Sykt hatte mot NAS fra Tor CHR Jensen hva ligger bak ?

Slettet bruker
NAS 29.03.2019 kl 11:42 3465

Skal prøve å summere opp dette i noe punkt, og da bruker jeg de samme hypotesen som han bruker om NAS/KJOS /AKSJONÆRER i selskapet.
Tor CHR Jensen kommer til å miste jobben sin i DN med en så rask exit at han når han sitter på tvers av en RR motor tilhørende 737 MAX opp mot lydens hastig, når han tar feil og al den gallen han spyr ut om selskapet. Det han ikke har i tanken er at det over 7000 personer som daglig jobber for NAS HUSK DET CHR når du skriver noe om NAS, men det har du ikke hjerneceller til, så tilbake til de punktene som jeg nevnte innledningsvis.
CHR:
1 Han er short i aksjen gjennom et selskap som han ikke er synelig eier av?
2 Han har slektninger som er short i aksjen?
3 Han kommer fra Klassekampen unner ingen å tjene penger?
4 Han burde skrive prosa?
Redigert 29.03.2019 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
TomW
30.03.2019 kl 16:24 2285

Det er ikke uten grunn at Jensen`s saker publiseres som kommentarer og ikke artikler :) Dette betyr selvfølgelig ikke at han til tider har noen gode poenger, men må være klar over at sakene hans er basert på egne synsinger og antagelser å ikke ren fakta slik visse her inne tror.
tickerlover
30.03.2019 kl 15:54 2319

Det er helt greit å være kritisk til Norwegian.
Men det er et minstekrav at man er saklig og sjekker fakta.
Jensen er pinlig avslappet til fakta og publiserer sensasjonelle og grunne analyser.

Det hadde også vært mer troverdig hvis Jensen tok med både negative og positive vinkler.
Det er tydelig at Jensen nyter negative nyheter og bader i spekulasjoner basert på disse.
De positive vinklene derimot ignoreres og ties ihjel.

Jeg forstår godt at Norwegian har puttet Jensen i fryseren. :-)
Polarbjørn
30.03.2019 kl 14:36 2364

Er sikkert ikke lett å sitte på så stort tap som nå jeg regner med de fleste Norwegian aksjonærer gjør, men selskapet er en bunnløs brønn av pengetap per nå. Man kan ikke begynne å blande inn følelser og ansatte i selskapet, ansatte blir ikke påvirket av aksjekursen med mindre de selv eier aksjer. De blir påvirket av at selskapet lover og lover lønnsomhet men aldri innfrir løftene sine. Jeg synes personlig at CHR er ganske spot on i det meste han skriver jeg og tvilee på at han gjør noe av det for egen vinning. Du mister jo helt dine egen evne til å bli tatt seriøst i en diskusjon når du sier så og si sier at alle som ikke vet at Norwegian kommer til å bli en gullgruve er idioter. Jeg personlig synes Norwegian per nå er gråstein, men ønsker gjerne at de overlever. Det er jammen ikke sikkert at de gjør det, da. Enkel matematikk viser deg jo at Norwegian per nå er langt over hva de greier å håndtere av gjeld
Slettet bruker
30.03.2019 kl 10:57 2465

DA HAR VI FUNNET SVARET PÅ HVORFOR NAS TIL EN VÆR TID HAR KUN NEGATIVE OPPSLAG FRA DEN KANTEN. SOM DN SKRIVER I DAG ER DE I FRYSEBOKSEN RETT SITERT FRA MR JENSEN HA HA SANDKASSE LEIK FRA ET SUTRENDE REDAKSJON HA HA HA HA KJØP DN OG FÅ SANNHETEN HA HA HA. DE ER I SAMME BÅT SOM VG.
vestlandsfugl
29.03.2019 kl 19:12 2803

Jeg skjønner at det er ubehagelig å lese det som skrives hvis man jobber i NAS. Men kan du ikke si hva som er feil? WOW gikk konkurs som det foreløpig siste flyselskapet, Southwest og TUI kommer med resultatvarsel som - for å si det forsiktig - kan tyde på at emisjonspengene kan bli brent av nokså raskt. Da må du vel forvente at børskommentatoren i DN er skeptisk til utviklingen i selskapet? De siste årene har vel pessimistene hatt mer rett enn optimistene.
Kjempefint om NAS overlever, mye bedre for alle om SAS konkurrerer med NAS enn med type Wizz/Ryanair.
Ilusion
29.03.2019 kl 16:55 2911

Sounds like s bad deal for you Rupert ..
This plane company is going to crash land..Nose first!!
Slettet bruker
29.03.2019 kl 15:57 3006


some sell and others buy! What madness ... I buy everything I can in the fall ....
Slettet bruker
29.03.2019 kl 15:49 3039

The price of this action is absolutely given by just not waiting a couple of months you will see that this can double its value ...
Slettet bruker
29.03.2019 kl 15:22 3078

Nei overhode ikke må der snu alt på hode. Det skal være balansert men det vet vell fan ikke du hva er
Single Malt
29.03.2019 kl 14:58 3123

ønsker du at journalistene bare skal hause et selskap selv om tallene ikke ser bra ut? selv om gjelda er for stor? bare rope kjøp og ikke fokusere på realiteter?
q1w2e3r4
29.03.2019 kl 14:18 3214

Har du et stort urealisert tap som øker dag for dag?
Slettet bruker
29.03.2019 kl 14:10 3241

Da er du ikke rett navlet. Denne eventyr skribenten har en agenda mot NAS som ikke ligner sidestykke i Norsk media, og at ingen går imot dette er meg bort hampen gale. Journalisten i finans median er seg selv like de er en gjeng med som beskytter seg selv.
Slettet bruker
29.03.2019 kl 12:22 3363

er vel forsåvidt enig med Jensen

profit warning kan komme når som helst!


https://www.dn.no/borskommentar/tui/oslo-bors/boeing/dette-vil-bety-god-natt-til-norwegians-aksjonar/2-1-576696
Redigert 29.03.2019 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.03.2019 kl 12:20 3370

Eneste grunnen til at flere av oss går short i aksjen, er fordi NAS aksjonærer kjøper aksjer med begge hendene så kursen blir feil priset. Det var 100vis av positive innlegg om hvor fantastisk det var å få kjøpt aksjen på kr 170, 140, 120, 100, 90, 68, 58, 52 og kr 48. Kjenner dere igjen tallene?

Nå har dere kanskje lært at neste gang et selskap lanserer en emisjon UTEN emisjonskurs, er det stor fare for at du taper det meste av pengene. Ingen på dette forumet kan komme å si dere ikke ble advart i hvert fall...

https://forum.hegnar.no/thread/20617/view/425842
Proletar
29.03.2019 kl 11:46 3447

God bedring