WRL - Wentworth Resources Limited : Payment Update
PRESS RELEASE
1 February 2018
WENTWORTH RESOURCES LIMITED
(Wentworth or the Company)
Payment Update
Wentworth, the Oslo Stock Exchange (OSE: WRL) and AIM (AIM: WRL) listed
independent, East Africa-focused oil&gas company, is today providing an
update to shareholders regarding recent payments received for gas sales.
The Company is pleased to inform shareholders that payments have been received
during January from Tanzania Petroleum Development Corporation (TPDC) and
Tanzania Electric Supply Company Limited (Tanesco) totalling $1.82 million
net to Wentworth for gas sales during 2017. As expected, TPDC and Tanesco
continue to settle invoices on a regular monthly basis thereby allowing the
Company to continue to strengthen its current financial position.
In order to provide consistent updates to the market, the Company will release
monthly updates at the beginning of each month detailing payments received
for gas sales in the prior month.
Redigert 21.01.2021 kl 08:58
Du må logge inn for å svare
upsidedown
28.04.2018 kl 19:40
7767
Sjekket teknisk: Selg - støtte på 2,48
Tar med et tidligere innlegg fra brumlemannen som synes å ha skjønt hvor skoen trykker.
forsøk på forklaring. til something
WRL er ikke særlig sexy. Her finnes ingen hypetiske triggere som aldri slår til. Ingen drømmerier, at nå kommer ditt eller datt til å skje. Ingen cryptoillusjoner å slå i bordet med. Det er faktisk ikke en aksje for drømmere. Noen av svindlerhausserne er ikke interessert i aksjen. Her er det ingen som gidde å kjøre roboter for å manipulere kursen opp eller ned. Bortsett fra litt småtterier hver gang det kommer nyheter. Omsetningen i aksjen er for liten Og så har vi mange som har sittet lenge i aksjen. De er blitt tutet ørene fulle med regneark og forventningene blir alltid litt mer større enn virkelighetens verden når resultater fremlegges., selv om selskapet leverer jevnt og trutt. Til slutt blir de lei, prøver å kjøpe igjen, men hver gang det kommer gode nyheter, er det allikevel litt dårligere enn forventningene. Det meste er i en positiv utvikling, bortsett fra kursen som går sidelengs . Men som jeg skrev til en kompis, når PE etter alt å dømme blir blant de beste på børsen, og resultatene viser et oppadgående tendens, Selskapet ikke bruker mer penger på drilling enn forsvarlig, og kan ved farmout av et stort felt få virkelig store verdier i balansen, Under de forutsetningene er det en viss risiko for at aksjen går før eller siden. Men jeg advarte han at det går tregt, liksom skilpadde analogien fra Iox kappløpet mot 10 kr. Jeg har selv ca 15 % avkastning hittil. og mener at det er slutten på kassalappen som teller mest en gang i fremtiden. Hvis det skulle stemme at WRL får inn netto 1,5 mill $ pr mnd, utgjør det vel 18 mill $ pr år dvs ca 140 mill pr år. Hvis market cap er 600 mill utgjør det allikevel en PE på 4
. Om det skjer, hvilke andre selskap kan skilte med bedre tall? Jeg er optimistisk på sikt.
Redigert 01.02.2018 kl 11:56
Tar med et tidligere innlegg fra brumlemannen som synes å ha skjønt hvor skoen trykker.
forsøk på forklaring. til something
WRL er ikke særlig sexy. Her finnes ingen hypetiske triggere som aldri slår til. Ingen drømmerier, at nå kommer ditt eller datt til å skje. Ingen cryptoillusjoner å slå i bordet med. Det er faktisk ikke en aksje for drømmere. Noen av svindlerhausserne er ikke interessert i aksjen. Her er det ingen som gidde å kjøre roboter for å manipulere kursen opp eller ned. Bortsett fra litt småtterier hver gang det kommer nyheter. Omsetningen i aksjen er for liten Og så har vi mange som har sittet lenge i aksjen. De er blitt tutet ørene fulle med regneark og forventningene blir alltid litt mer større enn virkelighetens verden når resultater fremlegges., selv om selskapet leverer jevnt og trutt. Til slutt blir de lei, prøver å kjøpe igjen, men hver gang det kommer gode nyheter, er det allikevel litt dårligere enn forventningene. Det meste er i en positiv utvikling, bortsett fra kursen som går sidelengs . Men som jeg skrev til en kompis, når PE etter alt å dømme blir blant de beste på børsen, og resultatene viser et oppadgående tendens, Selskapet ikke bruker mer penger på drilling enn forsvarlig, og kan ved farmout av et stort felt få virkelig store verdier i balansen, Under de forutsetningene er det en viss risiko for at aksjen går før eller siden. Men jeg advarte han at det går tregt, liksom skilpadde analogien fra Iox kappløpet mot 10 kr. Jeg har selv ca 15 % avkastning hittil. og mener at det er slutten på kassalappen som teller mest en gang i fremtiden. Hvis det skulle stemme at WRL får inn netto 1,5 mill $ pr mnd, utgjør det vel 18 mill $ pr år dvs ca 140 mill pr år. Hvis market cap er 600 mill utgjør det allikevel en PE på 4
. Om det skjer, hvilke andre selskap kan skilte med bedre tall? Jeg er optimistisk på sikt.
Redigert 01.02.2018 kl 11:56
Redigert 20.01.2021 kl 20:39
OzSurfer
29.04.2018 kl 18:42
7544
WRL får vel inn opp mot 3MUSD i måneden med leveransen i Q1
gølle
29.04.2018 kl 23:04
7416
Kan vel ikke være så lenge til selskapet er registrert i London. Skulle det ikke skje i første kvartal eller L sendte en mail og spørte selskapet. men fikk bare et standardsvar om at milepeler blir oppdatert til markedet når de materialiserer seg. kunne vel for så vidt ikke vente annet. Noen som har peiling på når man kan forvente at det skjer ?
upsidedown
30.04.2018 kl 09:44
7207
Kurs 2,95
Forholdstall kjøpere/selgere 0,46
Forholdstall kjøpere/selgere 0,46
icebear
30.04.2018 kl 09:50
7195
Hva er poenget ditt? Er du redd folk ikke kan lese selv?
thief
30.04.2018 kl 10:36
7137
Lagt meg på litt kjøp igjen:)Børsen er vel stengt i morgen,men kommer vel kanskje melding forde.Spennende å se hva de produserer i regntiden:)Ble vel spurt på q4 om guidingen for 2018 var litt forsiktig.Da skulle de vel se ann hva de produserte i regntiden før de eventuelt høyna den,kommer det en pekepinn i morgen el onsdag:)!
davan
30.04.2018 kl 10:45
7125
FF for en drittaksje, aksjen fra helvete dette, skjer ingen ting her ff i h #¤%#
davan
kanskje det ikke er noe galt med aksjen, men at aksjen har mange aksjonærer fra helvete ;-)
kanskje det ikke er noe galt med aksjen, men at aksjen har mange aksjonærer fra helvete ;-)
bjay
30.04.2018 kl 11:55
7049
Du er nok inne på noe der Brumle :)
Jeg har sagt det lenge at det er de store nedsalgene over tid (fra flere år tilbake) som har knekt kursen. De er ikke i like stor grad som før, og de få større som vil ut har stort sett sluppet og selge direkte over børs. Men alle disse aksjene fra tidligere er blitt spredd rundt på en haug med mindre og mellomstore aksjonærer. Så lenge mye aksjer sitter så "løst" som de gjør i WRL, så vil man trenge volum for å løfte kursen en del nivåer. Det volumet må over til nye langsiktige og helst noen større aktører. I dag veksler bare folk inn noen 100k her og der. De må få på plass organisasjonen nå (melde flytting), så får vi sikkert noen uttalelser fra den nye sjefen. Videre skal de ut på roadshow. I første omgang handler det om for WRL og levere videre på MB, få en avklaring/utsettelse på Tembo og selge inn caset til nye aksjonærer. WRL trenger noe friskt blod på topp 20 :)
Jeg har sagt det lenge at det er de store nedsalgene over tid (fra flere år tilbake) som har knekt kursen. De er ikke i like stor grad som før, og de få større som vil ut har stort sett sluppet og selge direkte over børs. Men alle disse aksjene fra tidligere er blitt spredd rundt på en haug med mindre og mellomstore aksjonærer. Så lenge mye aksjer sitter så "løst" som de gjør i WRL, så vil man trenge volum for å løfte kursen en del nivåer. Det volumet må over til nye langsiktige og helst noen større aktører. I dag veksler bare folk inn noen 100k her og der. De må få på plass organisasjonen nå (melde flytting), så får vi sikkert noen uttalelser fra den nye sjefen. Videre skal de ut på roadshow. I første omgang handler det om for WRL og levere videre på MB, få en avklaring/utsettelse på Tembo og selge inn caset til nye aksjonærer. WRL trenger noe friskt blod på topp 20 :)
kveithau
30.04.2018 kl 21:57
6827
davan
Det er du med flere som er drittaksjonærer, ikke et snev av tolmodighet, kun syt og bærsel over et selskap som leverer strålende.
Hvem er dritten selskapet som leverer strålende eller aksjonærene som selger ned på latterlige kurser!!??
Det er du med flere som er drittaksjonærer, ikke et snev av tolmodighet, kun syt og bærsel over et selskap som leverer strålende.
Hvem er dritten selskapet som leverer strålende eller aksjonærene som selger ned på latterlige kurser!!??
davan
30.04.2018 kl 22:19
4793
Kveithaue, hvorfor i h... skal en sitte i en aksje som ikke beveger seg en mm, intet utbytte i uoverskuelig fremtid,
ingen info fra ledelse. Hva er da hensikten med å være investor her? Er det håpet om at det skal skje et under og kursen går i taket. Jeg driver ikke med veledighet på børsen, vi er her for å tjene noen kroner . Ville hatt bedre avkastning i bank med 2% rente.
Jeg leste for mye av det Josik skrev og kjøpte uten å sjekke fakta, det var min egen feil!!
Har sittet med aksjen i årevis, det mangler ikke på tolmodighet, blir bare så j... frustrert av slike aksjer.
ingen info fra ledelse. Hva er da hensikten med å være investor her? Er det håpet om at det skal skje et under og kursen går i taket. Jeg driver ikke med veledighet på børsen, vi er her for å tjene noen kroner . Ville hatt bedre avkastning i bank med 2% rente.
Jeg leste for mye av det Josik skrev og kjøpte uten å sjekke fakta, det var min egen feil!!
Har sittet med aksjen i årevis, det mangler ikke på tolmodighet, blir bare så j... frustrert av slike aksjer.
Redigert 30.04.2018 kl 23:16
mikkelschmidt
30.04.2018 kl 22:50
4762
Jeg tror vi er mange der gerne vil være foruden en med-investor som dig davan. Jeg vil anbefale de der bidrager til en go' debat at gå på xtrainvestor (fremogtilbake, HighYield, alph, JahMason, thief, OzSurfer, Mdg1, bjay, kingen, Badabing + mange flere/undskyld til jer jeg ikk ku' huske), debatten herinde har desværre ramt et lavmål jeg godt kan forstå Josik ikke ville stå model til.
thief
30.04.2018 kl 22:53
4756
He..he,kommer info fra ledelsen hver måned jo:)Og hva fakta skulle du sjekket?At produksjonen går i været og selskapet tjener mye penger fremover:)At kursen ikke har gått enda er vel ikke selskapet sin skyld,de leverer jo kjempeproduksjon nå!Så har ingen problem med å vente til 4 og 5 kr:)Jeg og ville vel helst sett at kursen fløy i været rett etter jeg hadde kjøpt meg inn,men sånn er det ikke alltid.Men det viktigste er at selskapet leverer og at det fundamentale styrker seg,og nettopp det skjer nå i wrl.Så da har jeg ingen problemer med å sitte,kursen kommer!Greit å syte og klage hvis kursen stod stille og ingenting skjedde i selskapet,men det er absolutt ikke tilfelle i wrl nå.Etter maaange år med liten produksjon og minus i regnskapet,går vi over til større og større overskudd,da kommer kursen oxo:)Har kjøpt meg ferdig i wrl,venter bare på en stor belønning for å holde på aksjene,Så i mellomtiden kjøper man litt annet som gjør at man ikke stirrer på wrl hele dagen.Satt i europris nyrlig.Skulle egentlig bare være en kortsiktig trade,men ble noe lenger.Den var SUPERKJEDLIG.Kursen gikk ned 0.2-0.3% hver jævla dag.Men vet man hva man har selges det ikke.Gikk ut med 10% i pluss etter q1.Var drittlei en periode,men visste den var mer verdt enn bunnen på 25kr.Samme sak i wrl,vet den er mye mer verdt,og selv om det er kjipt at det ikke er mer action,så vil det komme.Ikke til å unngå når selskapet leverer q etter q med pluss:)Så får vi se om det kommer melding i morgen el onsdag fra "ledelsen vi ikke hører noe fra":)
fremogtilbake
30.04.2018 kl 23:55
4699
Mikkelschmidt,
jeg følger med på XI, og er jo i og for seg enig i at kvaliteten på mange av innleggene der kan være ganske bra. Det er sikkert mye på grunn av at folk opptrer under fullt navn, slik at man slipper mange av dem som er mest "modige" når de er anonyme. Samtidig er det noen av oss som velger å skrive kun på HO nettopp FORDI det er et anonymt forum. Fordi jeg er i bransjen, er jeg ikke interessert i å publisere navnet mitt og de selskapene jeg investerer i eller vurderer å investere i privat, selv om dette (selvfølgelig) kun er selskaper jeg ikke er involvert i og i land og regioner jeg ikke har noe arbeidsforhold til, i hvertfall ikke for øyeblikket-
For meg er det derfor viktig å beholde anonymiteten, da får det heller være om jeg må lese meg igjennom mye støy. Og det er sikkert andre som også ser på det på samme måten.
jeg følger med på XI, og er jo i og for seg enig i at kvaliteten på mange av innleggene der kan være ganske bra. Det er sikkert mye på grunn av at folk opptrer under fullt navn, slik at man slipper mange av dem som er mest "modige" når de er anonyme. Samtidig er det noen av oss som velger å skrive kun på HO nettopp FORDI det er et anonymt forum. Fordi jeg er i bransjen, er jeg ikke interessert i å publisere navnet mitt og de selskapene jeg investerer i eller vurderer å investere i privat, selv om dette (selvfølgelig) kun er selskaper jeg ikke er involvert i og i land og regioner jeg ikke har noe arbeidsforhold til, i hvertfall ikke for øyeblikket-
For meg er det derfor viktig å beholde anonymiteten, da får det heller være om jeg må lese meg igjennom mye støy. Og det er sikkert andre som også ser på det på samme måten.
Redigert 30.04.2018 kl 23:57
Cheng
01.05.2018 kl 05:13
4621
Det må være lov for en aksjonær å uttrykke sin frustrasjon over kursutviklingen uten å bli skjelt ut etter noter.
Tålmodighet?? Jo takk, det bør man ha i WRL.
Og kanskje er det det Davan mener at manglet i tidligere års innlegg.
Elementet med at WRL er for de med tålmodighet, og tydeligvis med penger nok, til ikke å ta inn over seg at man kunne investert i mye annet og hatt god avkastning i samme tidsrom. Målt helt oppe på index basis.
Dessverre er det kurant å bruke ordet HÅP ifbm WRL.
Vi får håpe på at ting snart går WRLs vei også for mindre aksjonærer. Både de som holder til her og de som er på XI.
Tålmodighet?? Jo takk, det bør man ha i WRL.
Og kanskje er det det Davan mener at manglet i tidligere års innlegg.
Elementet med at WRL er for de med tålmodighet, og tydeligvis med penger nok, til ikke å ta inn over seg at man kunne investert i mye annet og hatt god avkastning i samme tidsrom. Målt helt oppe på index basis.
Dessverre er det kurant å bruke ordet HÅP ifbm WRL.
Vi får håpe på at ting snart går WRLs vei også for mindre aksjonærer. Både de som holder til her og de som er på XI.