En av svært få som kan lykkes.

jon-
PHO 27.03.2019 kl 11:46 6687

I denne artikkelen omtales Photocure og Algeta en av svært få som har lykkes.

En av svært få som kan lykkes.

De fleste norske legemiddel-gründere går dukken noen få år etter oppstartsfasen.

– Av de relativt mange biotec-selskapene i Norge med en serie av mulige nye medisiner, er nok Vaccibody ett av dem med best sjanse til å lykkes med sine kreftvaksiner. Det store flertallet av dem lykkes jo ikke, sier Håvard Selby Ebbestad, direktør i Fürst Medisinsk Laboratorium.

De siste 20-30 årene har bare et par norske, nystartede farmasiselskaper, som Algeta og Photocure, lyktes, ifølge Ebbestad, som også er styreleder i Norsk Farmasøytisk Selskap.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/03/27/195564849/kreftvaksiner-pa-vei-ut-av-dodens-dal
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 18:48 2819

bravi
Ja her har markedet diskontert inn at PHO driver med svært risikable kliniske studier skal vi legge analytikeren mats til grunn. Det brede markedet er neppe bedre informert enn en analytiker i finansbransjen.
bravi
28.03.2019 kl 19:21 2772

focuss, mener du at markedet skal innformere seg selv eller skal de få informasjonen fra selskapet? Regner med at de fleste som leser på HO er både innformert og investert for lenge siden. De fleste her venter bare på at kursen skal begynne å reflektere potensialet, minner om at det er mange som har ventet lenge på akkurat det. For å få fart på kursen må det komme nye investorer, Da må selskapet komme seg ut på banen, eller er det ingen som vet om dem.
Slettet bruker
28.03.2019 kl 19:25 2762

bravi,
Det er den prosessen Schneider er igang med, kan du ikke allerede merke det?
Q&A session, børsmeldinger, økt twitter bruk.
Du må gi ham en sjanse til å bevise at han kan fikse dette.
Photocure som selskap vil endres totalt den nærmeste tiden, det blir mer eller mindre en kommersiell salgsenhet.
rischioso
28.03.2019 kl 20:05 2719

Nå må man ikke blande kortene her og ikke minst klare å holde tunga rett i munnen - klinisk suksess er ikke ensbetydende med kommersiell suksess, men den kliniske suksessen er helt nødvendig for å få muligheten til en kommersiell suksess.

Du har det med å forskuttere alt av suksesser og forlanger også at ledelsen skal gjøre det for hvis ikke så er de uduglige - skjerp deg og innse at fablingen om en kommersiell suksess er langt unna legger vi q-resultatene til grunn - det samme med kursmålet ditt på 1900nok/aksje legger vi dagens kursmål til grunn ...

Schneider har ytret alt i fra 20/30% markedandel til 70% hvor selskapet frem til i dag etter flere 10-år i flere markeder ikke har en samlet markedsandel på mer enn noen få prosennter. Helt greit med ambisjoner, men det er viktig å beholde bakkekontakten noe i alle fall markedet har innsett.
Redigert 28.03.2019 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 20:12 2703

Rischioso
1900 er ikke noe kursmål, det er resultat av et regneksempel basert på 20% markedsandel Skal vi legge BCAN sin markedsundersøkelse til grunn så virker 20% markedsandel urealistisk lavt ut.
Slettet bruker
28.03.2019 kl 20:15 2693

Sitter du tungt i Element enda risch? Du virker irritert og bitter.
Redigert 28.03.2019 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.03.2019 kl 17:55 2413

Har vært ute og inne av Element, PCI, NANO, PHO, NEL og PEN mange ganger bare i år - det er traderdelen. Jeg sitter fortsatt med noen mindre poster i PHO, TRVX og PCI i tillegg til noen long poster i Olje og GE.

Jeg er så absolutt ikke bitter, men realist hvor jeg siden desember har sagt at jeg avventer q2 for å se om det kommer en utvikling av betydning, men jeg tviler fortsatt og tror den kommer først i q3 - derav lytteposten.
Redigert 29.03.2019 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
provence
29.03.2019 kl 19:00 2344

Ingen som har hørt om Medistim ? .. okay .. iitt cross talk her siden man blander inn flere selskaper :)
Redigert 29.03.2019 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
provence
29.03.2019 kl 19:14 2328

for å balansere dette .. Photocure er et flott selskap men man må få til inntjening her. På det gamle forumet og jeg kom i kontakt med 'Medisinmannen' og jeg svarte på hans spørsmål .. hvor finner jeg opplysninger om MEDI og jeg svarte .. leser du ikke fremleggelse av resultater ?
provence
29.03.2019 kl 20:32 2226

Jeg bryter kanskje noen grenser her nå med å bringe inn MEDI:
----------------
Affärsvärlden Analys+ ger köpråd för norska Medistim

Medicinteknikbolaget Medistim rusade på Oslobörsen efter ett starkt bokslut. Affärsvärlden ser dock mer kurspotential i den höglönsamma nischspelaren. Det framgår av en analys inom ramen för Affärsvärlden Analys på torsdagen.

Medstim är sammanfattningsvis ett medicinteknikbolag med mycket starka marknadspositioner inom en nisch där det mesta av tillväxten återstår. Bolaget har ett hyggligt tillväxtmomentum, de senaste tre åren har de egna produkterna växt med drygt 13 procent i snitt, höga bruttomarginaler runt 75 procent och en hög andel återkommande intäkter. Det brukar betyda en premiumvärdering.

Affärsvärlden skissar för 2019 på en tillväxt på 15 procent och en vinst per aktie runt 3,75 kronor. "Det ger ett p/e-tal på dryga 26, vilket är för billigt. Köp med riktkurs 130 kronor", skriver analystjänsten.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 20:38 1946

Hva med å starte en egen MEDI tråd?
provence
29.03.2019 kl 22:10 1849

Helt greit det. I det gamle forumet lanserte jeg Medi som en cash cow og i analysen med selskaper i denne kategprien kom fremt til at også COV var der som kurstigning (iike utbytte).. og slik ble det.

Det føres en diskuskjon rundt MEDI på http:stocktalk,no .. et alternativt forum

provence
29.03.2019 kl 22:15 1840

http://stocktalk.no .. får se hvordan HO takler dette :)