PHO - Photocure er inne i `Den Perfekte Storm`!!!

Slettet bruker
PHO 28.03.2019 kl 18:26 11528

Jan H. Egberts. Foto: Photocure.


Artikkel av: Odd Steinar Parr
28. mars 2019 - 18.03
Lest av
170


En stor undersøkelse postet av Bladder Cancer Advocacy Network (BCAN) og publisert i UroToday avslører en voksende preferanse for Blue Light Cystoscopy (BLCT) med Cysview, går det frem av en børsmelding fra Photocure.

Undersøkelsen omfattet 600 pasienter med blærekreft.

438 av respondentene ga tilbakemelding på at de hadde mottatt Cysview og sa de fikk diagnose ved én fasilitet, før de gikk til en annen fasilitet som tilbyr BLCT.

Andelen av diagnostiserte pasienter som har byttet til institusjoner som tilbyr BLCT med Cysview har økt fra 41 prosent i 2016, via 74 prosent i 2017, 87 prosent i 2018 til 99 prosent i 2019.

Photocure har arbeidet med BCAN i fire år for å implementere denne årlige undersøkelsen.

Mer om undersøkelsen her.

Børsmeldingen ble sendt ut klokken 16:14, og Photocure var opp 1,2 prosent til 41,50 kroner da Oslo Børs stengte.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Gladmelding-fra-Photocure
Redigert 21.01.2021 kl 07:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 10:36 4420

bravi,
"Salget i 4Q 2018 i forhold til 3Q 2018 sier noe annet...." Hva SomSa måtte si i denne sammenheng er irrelevant.
Alle selskaper sammenlignes mot respektive kvartal året før, det er ikke noe særegent for PHO. På samme måte som dem måles året under et mot året før eller foregående år.

NAS opplever omsetningen i enkelt kvartaler som betydelig høyere i et år enn andre, det skyldes svingninger, likeledes er det for PHO selv om det ikke svinger som i Norwegian selvsagt.
Det viktigste er at trenden er gjennomgående positiv og det er den for Photocure, ikke en kjeft som kan si noe annet, da skjønner man hvertfall ikke hva en trend er.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
30.03.2019 kl 10:33 4426

Schneider sa at kostnad er ca 250.000 dollar pr hode pr år. Tre nye ansatt blir da 750.000doller pr år eller 6.4mnok pr år.
Det gir økte utgifter på 1.5-2.0 mnok i kvartalet.

De har da 50% flere selgere i USA fordi administrasjon er nedbemannet fra 16 til 9 personer. De 7 frigjorte pluss 3 nye blir da 10 nye selgere.
Antall selgere øker da fra 21 til 31. Dette blir bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
30.03.2019 kl 10:29 4438

Satsingen i USA er å ansette tre til personer, greier de guidingen i 2020 vil de gå med overskudd. Det koster ikke så mye å ansette tre personer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
bravi
30.03.2019 kl 10:29 4443

ja focuss, med bare 2 utplasserte flex skop i Q4 har de ihvertfall ikke overbetjent markedet i det kvartalet, var det pga. mannskapsmangel?
Nå er Q1 ferdig, de vet i dag nøyaktig hvor mange skop som har blitt utplassert, slik sett kan de melde det på mandag så får vi se resultatet med en gang, ikke nødvendig å vente til 14 mai og etter GF med det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
30.03.2019 kl 10:17 4481

Ja og det er jo slik at FDA har skaffet PHO 300 nye kunder (poliklinikker) innenfor 25 MSA og det ville virket useriøst og ikke kunne betjene de på en god måte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
bravi
30.03.2019 kl 10:14 4486

Jeg har ikke sagt at det i Pho blir slik eller slik men peker bare på tidligere dårlig erfaring med farma selskap som går fra å være et utviklings selskap til et kommersielt selskap med salg som eneste fokus. Husk at FDA godkjenning, refusjoner osv var på plass før Schneider begynte, alt er klappet og klart for salg, det var Hestdal og hans team sin fortjeneste. Man kan sikkert si mye om Hestdal men akkurat på det punktet må han ha gjort en utmerket jobb med Cysview.

