Hvorfor nevnes nesten ikke årsrapporten med et ord ?

Slettet bruker
29.03.2019 kl 09:50 2891

Tja
Si det
Det er jo muse stille fra både ledelse og styret for tiden
De prøver vel å få Finanstilsynet å bli litt mere vennligsinnet overfor dem, de har jo klart å gjøre tilsynet så eitrende forbannet at vi aksjonærer lider stygt under kursmassakren som har ridd selskapet
De eier jo ikke sosiale antenner , ikke ledelsen og ikke styret her
Det er bare trist at slike folk får lov å ødelegge så store verdier
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 09:53 2885

Bank Norwegian-sjefen mer enn doblet lønnen
Toppsjef i Bank Norwegian, Tine Wollebekk, mer enn doblet lønnen sin fra 2017 til 2018, viser den ferske årsrapporten til selskapet.

Wollebekk ble administrerende direktør i Bank Norwegian, formelt Norwegian Finans Holding, 1. juni 2017. Det året fikk hun utbetalt 2,08 millioner kroner i samlet godtgjørelse. Da fikk hun ingen bonus.

I fjor økte hun lønnen kraftig til 4,86 millioner kroner i samlet godtgjørelse. Av dette utgjorde bonusen 1,27 millioner kroner.


wollebæk blir rikelig belønnet med å ødelegge verdier for aksjonærene LOL

strong sell
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 09:58 2875

Jeg misliker hu der veldig sterkt
Men dette er jo det udugelige styret som har gjort
For et gjeng med knøkuker
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 10:24 2839

10/2-2017
På side 30 i 4.kvartalspresentasjonen for 2016 står dette, da lovet Svenkerud utbytte alt for år 2017, det skulle vert på konto hos oss for 1 år siden

3. Selskapskapital og utbytte Styret foretar en løpende vurdering av kapitalsituasjonen sett opp mot mål, strategi og risikoprofil. Banken har en sterk kapitalposisjon med en ren kjernekapitaldekning på 13,7 %, kjernekapitaldekning på 15,2 % og en kapitaldekning på 16,5 % pr. 31.12.2016. Konsernet har en ren kjernekapitaldekning på 13,7 %, kjernekapitaldekning på 15,3 % og en kapitaldekning på 16,6 %. Bankens betydelige vekst og lønnsomhet gir en stor fleksibilitet til å styre kapitalsituasjonen.

Norwegian Finans Holding ASA har som mål å skape aksjonærverdier gjennom en kombinasjon av aksjekursstigning og direkteavkastning gjennom utbytte. Styret har vedtatt en utbyttepolitikk med en målsatt
39
langsiktig utbytteutdelingsgrad på minst 40 prosent av resultatet. Banken planlegger å distribuere til aksjonærene overskuddskapital over et målsatt kapitaliseringsnivå. På grunn av stabiliteten i underliggende inntjening, ønsker banken å betale kvartalsvise utbytter. Utbyttegraden vil, blant annet, være avhengig av forventninger til lånevekst og inntjening samt regulatoriske kapitalkrav. Endringer i rammebetingelser og bankens fremtidsutsikter kan påvirke bankens evne til å betale utbytte og utbyttegrad.
Generalforsamlingen har vedtatt styrefullmakt til forhøyelse av aksjekapitalen for utstedelse av vederlagsaksjer under incentivordninger samt styrefullmakt til forhøyelse av aksjekapitalen for erverv av virksomhet innenfor foretakets formål eller nødvendig styrking av foretakets egenkapital. Generalforsamlingen har også vedtatt styrefullmakt til erverv av egne aksjer. Styrefullmaktene gjelder frem til ordinær generalforsamling 2017.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 10:27 2836

ser ikke at de kommer til å betale utbytte iår heller. tragisk!

tok et lite tap på dritten ifjor og holder meg langt unna nå som NAS kan gå dukken noe som vil påvirke kundetilgangen til NOFI
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 10:55 2805

Skal på GF 2/5-2019
Da kommer jeg til å spørre fru Wollebekk om hun ikke har ødelagt nok verdier
Han styreformannen er jo tidligere bank analytiker og har vert innom et utall forskjellige bank miljøer, finansmiljøer og politiske miljøer i Høyre og FRP
En person som hopper fra det ene til det andre hele tiden
Han har vært konsulent i McKinsey & Co.
Han har vert sjefanalytiker i Elcon Securities , konserndirektør i DnB NOR, administrerende direktør i Vital Forsikring og Vital Eiendom samt daglig leder for Bergen-kontoret i First Securities
Det er ingen stabilitet med han som leder
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Balle Chlorin
29.03.2019 kl 13:08 2751

