Symptom på Narcissistic Personality Disorder

Slettet bruker
29.03.2019 kl 06:46 953

A pervasive pattern of grandiosity (in fantasy or behavior), need for admiration, and lack of empathy, beginning by early adulthood and present in a variety of contexts, as indicated by five (or more) of the following:

(1) has a grandiose sense of self-importance (e.g., exaggerates achievements and talents, expects to be recognized as superior without commensurate achievements)

(2) is preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love

(3) believes that he or she is "special" and unique and can only be understood by, or should associate with, other special or high-status people (or institutions)

(4) requires excessive admiration

(5) has a sense of entitlement, i.e., unreasonable expectations of especially favorable treatment or automatic compliance with his or her expectations

(6) is interpersonally exploitative, i.e., takes advantage of others to achieve his or her own ends

(7) lacks empathy: is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others

(8) is often envious of others or believes that others are envious of him or her

(9) shows arrogant, haughty behaviors or attitudes

Noen som klarer å argumentere for at Trump mangler 5 eller flere av disse symptomene slik at vi kan friskmelde ham? Jeg trenger litt hjelp. Jeg synes nemlig alle 9 punktene treffer midt i blinken.
Velgern
29.03.2019 kl 07:37 943

Selv fagfolk i USA bekrefter at Trump har en narsissistisk personlighet.Han er i godt selskap da mange ledere ,inkl. Hillary,har denne personligheten.
Trump greier i liten grad å ignorere kritikk selv fra høyst marginale personer og fyrer gjerne av Twitter-meldinger der vi andre ville ignorert usaklighetene.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 07:50 937

WHATABOOOOOOOUUUTTTT HILLLARRRRRRRRRRYY.


Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:18 931

At en viss offentlig etat trenger psykolog, er det ikke særlig tvil om. Og trenger å gå i seg selv.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:26 925

Herregud

Er det noen av de 9 punktene som ikke passer på Trump?
Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:42 916

Dette er USA. Der er det mye som er stort. Trump må sees i dette lys.
Forholdene er anderledes i USA enn i for eksempel Norge.
Det er "falskpengetrykkere", massemordere og storødeleggere vi vil ha bort.
Rydde veien til ekte demokrati.
I dette arbeidet er Trump utmerket. Men han må gå litt via Golanhøydene
og slike ting for å komme i posisjon til å utrette dette.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 08:46 910

Bemerkelsesverdig at ingen har klart å argumentere bort et eneste av de 9 punktene ennå. Som det står i innledningen er det nok å ha 5 av symptomene for å få diagnosen.
Strek
29.03.2019 kl 08:47 908

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/the-human-beast/201608/does-trump-suffer-narcissistic-personality-disorder

Å stille diagnoser på folk vi kun kjenner fra media blir for dumt,men Trump scorer nok høyt på sannsynlig narsissisme......
velkjent
29.03.2019 kl 10:27 893

Passer på min kone!
Slettet bruker
29.03.2019 kl 10:34 889

Diagnose nummer 2

Antisocial personality disorder signs and symptoms may include:

Disregard for right and wrong
Persistent lying or deceit to exploit others
Being callous, cynical and disrespectful of others
Using charm or wit to manipulate others for personal gain or personal pleasure
Arrogance, a sense of superiority and being extremely opinionated
Recurring problems with the law, including criminal behavior
Repeatedly violating the rights of others through intimidation and dishonesty
Impulsiveness or failure to plan ahead
Hostility, significant irritability, agitation, aggression or violence
Lack of empathy for others and lack of remorse about harming others
Unnecessary risk-taking or dangerous behavior with no regard for the safety of self or others
Poor or abusive relationships
Failure to consider the negative consequences of behavior or learn from them
Being consistently irresponsible and repeatedly failing to fulfill work or financial obligations

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/antisocial-personality-disorder/symptoms-causes/syc-20353928
Risk-reward1
29.03.2019 kl 11:51 869

Basert på at jeg har lest flere ord fra trådstarter, enn jeg har hørt Trump snakke, så finner jeg mange av punktene treffene på han selv.
Men i motsetning til han har jeg ikke behov for å sette diagnoser på andre, annet enn at de er fornektende, blinde og svært naive.

Når det gjelder Trump og denne diagnosen, så er flere av punktene er relatert til penger og makt, og har ikke nødvendigvis noe med diagnosen å gjøre.
Penger og makt gjør noe med folk. Alt kan kjøpes, og mange tåler ikke det, og det gir utslag i arroganse og en "bedre enn de fleste" følelse. Trump har selv uttalt at med penger og makt kan man gjøre "alt". "Grab them by the pussy"

RR
Slettet bruker
29.03.2019 kl 11:57 863

Du må være i kjelleren for å hente frem denne igjen rett etter russiarussiamani jabba.
Denne tråden er et sykdomstegn for deg.
rata-tamani.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 11:57 863

Du har akkurat beskrevet sothasven ts.
Meget bra!
Slettet bruker
29.03.2019 kl 11:59 861

RR er et av de bedre eksemplene på narssisisme her på forumet. Bra innhopp.

Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:02 861

Merkelig at 2 av de som liker å oute, og true med å oute, andre debattanter med navn, stakk innom akkurat denne tråden.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:03 860

Alle psykisk psykdommer er utdelt på HO, så dette er ingen sensasjon men normalen.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:09 858

Trump sluttet ikke å lyve, splitte folket eller generelt oppføre seg som en drittsekk selv om ikke Mueller fant nok beviser for en kriminell tiltale.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:11 855

"Alle psykisk psykdommer er utdelt på HO, så dette er ingen sensasjon men normalen."

Jeg og Dirken er eneste som ikke kommer inn på lukket avdeling så jeg regner oss som de friskeste her.


Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:12 853

Jo. Lyvingen stoppet på 3875. Siden har iallfall ikke jeg sett at tellingen har vokst
Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:24 852

Guccifer 2 hacket telleverket.
Risk-reward1
29.03.2019 kl 15:23 834

"Jeg og Dirken er eneste som ikke kommer inn på lukket avdeling så jeg regner oss som de friskeste her."
treffer i grunnen godt med denne der;
(1) has a grandiose sense of self-importance (e.g., exaggerates achievements and talents, expects to be recognized as superior without commensurate achievements)
og (3) believes that he or she is "special" and unique and can only be understood by, or should associate with, other special or high-status people (or institutions)

(4) requires excessive admiration

(6) is interpersonally exploitative, i.e., takes advantage of others to achieve his or her own ends

(9) shows arrogant, haughty behaviors or attitudes

Gratulerer!

RR
Slettet bruker
29.03.2019 kl 15:34 830

"Men i motsetning til han har jeg ikke behov for å sette diagnoser på andre, annet enn at de er fornektende, blinde og svært naive."

Elegant flipflop. 4-5 svar til så tenker jeg vi har bingo.
Redigert 29.03.2019 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 22:49 806

Kvakksalveri jabba.
Du er kvakksalver propan og konspiranoia. Rett og slett.
Slettet bruker
02.04.2019 kl 00:42 797

Faktisk var dette tema før russiamani, og kan det da leses som et ønske om å begynne ALT OM IGJEN?
jabbarule:
If it failed, just DO IT again.
#nicetry
Slettet bruker
05.04.2019 kl 01:21 752

Er det noen som kan bli President uten å måtte krysse av?
Slettet bruker
10.03.2020 kl 00:33 431

Klarer dems nn jabbaratet å få rata tatt ned trump på corona?
Har opparbeidet seg ruskraina trening som klines inn
#følg med når kverulantapparatet bender en setning ut av sin fatning
Slettet bruker
10.03.2020 kl 01:22 406

Dette samsvarer med 95% av landets befolknings symptomer.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 08:06 362

Mener du at jabba er åndsfrisk?
Slettet bruker
10.03.2020 kl 09:06 352

Åndsfrisk tror jeg at han er. Han bor til og med på korrekt side av landet.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 10:29 337

Mange narsissistiske følk med psykopatiske trekk her inne gett.

Nå: grelle maur med forstørrelsesglass og kvele kattunger siden je er hevet over lovverket grunnet min eksepsjonelle suksess i nærings livet
Redigert 10.03.2020 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2020 kl 11:00 325

Viktig topic, opp.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 12:06 314

Du gir deg aldri med sjarlatan fjerndiagnostisering, Jabbe!?

Sannheten er at du ikke har peiling på psykiatrisk diagnostisering. Det er forskjell på personlighetstrekk og personlighetsforstyrrelse.
Det kreves kvalifikasjoner for å trekke grensen mellom gjenkjennbare trekk og en personlighetsforstyrrelse - det handler om mye mer enn at en biased drittsekk som deg synes han kan gjenkjenner et antall av karakteristikkene på et diagnostiseringsskjema.

Jeg skal nøye meg med å si at du finner ikke ETT menneske som trives i lampelyset uten at de er utadvendte og har narsissistisk personlighet. Men de fleste trives i lyset fordi de faktisk har noe å tilby andre! At du ikke synes Trump har noe å tilby deg, skyldes at DU ikke er enig med han - men han er demokratisk valgt til USAs president, så EAT YOUR HEART OUT og hold ut til neste valg!

Du er en farlig person, Jabbe! Du har fått ditt pass påskrevet høyere opp i tråden, men likevel løfter du tråden!

Psykiatri er spesialutdannelse i tillegg til medisinutdannelse, du fornærmer våre dyktigste leger med ditt fjas!

Kanskje du skal starte med å lese gjennom reglementet - nøye...
Slettet bruker
10.03.2020 kl 12:42 301

Hold deg til saken en istedet for disse utidige personangrepene dine.
Er det noen av de 9 punktene som ikke passer på Trump?

Frisk Bris: Havfruen er sint på den som løftet topicen. Svar henne du om du gidder.

Forøvrig så synes jeg ikke noe særlig om noen av de personlige egenskapene som er listet opp i topic starten og det er selvsagt en av grunnene til at jeg kritiserer Trump.
Så du filmen fra da han inspiserte tornado skadene i Tenesse.? Han var veldig opptatt av en gutt som var tatt av tornadoen men som overlevde. Da han ble fortalt at begge foreldrene og søsteren til gutten døde var det ingen reaksjon. En så følelseskald type skal man lete lenge etter.
(7) lacks empathy: is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others


https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-emotion-boy-family-killed-tornardo-a9384231.html

Redigert 10.03.2020 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2020 kl 12:48 295

Du trenger hjelp ja. Det er hevet over enhver tvil.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 14:07 275

Man trenger heldigvis ingen utdanning innen psykiatri eller medisin for å se at du er psykisk syk og skulle vært medisinert.
Slettet bruker
10.03.2020 kl 14:15 270

Nei, det holder lenge med sjarlataners inkompetente fjerndiagnostisering. Mye enklere og mye billigere på den måten! 🤪