WRL - Wentworth Resources Limited : Payment Update

Kingen
WRL 01.02.2018 kl 08:01 39186


PRESS RELEASE

1 February 2018

WENTWORTH RESOURCES LIMITED
(Wentworth or the Company)

Payment Update

Wentworth, the Oslo Stock Exchange (OSE: WRL) and AIM (AIM: WRL) listed
independent, East Africa-focused oil&gas company, is today providing an
update to shareholders regarding recent payments received for gas sales.

The Company is pleased to inform shareholders that payments have been received
during January from Tanzania Petroleum Development Corporation (TPDC) and
Tanzania Electric Supply Company Limited (Tanesco) totalling $1.82 million
net to Wentworth for gas sales during 2017. As expected, TPDC and Tanesco
continue to settle invoices on a regular monthly basis thereby allowing the
Company to continue to strengthen its current financial position.

In order to provide consistent updates to the market, the Company will release
monthly updates at the beginning of each month detailing payments received
for gas sales in the prior month.


Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
01.02.2018 kl 08:06 15552

Flott å se. Hadde håpet på litt til, men dette håpet jeg er nok for at kursen kan stabilisere seg over 3.25 i første omgang så tar vi 20 øres oppganger hver mnd fremover. Er happy med det jeg.
jagergard
01.02.2018 kl 08:17 15505

Hvor mye var utestående fra 2017 som vi ikke visste om?
Kingen
01.02.2018 kl 08:19 15477

Dette var innbetaling for gass salg en gang i 2017. Ikke godt å si når i 2017, men det hadde selvsagt vært et langt høyere beløp hvis det hadde vært betaling for Januar 2018, siden gass salget har økt markert i det siste.

Blir svært spennende om Malcy kommer med Bucket list for 2018 i dag. I fjor kom listen 1. Februar. Blir kanon hvis WRL befinner seg der.
nerfherder
01.02.2018 kl 08:24 15465

Er vel ikke noe vi ikke vet om. Alt står i rapportene.
alph
01.02.2018 kl 08:28 15426

Basert på Josiks regnestykke, så vil en produksjon på 70 mmscf/d tilsi netto inntekt på $1.58 mill. Produksjonen har nok ligget på rundt 75, så netto fordringer er vel mer eller mindre som før..??
Jagt
01.02.2018 kl 09:02 15965

Netto salg ved 75 Mmscf/d er vel som du skriver ca 1,75 MUSD. Driftskost pr måned er ca 0,73 MUSD slik at selskapet generer godt med cash ved denne innbetalingen. I tillegg så er neste låneforfall 30 april (1,665 MUSD). Mao nye 1 mill USD på bok.

Veldig bra dette her
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 09:03 15960

Og basert på Wrl historikk så skal kursen ned ved resultatfremleggelser, dvs hvis ingen kjøper på salgspris så har alltid selgeren kommet med tilbud.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 09:16 15891

Hvis vi nå skulle glemme Tembo litt og kun fokusere på MB. Siden alt tikker og går ganske fint produksjonsmessig, er det slik intresse for hver måned resultat av sum betaling vil bli mottatt? Ok, vi øker produksjonen etterhvert til 100MMcfd, hva tilsier at ikke den samme lunkne reaksjonen vedvarer?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 09:20 15862

Over tid kan ikke den samme lunkne reaksjonen vedvare; pengene snakker til slutt. Utbytte vil gi et kraftig signal til markedet, tilbakekjøp av aksjer, større investorer fatter interesse, mer boring på feltet for å øke ressursgrunnlaget, etc.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
cassey
01.02.2018 kl 09:29 15797

Når kommer Q4?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Jagt
01.02.2018 kl 09:36 15751

Financial calendar for Wentworth Resources Limited

FINANCIAL YEAR 2018

22.05.2018 - Quarterly Report - Q1
16.08.2018 - Half-yearly Report
15.11.2018 - Quarterly Report - Q3

13.06.2018 - Annual General Meeting



Wentworth's 2017 Audited Financial Report will be released on
22 March 2018.


This information is published pursuant to the requirements set out in the
Continuing obligations.


Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=442219
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 09:39 15751

cassey skrev Når kommer Q4?
22.03
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 09:44 15728

Det evige svaret vi gamle blir møtt med er at lys av dagens sannhet var det for tidlig å gå inn i wrl. Sier morgendagens sannhet det samme? Når selgerne bestandig er flere enn kjøperne så er det jo så pass mange av de som eier som mener og har ment det i flere år + de som aldri kommer tilbake. Et aksjebevis på å eie noe på børs er ikke tilstrekkelig for å gjøre eiere sikker på verdiene i selskapet. Er ikke det et dårlig alternativ hvis man har for hensikt å eie wrl i 10 år til ( i sum 17 år).
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
riskypick
01.02.2018 kl 10:07 15613

Jeg mistenker at det er litt skyggelapper tendenser blant wrl aksjonærene. Det er en del skriverier på deres tråder jeg har vanskelig for å forstå meningen med.(mest 40something,men har heller ikke sansen for billakkerere humoren til Josik)
Klarer man ikke å forstå kursutviklingen,vel så klarer man ikke det. Det er litt synd med tanke på mulighetene for å gjøre det bra på børs.

Det sagt så bør strengt tatt ikke kursen ha noe å si,så lenge man selv betrakter caset som svært godt. At andre ikke gjør det samme er jo deres problem.

En aksje er en eierandel i et selskap med en gitt mengde div. Verdier og gjeld og forventninger til kommende resultater.take it or leave it.

Bare på Oslo børs er det mange aksjer å velge blant. Hvor mange av disse har man kontroll på utenom wrl?

Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 10:19 15575

Men hallo. Hvor lenge skal det forsvares at en kurs ikke greier å speile verdiene i et selskap? Hvis børsens mekanikk med å være en spillearena der man kan tjene på både opp og nedganger sjal trumfe fundamentale verdier på en måte der selskapene i seg selv er uinteressant men kun et instrument man kan likt værmeldingen lage en sannsynlighetsprognose for om kursen bør gå opp eller ned. For står den stille så tjener ikke meglere noe på kurtasje hvis ingen spiller på verdier mellom kvartalsrapporter. Dynamikk til enhver pris. Det er ingen hemlighet at jeg syns børs er en dårlig plattform når det gjelder å være intresert i det fundamentale i wrl, men det er det nærmeste i å eie en bedrift som man ikke har startet selv. Og Ja- 7 kr var för mye å betale for å gå inn, men 3 kr idag er kunstig vurdering av et produkt som så mange trenger i Tanzania og faktisk betaler for. Det er disharmoni mellom inntjening og kurs.
Og riskypick: klarer du å forstå kursutviklingen? Vennligst forklar!
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 11:15 16007

Malcy på Twitter i dag:
Today I’m at the Oil Capital Conference meeting up with a few companies and hopefully see a few readers around.

For oss som venter på Bucket list 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 11:52 15938

forsøk på forklaring. til something
WRL er ikke særlig sexy. Her finnes ingen hypetiske triggere som aldri slår til. Ingen drømmerier, at nå kommer ditt eller datt til å skje. Ingen cryptoillusjoner å slå i bordet med. Det er faktisk ikke en aksje for drømmere. Noen av svindlerhausserne er ikke interessert i aksjen. Her er det ingen som gidde å kjøre roboter for å manipulere kursen opp eller ned. Bortsett fra litt småtterier hver gang det kommer nyheter. Omsetningen i aksjen er for liten Og så har vi mange som har sittet lenge i aksjen. De er blitt tutet ørene fulle med regneark og forventningene blir alltid litt mer større enn virkelighetens verden når resultater fremlegges., selv om selskapet leverer jevnt og trutt. Til slutt blir de lei, prøver å kjøpe igjen, men hver gang det kommer gode nyheter, er det allikevel litt dårligere enn forventningene. Det meste er i en positiv utvikling, bortsett fra kursen som går sidelengs . Men som jeg skrev til en kompis, når PE etter alt å dømme blir blant de beste på børsen, og resultatene viser et oppadgående tendens, Selskapet ikke bruker mer penger på drilling enn forsvarlig, og kan ved farmout av et stort felt få virkelig store verdier i balansen, Under de forutsetningene er det en viss risiko for at aksjen går før eller siden. Men jeg advarte han at det går tregt, liksom skilpadde analogien fra Iox kappløpet mot 10 kr. Jeg har selv ca 15 % avkastning hittil. og mener at det er slutten på kassalappen som teller mest en gang i fremtiden. Hvis det skulle stemme at WRL får inn netto 1,5 mill $ pr mnd, utgjør det vel 18 mill $ pr år dvs ca 140 mill pr år. Hvis market cap er 600 mill utgjør det allikevel en PE på 4
. Om det skjer, hvilke andre selskap kan skilte med bedre tall? Jeg er optimistisk på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
HighYield
01.02.2018 kl 13:19 15786