Hvor har du det fra at de ikke skal betale utbytte i 2019?? Jeg skummet gjennom i dag, og da leste jeg ganske enkelt disse linjene: " Norwegian Finans Holding har et
mål om å betale 40 prosent utbytte fra og med regnskapsåret 2019." Sitat slutt. Resultatet pr aksje var i 2017 kr 8,8. Resultatet pr aksje var i 2018 kr 9,82. Hvis vi antar at denne trenden fortsetter, vil 2019 gi ca 10,8 pr aksje. 40% av dette skulle bli ca 4,32 kr utbytte pr aksje.

Hvordan du klarer å lese dagens rapport og få det til å bli en bekreftelse på at det ikke blir noe utbytte i 2019, fremstår som noe merkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
stud_trd
29.03.2019 kl 13:36 2726

Nesten litt rart at den faller på et såpass bra resultat, eller er det noe jeg ikke skjønner her ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 13:42 2722

tror NOFI har hatt som mål å betale utbytte i lang tid nå uten å gjøre det

https://e24.no/boers-og-finans/bank-norwegian/finanstilsynets-krav-demper-utbyttefesten-i-bank-norwegian/24569240

håper for aksjonærene at det betaler utbytte iår

Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 13:50 2709

Vil ikke nevne navn
Men hvem analytiker er mest negativ til NOFI ?
Han har target 80 , men er i tvil på også den kursen i dag . Han blir bare mere og mere negativ for hver dag som går .
Han sier det vil bli betalt ut andeler i det nye selskapet i Irland istedenfor utbytte.
(NOFI) vil eier 80% av den banken sier han til meg i dag og vi aksjonærer skal få resterende 20%

Men vi er lovet informasjon om tidsaspektet hvordan de vil organisere selskapet og hvor fort dette går
Kan være hovedkontor blir i Irland, det kan bli i Danmark , Sverige eller hvor som helst .
Men på sikt vil de ikke ha hovedkontor i Norge fordi de har kommet helt på kant med Finanstilsynet
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 14:56 2671

Ledelsen, ledelsen og ledelsen.
Kostnadene for å skaffe seg penger går opp
Forbrukerne i Norge strammer inn på sitt forbruk
Utenlandske aksjonærer selger seg ut
I California sitter det en stor aksjonær som vill kjøre kursen så langt ned at NAS skulle bli tvunget ut av aksjen.
Så ville han dertil gjøre påfølgende tiltak om å revitalisere hele selskapet og få opp kursen kraftig
Han ville ha fortgang i å få selskapet ut av Norge grunnet at ledelsen og styret var kommet på kant med finanstilsynet.
Dersom han hadde lykkes ville jobben med å forlate Norge vert kommet mye lenger og vi aksjonærer hadde fått ut flere milliarder i ekstraordinært utbytte (nedsatt kapitalkrav)
Nå jobbes det med dette lell, fordi folkene til slutt innså det var det eneste rette
Min venn analytikeren som jeg ref til mener dette vil ta 3 til 5 år, mens ledelsen og selskapet selv mener det vil ta mye kortere tid. Dette i følge kilder jeg har snakket med i denne uka.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 16:14 2639

Nå har også Pareto tatt ned kursmålet ytterligere
Først fra 115 til 100
Nå i Januar fra 100 til 95
Vær så god neste sier jeg
Vi må få vekk disse folkene som ødelegger selskapet med å levere feil mal for tapsavsetning og krangle med Finanstilsynet
Det er så ødeleggende dette de har foretatt seg at det er det ingen som aner
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 20:07 2575

Fra Årsrapport 2016

Norwegian Finans Holding ASA har som mål å skape aksjonærverdier gjennom en kombinasjon av aksjekursstigning og direkteavkastning gjennom utbytte. Styret har vedtatt en utbyttepolitikk med en målsatt
38
langsiktig utbytteutdelingsgrad på minst 40 prosent av resultatet. Banken planlegger å distribuere til aksjonærene overskuddskapital over et målsatt kapitaliseringsnivå. På grunn av stabiliteten i underliggende inntjening, ønsker banken å betale kvartalsvise utbytter. Utbyttegraden vil, blant annet, være avhengig av forventninger til lånevekst og inntjening samt regulatoriske kapitalkrav.

Endringer i rammebetingelser og bankens fremtidsutsikter kan påvirke bankens evne til å betale utbytte og utbyttegrad.