Det snakkes om 76% vekst i salget, Somsa skriver lenger oppe i tråden "Salget i 4Q 2018 i forhold til 3Q 2018 sier noe annet...." Mitt spørsmål er om det er den utviklingen som trigget den økende satsningen og utsatt overskudd til etter 2020 som Schneider innformert ved Q4 ? Tidligere antar jeg at det var Bellete sammens med Hestdal og Dahl som hadde designet satsningen i Us utifra de erfaringene de hadde gjort seg over flere år. Med den satsningen og de utgiftene skulle det ha blitt overskudd i 2019. Jeg synes spranget er langt mellom overskudd i 2019 til etter 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
oivindl
30.03.2019 kl 10:07 3874

"Jeg hadde vært mye mere komfortabel med en litt mere moderat satsning ikke større enn at selskapet kan drives med overskudd."

Men så er det jo en annen side av dette. Dersom dette produktet er så bra som det kan se ut til, er det jo en fantastisk hjelp til syke mennesker.
Å få dette spredd ut raskest mulig er helt greit for meg, selv om det betyr at overskuddet lar vente på seg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
30.03.2019 kl 09:58 3889

Med kostnadsnivået fra 2018 opprettholdt for 2019 så ville 2019 gått med overskudd. Så er spørsmålet, hva ville vi da ønsket å bruke det overskuddet til? Ville vi satt det i banken sammen med de drøye 100 mill vi har der fra før, ville vi betalt utbytte eller ville vi fortsatt å sette kursen mot høy markedsandel i USA? Jeg føler meg sikker på at aksjonærene ville brukt det for å sette kursen raskt mot markedsandel på 20 %++. I prinsippet kan man definere det som at vi går med overskudd, men vi velger å investere overskuddet i videre vekst. Det er litt spesielt for oss da investeringene stort sett er i mennesker og kommer direkte på kostnadssiden i regnskapet. De blir ikke aktivert før nedskrivninger over produksjonslivet slik tradisjonelle investeringer i ting blir. Dette gir en litt krevende pedagogikk som PHO ikke får frem ordentlig, men det kunne gjerne Dahl brukt et minutt på i stedet for 90% av de detaljene han bruker tid på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 09:36 3925

Det er flere her som har anbefalt bravi å selge aksjene ved flere anledninger, men virker ikke som han vil gjøre det.
Tydeligvis bedre å pine seg selv dag inn og dag ut her på foraet med høyst tvilsomme betraktninger. Jeg har respekt for at andre mener noe annet enn meg selv, ingen problemer med det, men når jeg sitter i et selskap hvor jeg så til de grader er tvilsom til det meste dem foretar seg, ja da velger jeg å selge og heller finne meg et annet selskap.
Bravi legger nærmest hele selskapets eksistens til grunn hele tiden basert på aksjekursen og det mener jeg er fullstending skivebom. Aksjekursen vil på et tidspunkt bedre reflektere hva som skjer i selskapet, trolig vil det komme en vedvarende stigning garantert frem mot q2 2020, kanskje betydelig før. Vi vet at Schneider jakter større amerikanske investorer og en mulig børsnotering i NY, kanskje allerede i løpet av tidlig høst 2019 er å betrakte som overveiende sannsynlig.
Jeg liker heller ikke kurs på NOK 40 særlig godt, men evner hvertfall å overbevise meg selv om at dette er midlertidig. Se til Nano, PCIB, BergenBio, Trvx. det kjøres stadig emisjoner som gruser kursene hvertfall på kort sikt, i PHO slipper vi unna dette. De er fullfinansiert for fullt trøkk i USA, det har faktisk en viss verdi det også. Kommer det en emisjon i PHO så kommer den i fbm med en eventuell notering i USA og det tror jeg de fleste aksjonærene kan leve godt med.
Photocure er i en helt annen fase en de selskapene vi sammenligner oss med på OSE, vi har for fanden et produkt med alle godkjenninger som selges og det selges i aksellrerende tempo. Og dersom 76% vekst ikke er det vet ikke jeg hva som er det.
Utfordringen er at farmasi sektoren på OSE ikke er attraktiv, det kan en lett se ved å studere omsetningen på selskapene i sektoren. I Pcib, BergenBio blir det stort ikke omsatt aksjer overhodet på en vanlig børsdag. I Trvx er det normalt også lite omsetning og i PHO er det varierende , men til tider svært liten omsetning. I Nano er det jevnt over noe mer aktivitet.
Så jeg personlig håper virkelig at Schneider får notert PHO på børs i USA og vi vet at det jobbes mot utenlandske investormiljø.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 09:04 3980

