NÅ under 0,5%........

NANO 29.03.2019 kl 08:29 8151

short tallene

10.02.2019 1.004.945
17.02 880.455
21.02 483.727

28.02 424.393
06.03 367.193
12.03 326.962
26.03 280.571
29.03 0

Som dere ser så er det en betydelig reduksjon på en forholdsvis kort tid.
Ikke lenge igjen før aksjen handles på riktig verdigrunnlag.

Hang in there!
Redigert 25.04.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Korsar
10.04.2019 kl 11:16 2128

Hehe,
her er det åpenbart en som ikke klarer å leve med sine tap?
Påstandene er selvsagt absurde, men dessverre typiske utageringer for en sånn skjebne
Jimmi
10.04.2019 kl 11:16 2121

Jeg stiller meg ikke bak det som skrives her. Jeg hater ingen, og jeg tror Korsar er en hyggelig fyr, selv om han baisser Nano og skryter litt mye av sine trader:) Det er viktig å ha takhøyde på sånne forum som dette.

Vi får holde oss til caset og ikke oppføre oss som guttunger nå:)

Korsar vet vel også innerst inne at Nano kan vise seg å bli det neste Algeta, bare mye større, og det innen et år eller to. Problemet er at jeg tror han kommer til å bli akterutseilt. uansett...lykke til
Korsar
10.04.2019 kl 11:32 2094

Jimmi,
du må prøve å holde logikken i orden her, når du skriver:
"Korsar vet vel også innerst inne at Nano kan vise seg å bli det neste Algeta, bare mye større, og det innen et år eller to. Problemet er at jeg tror han kommer til å bli akterutseilt. uansett..."

Du glemmer her at NANO har gitt en av mine beste aksjeuttellinger de siste 3 årene, slik at jeg har aggregert omtrent 2,8 MNOK på de første litt lengre sitsene, og deretter på å trade på det høye volumet/høye volatiliteten til aksjen nå er mer uinteressant for sånt.
Selv om jeg i mange år har drevet med ganske store beløp i markedet (både børs og annet) så er 2,8 MNOK på under 3 år på en enkelt aksje viktig i min business. Dette med at jeg baisser NANO er jo derfor også helt meningsløst, det kan kun komme fra folk som har tapt så mye på de siste par års fall at alt som ikke hyler med dem er "baissing"?
Siden jeg stort sett opererer med håndterbare poster (klassisk risikospredning, i aktive perioder i NANO var tradepostene sjelden over 500-800') kan jeg nokså lett hoppe inn og ut av aksjen, helt til nå der aksjen er så daff at jeg velger andre gressganger i påvente av at den skal ta seg opp igjen.
Men hvordan jeg skal bli forbikjørt når jeg har spart store summer på å ta gevinst og heller vente ute i denne lange fallfasen, er meg et mysterium.
For dette er fakta for siste års utvikling.
3 måneder: 59,95 -23,17%
6 måneder: 52,90 -12,93%
1 år: 59,90 -23,11%

Og det betyr at jeg kan faktisk vente til aksjen står i 60 før jeg går inn på nytt - og da vil jeg ha spart et helt års nedgang! Eller de siste 3 mnd fall, for den del.
"Forbikjørt" eller "akterutseilt"?!?

Jeg må igjen spørre: Er det ikke mulig å tenke rasjonelt rundt denne aksjen?
Redigert 10.04.2019 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Jimmi
10.04.2019 kl 11:42 2075

Det er ingen som tror på det du skriver om dine gevinster når det gjelder Nano. Du er på et anonymt forum så det må du vel forstå.

Det at du hele tiden skryter av dine store gevinster mens du snakker ned selskapet vitner heller om at du har lidd store tap i selskapet.

Du må lese deg opp på teknologien og på selskapet generelt. nano kommer til å bli tidenes bioteksuksess på Oslo børs.
Korsar
10.04.2019 kl 11:46 2068

Jimmi,
jeg krever ikke at du eller andre som har vært med NANO nedover skal tro på min vellykkede sits-strategi.
Det er nok litt mye å vente av folk som sitter på sure tap og trenger noen å skylde på.
Men la oss ta det som ikke kan benektes da, og da bare for de siste 3 mnd slik at folk enkelt kan sjekke: Har jeg advart, eller IKKE advart om å sitte i NANO i de siste 3 mnd. pågående fall? Er det i så fall "baissing" eller faktisk helt riktig vurdert?
Mens du hele tiden har hausset og fortalt at aksjen skal gå opp?
Hva er sant her?
Redigert 10.04.2019 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Jimmi
10.04.2019 kl 11:52 2050