Fra Årsrapport 2017

Ren kjernekapitaldekning utgjør 17,0 % på rapporteringstidspunktet og overstiger gjeldende minimumskrav til ren kjernekapital på 15,5 % med god margin. Banken har som målsetning å opprettholde en god margin til minstekravene fremover.
Eksisterende kapitalbase samt interngenerering av kapital anses tilstrekkelig for bankens vekstambisjoner, samtidig som målsetningen om utbetaling av utbytte i 2018 opprettholdes.

Fra Årsrapport 2018
Ren kjernekapitaldekning var 18,9 % på rapporteringstidspunktet og overstiger minimumskrav til ren kjernekapital på 15,9 % som inkluderer varslede økninger i motsyklisk kapitalbuffer i løpet av 2019. Finanstilsynet har også krevd en 3 % tilleggskapitalbuffer som en forutsetning for å kunne betale kontantutbytte eller kjøpe tilbake egne aksjer.
Banken planlegger å utdele overskytende kapital utover gjeldende kapitalkrav i form av tilbakekjøp av aksjer og kontantutbytte.
Eksisterende kapitalbase og intern generering av kapital anses å være mer enn tilstrekkelig for å sikre bankens vekstambisjoner.


Mvh Pilkasteren :-):-):-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 23:18 2521

Ja dette står det om flere steder
1 utbetaling skulle vert for 1 år siden LOL
Så skulle det bli i år LOL
Nå skal det endelig bli neste år LOL
Neste år får vi garantert høre nøyaktig samme historien
Denne gjengen er så full i løgn at de kunne vert politikere , noe for øvrig styreformann har vert
Dette supperådet er lystløgnere som har terget på seg Finanstilsynet noe grønn jævlig
Det betaler vi og alle i denne sektoren prisen for
Folk som mener de kan diktere Finanstilsynet , de burde absolutt ikke inneha slike jobber
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 14:17 2386

Matmons
Det er jo mange forbehold ang utbytte når du leser dette så å kalle dette et løfte er jo ikke riktig :-):-):-)


Tipper du får 3-5 kr neste år hvis du ikke kaster kortene før:-)

Mvh Pilkasteren :-):-):-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 22:46 2312

Utbytte kommer med nye ledere og nytt styre
Kommer aldri noe utbytte med disse folkene som er der nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 12:34 2206

Jeg kaster ikke kortene dersom det er utsikter for ny DL eller styreformann, jeg ser mange andre gjør nett det
Veldig synd at dette har blitt slik det er nå
Dette var jo et vinner case i mange år før Wollebekk og han her styreformannen kom inn
Nå var det kan hende ikke de som begynte å krangle med Finanstilsynet, men det var disse som feilet kapitalt i Finland
Det klarte de altså å få til ca 1 år etter forgjengerne hadde ansatt en person (Risk Officer) nett for å unngå slike ting
Det er så klønete oppførsel og så uprofesjonelt at jeg aldri har sett slikt
Når de først fikk Finanstilsynet mot seg , så burde de stoppet øyeblikkelig .
De burde trekt til seg klørne øyeblikkelig, men i stedet kjørte de på for å tvinge frem kvartalsvis utbytter
Hva type folk er det som legger seg ut med et tilsyn? De er ikke lure, det er 100% sikkert
Ingen har noen gang klart å snu Finanstilsynet i sine gjøremål.
Mulig noen også tidligere har klart å tirre de til at det gikk helt galt, men i de selskapene har ikke jeg vert inne
Jeg håper derfor dere (eller flere ) følger meg inn på GF 2/5 og forteller de hva vi synes om deres gjøren og at vi ønsker et nytt styre med hode oppå skuldrene

Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Balle Chlorin
31.03.2019 kl 21:46 2097

Mens du venter på utbytte fra NOFI, kan du jo titte på Ocean Yield, som er Aker sin utbyttemaskin. De betaler ut kvartalsvise, freske utbytter: https://www.oceanyield.no/Investor-Relations/Dividend

Forøvrig kunne jeg hatt lyst til å vært på møtet 2/5, men pga sykehusopphold blir det litt vanskelig. Men skal garantert følge seansen live på EDB-skjermen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 23:38 2048

Takk takk Balle
Håper det ikke er noe alvorlig som er grunn til ditt sykehusopphold
Vær snill og bli fort frisk igjen
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 23:45 2039

Blir ikke du irritert og forbannet når du ser disse lederne og styret folkene juger for deg og alle aksjonærene om og om igjen ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare