28.03.2019 kl 08:29 540

Fra artikkelen:
"Særlig elbilene medførte stor usikkerhet for de norske leasingselskapene gjennom mange år, men i 2017 snudde trenden: Elektrifiserte biler begynte å stikke fra personbiler bare drevet av et fossilt drivstoff i restverdi etter tre års drift og 60 000 kilometers kjøring. I en direkte sammenlikning mellom for eksempel en Hyundai Ionq med Hybrid drivlinje og helt elektrisk drivlinje, fant ekspertene ut av sistnevnte ville beholde høyest restverdi. Mange elbiler har hatt en usedvanlig høy bruktpris i forhold til det verditapet man som bilkjøper normalt er nødt til å beregne så langt i Norge. Dette skyldes som vi vet stor interesse for elbiler og lange ventetider."

Ikke uventet for oss har høstet samme erfaring i praksis her til lands.

Kun pga avgiftssystemet, det er vel ikke helt umulig å skjønne? Har neppe med skruene i Tesla å gjøre...

og at nybilprisen på Tesla er rabbattert fra staten allerede før du tar den ut av butikken.
Gnomen
28.03.2019 kl 10:05 474

Vi snakker restverdi ift nypris, det er vel ikke så vanskelig å skjønne?

Nypris med 25 % rabatt...
28.03.2019 kl 10:13 456

Ytterligere fra artikkelen:

"Den luksusbilen som har hatt best restverdi i Tyskland gjennom en årrekke er Porsche Panamera, men nå er den slått av Tesla Model S. Panamera er med sin restverdi på 57,4% nå degradert til en andreplass. Undersøkelsene viser at hele 60% av nyprisen vil være inntakt på en Tesla Model S etter tre års bruk, og denne inntar dermed førsteplassen."
Gnomen
28.03.2019 kl 10:16 448

Rabatt på 25% i Tyskland?...noen vil aldri innse realitetene :)

Når elbilsalget og restverdien er så bra nå så er det vel på tide og kutte ut fordelene elbiler har da vel? De er jo så populære så da trenger en jo ikke dem lenger. Så miljøbeviste vi nordmenn er så betaler vi da både moms, bompenger og avgifter med glede så lenge vi gjør det for miljøet.
Gnomen
28.03.2019 kl 10:37 426

Det gjør man jo allerede, betaler for bompasseringer, på ferjer, parkering, ut av kollektivfelt ++