Brumlemann, jag tycker också att WRL ser intressant ut på värdering, men att betrakta inbetalningar som vinst blir lite väl galet. Delar av inbetalningarna som WRL rapporterar innehåller också nedbetalning av fordran som WRL har på TPDC. Detta avser betalning av TPDCs 20% andel av Mnazi Bay. Per 30 Sept 2017 var denna fordran på 20,6 MUSD, och WRL förväntar att den blir nedbetald i löpet av 2018.
Betalningarna under Januari 2018 på 1,82 MUSD var lite under vad jag hade hoppats på med tanke på att inbetalningarna i November och December var på ca 2,5 MUSD. Det viktigaste är dock att TPDC och Tanseco fortsätter att betala regelbundet varje månad.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
alph
01.02.2018 kl 13:27 15706

En liten videosnutt fra Kinyerezi 2.
https://twitter.com/CSIEnergyGroup/status/959033679594049536
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
nerfherder
01.02.2018 kl 14:20 15645

Jeg skjønner ikke hvorfor det er forventinger om høyere innbetaling. I Q3-rapporten står det: "At September 30, 2017, the Company was owed nine months of invoices for gas sales made to TANESCO". Det vil si at de i utgangspunktet betaler for produksjon fra ca ni måneder siden...og da var det lavsesong. Men mulig innbetalingen i desember var for både april og mai og at vi nå fikk betalt for juni? Kan i allefall stemme sånn ca med beløpene. - Ifølge Wentworth ble produksjonen i både april og mai negativt påvirket av lav etterspørsel i regnsesongen, før etterspørselen tok seg opp i juni og lå i snitt på 45 millioner kubikkfot pr dag.


Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
HighYield
01.02.2018 kl 14:35 15603

nerfherder, Tanseco köper endast gas till 18 MW kraftverket i Mtwarra. Priset de betalar är dock högre drygt 5 MUSD per MMbtu. Det är TPDC som är den största kunden till WRL. I de flesta fall säljer TPDC gasen vidare till Tanseco till deras strömproduktion.

"The Company’s ongoing exposure to receivables from TANESCO is associated with gas sales from the
Mnazi Bay Concession to the 18 MW gas-fired power plant located in Mtwara, Tanzania. At September 30,
2017, the Mnazi Bay joint venture partners were owed nine months of gas sales, with $1.54 million owed to
Wentworth. Subsequent to quarter end, TANESCO has paid three months of invoices relating to the
outstanding balance at September 30, 2017 totaling $0.54 million (inclusive of the Company’s share of the
TPDC receivable amount relating to this gas sale)."
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 18:35 15364

Jeg setter pris på forsøket fra Brumle. Allikevel mener jeg at børs er en uting hva gjelder å definere verdier. Det er en form for auksjon på lik linje med eiendom. Står eiendomen i grisgrendte strøk så blir den priset ned av almuen. Nå spiller det ikke så stor rolle at wrl opererer i Tanzania. Vi kjøper oss ikke inn for å bo der. Så om aksjen er sexy eller besitter andre epitet, så bryr seg ikke børshandlere noe om profilen overensstemmer med hva kundene vil kobles til. Kommer volum så er det okke som. Det er børs. Jeg liker ikke den måten å sette verdier, særlig når wrl ellers følger markedsøkonomi ske premisser. De leverer det markedet trenger. Den disharmonien er en glipp i markedsøkonomiske prinsipper. Uansett hva som selges, når markedet kjøper så skal verdiene gjenspeiles i selskapet og børsen skal representere dette. Hvis ikke børsaktører ønsker å gå inn i wrl så skal ikke prissetting gjenspeile det, kun hvis produktene til wrl ikke etterspørres av markedet. Hvis det er slik at det misforholdet vedvarer så er det bare å ta wrl ut av børs og de som er gjenværende eiere tildeles den tilsvarende prosenten av aksjeportefolien og får en rolle der utbytte blir en direkte inntjening uten at kurs/andel blir forringet av aktører som kun er ute etter kortsiktige gevinster-altså skumme fløten av wrl-verdien når hypen et fåtall ganger slår inn i wrl.
Jeg skjønner ikke alle de som forsvarer markedets/børskurs måte å definere markedsverdi. Markedet har kun 2 parametere- intressert/uinteressert. H a gjelder wrl i Tanzania så er markedet veldig intressert, mens børsmarkedet ikke er intressert. Skal de få råde over selskapsverdier? ?? Veldig overfladisk prinsipp å slå fast verdier på spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 22:41 15131

Sitter som ikke den eneste bom fast i WRL`s evigvarende ørkenvandring på børsen. I dag kom det melding om nye innbetalinger og kursen med lav omsetning gikk, ikke overraskende, ned 1,25 % og forholdstallet bud/tilbud endte på 0.29.

Hva skribenter ovenfor mener om børsen og verdifastsettelse er en ting, men fakta er at WRL er notert på to børser og det er markedet som bestemmer børskursen og dermed verdien av selskapet. Vi får ikke mer for vår aksje enn det noen vil kjøpe den for, og det er kjernen i problemet, det er ingen som vil kjøpe!
Noen av oss som har sittet lenge som aksjonærer, og som fortsatt sitter fordi vi ser verdiene i bakken, økende leveranser og potensielle store fremtidige inntekter lurer på følgende; Hvorfor ser ikke nye større aktører det samme potensialet og hvorfor har ikke selskapet (bortsett ifra emisjoner) klart å selge dette inn?
Så langt er svaret som vi vet negativt, og da er spørsmålet hvordan, og når, vi aksjonærer skal få noen som helst form for avkastning. Vise til en flott P/E og håpe på kjøpere? Det mest nærliggende er kanskje utbytte, men det er ikke aktuelt, så sant ikke styret har endret policy, før all gjeld er nedbetalt. Et annet håp er kanskje Tembo? Her mangler det en partner, som Geoff håper skal være på plass i Q1, og at boringen gjennomføres iht til planen og ikke minst treffer.

Hvilken faktor må slå til før vi kan få vår velfortjente belønning, og når kan det i beste fall skje?:
- Selskapet klarer å selge inn caset til større investorer (og de mest slitne kan komme seg ut på en fornuftig kurs)?
- Fremtidig utbytte når selskapet er gjeldsfritt?
- Kjempetreff på Tembo?
- Salg av selskapet?
- ???
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
01.02.2018 kl 23:10 15135

Siden børs er en egen mekanisme, så tror jeg malcys blogg blandt andre kan heve interessen for Wrl. Hvis kurspåvirkning så blir det sannsynlig en kortsiktig slik, men jo fler som får opp fokuset desto bedre. Aminex ser jo skammelig høHvis det kun er grunnet Malcy skal være usagt. Hvis ikke Wrl kommer på radaren noensinne så må jo utbytte kunne kompensere for manglende kursoppgang. Grunn til at jeg er så lunken er akkurat historikken. Ingenting har tatt fyr etter Myrseths inn og uttog. Og det er vel det som er børsens dilemma, ay noen få bjellesauer dikterer utvikling på kort sikt i forskjellige selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 23:51 15067

Jeg er av dem som har basert meg på å selge når McBean selger, når det enn måtte bli. Med partner på plass for boring av Tembo 2 og en suksessfull boring der, kan dette faktisk i beste fall bli så tidlig som inneværende år. Man kan jo håpe?

Dersom WRL får inn utestående og får betalt for leveransene, vil kontantbeholdningen kunne overstige gjeld allerede i Q3. De vil da i teorien kunne innfri all gjeld og kunne begynne å utbetale utbytte. Mer sannsynlig er det dog at de borer mer i Mnazi Bay for å sikre å kunne levere de avtalte 120 mmscf/d og helst litt til. Men det kan jo være interessant å titte litt på ev. utbyttekapasitet?

Ved en produksjon fra MB på eksempelvis 120 mmscf/d vil WRL generere ca. kr. 1,- / aksje / år i netto overskudd. Dersom de ikke gjør investeringer vil mesteparten / alt overskuddet i teorien kunne utbetales som utbytte.

Til sammenlikning:
- 80 mmscf/d gir ca. kr. 0.58 / aksje / år i netto overskudd.
- 100 mmscf/d gir ca. kr. 0.80 / aksje / år i netto overskudd.
- 120 mmscf/d gir ca. kr. 1.00 / aksje / år i netto overskudd.
- 140 mmscf/d gir ca. kr. 1.23 / aksje / år i netto overskudd.
- 160 mmscf/d gir ca. kr. 1.43 / aksje / år i netto overskudd.
- 180 mmscf/d gir ca. kr. 1.67 / aksje / år i netto overskudd.
- 200 mmscf/d gir ca. kr. 1.90 / aksje / år i netto overskudd.