Bravi - du står fritt til å mene akkurat hva du vil, på samme måte som at jeg også kan si at det du her skriver er tull og viser etter mitt syn en manglende kunnskap. Hadde du fulgt med på det Schneider sa på DnB konferansen, ville ikke dette kommet som noen overraskelse at i den fasen PHO nå er inne i vil de bruke fortjenesten fra eksisterende salg til å fortsette ekspanderingen. Det ga han klart uttrykk for der. Jeg skjønner ærlig talt heller ikke at du kan si at det er et klart svakhetstegn i denne fasen?? Som jeg har nevnt tidligere - selv om PHO nå øker kostnadene for å kunne drifte 10 butikker, men foreløpig kun har inntekter fra 1 butikk, klarer de likevel å gå ca break even. Det er ikke slik at PHO går med dundrende underskudd - og når har PHO hentet penger gjennom emisjon? PHO har vært veldig tydelig på at de er full finansiert til å ta disse grepene - og har over 100 mill på bok. I tillegg kan det etter mitt syn ikke være tvil om at PHO hadde klart blå bunnlinje i 2019 hvis det hadde vært hovedmålet - hvilket Dahl også gå uttrykk for.

Du må også slutte med det tullet om at CEO/Schneider ikke bryr seg om utgiftene - at en ikke har noen interesse for å ivareta aksjonærene mv. Hva er det Schneider har å tjene på å kjøre PHO i grøfta?? Vil han da få en lønnsforhøyelse?? Du har også fått med deg at Schneider selv har over 30 000 aksjer (+ flere opsjoner)?? Dersom du virkelig mener det du her skriver - har du ærlig talt null peiling! Hvorfor tror du Egberts, som styreformann, valgte å hente inn en CEO som har lang erfaring med kommersialisering innen farmasibransjen nå som PHO endelig har fått på plass alle brikkene/rammebetingelsene? Mener du oppriktig at det er feil?

Ting tar selvfølgelig tid - og en har ingen garanti - men når en tar innover seg hva PHO nå nylig har fått på plass (FDA godkjenning/refusjonsordning TURBT/Surveillance mv) og Urologene/Pasientene lovpriser metoden, er jeg 100 % sikker på at grepene PHO/Schneider nå gjør er riktig i denne fasen (og vil ivareta aksjonærene på best mulig måte) - jeg har i alle fall ikke basert på kunnskapsnivået du her viser på HO noen grunn til å ha større tiltro til det du ytrer deg om.

Avslutningsvis - du kan oppriktig ikke mene det du her gir uttrykk for, samtidig har ønske om å være aksjonær i PHO. Du må mye heller finne deg et annet selskap som viser blå bunnlinje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
bravi
29.03.2019 kl 22:37 4203

Synes det er alt for tidlig å ha noen formening om at man stoler på Schneider eller ikke, han har hittil ikke levert noe som vises på kursen. Faktisk var kursen på topp med Dahl ved roret i september. Når det gjelder styreformann Egberts er jeg langt ifra trygg på den mannen.

Uten sammenligning forøvrig har jeg dårlig erfaring med "blåruss type frelsere" som kommer inn i farma selskap og skal ta over etter at det har sittet medisinsk fagfolk i ledelsen tidligere og smurt brødskiva helt fiks ferdig. Da skal de liksom satse og virkelig få fart på omsetning og inntekter, all annen virksomhet legges ned eller fryses, det blir et binært case. Kommer ikke inntektene som forventet vet vi hva som skjer, da må satsningen og utgiftene økes enda mere og da blir veien enda kortere til emisjon. Det er det som er så fint med å lede børsnoterte småselskaper, man trenger ikke bekymre seg for utgiftene, det er bare å kjøre på på første klasse, aksjonærene tar regningen. Erfaring viser at å få til inntjening og blå bunnlinje er vanskelig, tar lengre tid og koster mere enn først antatt, slik Schneider "overraskende" varslet om ved Q4, ikke forventet overskudd før etter 2020. Dette var etter mitt syn et klart svakhetstegn for caset, markedet sendte også kursen nedover. Jeg hadde vært mye mere komfortabel med en litt mere moderat satsning ikke større enn at selskapet kan drives med overskudd. Derfor hadde det vært greit å få bekreftet overskudd et par kvartaler men tror ikke det er så enkelt å få til, derfor kom strategi skiftet ved Q4.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
JT
29.03.2019 kl 08:58 4407

Ser ut til å bli en frisk start på fredagen iallefall....
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:46 4455

Baisseinstitusjonene med SomSa og DTT i spissen med mange flere blir nå sjanseløse i kampen om å få billige aksjer i PHO.

Pasientene har i stort monn oppdaget den beste metoden for å påvise tomorer helt ned til minste detalj med BLC/Cysview, og derfor kommer denne metoden til å vinne frem med rakettfart de neste par årene, og enda mer i årene deretter.

Alt tar tid, men fremdriften med utplassering av rigide -og flexiscope kommer til å ta av i kvartalene fremover, samtidig som bruksfrekvensen på scopene kommer til å gå opp.

Bare en liten økning i bruksfrekvensen vil få store utslag på topplinjen i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:42 4467

SomSa - hva er det du ikke stoler på av det Schneider sier? På hvilket grunnlag, av det han har sagt i den korte perioden som CEO, gjør at du ikke stoler på han? Jeg oppfatter deg at grunnen til at du ikke stoler på Schneider er fordi PHO ennå ikke har vist blå bunnlinje - hadde du vært mye mer fornøyd dersom PHO hadde kuttet alle kostnadene knyttet til videre ekspandering, kun "vedlikeholdt" butikken de har i dag ift markedsandelen på 0.5 % og fått et relativt lite overskudd?

For meg virker alt det du her lirer av deg til å være direkte misvisende - jeg hadde i alle fall ikke investert i et selskap hvor jeg har null tiltro til CEOen, samt at du har fått med deg at du har investert i et vekstselskap som endelig har fått på plass alle brikkene/rammebetingelsene til å kunne starte en full kommersialisering i et 15 mrd marked hvor PHO har den beste metoden? Videre skjønner jeg heller ikke skepsisen din til undersøkelsen - den har tross alt ikke blitt publisert i et Donald blad...
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
billionæren
29.03.2019 kl 08:11 4526

I mitt hode er photocure fundamentalt feilpriset gitt den posisjonen de er inne i nå. Det er nesten frustrerende å lese alle godsakene som det nærmest florerer av uten at markedet reagerer. De sitter på nøkkelen til blærekreftdiagnotisering i et 15 mrd marked bare i USA, og har nå alle forutsetninger for å oppnå dominans. Likevel er selskapet priset til latterlige 850 mnok, omtrent som en liten skobutikkjede.
Har tro på at selskapet nå vil ha en langt mer utadvendt rolle mot finansmarkedet, og kanskje klare å vekke dem til liv. Og så håper vi at noen amerikanere med litt cash vokner. Det blir et spennende år
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 07:58 4568

gunlove,
Tiltredes!
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 01:07 5129

