN har også hedget deler av oljen på Dussafu.

Når det gjelder CF så går Aje CF til nedbetaling av cash calls. På Dussafu splittes det i cost oil (som går til nedbet av gjeld til BWO) og profit oil som tilfaller PEN. Tunisia er litt mer enkel, men fortjeneste per fat varierer fra land til land.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
oto1
29.03.2019 kl 19:38 5829

Alby

Marinetraffic funker fint her.

http://prntscr.com/n4s5dp

Den med anker på er Adolo, Den røde er en tanker.
Ca 500 m mellom de.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 19:50 6016

Ett litt vanskligere spørsmål:

Hvor skal oljen etter ferdig lifting?

Noen som vet hvordan det har vært tidligere?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
29.03.2019 kl 19:54 6009

Det står destinasjon AES YD for tankeren Front Ull.
Den hadde draught 10 m når den kom til Adolo. Nå står den på 12,6 m
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 20:07 5996

Takker, men hvor på jordkloden er det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
oto1
29.03.2019 kl 20:37 5949

Draught er dybde, og at den øker betyr at det lastes olje ombord :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2019 kl 20:39 5953

Korrekt det. Det er jo avstanden fra havoverflaten ned til kjølen. Selvsagt er det det. Det går litt fort noen ganger. Tenkte omvendt i farta. Sorry.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
agawu
30.03.2019 kl 01:03 5802

FRONT ULL gjorde port call til offshore terminalen Azurite og ankom først 2019-03-29 18:15 LT (UTC +1). Greit å se at lifting endelig er i gang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
30.03.2019 kl 09:47 5686

Som vanlig bare du Gunn som skjønner ståa. PEN skulle etter din haussing og mening stått i kr 50 minst.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.03.2019 kl 10:49 5622

Azurite

Kongo?

Forresten. Var ikke det gamle navnet på Adolo nettopp Azurite?

Verden er ikke så stor.

Egentlig greit at den ikke gikk til en termnal i Gabon. Streiken på terminalen til Vaanco ble avblåst, men det pågår forhandlinger og kan fort blusse opp igjen. Det kan jo ihvetfall teoretisk spre seg til andre terminaler i Gabon uten at jeg kjenner til det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Alby
30.03.2019 kl 12:48 5563


Er det noen som vet hvor mye mer Pen skal tilbakebet. vedr. AJE ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
oto1
30.03.2019 kl 13:54 5515

Fra 4Q rapporten:

Other non-current liabilities include USD 6.8 million associated with historic cash calls on Aje, which will be settled from surplus
funds, where available, from Aje crude sales after paying for current costs and JV liabilities.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
30.03.2019 kl 13:55 5519

Ut fra Q4-rapporten ser det ut til at langsiktig gjeld mot AJE er 6,8 MUSD + kortsiktig gjeld på 5,8 musd. Dette vil gradvis bli nedbetaling ved inntekter fra AJE-produksjon. Mao det tar en god stund ennå til PEN faktisk får positiv CF fra Aje.

Den kortsiktige gjelden på 5,8 musd forventes nedbetalt ila 2019 ved inntekter fra AJE.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
30.03.2019 kl 14:01 5521

FF. Tror (men vet ikke) det er slik at FPSO-ene regnes som en "terminal". Front Puffin Terminal i på AJE, Vaalco Terminal på Etame-feltet, Azurite terminal på Dussafu-feltet (sikkert pga det var det tidligere navnet på Adolo. Mulig de etterhvert endrer navnet til Adolo Terminal?

Streiken på Vaalco-terminal gjelder da utelukkende Etame-feltet og har således ikke noe innvirkning på Adolo og arbeidet der.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.03.2019 kl 14:15 5503

Spitzer

Det kan nk være riktig det, men da har jeg blitt lurt av Marine Traffic. Der står det at den ligger i Congo.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ports/2936

Isåfall ikke første gang det er feil i MT
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
30.03.2019 kl 14:16 5506

Jeg bruker appen FindShip. Den er mer oppdatert enn MT.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.03.2019 kl 14:43 5490

Takk for den, Spitzer

Det er forresten ikke så rart jeg blir litt forvirret nå det er en artikkel som omtaler Vaalco og viser en terminal som ligger kloss fra land.

http://sweetcrudereports.com/2015/10/16/vaalco-updates-on-operations-at-etame-marin-block-offshore-gabon/
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
31.03.2019 kl 00:33 5173

Ja, mao Azurite terminal = BW Adolo
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.03.2019 kl 11:36 5011

Wikipedias definisjon på oljeterminal:

“Oljeterminal eller oljelager er et industrianlegg for lagring av olje og/eller petokjemiske produkter.

Oljeterminaler ligger ofte ved et oljeraffineri eller havn. Enkelte oljeterminaler er tilknyttet oljerørledning, jernbane eller bilvei.“


I midt hode er FPSO og oljeterminal to forskjellige ting. Jeg går ihvertfall ikke over til å kalle Adolo og Front Puffin for terminaler istedet for FPSOer.



https://no.m.wikipedia.org/wiki/Oljeterminal

I medisinen kalles siste fase i et menneskes liv for terminal. Altså en endepunkt. Merkelig å kalle hentestedet for en terminal istedet for en FPSO.

Vet dere har rett i dette tilfelle, men jeg kommer til å kalle det en FPSO eller startsted for oljefrakten. Ikke et endepunkt.
Her hjemme ha vi Stureterminalen og Slagentangen som terminaler. Dette steder hvor oljen leveres.

«The Floating Production Storage and Offloading (FPSO) concept is a ship shaped production platform frequently used on the Norwegian Continental Shelf (NCS). One of the main advantages of a FPSO is that the produced oil can be stored in the cargo tanks and offloaded to shuttle tankers by tandem offloading. Tandem offloading means that a loading hose from the stern of the FPSO is connected to the bow of the shuttle tanker. The shuttle tankers will then transport the oil to an oil terminal at shore or directly to the market.»



https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/299710/Chakarapani_Rajesh%20kumar.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
magnema
31.03.2019 kl 18:18 4827

Front Ull lå ved BW Adolo helt frem til midt på dagen i dag 31.3. Den er nå på vei bort bort fra Adolo i 3,5 knops fart. Det ifølge FindShip. Det betyr at omlastingen nå er ferdig?. De to har ligget med baugen mot hverandre siste to døgn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
31.03.2019 kl 18:20 4834

Det bør bety at siste lifting kommer med på Q1.
Bør bli et bra resultat. To liftinger fra Adolo, en i Tunisia og en på Aje
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Spitzer
31.03.2019 kl 22:38 4667

Front Ull lå med 10m dybde før lifting. Nå ligger den med 16m dybde. Destinasjon satt til Singapore med ETA 5. Mai
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Alby
01.04.2019 kl 10:07 4440


Oljeprisen og OB opp og ny lifting gjennomføret, pen stårdelvis stille ????
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Daggers
01.04.2019 kl 10:25 4386

Ja, PEN er utrolig svak i dag.
Olja står i 68,70, som er det høyeste i år.
Kjøp/Salg ratio 15/85 og kun omsatt noe over 17000 aksjer.
Men, tørr ikke selge meg ned heller for da stikker den vel oppover
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare