Onsdag 27 mars anno 2019

Ajax1
NEL 27.03.2019 kl 09:40 6525

NEL var kraftig ned på Tradegate i tyskland i går ? over 6 % ned tilsvarende kr 5,61, og det på relativ stor handel. Men idag starter handelen på Tradegate med oppgang ?

På fredag blir det nok en skolestreik for vår planet. Jeg har ikke barn i skolealder, men vurderer likevel å stille på en av disse fredags demonstrasjoner for miljøet.
Det som er klart med dette internasjonale engasjement for vår klode fra barn som burde sitte på skolebenken er at politikere får øynene opp for at dette er alvor, ikke bare prat.

Hydrogen v Batteri. Det blir en tullete diskusjon. Si som Ole Brumm, " ja takk, begge deler". Vi kommer til å ha bruk for begge deler i vår kamp om grønn energi.

Ser/leser at spesielt en iherdig motstander av hydrogen som energibærer påstår at det ikke kan skapes hydrogen av strøm produsert av sol og vind.
Det er mange andre merkelige påstander om hydrogen som energi, og lagring av energi som er det store fortrinnet med hydrogen.

En annen gjentagende påstand om NEL er at selskapet taper penger på hver solgte enhet (produkt). Det er ikke riktig. Det er riktig at NEL nå har større utgifter enn inntekter. Det er det disse pengene selskapet har hentet inn ved emisjon som renner ut. Det koster å ekspandere, det er nettopp det NEL gjør nå ved strategiske oppkjøp, bygging av nye fabrikker i Herning Danmark, og på Notodden. Dessuten er jeg rimelig sikker på at NEL tenker på å bygge en fabrikk i Asia, og kanskje en til på det nord amerikanske kontinent.

Syntes det var artig å lese om salige Michael Faraday. Mange påstår at Norsk Hydro skal ha all ære for at det finnes noe som heter elektrolyse, men det er heller ikke helt riktig. Æres den som æres bør heter det: https://no.wikipedia.org/wiki/Michael_Faraday

Hvordan det går med vårt NEL er det umulig å spå. Mest sannsynlig blir NEL oppkjøpt. Det kan være Equinor eller Simens, eller helt andre. Alt er tilsalg heter det hvis bare prisen er rett. Blir NEL solgt til noen med større økonomiske muskler så er jeg rimelig sikker på at vi nåværende aksjonærer får godt betalt.

Hvordan det går med NEL kursen akkurat idag vet jeg ikke, men håper at noen skribenter har synspunkter på det, og hva vi kan forvente fremover ?
Redigert 20.01.2021 kl 02:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 07:38 1650

Hermansrud nevnte NEL i går. Kalte det "kjempebra", uten at jeg fikk helt klarhet i hva som lå i det.
Slettet bruker
28.03.2019 kl 08:07 1540

Innlegget er slettet
Det er grisebull info Gunnar.
Laster opp mer.
Pensjonen sikret.
Takker.
Wrold
28.03.2019 kl 08:17 1499

Anywhere
Men du må jo ha trua på oppgang når du investerer på kr 5,00. Selv om Nel er overpriset som du skriver.
Mvh
Wrold
Slettet bruker
28.03.2019 kl 08:36 1421

Innlegget er slettet
Vil ikke påstå det blir riktig å sammenligne THIN og NEL. Det blir tatt beslutninger på det politiske plan som gjør at salg av fossile kjøretøy SKAL fases ut. Dette åpner markedet ganske godt for selskaper som TSLA og NEL med andre som velger å ta omstillingen. Noe mange gjør. Hvem vil vel ende opp som Kodak.
Utsiktene til NEL er ganske bra vil jeg påstå, er bare den manglende fortjenesten som utestår. Dette er en utfordring for enhver vektsbedrift. Bare håper Løkke får satt lokk på utgiftene ila. 2019. Han lovte jo egentlig sorte tall Q4 18.. Ikke lett å holde det mens man bygger sprett ny fabrikk.
Når det gjelder oppgangen i denne aksjen seneste tiden kan jeg ikke helt forstå grunnen. Den går på hype og moment, noe man ikke skal undervurdere. Over tid derimot eller i korreksjoner holder ikke det.
Er ikke i NEL selv per i dag.
JosefK
28.03.2019 kl 08:44 1386

Innlegget er slettet

Så med andre ord halvparten av kursen ved børs introduksjonen. Da sier vi takk til deg som øyensynlig ikke har sett det vi som var med ved børs introduksjonen har sett.

I korte trekk:

-Oppkjøp av 2 store og 2 små virksomheter
-Verdens største fabrikk for hydrogen tank stasjoner
-Verdens største fabrikk for elektrolysører
-Tilgang på PEM teknologi gjennom Proton
-Verdens største leveranse av elektrolysører
-Gjennombrudd i nye markeder som Australia, Korea og Japan

Og så tillater du deg å dra fram thin? Som ikke eier en dritt?

Du må være sinnsvak
Slettet bruker
28.03.2019 kl 09:07 1289

Apparently the manipulators who failed to invest early want to believe other things here! Buy in the manipulation to get extra shares and get extra benefits after the news ...
Slettet bruker
28.03.2019 kl 09:11 1257

That's ... let's buy! We can not neglect this! We can not allow the manipulators to take control and pack the shares with the use of lies ... NEL just begins its brilliant career and is one of the few stocks that has a constant upward trend in years ....