Jovisst kan man reklamere på eget kjøp, men det er ikke poenget her. Fortell meg gjerne om andre selskap du mener lyver som du er investert i. Eller som du mener sender ut børsmeldinger som er løgn. Skal alt være løgn og galt når positive meldinger kommer ut så er det vel bedre å ha pengene på sparekonto. Alt er ikke konspirasjonsteori som 'the earth is flat', tilhengerne mener..
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
SomSa
29.03.2019 kl 00:36 5166


Kan man reklamere på sitt kjøp? Aksjonærene i Biotec hadde ikke reklamasjonsrett på Lien´s garantier. Jeg har ingen grunn til å stole på Dan før han viser overskudd i USA og det er lite sannsynlig at dette skjer innen 2020. Foreløpig nyter han livet med god lønn og diverse goder mens vi håper og tror på bedre tider og rikdom.

"I tillegg til dagens melding der mer eller mindre samtlige pasienter velger Cysview. "
Ikke stol på alt du leser og hører. Som sa den svake veksten (i dollar) i 4Q i forhold til 3Q som er den svakeste kvartalet + flere scope var i drift i 4Q viser noe helt annet.
Slike undersøkelser er ikke tillatt i Norge. Dette er bare billig reklame etter min mening. For at aksjen skal stige må Dan presentere gode tall i 1Q og vi venter med spenning på dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 00:27 5183

....og hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke kjøper mer, jeg har allerede kjøpt 6 ganger så mye jeg hadde tenkt å kjøpe. Så stor tro har jeg på Photocure slik situasjonen er idag og ikke for 10 år siden som noen henger seg opp i. Et farmasi selskap uten gjeld, uten emisjoner, gjennom fase 3 og full refusjon. Fullfinansiert for satsing i USA, som sagt, pengene ligger der i fremtiden. Jeg har aldri sett et farmasi selskap som Photocure. Algeta ble solgt til Bayer for rundt 17 mrd kroner, de og Pho er to selskap av svært får som har lykkes innen biotek/farmasi i Norge og Pho har en verdi i dag på ca 900 mill kroner......Algeta dreide som om prostatakreft, forlengelse av livet, solgt for en høy sum til BP Bayer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 00:13 5205

LM, tommel opp :)
Schneider nærmest garanterer her at Pho kommer til å bli en suksess. To dollar investert idag skal gi 20 dollar tilbake i fremtiden. 'Very very positive'. I tillegg til dagens melding der mer eller mindre samtlige pasienter velger Cysview. Dette er nærmest inside informasjon om hva som kommer, det kommer faktisk rekende på en fjøl. Alt de uten aksjer behøver å gjøre er å plukke opp det som leveres på et sølvfat. De som er negative, si gjerne noe om hva dere er investert i og hvorfor det skal øke i fremtiden hvis ikke Pho skal gjøre det? Tror faktisk de fleste hadde fortsatt å kjøpt aksjer idag selv om selskapet hadde vært 3 ganger så høyt priset med mer info i markedet. Bare i USA ligger behagelige 15 mrd kroner og venter på å bli plukket opp i blærekreft markedet. Urologer og pasienter er ikke i tvil, hvorfor er noen her på forumet i tvil?
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 23:43 5259

Det er iķke vanskelig å se for seg at dette kommer til å ta helt av fra Q2 og framover.
Når pasientene i så stor grad er bevisst på hva som er den beste metoden for å avdekke sykdommen deres, så har ikke lenger klinikkene noe valg.
De kommer til å sloss for å komme først i køen for å sikre seg flexiscope, og de som allerede har, og er kjent med rigide scope ligger best an i løypa.
Vi snakker om 'de forente stater' USA, der søksmål i multi-million klassen sitter løst hvis dødsfall skyldes bevisst dårligere behandling enn den beste, og også rimeligste i dette tilfellet.

Her hjelper det ikke mye å være baisser i tiden som kommer, og spesielt ikke etter Q2 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 23:16 5320

fjellmann....hvilket fjell sitter du på?

Det eneste jeg vet, ut fra hva du skriver, er at fjellet må være ekstemt isolert, helt uten kontakt med noen form for sivilisasjon, isolert fra alle former for kommunikasjon, og du må ha oppholdt deg der veldig lenge. Helt alene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
28.03.2019 kl 22:29 5415

Jeg kan forstå at aksjonærer som har vært med i PHO gjennom en årrekke er lei av å vente og vente. Men det jeg ikke skjønner er at dere er så inni hampen inngrodd i en forestilling om at PHO ikke kan lykkes og ikke vil lykkes. Det synes også som at dere er immune mot å ta inn over dere at det PHO dere har vært en del av siden tidenes morgen, det høres faktisk slik ut, og det PHO som nå gjør suksess i USA, ikke kan sammenlignes.
Dagens PHO fokuserer på ett produkt og hovedsakelig på ett marked. Til gjengjeld har selskapet gjennom de siste to årene fått på plass rammebetingelser som selskapet aldri tidligere har hatt. Og den reisen selskapet startet på i 2018, vil vise seg å være langt mer lukrativ enn den reisen selskapet gjennomførte fra det ble startet og frem til 2018.

Jeg begriper ikke hvorfor flere av dere fortsatt henviser til hva selskapet har oppnådd i tidligere tider istedet for å fokusere på hva selskapet nå er i ferd med å oppnå i det amerikanske markedet. Fatter det ikke.

I tillegg er det enkelte av dere tydeligvis mener at økonomer, som synes å ensidig fokusere på bunnlinjen, er de eneste oppegående investorene. Vel brtt ut øra, facts coming; i dette tilfellet vil dem som venter på å investere i PHO inntil selskapet viser blå bunnlinje faktisk bli hengende etter! For i tilfellet PHO har ledelsen selv sagt at de vil bruke alt overskudd pluss litt til på å ekspandere gjennom 2019/20 for nettopp å sikre at man får maksimal vekst. Eller som ledelsen uttrykte det; istedet for å invester 1 dollar for å få fem tilbake, så velger de å investere to dollar og få 20 tilbake. At selskapet i mellomtiden ikke nødvendigvis vil vise blå bunnlinje, det kan jeg leve særdeles godt med. At økonomer i denne perioden velger å holde pengene sine borte fra PHO; well I could not care less!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 22:10 5471

focuss,
Skal sørge for å få videreformidlet det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 21:49 5537

Mulig det blir nedgang imorgen, det er det mest sannsynlige, skal vi tippe 10-15%?
Siden den har steget enormt de siste dagene og sett i lys av dagens melding virker det mest logisk.

Uansett opp- eller nedgang imorgen så betyr det nada nix i forhold til hvordan kursen vil gå de neste 4 - 8 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 21:46 5574

Andy

Under headingen " About Photocure" burde det fremkommet at verdien av markedet de jobber mot i USA er 15 milliarder kroner. Mitt inntrykk er at markedet ikke har peiling på potensialet i PHO.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
bravi
28.03.2019 kl 21:42 5581

runda, det kan godt bli nedgang I morgen ja. Det bruker å bli det etter nyheter i Photocure. Tror det kommer av "seil om news", mange er lei av å vente i dette caset og benytter anledningen til å selge seg ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 21:42 5589

Og PCIB gjør det. Virker som at PHO er det eneste biotech selskapet som ikke benytter alle pressemeldinger som en anledning til å reklamere med hva de driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 21:39 5604

Andy, bare hvis de ser en interessant grunn til den. Og dagens tall i PHO er så latterlig lav (enda) at det er ikke verdt å bry seg meg høy vekst på 70 prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 21:38 5595

Og hva begrunner du det med?
Gevinstsikring på dagens oppgang.?
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 21:38 5602

Det er positivt å se endringen ift økt informasjon til markedet (selv om en fortsatt har et forbedringspotensial når det gjelder innholdet i det som presenteres). For meg blir dette nesten som å legge sammen 1 +1... Dagens melding viser at pasientene helt klart mener dette er den beste metoden og ønsker å bruke den - PHO har med Surveillance nå tilgang til et enormt marked (15 mrd årlig), har selv med en stor vekst i 2018 kun marginal andel (0.5 %) , har endelig fått alle brikkene på plass (refusjonsordning mv), Schneider snakker om en fortsatt enorm vekst (realistisk med 60 dobling), Schneider har gitt klart uttrykk for at PHO er fullfinansiert til å gjennomføre ekspanderingen - og PHO ligger nå nesten 40 % under toppnoteringen etter Q2 (hvor en enda ikke hadde på plass refusjonen for Surveillance ("golden key" som Schneider kaller det) og det i Q4 ble utplassert flere scope enn Q2....Husk at vi fortsatt, som Schneider sier det, kun er i startfasen ift full kommersialiseringen... Fortsetter Schneider trenden med å informere markedet (samt forbedrer noe på innholdet) - og vi i 2019 fortsatt vil se en akselerende vekst - er min påstand (som aksjonær i PHO) at vi i 2019 kommer til å se en mye høyere kurs enn kr 63.50. Jeg mener at Schneider har gjort mye riktig i den korte perioden han har vært CEO - og jeg er en av dem som helt klart støtter grepene om fortsatt trykk på ekspanderingen - og for meg virker det som selskapet har full kontroll på kostnadssiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 21:36 5607

focuss,
Ser den, men vet ikke om den gjør den store forskjellen.
Er vel ikke annet enn tradere som handler momentant på meldinger?
Andre som fatter interesse etter en melding velger nok å dykke dypere før dem handler
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 21:33 5633

Targovax gjør det samme
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
ruda
28.03.2019 kl 21:31 5644

Tror vi får en nedgang i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
focuss
28.03.2019 kl 21:30 5659

På alle pressemeldinger Nano sender ut så henger de på en tekst under heading " About Nordic nanovector" Se under. Dette burde Pho også gjøre.

About Nordic Nanovector:

Nordic Nanovector is committed to develop and deliver innovative therapies to patients to address major unmet medical needs and advance cancer care. The Company aspires to become a leader in the development of targeted therapies for haematological cancers.

Nordic Nanovector's lead clinical-stage candidate is Betalutin®, a novel CD37 -targeting antibody-radionuclide-conjugate designed to advance the treatment of non-Hodgkin's lymphoma (NHL). NHL is an indication with substantial unmet medical need, representing a growing market forecast to be worth nearly USD 29 billion by 2026. Nordic Nanovector intends to retain marketing rights and to actively participate in the commercialisation of Betalutin® in core markets.

Further information can be found at www.nordicnanovector.com.

This information is subject to a duty of disclosure pursuant to section 3.2 of the continuing obligations for listed companies.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Predator
28.03.2019 kl 21:12 5729

Bør vel videreformidles til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
28.03.2019 kl 21:01 5763

Focuss, vil du skrive tips til Hegnar og forklare litt? Du besitter en enorm kompetanse rundt dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
Hayen
28.03.2019 kl 20:34 5847

Somsa,

Emisjon er ikke tema. De ansetter kun noen få hoder. Kostnadssiden har de veldig god kontroll på
Og ja, jeg har tatt opp dette med selskapet.
Ikke fordi jeg trodde det var noen risiko for det selv, men fordi det var en tanke hos noen på topp 50.

Jeg betrakter det som usannsynlig at det blir en emisjon i photocure.
Et evt unntak vil være ved børsnotering i USA, men det blir nok isåfall en hyggelig opplevelse for aksjonærer i photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
investinor
28.03.2019 kl 20:31 5862

du som hausser trvx og tidligere nano snakker om salg.......?
Redigert 21.01.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare