NAS er kritisk infrastruktur i Norge.

Slettet bruker
NAS 30.03.2019 kl 18:32 870

Dette er ikke et selskap som vi kan leke oss med.

Sjekk noen billetter på NAS, SAS og Wideroe internt i Norge. NAS er ofte mye
billigere enn SAS. SAS er nå dansk- og svenskeid. De melker oss. De tar ofte
det dobbelte av hva NAS tar i billettpris.

Skjønner dere ikke at Norge er avhengig av en fungerende flytransport ?
Utenlandskeide flyselskap opptrer ikke som julenisser i Norge. De melker
Norge for fulle mugger.

Skjønner dere ikke at mange av de andre aksjene deres kan bli svekket om
ikke Norge har et fungerende og rimelig flytilbud ? Er dere helt tomme i
pappen på dette område ?

https://www.sas.no/book/flights?search=RT_OSL-KKN-20190410-20190413_a1c0i0y0&view=upsell&bookingFlow=revenue
Over 5000 noen dager. Hos NAS 829 noen dager. En vei.

Enten må Norge virkelig holde på NAS og videreutvikle det, eller så må Norge kjøpe seg inn igjen i SAS.
Det ER HELT UMULIG for Norge å ikke ha EN RIMELIG KONTROLL med at det fins et forsvarlig og
rimelig flytilbud i Norge.

Prat om aksjekurser opp og ned i NAS er egentlig ganske underordnet og meningsløst. Debatten
burde heller gå på hvordan utvikle NAS, og få det videre opp og frem. Og sikre at det gavner Norge.
Redigert 19.01.2021 kl 04:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 18:40 849

Det er også nesten ille å se at NAS må selge nesten for billige billetter fra f.eks. Storbritania til USA.
1500 kroner og lignende.
Mens det ofte koster mer internt i Norge med NAS.
Fokuset må begynne å komme på sånne ting.

Tilsvarende med skipsfart. Hvorfor må transportene til f.eks. USA med norske fartøy
ofte være billigere enn til andre steder ?
Hvorfor denne underlegenheten ?
Det er bare å være tøffere ut, og snillere hjemme.
Hvorfor må nordmenn betale mer for fisk i butikken, enn polakker, franskmenn
og svensker for NORSK fisk i sine butikker ? Dette er jo helt bak mål.
Redigert 30.03.2019 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2019 kl 20:20 783

Viktig for samferdselen at det legges til rette for både for Norwegian, Widerøe og SAS. Dessverre har økte avgifter sammen med en giftig kombinasjon av høy oljepris og sterk dollar gjort det vanskelig å drive lønnsomt. Her må politikerne inn og justere avgiftene (atter en gang) slik at forutsetningen for å drive lønnsomt er tilstede.
Slettet bruker
30.03.2019 kl 20:55 745

Jeg er helt enig. Og her bør de ikke sove. De bør være raske.