Hvorfor i all verden Thin og ikke STRONG ?

Norviking
THIN 29.03.2019 kl 15:21 5129

Drister meg frempå her med en liten provokasjon .
Jeg har fulgt THIN i flere år og har også vært aksjonær men må si at det ser rimelig håpløst ut.
Thin er jo for den som kan historien en avlegger av oppblåste opticom
For de som ikke husker Opticom så kan man kort sjekke her : https://no.wikipedia.org/wiki/Opticom
"Opticom ASA var et norsk selskap notert på Oslo Børs, og en av de største børsboblene under den såkalte IT-boblen rundt årtusenskiftet. Selskapet hadde patenter på teknologier de hevdet skulle revolusjonere markedet for datalagring .........
At det sitter aksjonærer i THIN som lever og ånder for dette selskapet en nesten litt merkelig da de heller ikke har klart å noe fart på "produktene sine"
Det har vært emisjon på emisjon og nå nedskjæringer og kutt.
Og for å si det rett ut , Det kan fort hende at det kommer en teknologi som bare parkerer det som THIN har "forsket" på over natten.

Når jeg I tittelen nevner STRONG så er det av flere årsaker.
For det første så er selskapet solid og tjener penger , samt at de betaler utbytte .
Men de har også gått under radaren for mange.

For de label / etikett interesserte som jubler fram THIN så har også STRONG en sterk etikettdivisjon og bygger nå opp kompetanse og tilbyr løsninger innen RFID og NFC-teknologi.

I tillegg til det så har STRONG solid kompetanse og fotfeste innen IBNS-teknologi , og er svært sterke innen egenutviklede teknologiløsninger som effektiviserer butikkdrift samt e-handel .
Kan herunder nevne . Click & Collect, E-Commerce , Logistics Suite og ShopFlow , Vensafe , CIT-vesker , Self-checkout og Cash Management.
( Kontanter sto for ca 79 % av alle daglige transaksjoner i butikk i Eurosonen i 2016 ) Og StrongPoint er etablert i flere av disse markedene med omtrent alle sine produkter .
I tillegg har STRONG third party technologies
Dette går på feks : elektroniske hylleetiketter (ESL), POS, ERP, konsulenttjenester, vekter og pakkemaskiner etc .

StrongPoint er tilstede i mange land og markeder som feks Norge, Sverige, Irland Litauen, Latvia, Estland, Spania,Tyskland, Frankrike, Belgia, Russland og Malaysia og utvider stadig . Ikke bare i egen regi men også i form av partnere som selger Strong sine produkter og tjenester.

For å sitere en våpendragers ord . Sitat :
Strong kan fort lande mellom 1 og 2 kroner i EPS i 2019 . Det er jo full fart over alt og vi har utskiftninger på gang også. Q1 kan bli et knallkvartal og kanskje ligge i grenseland for positiv PW? Minst 50% over Q1_18? Det mener jeg er langt innenfor hva vi kan forvente faktisk

StrongPoint er et selskap å titte på folkens
Dem har gått helt under radaren og er priset som en pølsebod som holder på å gå konkurs.
Men det er så langt fra sannheten som overhodet mulig.
Utbyttet som kommer i mai tilsvarer alene ca 6% direkteavkastning.
Kursen er latterlig lav så nedsiden er begrenset mens oppsiden er betydelig.

Ta gjerne en titt på årsrapporten eller les dere opp på selskapet
Dere er jo alle på jakt etter å tjene penger så hvorfor ikke bruke litt tid på et selskap som iallefall er tuftet på virkelige produkter , som tjener penger og som betaler utbytte ?

Årsrapporten finner dere her:
http://hugin.info/135219/R/2239903/883021.pdf

Nettsidene finerr dere her :
https://www.strongpoint.com/

Takk for tiden jeg fikk bruke på dere
Ha en god helg.

mvh




Redigert 20.01.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2019 kl 16:24 5059

Takk gode venn Viking, vi behøver å gjøre Strong mer kjent. Godt innlegg.
Hele SMB-sektoren har ikke gitt noen som helst avkastning i Norge på lang tid. Strong kan gå fra å være dyr på 2017- og 2018 tall, til å bli superbillig. Men, vi vet at det er etterspørselen etter aksjen og fremtidstro som driver kursen, ikke nødvendigvis billig eller dyrt. Når det er sagt så er det ikke lengre tilbake enn i 2016 hvor vi var god på vei mot 2 kroner per aksje på bunnlinja. Da blir aksjen så billig at den ikke kan overses lengre. Nest største aksjonær, Holmen spesialfond har kjøpt seg kraftig opp, uten å drive kursen. Det er opp til hver enkelt å bedømme om dette virker fornuftig eller ei.
De siste par år har antall aksjonærer gått kraftig ned. Noen få store sitter på største delen av selskapet. Dette er en typisk low float aksje, hvor det kan gå raskt når den først skyver fart. Vi så en dobbling i aksjekursen der for mange år siden på tre måneder. Etter det har det vært stabilt sideleie i lange tider.
Velkommen inn på Strong-tråden for en diskusjon.
Redigert 29.03.2019 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 16:59 4754

Følg med på Q1 2019, det kan bli vendepunktet for ny vekst, slik vi så det i 2016. 2017 og 2018 var ikke mye å skrive hjem om, men det er nok til 55 øre i utbytte som deles ut snart.
OZZY
31.03.2019 kl 18:22 4701

OMG noen investorer skulle vært beskyttet mot dem selv.
Norviking
31.03.2019 kl 18:50 4664

Ja
Det har du helt rett i OZZY :)

Men fra spøk til alvor

Jeg vil gjerne ha motargumenter fra deg på innlegget mitt.
Kanskje jeg får en oppvekker ?

Hvem vet

Mvh
Redigert 31.03.2019 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 19:07 4641

OZZY: vil du opplyse om hvorfor du mener dette? I det siste har det skjedd mye positivt i Strong etter to labre år, hvor 2018 var ok men 2017 katastrofe. Katastrofe i Strong-sammenheng er fortsatt cash positivt og utbytte... Ser du tilbake til 2016, så var EPS 1,7 og utbyttet ble på 1,5 krone. I dag er aksjekursen nær 10-tallet og foreslått utbytte 0,55. Do the math. Mener du tiden for Strong er over og vil levere negativ vekst? Aksjekursen har kommet ned en god del slik at risikoen er redusert. Så, nå er det over til deg og begrunnelse for ditt synspunkt:
Redigert 31.03.2019 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
03.05.2019 kl 21:23 4258

Bra og virkelig "positiv" lesing om THIN i hegnar i dag
Jeg skjønner fortsatt ikke at noen satser på slike søppelaksjer overhodet.
En ting er de proffesjonelle traderne som fillerister de dumme hobbyinvestorene ( Ja det er jo hobbyinvestorenes blod som er de proffes føde ) men at noen andre har tro på at dette går bra og er med på løpet helt til emisjonen er et faktum , Ja de vet jeg nesten ikke hva jeg skal tenke om .. Det er jo litt synd at folk blir lokket inn i aksjer som THIN .

Jaja
Her er artikkelen i Hegnar med overskriften : Krigskassen er snart tom.
På arbeidernes dag leverte børsnoterte Thin Film Electronics årsrapport for 2018. Siden regnskapet for fjerde kvartal ble presentert i slutten av februar, er tallene blitt enda rødere (fra minus 487 millioner til minus 613 millioner kroner).
Finansavisen skriver fredag at i årsrapporten skriver selskapet at det planlegger å hente egenkapital fra eksisterende og nye aksjonærer i løpet av mai.
Ved utgangen av første kvartal hadde selskapet en krigskasse på 20 millioner dollar, noe som er tilstrekkelig for å finansiere virksomheten frem til tredje kvartal i år.
I årsrapporten skriver ledelsen at de føler seg trygge på at de vil greie å hente inn tilstrekkelig med penger for å finansiere fortsatt drift.
Thin Film Electronics-aksjen har falt pladask på børsen det seneste året og er ned 89 prosent. Siden nyttår har kursen falt med 68 prosent.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Krigskassen-er-snart-tom-aksjen-straffes-paa-boersen

Ta pengene av bordet folkens og løp mens dere kan.
Jeg har tipset om STRONG som leverte rekordresultat , tjener penger og er salig underpriset. ( kurs 10,40 mens fair value er 17 )
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Strongpoint-knaller-til
Men for all del.
Det er frivillig å sette pengene i både Thin såvel som andre aksjer
Lykke til :)

PS
Ny analyse på STRONG her:
https://investing24h.com/2019/05/01/er-strongpoint-tilbake/
Redigert 03.05.2019 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2019 kl 00:42 4087

Ozzy: ja... nettopp derfor.
Norviking
04.05.2019 kl 00:47 4077

Fredag 3 Mai
THIN aksjen omsettes 736 ganger !!
Hvem er alle disse som er kjøpere av konkursboet ?
Kjøpe 0.000001 øre for en 21 øre ??
Bra deal ?
Strong som er mitt eksempel kan man kjøpe for 10ern men er nøkternt verd 17
I tillegg er det ca 6% direkteutbytte på aksjen
Ta frem kuleramma sier nå jeg :)
Redigert 04.05.2019 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2019 kl 01:41 4038

OZZY, jeg synes du skulle starte en STRONG tråd med tittelen "Hvorfor i all verden Strong, og ikke NEL?". Få med deg Tigeren, og et par av de andre verste NEL hausserne, så blir sikkert Norviking overlykkelig :)

Redigert 04.05.2019 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Norviking
04.05.2019 kl 07:57 3942

@ Reserven
Jeg ser du er litt hårsår og jeg traff sikkert et ømt punkt hos deg men , det var jo mest for å få igang en diskusjon rundt THIN og forventningene til den at jeg startet denne tråden samtidig som jeg ville tipse om en aksje som har gått under radaren og som faktisk har en kraftig underprising.
Men ok.... siden det nevnes enn annen aksje her også så....
Jeg har en god slump NEL
Har vært med siden 1,68 ( ut og inn et pr ganger og sist nå inn på 2,80 ish )
Men NEL er heller ikke en aksje jeg vil anbefale nå da den er overpriset så det holder.
I NEL prisen så er det vel innbakt tro håp og kjærlighet og mere til.
I THIN er det innbakt både tro håp og kjærlighet , kjøttkaker til middag , fritt fall , sola i ryggen , hjemlengsel og sure tær.
Når det er sagt så er NEL en super trading-aksje men noe vrien til tider.
Jeg har prøvd med hell et par ganger og et par ganger med svært dårlig hell.
Så tipset mitt til de THIN folka som vil bli rike i en fei og som får "mange aksjer" for "lite" penger:
Det er ingen snarveier til rikdom , men snarere kløkt og gode investeringer over tid.
(Vel man kan løpe ultrarisikable investeringer ala PCIB men anbefales heller ikke med mindre man har råd til å tape alt.)
Derfor er mitt innspill å se på Strong
Det skader jo ikke å se på caset Reserven :)
Ha en fortsatt feiende flott dag

Mvh
Norviking
13.05.2019 kl 08:00 3584

Ja nå er det mulighet til å laste opp for de som fortsatt har trua på Thin :)

Jeg ( min personlige mening ) sier at iallefall ikke jeg skal eie en eneste Thin aksje.
Selskapet har 1 171 871 617 aksjer
Thin har en børsverdi på 208 358 774 kroner og tjener ikke penger overhodet.
Kronene renner ut av kassa sjukt fort
Bare i fjerde kvartal 2018 klarte de det kunststykket å levere et resultat etter skatt på minus 16,29 millioner dollar
Eller nesten 142 millioner kroner om du vil. ( huff å huff )

Helt utrolig at selskapet verdsettes på børs til 208 millioner når dem presterer å tape 142 millioner bare i siste kvartal 2018 !
Nesten så man lurer på om det er mulig !!

Og 1 kvartals rapporten for 2019 er utsatt.
Jeg har sagt det før og gjentar det igjen
Ta pengene av bordet og løp .


PS : Her er sisten nytt fra DN.no
Aksjekursen til Thin Film Electronics har rast 76 prosent hittil i år.

Flere av de store aksjonærene selger seg nå ned i høy fart, blant annet forvalter Martin Mølsæter. Gjennom fondet First Generator har han forrige uke over halvert aksjeposten i Thin Film. I løpet av den siste måneden har First Generator gått fra å ha 33 millioner aksjer til syv mililoner aksjer i Thin Film.

Også Ferd har solgt seg ned i løpet av de siste ukene.

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/37468
Redigert 13.05.2019 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
scorn
13.05.2019 kl 09:08 3500

Du glemte et siffer i børsverdien :)
scorn
13.05.2019 kl 14:04 3305

16 500 000 aksjer i en handel :)
Slettet bruker
13.05.2019 kl 14:51 3259

Og THIN på vei mot ny "rekordnotering" :)
tynnidioten
13.05.2019 kl 15:44 3218

Thin burde vært på taperlisten - men er det ikke.
Slettet bruker
13.05.2019 kl 16:17 3176

At shortere leverer tilbake innlånte aksjer, er IKKE det samme som at de VIL det, men MÅ, fordi utlåneren vil ha aksjene tilbake - for å selge dem før THIN går i NULL.

Redigert 13.05.2019 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
scorn
13.05.2019 kl 16:18 3171

Hvem er det som kjøper da?
Slettet bruker
13.05.2019 kl 16:21 3162

Alltid noen spekulanter som kjøper. Har vært det under hele Thinfilm nedturen siden 2015. Noen tjener og noen taper.
Norviking
28.05.2019 kl 08:48 2716

Ja denne kom vel sikkert som en bombe på aksjonærene ?

Thinfilm øker underskuddet
Enda rødere for Thinfilm.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Thinfilm-oeker-underskuddet

Nesten litt trist all den tid det er iverksatt både sparing og mere til.

Nå har jeg tipset om et annet selskap som er nesten "urørt og uoppdaget" som genererer cash og betaler utbytte men det er vel ikke så spennende det ? :)
Den som laster opp der kan nok bli med på en bra reise når selskapet blir "oppdaget" :)

Redigert 28.05.2019 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 08:59 2661

Faktisk så brenner thin mindre nå ca $2M mindre enn samme kvartal ifjor. Grunnen til at resultatet er dårligere er en liten nedgang i inntekter, samt at de ifjor hadde mye NOK på konto som de fikk en svær valutagevinst på (en stor del av den har vel forsvunnet igjen over de påfølgende kvartalene).
Norviking
28.05.2019 kl 09:24 2614

En liten nedgang i inntekter ?
Dem har jo knapt inntekter
Men du sa ordet. Brenner penger
Mens flere andre selskap på OSE skaper verdier og gir utbytte så er THIN fortsatt et pengesluk
Dem kunne like gjerne sendt hjem alle mann og fyra hele vinteren med seddelbunker.
Ville vært akkurat samme resultatet
Slettet bruker
05.06.2019 kl 13:04 2324

Thin i dagens FA. Det er forvørig også Strong...