Jeg er sikker på at aksjen skal opp så det har jeg selvfølgelig fortalt. Det står jeg fortsatt på også. Har ikke oversikt over dine uttalelser de siste månedene. Jeg mener du alltid snakker dritt om selskapet uansett om kursen er 39, eller 89 som den var i fjor.

over og ut
Korsar
10.04.2019 kl 12:00 2042

Jimmi,
siden du mener du forstår det fundamentale (og jeg er så dum at jeg vedvarende tillater meg å treffe på kursutviklingen):
- Hvorfor er aksjen akkurat nå faktisk i minus etter dagens melding?
Iht. deg skulle dette (også) virkelig kjøre kursen oppover? Hvorfor skjer det ikke?
Og til slutt: Hvorfor er jeg fremdeles ikke "akterutseilt"? :-)

14.04.2019 kl 23:56 1549

I de flestes mening, er du mer enn akterutseilt ! Sannsynlig med flere tiår.

Jeeeezez, driver du her og juger fortsatt Korsar ?
Jeg er sikkert ikke den eneste som husker den famøse traden din i Nano. Du kjøpte akkurat på toppen før det smalt.

Jeg har sett 3 trader fra deg som du har omtalt i sanntid. 3:3 gikk rett i dass :-)
TeeJay
15.04.2019 kl 12:09 1228

Ja ikke sant ;-D
Den siste er jo såpass nylig, at den har vel alle fått med seg.
Men selvfølgelig.
Ift alle millionene han allerede har melket ut, så var sikkert den siste, åpne og feilslåtte, påståtte handelen sikkert så liten at det er uten betydning
Hadde den derimot gått bra, hadde det selvfølgelig vært av dimensjoner.

Jaja, påskeunderholdning må man ha, så godt med ett sedvanlig bidrag her
Redigert 15.04.2019 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Korsar
15.04.2019 kl 12:21 1295

Hehe, ja her settes åpenbart behovet for fjerning av egen skam foran kravet til sannhet.
Ikke lett å pålegge meg de påståtte handler når jeg klart og tydelig har angitt motsatte kursindikasjoner her de siste 2 år.
Derimot har vi uomtvistelige bevis i spaltene her på at løgnhalsene over har handlet inn hele veien nedover :-)

Min "synd" har vært å advare mot å handle inn på fallende kurser siden NANO stod langt over 100. I stedet for å bli takket for gode råd blir man da selvsagt et hatobjekt hos taperne. Men det kan jeg leve med, ikke minst når jeg hver kveld legger hodet på en pute full av knitrende tusenlapper ervervet og sikret inn gjennom gjentatte korrekte vurderinger av NANOs kursutvikling - jeg stiller på nytt når det skal oppover igjen, selvsagt :-)

Ha en fin, men dog mager påske!

PS: Kurs nå: 45-tallet (ikke 400-tallet)
Redigert 15.04.2019 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Korsar
15.04.2019 kl 12:32 1285

Eller sagt på en annen måte: Her kan vi igjen bivåne at graden av bitterhet og hat overfor en vellykket og sannspådd kommentator som meg er proporsjonal med graden av egne tap i selskapet.
For de ovenstående må tapene åpenbart være uutholdelige?
Redigert 15.04.2019 kl 12:33 Du må logge inn for å svare

Det er 2 typer folk på børs :
1 - De som ikke vet hvor kursene går fra dag til dag
2 - De som ikke vet at de ikke vet hvor kursene går fra dag til dag

:-)
Redigert 15.04.2019 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Korsar
15.04.2019 kl 13:22 1230

Scoop,
hehe, ja, dette understreker igjen basisprinsippet for NANO-hausserne:
- De som har tatt tusenvis av prosent feil om aksjens utvikling i flere år er mye bedre kvalifisert til å omtale aksjen enn dem som har hatt vedvarende rett.
- regel nr.2 er at hvis man har dummet seg så mye ut at ikke engang de simpleste personangrep klarer å fjerne folks viten om hvor mye man har bommet, da tar man turen over til Tekinvestor. For der hiver man heldigvis ut dem som uttaler seg korrekt.

Vil bare ønske god påske til vår 93 år gamle venn Snåsamannen Korsar. Du er god til å spå, og får nok helt rett inntil det kommer breaking news. Stå på med ditt gode arbeid. Det er helt ok å helle litt kaldt vann i hodet på en troende menighet. Nå er det tid for litt hyttepåske for min del. Dere får krangle videre så busta fyker til onsdag kl. 13. Da senker påskefreden seg, og alle er venner igjen. God Påske folkens :-)

Innlegget er slettet av Hugoil