Eam 37.80 en skam

Slettet bruker
EAM 28.03.2019 kl 10:31 1573

Aksjonærer som bedriver slikt salg
Har jeg bare et ord til .....
Redigert 19.01.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
BigUnit
28.03.2019 kl 14:50 1482

Hva **** har det å si hva kursen er i dag? Er du i aksjen "long", er det kursen etter avgjørelse i rettsaken som er det eneste som er viktig.
Slutt å syt i meningsløse innlegg.
HP17
28.03.2019 kl 18:06 1410

EAM er en komplisert aksje og mange skjær i sjøen. Kursen kan godt falle ned og under kr 30 om det ikke kommer en positiv nyhet snart.
Slettet bruker
28.03.2019 kl 18:10 1402

EAM er en aksje som skal kjøpes og legges i en forseglet skuffe. Den må ikke følges daglig
tuja
28.03.2019 kl 18:11 1399

TJA, TROR VI ENTRER INN I EN MEGET SPENNENDE MND:

Q4 sammendrag(av Salamis)

Kriminalsaken : Ny guiding i tidslinjen, en veldig knapp utsettelse fra Q1 til Q2. Det var en høring i Milan i dag, 26.02 med Achmerov sin forsvarers sluttprosedyre. Domstolen skal så beslutte når statsadvokatene og EAM skal legge frem siste tilsvarende motsvar, antagelig 2 eller 9 april. Domstolen trekker seg så tilbake i en tenkeperiode, for å avgjøre skyldspørsmålene til de tiltalte på 6 forskjellige tiltalepunkter, de blir funnet skyldig eller ikke skyldig. Tenkeperioden kan være 1 dag, den kan være en uke. Mitt beste anslag akkurat nå på når skyldspørsmålet endelig blir avgjort er derfor: 3.-16. april.

Voldgiftssaken : Ingen videre prosedyrer eller høringer så langt i 2019. De 3 dommerne har utsatt avgjørelsen flere ganger fordi de sannsynligvis venter på dom i kriminalsaken. Med mindre avgjørelsen blir utsatt igjen, har dommerne frist til å avgi voldgiftsdommen midt i april . Denne datoen passer veldig godt med datoene til kriminalsaken.

Therium: 3. og foreløpig siste, tranche på ca 775k eur av totalt 2,1M eur er nettopp utbetalt. EAM har brukt veldig lite av tranche 3.

UBI Leasing: Avelos sitt søsterselskap bygget solparkene i 2010. UBI Leasing har vært juridisk eier av solparkene siden 2010, Aveleos eide SPVene som leide parkene av UBI, EAM kjøpte aksjene i SPVene fra Aveleos i 2014. GSE(italienske Statkraft) terminerte FIT kontraktene til UBI i 2015 fordi P17 parkene er oppført i ikke-godkjente Kinapaneler, og krever tilbakebetalt FIT utbetalingene gjort til UBI i 2010-2014. EAM har aldri mottatt noen FIT utbetalinger. UBI mener likevel at EAM skylder dem 6 mill eur for leasing, og kontakter Oslo tingrett i juni. Oslo Tingrett sender en forkynning til EAM først i november. Kravet er ikke rettsgyldig på noe slags vis, EAM har sendt inn anke, anken blir hørt i slutten av mai. Tidspunktet til UBI sitt krav er interessant, de har ventet i 5 år, og nå tror jeg de også ser lyset i enden av tunnelen for EAM og vil prøve å få en slice av kaken. Nice try…

SPV kreditor: Aveleos ønsker seg ny karriere på tampen av livet sitt; nemlig å bli en av kreditorene til de konkursrammede svindel SPVene(solparkene). Aveleos ble avvist av domstolen i Milan på 1 SPV så langt, flere SPVer vil nok følge og Aveleos blir nok derfor ikke kreditor. Buu-huu.

Solparkene i nord går bra som alltid, de holder hjulene igang, både i selskapet og i søksmålene.

Årsrapporten 2018 slippes 19.03.2019 . Nye opplysninger og oppdateringer kan komme allerede da.

Min egen konklusjon nå: Hold tight til (årsrapport 19 mars og) lyd fra Milan midt i april.
BioPro
29.03.2019 kl 09:48 1236

Er det april som blir månen aksjen går?
HP17
29.03.2019 kl 11:10 1200

Virker ikke slik. Finnes knapt kjøpere og tilnærmet null i interesse. Hadde investorer trodd at noe positivt var rundt hjørnet ville aksjekursen har gått mot kr 50-60 på forventninger.
tuja
29.03.2019 kl 13:08 1121

Kan bli skikkelig fest i april om ting går EAM`s vei. Og hvorfor skulle det ikke det? De har fått medhold i alle høringer så langt, og 2 personer som er involvert har også tilstått svindel mot EAM. Bare det burde gi ett lite vink om hva som kommer. Jeg sitter, for dette vil jeg være med på. En sjelden mulighet.

Lykke til :)