Det er ennå mange år til jeg ev. går av med pensjon, men utbytte fra WRL kan jo framskynde ting?
:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
riskypick
02.02.2018 kl 02:20 14962

Ettersom jeg har forstått tilsier resursgrunnlaget(reservene) at det er verdier i bakken tilsvarende ~6,5kr/aksje. I hvilken grad er selskapets kostnader her regnet med?
Uansett om alle forventede kostnader er fratrukket,så er altså forventet Max oppside 6,5kr/aksje. Dette må man vente noen år for å kunne høste og det er risiko på veien. Husk at guidet levering for 2018 er 65-75.

Nå er det sikkert muligheter for at reservene er større,men ikke fornuftig å prise inn mer. Og kontantstrømmen vil være bra i 2018 takket være receivables. De vil ikke vare evig.

For meg er det ikke kjempeinteressant slik det ser ut nå,siden mnazi verdien har et slags tak. Og det taket er bare 6,5 i utgangspunktet per idag. Det kan sikkert vise seg å bli både lavere og høyere,men det er vel en stund til fasit foreligger der.

Om aksjen kommer med i en bucketlist hjelper det på kursen kanskje,men har ikke noe å si for selskapsverdi. Det snakkes om p/e på fire for 2018. Da er man veldig omtrentlig med begrepene. Det er jo avskrivninger og nedskrivninger her samt kortvarig receivables effekt her. Det interessante er imidlertid fri cash flow,og den kan jo bli veldig god i 2018 dersom etterspørsel overrasker på oppsiden.

Spørsmålet er om man liker Tembo eller ei. Her kan det ligge en del oppside ved positive nyheter tror jeg. Når det gjelder mnazi er oppsiden begrenset,men klart leveres det jevnt utover året på 80,så kanskje litt oppside.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
bjay
02.02.2018 kl 09:35 14755

Risky, Det finnes i prinsippet ikke noe tak på MB. Det er en ca beregning med NPV10 som grunnlag, Selv om noen mener det blir feil å bruke på WRL, så er det en indikasjon. Når det er sagt, er det ingen lås/tak på MB, dette er kun basert på 2P ressurser. Nå er det i første omgang snakk om tilleggs brønn(er), slik at de kan møte den økende etterspørselen.
Videre har de følgende info fra MB:
Ziwani-1 well encountered 150 meters of porous stacked Oligocene sands
Further targets exist in Eocene and Cretaceous sections
Det er verdt og merke seg at om man ser bort fra reservene som er påvist, så finnes det ytterligere 8 leads/prospects on/off shore merket av i MB området. Det er kun hva de mener er Near-term drillable exploration targets. Ikke veldig lang fra der de har treff har de 2 nye områder offshore merket som prospects.
Det er selvfølgelig frem i tid, men og hevde at det er noe tak mener jeg blir helt feil. Når de nå i tillegg får betalt og etterspørselen øker, så er dette bra r/r. Det finnes også andre case på OSE, men som gass/olje mygg ser jeg ikke så mange bedre akkurat nå. I andre nisjer finnes det andre kandidater.
I tillegg er det nå i første omgang knyttet en del spenning til Tembo, i første omgang om de får inn en partner. I andre omgang om de får treff på evt boring. I så tilfelle snakker vi en gamechanger. Da er 6,5NOK for lavt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 09:45 14780

En annen måte å si det på er at kr. 6.5 utgjør nedsiden i aksjen, mens oppsiden kan være enorm. WRL er fremdeles "under oppstart" og det er først nå at de tjener penger slik at de kan drille med egne inntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 10:47 14690

Utfordringen er vel at nedsiden i aksjen er det beløpet den til enhver tid kan selges for på børsen.
Enkelt konkludert:
- Kortsiktig – Blir treff på Tembo 2 og salg av selskapet
- Langsiktig (fra 2020?) – Utbytte fra MB
Kursen har jeg, om ikke noe overraskende skulle skje, gitt opp.
Vil vel også tro at Bob og resten av seniorene i styret håper på det kortsiktige punktet….?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
02.02.2018 kl 13:56 14475

Tror vi bryter et teknisk nivå idag. Action i wrl :(
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 14:13 14499

Å sitte daglig og følge med på kursen i en illikvid aksje som WRL gir ingen mening.
WRL handler om makrobildet i Tanzania, om bygging av gasskraftverk, industri og el-forsyning av landet. Dette er i rask utvikling og vil fylle opp WRL's kasse over tid. I tillegg kommer Tembo som er litt som et skrapelodd som er billig billig å kjøpe og som kan gi en enorm avkastning.
På et gitt tidspunkt blir selskapet enten solgt eller de starter utbetaling av utbytte. I dag er WRL et selskap i rask utvikling, med en god og positiv kontantstrøm som bare vil bli bedre, og aksjene bør legges i skuffen, i det minste i noen måneder til.
:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 14:16 14479

Ser man på dagens kursutvikling så skulle man tro at det har kommet melding om at Tanzania ikke har behov for mer elektrisitet.
Jeg er rimelig sikker på at så ikke er tilfelle.

:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
02.02.2018 kl 14:26 14468

Jeg ser ingen relevans til selskapet. Kun at noen/flere ser at kursen ikke skal opp og er lei sidlengsbevegelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
alph
02.02.2018 kl 23:50 14241

Tanzania går så det griner!
UPDATE 1-Tanzania says GDP growth rises to 6.8 pct yr/yr in Q3

DAR ES SALAAM, Feb 2 (Reuters) - Faster growth in mining, natural gas and construction activities propelled Tanzania’s economy higher in the third quarter of 2017, the statistics agency said on Friday.

East Africa’s third-biggest economy grew 6.8 percent year-on-year in the third quarter compared with 6.2 percent in the same quarter in 2016, the state-run National Bureau of Statistics (NBS) said.

“Economic activities that increased at significant rates were mining and quarrying (20.8 percent), water supply (19.1 percent), information and communication (13.4 percent), transport and storage (13.0 percent) and manufacturing (12.4 percent),” it said.

The World Bank cut its forecast for Tanzania’s full-year GDP growth in November to 6.6 percent versus the government’s revised growth target of 7.0 percent, due to slowdowns in public spending and growth of credit to the private sector.

NBS said growth in the mining and quarrying sector was largely driven by an increase in natural gas production, diamond and coal output.

“Gas production increased to meet the demand of gas for power generation ... coal production increased in the quarter under review on account of the government ban on coal imports,” the agency said.

Diamond output nearly doubled to 88,943 carats in the third quarter compared to 47,586 carats previously due to expansion in mining activities, while coal production rose to 129,781 tonnes from 68,302 tonnes, NBS said.

Big gas discoveries offshore - still several years away from major exports - have drawn in more investors, both in the energy industry and other sectors looking to find a foothold in a expanding market.

Despite reserves of over 57 trillion cubic feet (tcf) of natural gas, Tanzania faces chronic power shortages due to its reliance on hydro-power dams in a drought-prone region for about a third of its 1,570 MW of installed capacity.

The government aims to add about 2,000 MW in gas-fired generation by 2018 to industrialise the economy. Demand for power in the nation of 50 million currently outpaces supply. (Editing Aaron Maasho and Toby Chopra)

https://af.reuters.com/article/africaTech/idAFL8N1PS2KX
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
altin
03.02.2018 kl 14:06 13977

Ser lovende ut fremover :)

"We will soon announce the tendering. We are also in the last stages of the Kinyerezi natural gas plant, which should now inject 240MW next month and reach a peak of 3,000MW by 2022. We expect these power projects to be used to power the railway line,” a senior government official told The EastAfrican."

http://hakipensheni.co.tz/2018/02/ethiopia-tanzania-electric-trains-to-speed-up-cargo-movement-2/
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
05.02.2018 kl 09:10 13577

10 % dropp i WRL på too handelsdager, uten noen grunn slik jeg kan se det. Må være en ypperlig mulighet å kjøpe seg inn på. Forventer WRL inn I malcy's bucketlist når som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
MrNorth
05.02.2018 kl 09:11 13557

Kursutviklingen nå er helt latterlig. Ikke noe annet å si.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
40something
05.02.2018 kl 09:22 13524

Latterlig er ikke første gang det kan sies i slike tilfeller. Det er for få som vil inn i forhold til ut.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2018 kl 09:29 13505

Hvor er IR funksjonen når man virkelig trenger den?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
OzSurfer
05.02.2018 kl 09:44 13535

Hva har dette med IR å gjøre? Typisk at en ilikvid aksje får seg en trøkk når det globale markedet justerer seg, selv om selskapets unederliggende verdier ikke har relevans til kursfallet. Alltid noen som får panikk. En ypperlig handelsmulighet for de som har midler tilgjengelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare